راهنمای بازی resident evil 5

 

 

حداقل سیستم مورد نیاز: #

Operating System:

  • Microsoft(R) Windows(R) XP
  • Microsoft(R) Windows Vista(R)

Hard Disk Space:

at least 8GB

Internet connection:

Broadband Internet connection is required for online play.

Input Devices:Mouse & Keyboard

  • Xbox 360(R) Controller for Windows(R)

CPU:

  • Intel(R) Pentium(R) D processor or higher
  • AMD Athlon(TM) 64 X2 or higher

System RAM:

  • Windows(R) XP : at least 512MB
  • Windows Vista(R) : at least 1GB

Video Card:

  • DirectX(R)9.0c/Shader3.0 compatible with at least 256MB of video RAM
  • NVIDIA(R) GeForce(R) 6800 series or higher
  • ATI Radeon(TM) HD 2400 Pro or higher

Sound Card:

  • DirectX(R)9.0c compatible sound card

Monitor:

  • 800×600 (SVGA) or higher

 

ویژگیها #

نام اصلی بازی: RESIDENT EVIL 5

کمپانی سازنده: CAPCOM

انتشار دهنده:  CAPCOM

سال انتشار بازی: 2009

پلتفرم:PC  – Xbox 360

سبک: اکشن سوم شخص

درجه سختی: متوسط

درجه سنی: 18+

وب سایت: http://www.residentevil.com

 

مقدمه #

به راستی پایان کار شیطان کجاست؟

تاریكی به اويل بازخواهد گشت!

يك محيط ترس زده ، جوی دلهره آور ، ترسی از ته دل ، جنونی ناپايدار  و دشمنانی كه به واقع شيطان زده شده اند…

سبك ترسناك يكي از جذاب ترين سبك ها در ميان بازيكنان به حساب مي آيد ،  RE يكي از همان بازي هايي است كه هميشه باعث دلهره و ترس در بازيكن ميشود. بدون هيچ تفكري ميتوان گفت Resident Evil  سلطان سبك ترسناك است. بازيی كه با داستان جذاب و گيراي خود و كنترل منحصر به فردش هميشه باعث شده است که يكي از عنوان هاي بيادماندنی هر بازيكن به حساب آيد. حال كه پا به نسلي تازه از دنياي بازیها ميگذاريم وقت آن رسيده Resident Evil نيز وارد نسل هفتم شود و به حريفان خود ترس و وحشت را نشان دهد. RE5 براي اولين بار در سال 2005 به نمايش در آمد و با گرافيك خيره كننده خود باعث تحسين همگان شد. آن چيزي كه باعث ميشود گيمرها RE را انتخاب كنند داستان درگير كننده و شخصيت پردازي عالي آن است. حال Resident Evil به نسل جديد وارد ميشود اما با تغييرات بسيار نسبت به نسخه های اولیه آن . …

در سری قبلی بازی اقامتگاه شیطان شاهد يك سری تغييرات شگرف در بازی بوديم، تغييراتی كه پايه اساسی بازی را از هم گسيخت. نکته ای كه آشکار بود این بود که اقامتگاه شیطان 4 بيشتر شبيه يك بازی جنگی شده بود.

اکنون Resident Evil 5 دوباره بازگشته و البته فرق زیادی با نسخه قبلی نکرده و باید گفت طرفداران قدیمی بازی که از شماره ی 1 و 2 این بازی را انجام میدادند و از نسخه ی 4 این بازی ناراضی بودند احتمالا از این نسخه از بازی نیز بطور صد در صد راضی نخواهند بود. وقایع نسخه ی پنجم از 10 سال بعد از اتفاقات پیش آمده در نسخه ی اول این سری بازی ها به وقوع می پیوندد. داستان بازی راجع به فردی به نام Chris Redfield  و همکار او به نام Sheva Alomar  میباشد. شما (كريس ردفيلد) براي يك سازمان مرموز به نام “B.S.A.A (Bioterrorism Security Assessment Alliance)” که به معنای “اتحاديه ارزيابی امنيت ضد تروريستی” است كار مي كنید. این سازمان شما را برای کمک به آفریقاییان در برابر یک ویروس به نام Progenitor که در شهر خیالی آفریقا به نام “Kijuju” پراکنده شده است و مردمان آنجا را به زامبی ها (مایجینها) تبدیل کرده میفرستد. این ویروس خطرناک باعث وحشی شدن ساکنان آن ناحیه شده و آن ها را به افرادی شرور و بی رحم تبدیل کرده است. شما ماموریت دارید که دلیل و منبع شیوع این ویروس را پیدا کنید.
شما در این ماموریت با دختری به نام شیوا آشنا میشوید. وی که در یکی از پایگاه های مهم آفریقا کار میکند و از توانایی نظامی بالایی برخوردار است برای کامل کردن ماموریت کریس و نشان دادن شهر و راه یابی همراه وی می شود و در بسیاری از جاها به او کمک میکند. آنها برای پیدا کردن یک مموری حاوی اطلاعات محرمانه به داخل قسمت زامبی ها در درون آفریقا می روند. آنها مموری را پیدا می کنند و به تیم پشتیبانی خبر می دهند ولی تیم پشتیبانی به آنها میگوید بایستی ماموریت دیگری را نیز انجام دهند. در حین انجام ماموریت متوجه میشوید که یکی از هدف هاJill Valentine  همکار قبلی شماست و در آخرین ماموریت که سراغ  آلبرت وسکر (Albert Wesker) رفته بودید وی ناپدید می شود و ….

داستان بازی داستان نسبتا جالبی است و می تواند شما را راضی نگه دارد بخصوص اینکه یک نوع کشش خاص نیز برای فهمیدن وقایع به شما می دهد و در حین انجام آن نکته ی نامفهومی در بازی وجود ندارد!

درباره راهنما #

به راهنمای مراحل اقامتگاه شیطان 5 خوش آمدید. این نسخه از بازی کوتاهتر از نسخه قبلی آن است اما در عوض در دو حالت انفرادی و چند نفره قابل بازی است همچنین یک انتخاب به نام سربازان مزدور و اضافاتی که در نتیجه انجام موفق بازی قفل آنها به روی شما گشوده خواهد شد به بازی افزوده شده و جذابیت آن را افزایش داده است. در این راهنما توضیح قدم به قدم انجام مراحل به همراه محل 30 نشان مخفی و آیتمهای قابل باز شدن بدون استفاده از نقاط مبادله توضیح داده شده است.

راهنمای مراحل #

بازرسی غیرنظامی #

هنگامیکه شما چند مرحله ابتدایی را انجام میدهید نمیتوانید از هیچ سلاحی استفاده کرده و یا به سمت پنجره تجهیزات بروید. اینجا زمان مناسبی است که آرایش کلیدی که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید. با زدن کلید M نقشه مسیرها نمایان میشود. راه را ادامه دهید تا به سمت مرد قصابی که در انتهای راه ایستاده است برسید. از در عبور کنید.

با رابط خود صحبت کنید. پس از دیدن فیلم کوتاه به سمت چمدان نقره ای براق که بر روی میز قرار دارد بروید. آن را باز کرده و اسلحه اولیه و پایه خود – تفنگ M92F – را بردارید. شیوا و کریس هر دو این سلاح را بکار میگیرند. طلای مخفی را از داخل صندوق چوبی بردارید و فروشگاه را ترک کنید. میتوانید تعدادی از اسناد و مدارک که در گوشه و کنار فروشگاه افتاده را مطالعه کنید.

به جلو بروید. یک حیوان مرده پیدا خواهید کرد. هنگامیکه آن را از نزدیک بررسی کنید متوجه خواهید شد که بدن آن هنوز گرم است. مستقیم به جلو بروید سپس به راست بپیچید تا به انتهای راه برسید. وارد ساختمان شوید. موقعیت در ورودی نزدیک حیوان مرده است. داخل ساختمان دو گیاه سبز وجود دارد. اگر آنها را با هم ترکیب کنید اثربخشی آنها بیشتر خواهد شد. اتاق را ترک کنید و از در قرمز عبور نمایید. صدای جیغ بلندی را خواهید شنید. اولین مبارزه در اینجا انتظار شما را میکشد.

هنگامیکه وارد خانه شدید دو مایجین را میبینید که یک شخص روستایی بی دفاع را نگاه داشته اند. هنگامیکه او تغییر کند شما مورد حمله قرار خواهید گرفت. شانس شما برای ضربه زدن به او قبل از اینکه شما را بگیرد زیاد نخواهد بود بنابراین برای جلوگیری از صدمه دیدن سریعا به سمت چپ بروید. مهمات بر روی تاقچه ای در اتاق بعدی قرار دارد. از طریق پنجره به بیرون بروید. در طول کوچه به پیش بروید. در اینجا توسط گروه بزرگتری از دشمن مورد حمله قرار خواهید گرفت. با آنها مبارزه نکنید تنها بازگشته و به سمت نزدیکترین ساختمان بدوید. (البته شما میتوانید با مایجینها مبارزه کنید. یکی از آنها یک یاقوت زرد با ارزش پرتاب میکند اگر برای بار اول بازی را انجام میدهید بهتر است از مبارزه چشم بپوشید.)

پس از فرار کردن گیاه قرمز و نارنجک را بردارید. از دوست خود کمک بخواهید. در فلزی را خراب کرده و وارد اتاق بعدی شوید. طلا در داخل چرخدستی قرار دارد. از چاقو برای نابود کردن آن استفاده کنید. تنها راه خارج شدن از اتاق دریچه ای است که به یک تونل زیرزمینی راه دارد. به سمت دیگر آن رفته و از نردبان بالا بروید. مهمات و گیاه سبز را برداشته و از در عبور کنید.

از مسیر سراشیبی پایین بروید. با پرش عبور کرده و جواهرات زیر خانه را بردارید. یک فیلم کوتاه خواهید دید. شما مجبورید با چند دشمن مبارزه کنید. برای این کار چند انتخاب مختلف خواهید داشت. میتوانید از پنجره ها و درهای ساختمان به عنوان سنگر استفاده کرده و یا نزدیک یک در باز بایستید و هر کس را که وارد شد مورد هدف قرار دهید.

پس از مدتی یکی از دشمنان با تبر عظیم الجثه خود دیوار را خراب خواهد کرد. شما مجبورید فورا خانه را ترک کنید. اکنون بایستی منتظر نیروهای پشتیبان باشید. بهترین روش این است که حرکت را ادامه دهید و هنگامیکه به یک چرخدستی قرمز شلیک کردید میتوانید دشمنان دیگر را نابود کنید. گیاه سبز ، گیاه قرمز ، مهمات و مهمتر از همه مسلسل VZ61 که در چمدان نقره ای در گوشه سمت راست مخفی شده را بردارید. توسط تفنگ میتوانید دشمن تبردار را از پا درآورید. او احتمالا رهبر گروه است و هنگامیکه به زمین بیفتد یک حلقه طلای باارزش رها میسازد.

اکنون یک فیلم کوتاه نمایش داده شده و این مرحله به پایان میرسد.

اجتماع عمومی #

پشت سر شیوا بدوید. به سمت چپ پیچیده و داخل خانه شوید.

از دروازه عبور کنید و وارد ساختمان شوید. هنگامیکه وارد شدید مهمات را بردارید. از طریق نردبان شکسته به بالا بروید. دوست خود را به بالای پلکان بفرستید. متاسفانه او کلید را در اختیار ندارد بنابراین شما مجبورید ساختمان را مورد بررسی قرار دهید. پس از مدتی شما توسط زنی مورد حمله قرار خواهید گرفت. با یک شلیک دقیق بر سر وی او را از پا درآورید. اکنون بایستی با تعدادی مایجین مبارزه کنید. پس از کشتن آنها مهمات و طلایی که داخل بشکه های گوشه سمت راست قرار دارد را بردارید.

به سمت چپ بروید تا به نردبان دیگری برسید. دوست خود را به بالای پلکان بفرستید. او به سمت دیگر دویده و کلید ساختمان قدیمی را برمیدارد. به سمت ساختمان بزرگ حرکت کنید. از در سمت راست عبور کرده و جلوتر بروید. در اینجا شما توسط یک مایجین که از روی سبدهای میوه به بیرون میپرد مورد حمله قرار خواهید گرفت.

هنگامیکه وی را کشتید محلی که او باز کرده بود را بگردید. مهمات و چند گیاه سبز را بردارید. شما مایلید که وارد ساختمان سمت راست شوید. دو تا از درهایی که به داخل ساختمان منتهی میشود بسته است. در سوم توسط اعمال نیرو باز میشود. با جستجوی در اول و دوم مقداری مهمات (به عنوان مثال گلوله های تفنگ ساچمه ای) ، گیاه سبز و گیاه قرمز بدست خواهید آورد. هنگامیکه به طبقه دوم بروید با مایجینهایی که از بالکن می آیند مواجه میشوید. در آنجا شما ساعت عتیقه را پیدا خواهید کرد (نشان BSAA شماره 1).

هنگامیکه تمام لوازم مورد نیاز خود را برداشتید به داخل خیابان بازگردید. از ساختمان عبور کنید و دروازه بسته را به کمک دوست خود باز کنید. فیلم کوتاه را تماشا کنید. از کلید ساختمان قدیمی برای گشودن دری که به خانه کوچکی در سمت چپ راه دارد استفاده نمایید. تفنگ ایتاکا M37 را بردارید. به طبقه بالا بروید. فیلم کوتاه را تماشا کنید و کاراکتر مرحله قبل را با شلیک بر سر وی بکشید.

پس از مدتی با تعداد زیادی دشمن مواجه میشوید. بهترین راه کشتن آنها ایستادن در گوشه اتاق و نابود کردن یکی یکی آنهاست. یکی از آنها یک عاج حجاری شده از خود رها میسازد. در را باز کنید و به داخل خیابان بروید. صدای یک رادیو را میشنوید که توجه دشمنان جدیدی را به سمت خود جلب میکند. آنها را نابود کنید.

هنگامیکه مجددا سکوت حکمفرما شد به محل دیگر بروید. درهای بزرگ قرمز بسته اند اما یک سوراخ در داخل دیوار سمت چپ وجود دارد. وارد آن شوید و با شلیک بر روی قفل در آن را باز کنید. تعدادی وسیله مفید داخل بشکه ها وجود دارد. از در قرمز عبور کنید. شما وارد یک ساختمان عجیب خواهید شد. از طریق پلکان مارپیچ به طبقه بالا بروید.

با پیشروی بیشتر تعدادی از دوستان خود را که مرده اند میبینید. جایزه را از روی میز بردارید. به راست بپیچید و از نردبان بالا بروید (نشان BSAA شماره 2). قبل از عبور از در دیگر جواهرات مخفی شده در صندوق سمت چپ را بردارید. در طول راهرو بدوید و از آسانسور برای پایین رفتن استفاده کنید.

در اینجا هیچ دشمنی وجود ندارد. تعدادی در قفل در جلو شما وجود دارد همچنین تعدادی بشکه که آیتمهای مفیدی در آنها وجود دارد خواهید دید. به سمت چپ بپیچید. به یک محل چهارگوش خواهید رسید. آنجا را برای یافتن چند آیتم بگردید. کلید کوره نزدیک برد کنترل کنار اجساد قرار دارد. به پشت آن بروید و به سمت درهای قفل بازگردید.

هنگامیکه سعی کنید در را باز کنید اولین رئیس در بازی سعی میکند شما را متوقف کند. او یک هدف آسان است و شما میتوانید بدون شلیک به او وی را بکشید. به اتاق چهارگوش بازگردید. هنگامیکه رئیس تردو وارد شد در بسته خواهد شد. اکنون شما بایستی او را به داخل کوره بزرگ بکشانید. به شیوا دستور دهید که پنل را بکار بگیرد. وارد کوره شوید و منتظر بمانید که دشمن وارد شود. در این هنگام شیوا مکانیزم را بکار می اندازد و درها به آهستگی شروع به بسته شدن مینماید. اکنون شما باید کوره را بسرعت ترک کنید.

به سمت در بسته بازگردید و کلید کوره را بکار بگیرید. در طول راهرو بدوید. مهمات را از داخل چمدان بردارید. (نشان BSAA شماره 3). سپس به سمت آسانسور بروید. فیلم کوتاه پایانی این مرحله را ببینید.

امکانات ذخیره سازی #

با جستجوی امکانات ذخیره سازی کار را شروع کنید (نشان BSAA شماره 4). شما بایستی یک مسلسل H&K MP5 در یک چمدان نقره ای براق و جعبه جواهرات را پیدا کنید. به این منظور از نردبان بالا بروید. اتاق را ترک کنید و وارد اتاق دیگر شوید.

نقشه را ملاحظه کنید و مستقیم به جلو بروید. دشمنان و مواد منفجره میتوانند به شما آسیب برسانند. از فاصله دور به مکانیزم مواد منفجره شلیک کرده و آن را از کار بیندازید. به سمت جلو پیش بروید. تعدادی جعبه را برای یافتن مهمات و گیاه سبز خراب کنید. از نردبان بالا رفته و بر روی یکی از کانتینرها بروید. از بالا به سمت مواد منفجره نزدیک در شلیک کنید. پس از انفجار میتوانید تعداد زیادی آیتم مورد نیاز خود را بردارید.

هنگام عبور از پلکان مارپیچ با سگها مواجه خواهید شد. آنها سریع و بسیار خطرناکند. از تفنگ ساچمه ای برای نابود کردن سریع آنها استفاده کنید. بشکه را خراب کرده و آیتمهای داخل آن را بردارید. به سمت راست بدوید. از نردبان بالا بروید. راه را ادامه دهید تا به جایی برسید که بتوانید پایین بیایید.

در اینجا با یک دشمن جدید مواجه میشوید. او بسیار قوی است و با یک ضربه قادر است مقدار زیادی از انرژی شما را بگیرد. سعی کنید از فاصله دور به او شلیک و وی را از پا درآورید. هنگامیکه به جلو رفتید با تعداد زیادی از مایجینها مواجه خواهید شد. با شلیک به بشکه آنها را از پا درآورید. کلیه آیتمهای باقیمانده از آنها را بردارید. در میان اشیاء یک النگوی گرانبها و باارزش وجود دارد.

از دروازه عبور کنید و به سمت پل بروید. از روی آن بپرید. متوجه میشوید که یک کامیون به سمت شما می آید. فورا به سمت یکی از بشکه ها شلیک کنید. انفجار کامیون را متوقف میکند و شما میتوانید به راهتان ادامه دهید. از بشکه ها برای نابود کردن دشمنانتان استفاده نمایید. کلیه آیتمهای باقیمانده را جمع آوری و همچنین آیتمهای مخفی داخل جعبه ها را جستجو کنید.

پله ها (نشان BSAA شماره 5) شما را به سمت نهر آب هدایت میکند. مواظب سگها باشید و از تفنگ ساچمه ای خود استفاده کنید. پس از کشتن آنها آیتمهای باقیمانده را بردارید. پس از عبور از آنجا به یک اتاق بزرگتر میرسید. جعبه ها را نابود کرده و آیتمهای داخل آنها را بردارید. از طریق در خارج شوید.

به سمت چپ بدوید. یاقوت کبود داخل آب کم عمق قرار دارد. در جهت مخالف حرکت کنید تا به مکانی پر از اجساد مرده برسید. هنگامیکه کمی جلوتر رفتید دشمن جدیدی به نام کیپه پئو ظاهر خواهد شد. او خطرناک نیست اما ضربه زدن به او مشکل است. پس از کشتن وی به سمت قفل آویزان در شلیک کنید و به پیش بروید. وارد راه آبی دیگری میشوید. به جلو رفته و از نردبان بالا بروید.

شما وارد منطقه ای شده اید که به طرز عجیبی خالی است. تنها یک دشمن وجود دارد. با احتیاط اتاق را بررسی و مهمات ، گیاه سبز ، گیاه قرمز ، اسپری کمکهای اولیه و نیز یاقوت زرد (در سمت راست نزدیک در ورودی) را بردارید. مقداری طلا داخل آب وجود دارد. شما بایستی یک نارنجک داخل مغازه میوه فروشی که در قسمت مرکزی قرار دارد بیندازید تا بتوانید یاقوت سرخ را بردارید (نشان BSAA شماره 6).

هنگامیکه به بندرگاه رسیدید یک در بسته خواهید دید. کلید در داخل یک خانه کوچک قرار دارد اما در آن قفل است. به قفل شلیک نکنید! از طریق پنجره میتوانید وارد شوید. اجساد آویزان به سقف را مشاهده کنید. با یک شلیک میتوانید کلید را بدست آورید. پس از آن شما توسط تعداد زیادی دشمن مورد حمله قرار میگیرید. تا زمانیکه در را باز نگه دارید در امان خواهید بود. آنهایی که سعی میکنند از طریق پنجره وارد شوند را بکشید و هنگامیکه تعداد دشمنان کمتر شد به بیرون رفته و مابقی را از پا درآورید. آیتمهایی که از دشمن باقی مانده و همچنین النگوی قیمتی را بردارید.

از در عبور کنید و به سمت قایقها بروید. برای یافتن طلا و نیز خلاصی از محاصره دشمن بهتر است داخل آب بپرید. پس از پایان مبارزه النگوی قیمتی دیگر را بردارید.

تعداد زیادی دشمن در محل بعدی قرار دارند (نشان BSAA شماره 7). خوشبختانه شما یک هلیکوپتر پشتیبان در اختیار دارید. به جلو بروید. مراقب موشکهایی که توسط دشمن به سوی شما پرتاب میشود باشید. قبل از رفتن به سمت در قرمز محل را با دقت بگردید. در آنجا مهمات و تفنگ دوربرد S75 را در یک جعبه نقره ای (داخل یک انباری در سمت راست) پیدا خواهید کرد.

در طول مسیر باریک بدوید و از طریق پنجره به داخل ساختمان پرش نمایید. اتاق را جستجو کرده و مهمات بردارید. از در عبور کنید و گیاه سبز را بردارید. به پیشروی ادامه دهید. یک هلیکوپتر سقوط کرده خواهید دید. تعداد زیادی دشمن به سوی شما حمله ور میشوند. برای نجات جان خود شیوا را به پشت بام بفرستید تا از آنجا شما را مورد حمایت قرار دهد. پس از درگیری سخت و شلیک تعداد زیادی گلوله و از پا درآمدن دشمن وارد ساختمان شوید.

شما مجبورید خود را به بالای ساختمان (طبقه دوم) برسانید. بهترین راه نابود کردن دشمن ایستادن در طبقه اول و کشتن مایجینهایی که از بالا به پایین می آیند میباشد. بعد از جستجوی محل از همین روش در طبقه دوم استفاده نمایید. در بالا (نشان BSAA شماره 8) یک پرش اضافی انجام دهید. اکنون شما بایستی از همکار خود محافظت نمایید. بهترین نقطه دقیقا در پایین جایی است که شما ایستاده اید. به آنجا بپرید و سعی کنید هرکس که سد راه شیوا میشود را بکشید. او در بسته در طبقه همکف را گشوده و به سوی شما باز میگردد. همراه همکار خود به سوی طبقه همکف بدوید و وارد خیابان شوید.

یک گروه از دشمن در آنجا منتظر شما هستند. بهترین روش ایستادن کنار دیوار و شلیک به سر آنها میباشد. در اینجا فعلا از بشکه های مواد منفجره استفاده نکنید. پس از گشتن کامل محل به سمت در بسته بروید.

شما توسط یک مایجین که یک اره مکانیکی در اختیار دارد مورد حمله قرار میگیرید. شما مجبورید به حرکت خود ادامه دهید زیرا مواجهه با او به قیمت از دست دادن سرتان تمام خواهد شد. از بشکه ها و نارنجکهایی که در طول این مرحله بدست آورده اید استفاده نمایید. یک ترانزیستور نزدیک در بسته قرار دارد. هنگامیکه مایجینها نزدیک آمدند به سمت آن شلیک کنید. کلید نگهبان را نزدیک جسد خواهید یافت.

از آن برای باز کردن در بسته استفاده نمایید. از مسیر باریک عبور کنید. صندوق را باز کنید و طلا ، یاقوت سرخ (چهارگوش) ، زمرد سبز (گلابی شکل) ، یاقوت زرد (گلابی شکل) و یاقوت کبود (چهارگوش) را بردارید. به سمت در بزرگ رفته و آن را باز کنید. مرحله به پایان میرسد.

ایستگاه قطار #

هیچ دشمنی در اینجا وجود ندارد بنابراین با خیال راحت به جستجو بپردازید. مهمات و گیاه سبز را بردارید. از دروازه و میان قطارها عبور کنید و سه گروه از سگها را نابود نمایید. مراقب مواد منفجره باشید.

پس از نابودی سگها به سمت پنل چوبی در سمت چپ بروید. از طریق نردبان خود را به سقف قطار برسانید (نشان BSAA شماره 9) و مایجینها را که در حال استفاده از تیرها هستند از پا درآورید. آیتمهای باقیمانده از آنها را جمع آوری نمایید.

قبل از پیشروی بیشتر بر روی واگنها بپرید و خود را به سمت دیگر کافه در بسته برسانید. جواهر آویخته شده و مهمات را بردارید. به سمت همکار خود بازگشته و به سمت چپ بروید. به پایین رفته و مواد منفجره را به کار بگیرید. به داخل واگن پریده و در جهت آسانسور حرکت کنید. از مواد منفجره و هرگونه شلیک اجتناب کنید.

به سمت آسانسور بروید. قبل از استفاده از آن طلا را بردارید. با استفاده از آسانسور به پایین بروید و وارد تونل تاریک شوید. اشیاء کمی در آنجا وجود دارد اما اول از همه توجه خود را به یک مشعل بزرگ معطوف دارید. از شیوا بخواهید که آن را بردارد. نقشه شما در اینجا کار نمیکند. در اولین تقاطع به سمت راست بپیچید و گیاه قرمز را بردارید. بازگشته و به چپ بپیچید.

به محلی که از آب پوشیده شده میرسید. از تفنگ دوربرد خود برای کشتن مایجینها استفاده نمایید. هنگامیکه به تقاطع رسیدید به راست پیچیده و آیتمهای مفیدی را از آنجا بردارید. با رفتن به سمت چپ به یک پل میرسید (نشان BSAA شماره 10).

از بالای پل عبور و در همان زمان دشمن را نابود کنید. کلیه جعبه ها و بشکه ها را برای بدست آوردن آیتمهای مورد نیاز خود نابود کنید. هنگام رسیدن به تقاطع انتهای هر دو مسیر را بررسی کنید. هنگامیکه نوری مشاهده کردید به سمت آن بروید.

برای باز کردن کافه دسته محور را حرکت دهید. از همکارتان برای این کار کمک بگیرید. به جلو بروید. دسته را در موقعیت وسط قرار دهید.

اکنون تعداد زیادی دشمن در انواع گوناگون به شما حمله ور خواهند شد. بهترین روش استفاده از نارنجک و تفنگ ساچمه ای است. اگر در گوشه طبقه اول ایستاده و منتظر بالا آمدن مایجینها بمانید ایمن خواهید بود. کاملا مواظب دشمنانی که دینامیت پرتاب میکنند باشید. وقتی کلیه دشمنان را نابود کردید ، به سمت آسانسور رفته (از نردبان بالا بروید) و خود را به سطح زمین برسانید.

یک ساختمان سفید درست در مقابل شما وجود دارد. برای رسیدن به آن بایستی از پله ها استفاده کنید. خانه های اطراف را بررسی کنید و مهمات و گیاه سبز جمع آوری نمایید. وارد ساختمان شوید و فیلم کوتاه را تماشا کنید. یک مسلسل دراگانوف SVD در قفسه سمت چپ وجود دارد. از آن برای کشتن دشمن در منطقه بعدی استفاده نمایید.

هدف اصلی شما از بین بردن مایجینی که پشت مسلسل ایستاده میباشد. جانب احتیاط را کاملا رعایت کنید زیرا ممکن است چند دشمن دیگر نیز در آنجا وجود داشته باشد. به آهستگی به پایین بروید و با دشمن مبارزه کنید. از نردبان سمت چپ بالا بروید (نشان BSAA شماره 11). گیاه سبز و الماس (شیء درخشان) بر روی سکو قرار دارند.

تفنگ دوربرد را در دست گرفته و از سراشیبی پایین بروید. تعداد زیادی دشمن در اینجا انتظار شما را میکشند بنابراین مواظب مقدار مهمات خود باشید و هنگامیکه در جای ایمنی هستید اقدام به پر کردن خشاب نمایید. الماس (گلابی شکل) و الماس (چهارگوش) نزدیک دو نردبان قرار دارند. شما بایستی به سمت آنها شلیک کنید (دو نقطه درخشان را پیدا کرده و هدف قرار دهید). همچنین جهت باز شدن راه بایستی یک ظرف زباله بزرگ را هل دهید. همکارتان به شما کمک میکند. کلیه بشکه ها و جعبه ها را در مسیر خود نابود کنید.

اکنون زمان مبارزه با رئیس است. قبل از اقدام به تیراندازی شما بایستی تعدادی مین پیدا کنید. بدون آنها شما شانسی نخواهید داشت. آنها در خانه های اطراف قرار دارند.

شما بایستی آنها را در تراس یعنی جایی که رئیس در آنجا تردد میکند کار بگذارید. هنگامیکه او روی یک مین پا میگذارد ، حرکتش برای مدتی متوقف میشود. اکنون شما فرصت دارید که با تفنگ ساچمه ای خود هرچه بیشتر به سمت وی شلیک کنید (نقطه قرمز که حفاظ ندارد را مورد هدف قرار دهید.) هنگامیکه او مجددا شروع به حرکت نمود این عمل را تکرار کنید.

از یک فاصله نزدیک دشمن با آرواره های خود به سمت شما حمله ور میشود. در این هنگام برای اجتناب از حمله او دکمه ای که لحظه ای در قسمت پایین صفحه پدیدار میشود را فشار دهید. او همچنین توسط ماده چسبناکی از راه دور به شما حمله میکند. برای اجتناب از حمله او مرتبا تغییر مکان دهید همچنین همکارتان میتواند به شما کمک نماید. اگر حرکت متناوب خود را ادامه دهید در امان خواهید بود. هنگامیکه رئیس از پا در آمد مرحله به پایان میرسد.

ساوانا دشت بی درخت #

اکنون زمان آرامش و تمرکز است. وظیفه شما استفاده از تفنگ بصورت کاملا موثر میباشد. در این مرحله شما نمیتوانید کریس را حرکت دهید تنها میتوانید شلیک کنید. مایجینها شما را تعقیب میکنند و شما بایستی آنها را متوقف کنید. آنها از موتورسیکلت و کامیون استفاده میکنند.

در حین تیراندازی شما بایستی مطمئن باشید که تفنگ زیاد گرم نشده باشد. اگر این اتفاق بیفتد شما برای مدتی بدون دفاع خواهید بود. همچنین هنگامیکه خودرو شما بتندی میپیچد کار تیراندازی را کمی با مشکل مواجه میکند.

پس از دیدن فیلم کوتاهی مبارزه دیگری با رئیس در پیش خواهد بود البته شما تنها میتوانید تیراندازی کنید. او دشمن دشواری نیست اما تعدادی از مایجینها به او کمک میکنند و میتوانند سطح انرژی شما را کاهش دهند.

یاران کمکی او را نابود کنید اما مراقب گرم شدن تفنگ خود باشید. پس از اینکار به سمت سر رئیس تیراندازی کنید. پس از مدتی موجودات عنکبوت مانندی از سر رئیس بیرون خواهند آمد. پس از کشتن آنها موجودات مشابهی از پشت وی بیرون می آیند. به سمت آنها شلیک کنید و کار را تا نابودی همه آنها ادامه دهید.

قلمرو مرزی #

(نشان BSAA شماره 12) قبل از اینکه وارد قایق شوید محل را با دقت بگردید. لوح سنگ حیوان (نزدیک جسد) و سوسک oraz (قهوه ای رنگ) را برداشته و به درون قایق بپرید.

اکنون شما بایستی پنج منطقه مختلف را بررسی کنید. بهترین روش بررسی آنها در جهت خلاف عقربه های ساعت است. از منطقه ای که در موقعیت ساعت سه قرار گرفته کار را شروع کنید. قایق را نگه دارید. (خوشبختانه دقت زیادی لازم ندارید.) از روی پل پیاده رو چوبی عبور کنید.

تعداد زیادی کروکودیل در آب وجود دارد و اگر نزدیک آنها شوید خواهید مرد. شما قادر به دیدن آنها نیستید مگر اینکه نزدیکشان شوید. در آنجا اشیاء مهمی وجود دارد اما مهمتر از همه سوسک  (قهوه ای رنگ) در نزدیکی درخت در گوشه سمت چپ میباشد. از طریق نردبان وارد خانه تقریبا متروکی میشوید.

از تفنگ ساچمه ای برای کشتن مایجینها استفاده نمایید. اتاق را بگردید. مهمات و گیاه قرمز را بردارید. وارد خانه دیگر در بالای پل پیاده رو شوید. دشمنان را از سر راه بردارید و اشیاء موجود در آنجا – لوح سنگ جانور شکاری را بردارید. به سمت قایق بازگردید.

منطقه دیگری در موقعیت ساعت یک قرار دارد. این یکی خیلی بزرگتر از منطقه قبلی میباشد. با شکستن ظروف و گلدانها میتوانید تعدادی اشیاء مفید بدست آورید. مرغها یک منبع خوب تخم مرغ هستند (آنها را میتوانید جهت کمکهای اولیه بکار ببرید). دو نردبان در انتهای مسیر قرار دارد. از هر دو بالا رفته و به کمک همکار خود مجسمه بت (نقره ای) و مجسمه کاهن جادوگر را بردارید.

اکنون شما مجبورید با تعداد زیادی دشمن مبارزه نمایید. بعضی از آنها پشت سپرهایی مخفی   شده اند (از تفنگ ساچمه ای برای کشتن آنها استفاده نمایید). بقیه تبدیل به تکه ای گوشت با دندانهایی تیز شده اند. به پای آنها شلیک کرده و وقتی از هم باز شدند ، به سوی حفره شلیک نمایید. پس از کشتن آخرین دشمن به داخل قایق بازگردید.



موقعیت ساعت یازده هدف بعدی شماست. در راه رسیدن به آنجا بایستی با تعداد زیادی دشمن دست و پنجه نرم کنید. آنها تیرهایی به سوی شما پرتاب میکنند. بشکه های قرار گرفته در آب نیز مانع دیگری بر سر راه شما هستند. در جلو یک قایق تا نیمه فرو رفته در آب بایستید. به داخل آن رفته و خمپاره انداز را بردارید. به داخل قایق بازگشته و به سمت موقعیتی که نقشه اشاره میکند حرکت کنید.

نردبان را پیدا کنید (نشان BSAA شماره 13) و از آن بالا بروید. جام (نقره ای) را بردارید.

به سمت قایق بازگردید. به خانه ای که در قسمت مرکزی محل قرار گرفته بروید. از مسیر عبور کنید (نشان BSAA شماره 14). از نردبان بالا رفته و جام (نقره ای) دیگری را بردارید. به داخل قایق بازگشته و در جهت ساعت هفت شنا کنید.

از روی پل پیاده رو عبور کنید. تمام خانه ها را جستجو کرده و مهمات و گیاه سبز بردارید. یک مجسمه بت (نقره ای) در محلی که پل ارتباط بین دو خانه را برقرار میسازد وجود دارد. هنگامیکه مجسمه بت را برداشتید توسط تعداد زیادی دشمن مورد حمله قرار خواهید گرفت. پس از کشتن کلیه دشمنان به سمت خانه سمت چپ رفته و لوح سنگ مرد جنگجو را بردارید.

به قایق بازگردید و در جهت ساعت نه حرکت کنید. هنگامیکه وارد آبگیر شدید مسیر جلو بسته است و شما توسط مایجینهای کمانداری محاصره میشوید. خوشبختانه همکار شما مواظب آنهاست و شما میتوانید جلوتر بروید. به سمت زمین خشک رفته به سمت در بدوید و کلیه آیتمهایی که جمع آوری کردید را در جای مناسب خود قرار دهید.

به داخل آب بپرید (نشان BSAA شماره 15) و به سمت چپ بروید. از پله ها بالا بروید تا به یک روستای بزرگ برسید. تعدادی گیاه قرمز ، گیاه سبز و مقدار زیادی مهمات داخل و پشت خانه های سمت چپ قرار دارد. اگر جلوتر بروید مورد حمله قرار خواهید گرفت.

تعداد دشمنان کم است اما کشتن دوتا از آنها کار مشکلی است. حملات آنها خطرناک است و جثه عظیم و نیرومندی دارند. اول باید آن دو را هدف بگیرید. (هنگامیکه آنها مردند ، رمزهای آبی را رها خواهند کرد). پس از کشتن آخرین دشمن محل را بررسی کنید. هفت تیر S&W M29 را خواهید یافت.

به محلی که نقشه به آن اشاره میکند بروید. از نردبان بالا رفته و مکانیزم را بکار اندازید. همکارتان شروع به حرکت دادن دسته محور میکند. شما از پل بالا رفته و در را باز میکنید. آیتمهای واقع در سمت راست را بردارید و به سمت آسانسور بدوید. ماسک تشریفاتی را که در تونل قرار گرفته بردارید.

 

عملیات زمینی #

به جلو بدوید. تعدادی اشیاء را از بین برده و آیتمهای مخفی داخل آنها را بردارید. به جلوتر رفته و فیلم کوتاه را تماشا کنید. از تفنگ دوربرد برای از بین بردن دشمن استفاده نمایید. در حین درگیری محل را ترک نکنید زیرا در این موقعیت کاملا ایمن خواهید بود.

به گوشه سمت چپ پریده و آیتمها را جمع آوری نمایید. هنگامیکه نزدیک پل رسیدید توسط گروه دیگری از مایجینها مورد حمله قرار خواهید گرفت. درگیری شما از فاصله نزدیک خواهد بود زیرا راهی برای دویدن و فرار کردن نیست. از تفنگ لوله بلند استفاده کنید.

در نهایت شما به یک دسته محور قرمز رسیده و آن را مورد استفاده قرار میدهید. همکارتان مکانیزم را بکار انداخته و شما بایستی به سمت پایین رفته و داخل دکل شوید.

در حین پیشروی شما بایستی به دقت مراقب آیکنهای دکمه هایی که بر روی صفحه ظاهر میشود باشید. اگر به درستی و با سرعت عمل لازم عکس العمل نشان دهید از گرفتار شدن در میان   آرواره های کروکودیلها اجتناب خواهید کرد. هنگامیکه به مقصد رسیدید دکمه را فشار دهید و در را باز کنید تا بتوانید همکارتان را ملاقات نمایید. از روی پل عبور کرده و محل را ترک کنید.

در طول غار به آهستگی به پیش بروید. به سمت دو لامپ واقع در مسیر شلیک کرده و یاقوت سرخ (گلابی شکل) و یاقوت کبود (چهارگوش) را بردارید. هنگامیکه بیرون رفتید ، مستقیم به سمت  خیمه ها بروید (نشان BSAA شماره 16). هر دو خیمه را بررسی کرده و مهمات ، گیاه سبز ، طلا و جواهر آویخته شده را بردارید (قبل از ورود به خیمه).

بر طبق نقشه به پیش بروید. از در عبور کرده و وارد پالایشگاه شوید. راهی که بایستی از آن عبور کنید بسته است. در اینجا مورد حمله مایجینها قرار میگیرید.

هنگامیکه هنوز بالای پلکان هستید خم شده و از همانجا دشمن را مورد هدف قرار داده و نابود کنید. به پایین پریده و بقیه را از پیش رو بردارید. مهمات ذخیره کنید و آنچه از مایجینها باقیمانده را جمع آوری نمایید.

شما مجبورید شعله هایی که جلو راه شما را سد کرده خاموش و محل را از وجود آن پاکسازی نمایید. برای انجام این کار باید از سه دکمه استفاده نمایید. از طریق نردبان وارد یکی از سکوها شوید. چرخ را بچرخانید و دشمنانی را که به شما حمله میکنند نابود کنید. مهمات ذخیره کنید! در اینجا دو طناب وجود دارد که برای رسیدن به چرخهای مورد نظر به آنها احتیاج دارید. ابتدا سمت چپی را بلغزانید (اگر اول سمت راستی را بلغزانید نتیجه بازی ذخیره نخواهد شد). منبع گاز را خاموش کنید. آیتمها را جمع آوری کرده و در را باز کنید. یک مایجین با یک اره مکانیکی به شما حمله خواهد کرد. هنگامیکه او را کشتید سمت راستی را لغزانده و عمل را تکرار کنید. مجددا توسط همان قسم دشمن مورد حمله قرار میگیرید.

یک راه خوب برای از بین بردن او استفاده از مینهایی است که شما در این مکان جمع آوری کرده اید. هنگامیکه او مینی را منفجر کرد به سمت او دویده و به او مشت بزنید (مشت زدن کارآمدتر از استفاده از تفنگ است). البته اگر تفنگ شما پر است آن را بکار بگیرید. بطور کلی به حرکت خود ادامه داده و اجازه ندهید کسی شما را در گوشه به دام اندازد. پس از مبارزه دندان نیش زهرآلود را بردارید (مایجین قبلی نیز آن را از خود برجا گذاشته است). هنگامیکه آتش را خاموش کردید وارد ساختمان شوید. در اینجا مجبورید با گروه دیگری از دشمنان بجنگید. به همین منظور بایستی مهمات ذخیره کنید. پشت سر شیوا وارد یکی از اتاقها شوید. پس از تماشای فیلم کوتاه بایستی از او در مقابل مایجینها مراقبت کنید. او وارد رایانه شده و بالابر را بکار می اندازد. هنگامیکه این موضوع اتفاق افتاد ، تمام آیتمها را جمع آوری کرده و آنها را بکار بگیرید. دشمنان یکی پس از دیگری از راه خواهند رسید بنابراین وقت را تلف نکنید.

با رفتن بر روی سکویی که در ارتفاع متفاوتی قرار دارد شما به گوشه دیگر اتاق خواهید رسید. با گلوله و مینها از دشمنان خود پذیرایی کنید.

به یک در بسته میرسید که باز کردن آن مدتی زمان میبرد. ابتدا دشمنانتان را نابود کنید. در بین گروه دشمن مایجینهایی با اره های مکانیکی وجود دارند. مینها در اینجا کاملا موثرند زیرا بر خلاف مکان قبلی فضای کافی برای مانور وجود ندارد. حلقه طلایی و دیگر اشیاء را بردارید. هنگامیکه در باز شد جلوتر بروید (نشان BSAA شماره 17).

اکنون تایمر بکار می افتد. شما دو دقیقه فرصت دارید که به سمت دیگر بندرگاه برسید. مجبور نیستید که با کلیه دشمنان مبارزه کنید. تنها به آنهایی که سد راه شما میشوند شلیک کنید. به سمت قفل آویزان در شلیک کرده و به جلو بروید. تعدادی آیتم در خانه نزدیکتان وجود دارد. هنگامیکه به قایق رسیدید مرحله به اتمام میرسد.

میدان نفتی – تجهیزات حفاری #

اینجا مرحله دیگری از بازی است که اساسا بر پایه شلیک گلوله است. هر چند شما تفنگ بزرگی در اختیار ندارید و بایستی بر روی تجهیزات موجود خود حساب کنید. سعی کنید مهمات ذخیره کرده و سر مایجینها را هدف قرار دهید.

هنگامیکه از قایق خارج شدید ، بایستی با یک گروه جدید از دشمنان دست و پنجه نرم کنید. هدف شما دکمه ای است که محل آن روی نقشه علامتگذاری شده است. هنگامیکه آن را مورد استفاده قرار دادید ، دروازه گشوده شده و میتوانید جلوتر بروید. در حین بازگشت (نشان BSAA شماره 18) دیگر دشمنان را از سر راه بردارید و آیتمهای باقیمانده از آنها را جمع آوری نمایید.

بلافاصله مبارزه دیگری با دشمن انتظار شما را میکشد. بجای شلیک به دشمن بشکه های قرمز را هدف قرار دهید. با دقت آیکونهای دکمه هایی که روی صفحه ظاهر میشود را دنبال نمایید.

کمی جلوتر دروازه قفل دیگری راه پیش روی شما را سد میکند. همانطور که در مورد قبل عمل نمودید شما بایستی از قایق خارج شده و به یک مکانیزم مناسب دسترسی پیدا کنید. مکانیزم مورد نظر توسط دو تفنگ خودکار ثابت و حدود 15 مایجین محافظت میشود. پشت قطعه ای چوب مخفی شوید و از تفنگ دوربرد خود استفاده نمایید. اولین هدف شما از بین بردن دو محل آتشبار دشمن یعنی تفنگهای خودکار ثابت است. سپس بایستی کمانداران و در انتها بقیه را از پیش رو بردارید.

کلیه اشیاء باقیمانده را بردارید و دو دکمه مورد نظر را فشار دهید. در نتیجه این کار دشمنان جدیدی از راه میرسند. هنگامیکه آنها را از بین بردید کلیه آیتمها را بردارید (گیاه سبز ، گیاه قرمز و مهمات) و به قایق بازگردید. قبل از سوار شدن تفنگ ساچمه ای M3 ، یاقوت کبود (گلابی شکل) و زمرد سبز (گلابی شکل) را بردارید.

اکنون میتوانید به داخل قایق پریده و جلوتر بروید. پس از مشاهده فیلم کوتاه ، مجبور خواهید بود که با رئیس مبارزه کنید. او جثه تنومندی دارد و خطرناک به نظر میرسد اما در واقع چندان مشکلتر از مورد قبلی نیست. هنگام مبارزه با او تنها از از اسلحه روی قایق استفاده کنید. از شیوا بخواهید که پشت یکی از تفنگها بایستد و خودتان پشت تفنگ دیگر بروید. با فشار دکمه های مناسب        حمله های دشمن را خنثی نمایید.

رئیس از جهتهای مختلف به شما حمله میکند. هنگامیکه شاخکهای او را نابود کردید ، وی بالا آمده و به سطح قایق می آید. در اینجا شما باید به طرف پشت او شلیک کنید. هنگامیکه بسختی او را مجروح کردید او به سمت دیگر قایق میرود. تمام کارها را در آنجا تکرار کنید. هنگامیکه رئیس مجددا شروع به حرکت نمود ، شما بایستی دکمه های مناسب را با دقت فشار دهید تا از حمله های بیشتر او اجتناب کنید. در انتها شما قادر خواهید بود قلب دشمن خود را که داخل دهانش قرار گرفته مورد هدف قرار دهید. این باید پایان مبارزه باشد. اگر چنین اتفاقی نیفتاد تمام کارها را از اول تکرار کنید.

غار #

مسیر را دنبال کنید و گیاه سبز و نارنجک را بردارید. کمی جلوتر توسط موجوداتی شبیه عنکبوت به اسم Bui Kichwa مورد حمله قرار خواهید گرفت. آنها موجودات ضعیف اما بسیار آزار دهنده ای هستند. با تفنگ معمولی میتوانید آنها را از بین ببرید.

به جلو بروید. یک نردبان خواهید دید. به سمت تورفتگی پشت آن بروید. گلدان را خراب کنید. از سمت چپ بالا رفته و وارد مکان مخفی شوید. یاقوت زرد تریلیانت را بردارید. به سمت نردبان بازگشته (نشان BSAA شماره 19) و از آن بالا بروید.

از بالای پل عبور کرده و عنکبوتها و مایجینها را نابود کنید. به سمت در تزیینی بروید. قبل از عبور از آن به سمت مشعل نزدیک آن شلیک کرده و یاقوت کبود (گلابی شکل) را بردارید.

از در عبور کنید (نشان BSAA شماره 20) و به سمت چپ بروید. بعد از یک مکالمه کوتاه به انتهای مسیر رفته و به پایین بپرید. تمام اشیاء سمت چپ را نابود کرده و آیتمها را بردارید. به اتاقی خواهید رسید که جعبه ای پر از جواهرات داخل آن است. به کمک همکار خود آن را باز کنید.

به سمت چپ بروید و فیلم کوتاه را تماشا کنید. هنگامیکه مجددا کنترل کاراکتر خود را در دست گرفتید ، به پایین پریده و به سمت چپ بروید. آیتمها را بردارید. به سمت چپ دویده و با گروه دیگری از دشمن مبارزه کنید. برای اینکار پشت حفاظی مخفی شده و منتظر کمانداران باشید.

گیاه سبز را برداشته و از پله ها بالا بروید. آیتمها را بردارید. هنگامیکه به بالای پلکان رسیدید ، دشمنان را از پیش رو برداشته و به سمت راست بروید. با شیوا تماس بگیرید. به صندوق دیگری خواهید رسید. آن را باز کنید.

یاقوت کبود (چهارگوش) و یاقوت (گلابی شکل) را بردارید. به محل دیگر بروید. گیاه سبز و یاقوت سرخ (گلابی شکل) را از نزدیک اسکلت بردارید. بازگشته و وارد راهرو شوید. شما وارد جایی شده اید که همکارتان چند دقیقه پیش آنجا بود. به راست بدوید و به کمک شیوا صندوق را باز کنید. در نتیجه این کار تله ای فعال میشود. کلیدهای مناسب را برای اجتناب از خطر فشار دهید.

به پایین بدوید. دشمنان را نابود کرده و آیتمها را بردارید. در اینجا تعداد زیادی دشمن از انواع گوناگون وجود دارد. آنها از همه طرف به سوی شما حمله میکنند. اگر با آنها درگیر شوید میتوانید تعداد زیادی اشیاء بردارید و یکی از صندوقهای انتهای مسیر را باز کنید. یاقوت سرخ تریلیانت ، یاقوت کبود تریلیانت و زمرد سبز تریلیانت را بردارید.

مسیر را ادامه دهید و وارد اتاق دیگری که پر از مایجینهاست شوید. آنها دور از شما قرار دارند بنابراین بی دردسر و به راحتی میتوانید با تفنگ دوربرد خود آنها را نابود کنید (نشان BSAA شماره 21).

پس از نابودی کلیه دشمنان محل را مورد بررسی قرار دهید. هنگامیکه به گوشه دیگر اتاق رسیدید ، مایجینها شروع به انداختن گویهای آتشین به سمت شما خواهند کرد. شما بایستی به هر قیمت از برخورد با آنها اجتناب کرده و از مکانیزمی که در قسمت میانی آنجا وجود دارد استفاده نمایید. پس از این کار اتاق را ترک کنید. در خیلی سریع بسته خواهد شد پس قبل از باز کردن در تا آنجا که ممکن است آیتمها را جمع آوری نمایید.

زمان آرامش فرا میرسد. به پایین بروید تا به یک در برسید. با کشیدن دو زنجیر و به کمک همکار خود آن را باز کنید. به پایین پله ها بروید تا به مکان دیگری برسید.

هیچ دشمنی آنجا نیست بنابراین میتوانید آزادانه آنجا را جستجو نمایید. به راست بروید. به توده ای در سمت راست میرسید. بر روی آن بپرید. از پله ها بالا رفته و آیتمهای جدید را جمع آوری نمایید. به پایین پله ها بازگشته و به چپ بروید. از داخل چمدان خمپاره انداز را بردارید. به سمت راست بدوید تا به یک مجسمه بزرگ برسید.

به کمک همکار خود زنجیرها را بکشید (برای اینکار باید به کنار مجسمه بروید) و راه را باز کنید. از  پله ها بالا رفته و مجسمه دیگر را بکار ببرید. (یاقوت زرد (چهارگوش) زیر آن است).

از روی پلی که ساخته اید عبور کنید. توسط تعدادی از مایجینها مورد حمله قرار میگیرید. پس از کشتن آنها به راست بروید. سپس دوبار به چپ بروید. از پله ها پایین رفته و به راست بپیچید. از   پله ها بالا بروید و زنجیرهای دیگری را بکشید (یاقوت سرخ (گلابی شکل) زیر مجسمه قرار دارد).

به راست بدوید تا به یک مجسمه بنفش رنگ برسید. همکار شما در آنجا خواهد ماند و شما بایستی زنجیر دیگر را پیدا کنید. زنجیر در طبقه همکف است. از پله ها پایین بروید و به چپ بپیچید. گروه دیگری از مایجینها را نابود کنید و زنجیر را بکشید. (یاقوت سرخ (بیضی شکل) زیر مجسمه است).

آخرین مجسمه قرمز در گوشه دیگر قرار دارد. از روی پله های نیمه خراب عبور کنید تا به آنجا برسید. به بالای مجسمه رفته و اهرم را بکشید (یاقوت زرد (چهارگوش) زیر آن است).

رئیسی که در مرحله دوم با آن مواجه شده بودید پس از چند لحظه از راه میرسد. شما دو امکان خواهید داشت – میتوانید از طریق پله ها فرار کنید و یا با او مبارزه نمایید. اگر تصمیم به مبارزه گرفتید ، از روشی که قبلا بکار برده بودید استفاده نمایید. هنگامیکه رئیس مرد میتوانید جواهر را بردارید. اگر مهمات یا کمکهای اولیه و داروی کافی در اختیار ندارید از مبارزه صرفنظر کنید.

عبادتگاه #

به جلو رفته و از پله ها بالا بروید. یک نارنجک در سمت چپ قرار دارد. به جلوتر رفته و وارد مکان دیگری شوید. پس از مشاهده فیلم کوتاه شروع به جمع آوری آیتمهای مفید و مورد نیاز خود نمایید.

شما باید به پرتو نوری که مرتبا در طول راهرو به عقب و جلو میرود توجه و با مخفی شدن در شکاف صخره از آن دوری کنید. از آتش دوری کنید و به راست بدوید. از پله ها بالا رفته و به چپ بپیچید.

گلدانها را شکسته و مهمات و نارنجک جمع آوری کنید. منتظر همکار خود بمانید تا یک گروه از مایجینها را از بین ببرد (توسط تفنگ دوربرد خود به او کمک کنید) و نشان آسمان را بردارید.

بازگشته و به چپ بروید. سپس به راست بپیچید. مجددا از آتش دوری کنید. به چپ بدوید و با گروه دیگری از مایجینها مبارزه کنید. از پله ها بالا بروید و نشان زمین را بردارید.

مجددا با حمله دیگری مواجه میشوید. مراقب دشمنان کماندار و مشعل دار باشید. هنگامیکه آخرین دشمن را از پا درآوردید ، از پله ها پایین بروید و به راست بدوید. از آتش دوری کرده و خود را به محلی که نقشه نشان میدهد برسانید. نشانهایی که پیدا کرده بودید را در محلهای مربوطه قرار دهید.

یک چیز دیگر باقی مانده است. به چپ بدوید و به راست نپیچید – از میان سوراخ داخل دیوار عبور کنید و مراقب زبانه های آتش باشید. به راهتان ادامه دهید. مایجینها را از پیش رو برداشته و نشان دریا را بردارید.

به محلی که نقشه نشان میدهد بازگشته و راه خود را باز کنید. از پله ها بالا رفته و از میان در تزیینی بزرگ عبور کنید.

 

به پایین دویده و در دیگری را باز کنید. در اینجا با معمای دیگری مواجه میشوید. شما باید آینه را به گونه ای قرار دهید که پرتو نور روی در بیفتد. نمیتوانید آن را لمس کنید. از سمتی که نور نمیتابد به نزدیک آینه بیایید و آن را بچرخانید.

به روی سکو رفته و خود را به پایین بلغزانید. معمای مشابهی در این مکان قرار دارد. ستونی که راه پرتو نور را سد کرده از بین ببرید و آینه را بگونه ای بچرخانید که انعکاس نور آن به دیوار سمت راست بخورد. سپس آینه موجود در گوشه سمت چپ پلکان را بچرخانید. مجددا خود را به پایین بلغزانید.

اتاقی که در گوشه سمت چپ قرار دارد را جستجو کنید (نشان BSAA شماره 22). اول آینه ای که انعکاس نور آن به دیوار میخورد را بچرخانید. سپس با آینه مقابل آن همین کار را انجام دهید. اکنون باید نور را به مرکز اتاق هدایت کنید.

هنگامیکه این کار را انجام دادید ، آینه مرکز را برای آخرین بار بچرخانید. شما بالابر را باز کردید. آینه را بچرخانید تا بتوانید به بیرون از مرکز برسید سپس آن را به حالت قبل برگردانید. با دویدن به سوی بالابر مرحله به پایان میرسد.

باغ زیرزمینی #

هنگامیکه کار خود را شروع میکنید هیچ دشمنی در اینجا نمیبینید (نشان BSAA شماره 23). به سمت گلها بروید و آنها را بررسی کنید. وارد تونل شده و از در قرمز عبور کنید.

در طول راهرو بدوید و وارد اولین اتاق در سمت چپ شوید. اسناد را مطالعه کرده و مهمات و نارنجک بردارید. اتاق را ترک کنید و به سمت شمال بروید. به در دیگری میرسید. گیاه سبز نزدیک آن را بردارید. به اتاقی پر از گلهایی که داخل لوله قرار داده شده اند میرسید. از در انتهای اتاق عبور کنید.

وارد راهرو خونی شوید. از چرخ برای باز کردن در دیگر استفاده کنید. اهرم را بکار برده و با کمک تفنگ خود پنجره ای که راه شما را سد کرده خراب کنید.

به سمت دیگر راهرو بروید. از گوشه اتاق گیاه سبز را بردارید. یک دشمن جدید به اسم لیکر از راه میرسد. او خطرناکترین دشمن موجود در بازی است. یک تفنگ کاملا پر یا مگنوم به شما کمک میکند که سریعا او را از بین ببرید. او شباهتهایی با رئیس دارد اما برای لحظه ای آرام و قرار ندارد. هنگامیکه او را کشتید قلب شیر را بردارید.

به چپ بروید و در را باز کنید. در طول راهرو بدوید و وارد دفتر (در سمت راست) شوید. گیاه قرمز و مهمتر از آن مسلسل AK-47 را بردارید. هنگامیکه صندوق را باز کردید طلاها را بردارید. اتاق را ترک کنید. مستقیم به جلو رفته و از پله ها بالا بروید.

به سمت اهرم بروید و آن را مورد استفاده قرار دهید. وارد راهرو شوید. چند لیکر در محفظه های چپ و راست محبوس شده اند. حس آنها تضعیف شده بنابراین اگر ندوید و شلیک نکنید ، آنها متوجه شما نخواهند شد. در انتهای راهرو را خراب کنید. شما توسط 10 دشمن مورد حمله قرار میگیرید. توسط تفنگ ساچمه ای خود همه آنها را نابود کنید.

کلیه آیتمها را بردارید (قلب شیر را فراموش نکنید). دکمه بالابر را بزنید. قبل از رسیدن آن بایستی با گروه دیگری از لیکرها مبارزه کنید. آیتمها (و نیز قلب شیر) را بردارید و وارد بالابر شوید. هنگامیکه رسیدید مهمات بردارید. به چپ بروید تا وارد مکان بزرگی شوید. فیلم کوتاه را تماشا کنید و آماده مبارزه با رئیس شوید.

مدت زمان مبارزه بستگی به تواناییهای شما و تجهیزاتتان دارد. اگر از تفنگ ساچمه ای کاملا پر M3 استفاده کنید زمان مبارزه بیشتر از 2 دقیقه نخواهد بود. تکه های جهنده قرمز روی پاهای رئیس و همچنین دهان او نقاط ضعف وی به شمار میروند. هر چند ابتدا بایستی دهانش را باز کنید.

تصویر  121.jpg

اولین هدف پاهای اوست. هنگامیکه به تعداد مناسب به او شلیک کردید او دهانش را باز میکند. در اینجا از قوی ترین تفنگ خود استفاده کرده و به او شلیک کنید. استفاده از نارنجک نیز در اینجا کاملا موثر است هر چند ضروری نیست.

تصویر  122.jpg

تجهیزات آزمایشگاهی #

هنگامیکه این مرحله شروع شد مسیر مستقیم را دنبال کنید. از در عبور کنید. شما داخل یک تجهیزات ذخیره سازی کوچک پر از جعبه قرار دارید. جعبه ها را نابود کرده و آیتمها را بردارید. از طریق در سمت چپ خارج شوید. هنگام پایین رفتن از پله ها بایستی با گروه دیگری از دشمنان مبارزه کنید. تعدادی از آنها دارای تفنگ هستند.

تصویر  123.jpg

تقریبا در وسط پله ها توقف کنید و به کمک تفنگ دوربرد خود دشمن را از پا درآورید. پشت جعبه ها مخفی شوید سپس به جلو بروید.

تصویر  124.jpg

به سمت راهرو بروید و مهمات مخفی شده در جعبه های سمت راست را بردارید. از پشت مانع به سمت دشمن شلیک کنید. بیشتر آنها AK-47 در اختیار دارند. هدف شما رسیدن به دری که دو دکمه سبز در گوشه های چپ و راست خود دارد میباشد. قبل از باز کردن آن به چپ بروید. دشمن را نابود کرده و مقدار زیادی مهمات و گیاه قرمز مخفی شده در جعبه ها را بردارید.

تصویر  125.jpg

وارد محلی میشوید که تعدادی مایجین با تفنگ AK-47 ایستاده اند. متاسفانه جایی برای مخفی شدن وجود ندارد بنابراین در اینجا بایستی به مهارت تیراندازی خود تکیه کنید. طبقه همکف را برای یافتن آیتمها (مهمات و گیاه سبز) جستجو کنید. از پله ها بالا رفته و دیگر دشمنان را از سر راه بردارید. به سمت بالابر در گوشه دیگر اتاق بروید.

تصویر  126.jpg

به پایین رفته و مسیر نقشه را دنبال کنید. گیاه سبز و مهمات بردارید. به چپ بروید تا به راهرویی پر از لیکرها برسید. سعی کنید از میان آنها عبور کنید. در سمت دیگر باید با گروه کوچکتری از آنها مبارزه نمایید. تفنگ دوربرد خود را بردارید و به هر تعداد که ممکن است آنها را بکشید. بقیه را توسط مگنوم یا تفنگ ساچمه ای خود نابود کنید. تفنگ لوله بلند در سمت دیگر راهرو به کارتان می آید. یکی از جانوران قلبهای شیر را از خود رها میسازد.

تصویر  127.jpg

هنگامیکه در مکان بعدی قرار گرفتید ، به سمت نردبان فلزی بروید. به پایین رفته و با گلوله از گروه دیگری از دشمنان پذیرایی کنید. تعداد دشمن بسیار زیاد است اما شما باید کلیه آنها را از بین ببرید. از المانهای فلزی فنس برای اجتناب از هدف قرار گرفتن توسط مسلسل استفاده نمایید. هنگامیکه کار انجام شد موزیک بتدریج محو خواهد شد.

تصویر  128.jpg

اکنون شما باید خود را بر روی سکو برسانید. توسط پله ها به آنجا بروید. محل آن روبروی جایی است که شما در ابتدا شروع به کاوش محل نمودید. برای رسیدن به آنجا مجبورید بر روی یک خط مونتاژ راه بروید (از وسط آن عبور کنید).

تصویر  129.jpg

از پله ها بالا بروید و به کمک همکار خود دروازه فلزی را بشکنید. وارد خط مونتاژ دیگری میشوید. این یکی مانند قبلی نیست زیرا بر روی یک بطری پر از گار قرار گرفته و دشمنان شما سعی میکنند به بطری شلیک کنند. به آرامی از وسط مسیر راه بروید. بدون هیچ دردسری میتوانید به جلو بروید. به گوشه سمت چپ پریده و مکانیزم را بکار بیندازید.

تصویر  130.jpg

به پایین بروید (نشان BSAA شماره 24). اگر به سمت راست بروید یک چمدان با مسلسل SIG 559 داخل آن خواهید یافت.

تصویر  131.jpg

از پله ها بالا رفته و در سمت دیگر از پله ها پایین بیایید. به سمت محلی که نقشه اشاره میکند رفته و مهمات بردارید. به کمک همکار خود اهرم را کشیده و بازگردید. در اینجا با حمله یک دشمن جدید مواجه میشوید. از فاصله نزدیک او دشمن خطرناکی است بنابراین سعی کنید از فاصله دور به او شلیک کنید و این کار را تا زمانیکه نقاط گردی بر روی بدن وی ظاهر شد ادامه دهید. این نقاط نقطه ضعف او هستند.

تصویر  132.jpg

وقتی جانور را از بین بردید مکانیزم مشخص شده بر روی نقشه را بکار بیندازید و به سمت خط مونتاژ بروید. در طول آن راه بروید و مراقب دشمن (یکی از آنها گردنبند یک عروس مرده را با خود دارد) و کانتینرها باشید. از پله ها بالا بروید تا به در برسید.

تصویر  133.jpg

در طول راهرو حرکت کنید. به پایین پریده و صندوقها را نابود کنید – مهمات داخل آنها مخفی شده است. از در عبور کنید. اکنون زمان ملاقات با رئیس است. او دشمن سرسختی نیست. به یاد داشته باشید که آتش نقطه ضعف اوست. شعله افکن آویزان شده در سمت چپ به کارتان خواهد آمد. برای استفاده از آن نیازی به مهمات ندارید. آن را بکار انداخته و مجددا آویزان نمایید.

تصویر  134.jpg

هنگامیکه تمام نورهای سبز شروع به درخشیدن نمودند ، شما یا همکارتان یک شعله افکن بردارید و شعله های آتش را به سمت رئیس بپاشید. هنگامیکه او در آتش گیر افتاد (استفاده از بطریهای گاز در اینجا مفید خواهد بود) شاخکهایی با انتهای قرمز از بدن وی بیرون خواهد زد. اینها نقاط ضعف وی هستند. توسط قدرتمندترین تفنگ خود (تفنگ ساچمه ای یا مگنوم) آنها را مورد هدف قرار دهید. پس از اینکه وی شروع به حرکات سریعتری نمود ، عملیات گفته شده را تکرار کنید.

تصویر  135.jpg

تجهیزات کاوش اوروبوروس #

شما در اتاقی این مرحله را آغاز میکنید که رئیس را در آن شکست دادید. با دقت اتاق را بگردید و گیاه سبز ، گیاه قرمز و مهمات بردارید. از در باز عبور کنید (نشان BSAA شماره 25). از نردبان بالا رفته و در طول راهرو به پیش بروید. به یک اتاق خواهید رسید. از داخل صندوق مهمات و یاقوت کبود (گلابی شکل) را بردارید. بازگشته و طبق مسیر نقشه حرکت نمایید.

تصویر  136.jpg

از پله ها بالا بروید و از در عبور نمایید. وارد راهرو شوید و طلا و مهمات مخفی شده در جعبه های سمت چپ را بردارید. به چپ بروید سپس به راست پیچیده و از در عبور کنید. شما بر روی یک داربست بزرگ قرار دارید.

تصویر  137.jpg

جعبه های محتوی طلا سمت راست شما قرار دارند. به سمت چپ رفته و مخفی شوید سپس دشمنان سر راهتان را هدف قرار داده و نابود کنید. از در سمت چپ عبور کنید. مهمات ، گیاه سبز و طلا بردارید. بازگشته و جلوتر بروید. در اینجا مورد حمله کرمهایی که در مرحله قبل نیز با آنها مواجه شده بودید قرار خواهید گرفت. مانند روش قبل آنها را نابود کنید.

تصویر  138.jpg

به جلوتر رفته و دشمنان پیش رویتان را که از AK-47 استفاده میکنند بکشید. سنگ نیروزا را که از آنها باقیمانده برداشته و مکانیزم را بکار اندازید. متاسفانه فاقد الکتریسیته است و شما اول بایستی انرژی الکتریکی مورد نیاز آن را تامین کنید. به سمت در سمت چپ بدوید و سوئیچ برق را در حالت روشن قرار دهید. طلا و مهمات مخفی شده در بشکه های سمت راست و نیز تفنگ دوربرد H&K PSG-1 را بردارید.

تصویر  139.jpg

به سمت مکانیزم بازگشته و آن را بکار اندازید. همکار شما به سمت سکو دویده و به سمت دیگر میرود. به کمک تفنگ دوربرد خود او را در نابود کردن دشمن یاری نمایید. او اهرم را میکشد و شما میتوانید به سمت دیگر بروید.

تصویر  140.jpg

النگوی قیمتی را بردارید. همچنین میتوانید به سمت چپ پریده و مقدار قابل توجهی طلا بردارید. اکنون شما باید خود را به در روبرو برسانید. تعدادی دشمن سعی میکنند شما را متوقف کنند. کشتن آنها زیاد دردسری ندارد. یکی از آنها یک خمپاره انداز با خود دارد اما با کندی بسیار از آن استفاده میکند. مابقی قبل از مردن منفجر میشوند بنابراین از آنها فاصله بگیرید.

تصویر  141.jpg

چهار دشمن دیگر در اتاق وجود دارد (دو تا از آنها سپر محافظ دارند). آنها را از بین برده و اتاق کنترل را بررسی کنید. گردنبند سلطنتی قیمتی را بردارید. اتاق را ترک کنید و به سمت بالابر بدوید. طلا ، گیاه سبز و مهمات مخفی شده در جعبه های سمت چپ را بردارید.

تصویر  142.jpg

به کمک همکار خود اهرم را بکشید (نشان BSAA شماره 26). سکو شروع به حرکت میکند و شما مجبورید با دشمنانی که شما را محاصره کرده اند مبارزه کنید. از تفنگ دوربرد استفاده کنید. برای حرکت دادن مجدد سکو به سمت اهرمی که یکی از مایجینها در زمان نمایش فیلم کوتاه بکار میبرد شلیک نمایید.

تصویر  143.jpg

این وضعیت دومرتبه تکرار میشود. هنگامیکه شما در بالا قرار دارید ، از پله ها بالا بروید و دیگر دشمنان را نابود کنید. به سمت راست دویده و خود را به در برسانید.

تصویر  144.jpg

به خرابه ها میرسید (نشان BSAA شماره 27). از بالابر استفاده کنید. البته اول بایستی برق آن را بکار اندازید. سوئیچ برق در نزدیکی خانه سمت راست نزدیک راه ورودی (کنار پل) قرار دارد. اهرم را بکشید و با آسانسور بالا بروید.

تصویر  145.jpg

پس از مدتی شما توسط گروه عظیمی از لیکرها مورد حمله قرار میگیرید. شما همچنین بایستی مراقب شیوا که در طبقه پایینی شما حرکت میکند باشید. بهترین راه استفاده از تفنگ دوربرد ، نارنجک و مین است. اگر فاصله کم بود از تفنگ ساچمه ای ، مگنوم یا نارنجک انداز استفاده نمایید. شما میتوانید از فروشگاه مهمات بخرید در هر صورت مبارزه در این قسمت کار راحتی نخواهد بود.

تصویر  146.jpg

هنگامیکه آخرین دشمن را از سر راه برداشتید ، به سمت دیگر دویده و کانتینر را هل بدهید. شما به پایین افتاده و وارد خانه میشوید. اهرم را بکشید و پل را ترک کنید.

تصویر  147.jpg

از روی آن عبور کرده و در تزیینی را باز کنید. اکنون زمان آن است که با دوست قدیمی خود به مبارزه بپردازید. شلیک نکنید. وسکر از هر گونه حمله ای اجتناب میکند بنابراین شما نیز چنین کنید. همکار جدید شما کار را شروع میکند. آلبرت شلیک میکند – هفت دقیقه – و هنگامیکه عبور کرد قسمت دوم مبارزه آغاز میشود.

تصویر  148.jpg

شما در داخل یک مارپیچ قرار دارید. مهمات ، زمرد سبز درخشان ، یاقوت سبز درخشان ، زمرد سبز بیضی شکل و هفت تیر L HAWK MAGNUM را بردارید. اکنون شما باید از وسکر دوری کرده و از پشت به وی شلیک کنید. اگر او شما را نبیند قادر به فرار از دست گلوله های شما نخواهد بود. هنگامیکه کار انجام شد ، آلبرت پشت در ناپدید میشود (قلب آفریقا که بین پله ها قرار دارد را بردارید). اکنون شما بایستی به سراغ جیل بروید.

تصویر  149.jpg

این جنگ میتواند بدون رد و بدل شدن هیچ گلوله ای پایان یابد. با وی صحبت کنید. هنگامیکه او سر خود را لمس کرد همکارتان به سمت او میدود (و یا او را می اندازد) و شما میتوانید دستگاه را از داخل صندوق او بردارید. دکمه های ظاهر شده در صفحه را فشار دهید و پس از کمی تلاش جیل آزاد خواهد شد…

تصویر  150.jpg

عرشه کشتی #

به پایین بپرید و جعبه ها را نابود کنید. مهمات و طلا را برداشته و از پله ها بالا بروید. دشمنانی که به سمت شما میدوند را نابود کرده و جلوتر بروید. با استفاده از تفنگ دوربرد خود دو دشمنی که روی برج ایستاده اند را هدف قرار دهید.

تصویر  151.jpg

از نردبان بالا رفته و از سمت دیگر پایین بیایید. به سمت راست بروید و دشمنان و سگها را نابود کنید. به محلی که نقشه اشاره میکند بروید. جعبه های سر راهتان را نابود کرده و طلا و مهمات بردارید. کلید را فشار داده و راه را باز کنید. به یک کنسول خواهید رسید – برای استفاده از آن نیاز به یک کارت دارید.

تصویر  152.jpg

کنار مکانیزم یک نردبان وجود دارد. از آن بالا بروید و کانتینر بزرگ زباله را به کمک همکار خود هل دهید. به پایین پریده و فیلم کوتاه را تماشا کنید. باید به نحوی شیوا را آزاد کنید اما ابتدا باید با گروه دشمن دست و پنجه نرم کنید. مراقب مایجینهایی که داخل کانتینر سمت چپ مخفی شده اند باشید (نشان BSAA شماره 28). یکی از دشمنان کلید جرثقیل را رها خواهد کرد.

تصویر  153.jpg

به سمت نور سبزی که در سمت چپ دیده میشود شلیک کنید و راه را باز نمایید. باید به بالا بروید. آنجا مکانیزمی قرار دارد که توسط آن میتوانید همکار خود را آزاد کنید. او باید از پس سگها بربیاید اگر چنین نشد در طبقه پایین آنها را ملاقات خواهید کرد.

تصویر  154.jpg

به جایی که نقشه نشان میدهد بروید. پشت سر همکار خود دویده و به بالای کانتینر بروید. دو دشمن در آنجاست. پس از کشتن آنها میتوانید النگوی قیمتی را بردارید. به کمک همکار خود به نقاط سبز شلیک کنید و راهتان را باز نمایید.

تصویر  155.jpg

هنگامیکه به بالای پله ها رسیدید ، به سمت در قهوه ای بدوید (نشان BSAA شماره 29). دو مایجین و سگها سر راه شما قرار میگیرند اما بواسطه موقعیت خوب تجهیزاتتان جای نگرانی وجود ندارد. گیاه سبز ، نارنجک و مهمات را از تاقچه برداشته و به پایین پله ها بروید. زیر پلکان مقداری طلا پیدا خواهید کرد.

تصویر  156.jpg

به پایین رفته و طلا ، مهمات و Jail Braker را از داخل چمدان بردارید. وارد آزمایشگاه شوید و فیلم کوتاه را تماشا کنید.

تصویر  157.jpg

اکنون میتوانید به جستجوی آزمایشگاه بپردازید (نشان BSAA شماره 30). اتاق را ترک کنید و به سمت مکان بزرگی که پر از دشمن است بروید. بشکه های قرمز در اینجا کاملا مفید خواهند بود.

تصویر  158.jpg

هنگامیکه آخرین دشمن از بین رفت ، به سمت مکانی که روی نقشه مشخص شده بروید و دریچه را باز کنید. در طول راهرو کوچک بدوید و از نردبان بالا بروید. مستقیم به سمت پله ها بروید. شما توسط یک مایجین عظیم الجثه با یک دستگاه مسلسل ثابت مورد حمله قرار میگیرید. بسرعت پشت یک مانع مخفی شده و با بهترین سلاح خود به او شلیک کنید. از بطریهای گاز نیز استفاده نمایید.

تصویر  159.jpg

هنگامیکه او مرد ، کلید A را که وی می اندازد برداشته و به بالای پله ها بروید. به راست بدوید. کلید B داخل یک صندوق در انتهای سکو قرار دارد. از آن برای باز کردن در استفاده نمایید. در اینجا بایستی با تعدادی از مایجینها دست و پنجه نرم کنید. آنها خمپاره انداز در اختیار دارند. هنگامیکه به پایین پله ها رفتید توسط چند عنکبوت که در مرحله قبل نیز آنها را ملاقات کرده بودید مورد حمله قرار میگیرید. ارزشش را دارد که با آنها مبارزه کنید زیرا 3 گردنبند عروس مرده به دست خواهید آورد. از  پله ها بالا بروید. از در عبور کنید به سمت بالابر بدوید تا این مرحله نیز به پایان برسد.

تصویر  160.jpg

عرشه اصلی #

از پله ها پایین بیایید تا به یک توده از اجساد مرده ها برسید. فیلم کوتاه را ببینید. اکنون زمان یکسری رویدادهای سریع است. از رئیس فرار کنید. کلیدهای مناسب را فشار دهید و خود را به بالای پل برسانید.

تصویر  161.jpg

در طول راهرو حرکت نمایید و با دقت آیکون دکمه هایی را که روی صفحه ظاهر میشود تماشا کنید. رئیس بطرز غیرمنتظره ای حمله میکند و شما باید سپاسگزار آیکونهایی که شما را از ضربه دیدن محافظت میکند باشید! کشوهای موجود در سمت چپ اتاق را جستجو کنید و مهمات و جام طلایی را بردارید.

تصویر  162.jpg

خود را به پله ها برسانید و از آن بالا بروید. گیاه سبز و جام طلایی دوم در اتاق سمت چپ قرار دارد. هنگامیکه نزدیک اجساد شدید، آنها بیدار میشوند و بایستی با یک گروه از دشمن مبارزه کنید. در سمت راست را باز کنید و وارد اتاق کنترل شوید. اسناد را مطالعه کنید و در گوشه اتاق را بررسی نمایید.

تصویر  163.jpg

شما به کلید پل برای باز کردن آن احتیاج دارید. آن را در انتهای راهرو خواهید یافت.

تصویر  164.jpg

به سمت در بسته بازگردید و از پله ها بالا بروید. مهماتی را که بصورت پراکنده این طرف و آن طرف پخش شده بردارید و از دری که نقشه نشان میدهد عبور کنید. جعبه های سمت راست را نابود کنید و از دروازه عبور نمایید. اکنون باید به مبارزه با رئیس بپردازید.

تصویر  165.jpg

رئیس خطرناک به نظر میرسد اما مبارزه چندان سختی نیست و البته حدود 10 تا 20 دقیقه زمان میبرد. اول از همه شما میتوانید کلیه سلاحهای خود را کنار بگذارید و به سلاح مخصوصی که به دیوار آویزان شده تکیه نمایید. با استفاده از کارتی که پیدا کرده بودید آن را در دست بگیرید. این سلاح شبیه تفنگ دوربرد عمل میکند اما شلیک نمیکند بلکه اشعه لیزر پرتاب مینماید. آن را به سمت علامت قفل گرفته و شلیک نمایید. نقاط ضعف رئیس کاملا واضح و قابل رویت هستند.

تصویر  166.jpg

توسط نردبان خود را به بالا برسانید. بزرگترین قسمت جنگ در اینجا رخ میدهد. پر کردن و آماده سازی تفنگتان مدتی زمان میبرد بنابراین سعی کنید با فشار کلیدهای صحیح از حمله های رئیس اجتناب کنید. موجود سیاهی از دهان رئیس به بیرون پرتاب میشود که توسط تفنگهای معمولی خود میتوانید آن را از بین ببرید (این وظیفه همکار شماست). هنگامیکه تفنگ آماده شد مجددا حمله کنید. با دقت هدفگیری کنید و با صبر و بردباری منتظر مرگ رئیس باشید.

تصویر  167.jpg

عرشه پل #

کار را از جاییکه با رئیس مبارزه کرده بودید آغاز میکنید. به اتاق کنترل بازگشته و وارد بالابر شوید. به پایین بروید.

تصویر  168.jpg

باید خود را به سمت دیگر برسانید. مسیر طولانی و پر از دشمن است. هنگامیکه وارد مسیر شدید ، تفنگ دوربرد خود را در آورید و تمام مایجینها را از سر راه بردارید. به پایین بروید سپس از نردبان بالا بروید و خود را به مکانیزم برسانید. توسط آن راه خود را باز نمایید. شما باید تا زمان بالا آمدن کارت منتظر بمانید.

تصویر  169.jpg

به سمت شمال بروید و دشمنان را نابود کنید. در انتها به کمک همکار خود اهرمها را بکشید.

تصویر  170.jpg

مانند قبل در و کارت نیاز به مدتی زمان برای باز شدن دارند بنابراین شما بایستی تعدادی از دشمنان و دو کرم را از بین ببرید (آنها پشت سرشان سنگ نیروزا را باقی میگذارند). به جلو بروید تا به یک در بسته برسید. شما به دو کارت نیاز دارید. مایجینها آنها را در اختیار دارند اما علاوه بر آن مسلسل نیز در اختیار دارند که کار شما را سخت تر میکند.

تصویر  171.jpg

از در عبور کنید و با وسکر مبارزه نمایید. همانند قبل به او شلیک نکنید. بر بالای مکان چهارگوش در خلاف جهت عقربه های ساعت بدوید و از اهرم استفاده نمایید. نور خاموش میشود و آلبرت دیگر قادر به دیدن شما نیست. خمپاره انداز نزدیک یکی از مکانیزمها قرار دارد. پنجره را خراب کنید و از همکارتان کمک بخواهید.

تصویر  172.jpg

شیوا به وسکر شلیک میکند و شما باید راکت را به سرعت پرتاب نمایید. هنگامیکه منفجر شد رئیس بی دفاع خواهد بود. اکنون شما باید به سمت او دویده و به او یک ویروس تزریق کنید. اولین تلاش بی ثمر خواهد بود بنابراین به سمت اهرمی که در موقعیت ساعت هفت قرار دارد بروید. یک راکت داخل جعبه نزدیک آن قرار دارد. خمپاره انداز را که توسط همکارتان نگه داشته شده پر کنید و عملیات را تکرار نمایید. بعد از انفجار دوم میتوانید تزریق را انجام دهید.

تصویر  173.jpg

این پایان کار نیست. اکنون زمان یکسری رویدادهای سریع در هواپیما و مبارزه نهایی در داخل یک آتشفشان است. در ابتدا از دست وسکر فرار کنید. هنگامیکه پایین رفتید از بالای گدازه ها بپرید و مستقیم به دویدن ادامه دهید تا به یک صخره بزرگ برسید. باید آن را داخل گدازه ها بیندازید.

تصویر  174.jpg

هنگامیکه این کار را به انجام رساندید ، میتوانید مبارزه با رئیس را شروع کنید. شما نمیتوانید به او نزدیک شوید زیرا فورا در داخل گدازه ها می افتید. آلبرت سعی میکند ابتدا به شیوا حمله کند. به سمت او شلیک کنید و این کار را تا زمانیکه همکارتان به شما ملحق شود ادامه دهید. اکنون آخرین مرحله جنگ را آغاز کنید. تنها نقطه ضعف او در روی قفسه سینه اش میباشد. پس از هشت تا ده شلیک دقیق توسط مگنوم یا خمپاره انداز وسکر بی دفاع خواهد شد. شما باید بسرعت به سمت او شلیک کنید سپس یک سری رویدادهای سریع رخ خواهد داد.

تصویر  175.jpg

شخص دیگری داخل هلیکوپتر منتظر شما میباشد. به شما تبریک میگوییم – شما اقامتگاه شیطان 5 را با موفقیت به پایان رساندید!

اطلاعات جانبی #

نشانه ها #

نشان BSAA شماره 1

به داخل بالکن روبروی جاییکه مایجینها از آن بیرون آمدند بروید. به گوشه سمت راست آن رفته و بر روی نشان شلیک کنید.

تصویر  176.jpg

نشان BSAA شماره 2

از نردبان بالا رفته و بالا را نگاه کنید. نشان زیر مخزن بر روی یکی از تخته هایی که آن را نگه داشته است میباشد.

تصویر  177.jpg

نشان BSAA شماره 3

به راست بپیچید و به شبکه سیمی نگاه کنید. نشان در جلو شماست.

تصویر  178.jpg

نشان BSAA شماره 4

این نشان در گوشه سمت راست یک در بزرگ قرار دارد.

تصویر  179.jpg

نشان BSAA شماره 5

از پله ها پایین بروید و زیر پل را جستجو کنید. نشان دیگری در آنجا قرار دارد.

تصویر  180.jpg

نشان BSAA شماره 6

به سمت تنها اتاقک سبز موجود در این مکان بروید. نشان دیگری زیر سقف آن قرار دارد.

تصویر  181.jpg

نشان BSAA شماره 7

بعد از صحنه هلیکوپتر نردبان سمت راست را جستجو کنید. به پشت بام بروید و به سمت نشان موجود در ساختمان بعدی شلیک کنید.

تصویر  182.jpg

نشان BSAA شماره 8

قبل از انجام پرش بازگشته و بالا را نگاه کنید. نشان را در سمت راست خواهید دید.

تصویر  183.jpg

نشان BSAA شماره 9

به کمک نردبان بر روی سقف واگن بروید و به سمت ساختمانی که در سمت چپ قرار دارد نگاه کنید. نشان دیگری در دکل برق قرار دارد.

تصویر  184.jpg

نشان BSAA شماره 10

بر روی پل بروید و به سمت آبشار بچرخید. نشان دیگری در بالای آن قرار دارد.

تصویر  185.jpg

نشان BSAA شماره 11

هنگامیکه در بالای تپه هستید ، به سمت کارخانه بچرخید. تفنگ دوربرد خود را بردارید و سقف آن را نشانه بگیرید.

تصویر  186.jpg

نشان BSAA شماره 12

شما به یک سری مانع میرسید. به داخل آب نگاه کنید. تفنگ دوربرد خود را بیرون آورده و خط تلفن را در دوردست دنبال کنید. نشان بر روی تیرک قرار دارد.

تصویر  187.jpg

نشان BSAA شماره 13

این نشان زیر سقف یکی از آلونکها قرار دارد.

تصویر  188.jpg

نشان BSAA شماره 14

این نشان زیر آلونک قرار دارد. شما بایستی در فاصله مناسبی بایستید تا بتوانید آن را مشاهده کنید. تفنگ دوربرد خود را برداشته و شلیک کنید.

تصویر  189.jpg

نشان BSAA شماره 15

به داخل آب بپرید. به سمت چپ رفته و سپس به راست بپیچید. نشان روبروی شما قرار دارد.

نشان BSAA شماره 16

برای گرفتن این نشان باید نزدیک خیمه ها حرکت کنید. نشان بین آنهاست.

نشان BSAA شماره 17

این نشان داخل یک خانه کوچک در گوشه سمت راست قرار دارد.

نشان BSAA شماره 18

به سمت قایق بازگردید. به سکویی که کمی بالاتر قرار دارد توجه کنید. نشان دیگری زیر آن است.

نشان BSAA شماره 19

نزدیک فنس چوبی که در گوشه سمت چپ نردبان است بایستید. از اینجا میتوانید نشان را ببینید.

نشان BSAA شماره 20

از در عبور کنید و تفنگ دوربرد خود را بکار بگیرید. با استفاده از تلسکوپ نشان را جستجو کنید. آن را در زیر علامت درخشنده خواهید یافت.

نشان BSAA شماره 21

نشان روبروی قسمت ورودی محل قرار دارد. قبل از پایین پریدن با تفنگ دوربرد خود آن را نشانه بگیرید.

نشان BSAA شماره 22

از اسکلت بالا بروید سپس 180 درجه بچرخید. نشان بالای ورودی قرار دارد.

نشان BSAA شماره 23

این نشان در زیر پلی که به سمت تونل میرود قرار دارد. از جایی که مرحله را آغاز کردید به سمت راست بروید تا به یک لوله بزرگ که راه شما را سد کرده برسید. به پل نگاه کنید و نشان را ببینید.

نشان BSAA شماره 24

هنگامیکه به طرف پایین و گوشه سمت چپ رفتید ، به یک کانتینر زباله در باز میرسید. نشان دیگری داخل آن قرار دارد.

نشان BSAA شماره 25

هنگامیکه اتاقی را که در آن در حال مبارزه با دشمن بودید ترک کردید ، به دو آسیاب بادی بزرگ توجه کنید. نشان در داخل آن یکی که در سمت راست است قرار دارد. منتظر آشکار شدن آن بمانید و سپس شلیک کنید.

نشان BSAA شماره 26

هنگامیکه به قدر کافی بالا رفتید ، محلی را که اهرمها را بکار بردید با دقت مشاهده کنید. نشان بر روی یکی از سکوها قرار دارد.

نشان BSAA شماره 27

از گوشه سمت چپ کنار بالابر حرکت کنید و به پایین نگاه کنید. نشان دیگری در آنجاست.

نشان BSAA شماره 28

این نشان داخل کانتینر سمت چپ قرار دارد. متاسفانه نمیتوانید آن را ببینید و تنها راه گرفتن آن پرتاب نارنجک به داخل کانتینر میباشد.

نشان BSAA شماره 29

قبل از عبور از در قهوه ای ، به سمت برج نگاه کنید و از تفنگ دوربرد خود برای شلیک به سمت نشان که بر روی آن آویزان شده استفاده نمایید.

نشان BSAA شماره 30

نشان پشت شیشه در گوشه سمت چپ آزمایشگاه مخفی شده است.

 

فهرست جواهرات #

  • ساعت قدیمی – 2000
  • سوسک (قهوه ای) – 1000
  • سوسک (طلایی) – 3000
  • رمز آبی – 3000
  • ماسک تشریفاتی – 4000
  • جام (طلایی) – 3000
  • جام (نقره ای) – 2000
  • گردنبند عروس مرده – 2000
  • الماس (درخشان) – 4000
  • الماس (بیضی شکل) – 4000
  • الماس (گلابی شکل) – 1000
  • الماس (چهار گوش) – 1000
  • الماس (تریلیانت) – 4000
  • زمرد سبز (درخشان) – 2500
  • زمرد سبز (مارکیز) – 3000
  • زمرد سبز (بیضی شکل) – 2000
  • زمرد سبز (گلابی شکل) – 1000
  • زمرد سبز (چهار گوش) – 1000
  • زمرد سبز (تریلیانت) – 2000
  • انگشتر طلایی – 5000
  • قلب آفریقا – 10000
  • بت (طلایی) – 3000
  • بت (نقره ای) – 2000
  • عاج حجاری شده – 2000
  • النگوی قیمتی – 1000
  • سوسک قیمتی – 2000
  • قلب شیر – 2500
  • سنگ نیروزا – 5000
  • گردنبند سلطنتی – 5000
  • یاقوت سرخ (درخشان) – 2500
  • یاقوت سرخ (مارکیز) – 3000
  • یاقوت سرخ (بیضی شکل) – 2000
  • یاقوت سرخ (گلابی شکل) – 1000
  • یاقوت سرخ (چهار گوش) – 1000
  • یاقوت سرخ (تریلیانت) – 2000
  • یاقوت کبود (درخشان) – 2500
  • یاقوت کبود (مارکیز) – 3000
  • یاقوت کبود (گلابی شکل) – 1000
  • یاقوت کبود (چهار گوش) – 1000
  • یاقوت کبود (تریلیانت) – 2000
  • جواهر قیمتی – 10000
  • یاقوت زرد (درخشان) – 2500
  • یاقوت زرد (مارکیز) – 3000
  • یاقوت زرد (گلابی شکل) – 1000
  • یاقوت زرد (چهار گوش) – 1000
  • یاقوت زرد (تریلیانت) – 2000
  • دندان نیش عقرب – 3000

اطلاعات تکمیلی #

درجه سختی مرحله – حرفه ای (Professional)

بازی را با درجه سختی حالت کارآزموده (Veteran level) به پایان برسانید.

مد سربازان مزدور

بازی را با هر درجه سختی به پایان برسانید.

کاراکترها و لباسها برای مد سربازان مزدور

برای باز کردن قفل:

کریس (لباس 1) – شما بایستی رتبه A (یا بالاتر) را در مرحله دهکده به دست آورید.

کریس (لباس 2) – شما بایستی رتبه A (یا بالاتر) را در مرحله تجهیزات آزمایشگاهی به دست آورید.

جیل (لباس 1) – – شما بایستی رتبه A (یا بالاتر) را در مرحله عرشه کشتی به دست آورید.

جیل (لباس 2) – شما بایستی رتبه A (یا بالاتر) را در مرحله اجتماع عمومی به دست آورید.

شیوا (لباس 1) – شما بایستی رتبه A (یا بالاتر) را در مرحله خرابه های قدیمی به دست آورید.

شیوا (لباس 2) – شما بایستی رتبه A (یا بالاتر) را در مرحله منطقه موشکی به دست آورید.

وسکر (لباس 1) – شما بایستی رتبه A (یا بالاتر) را در مرحله معدن به دست آورید.

وسکر (لباس 2) – شما بایستی رتبه A (یا بالاتر) را در مرحله زندان به دست آورید.

داستان Sheva Alomar

بازی را با هر درجه سختی به پایان برسانید.

تاریخچه اقامتگاه شیطان

بازی را با هر درجه سختی به پایان برسانید.

فیلترها

برای باز کردن قفل:

فیلتر وحشت کلاسیک – بازی را با درجه سختی غیرحرفه ای (Amateur) به پایان برسانید.

فیلتر اضافه شونده – بازی را با درجه سختی معمولی (Normal) به پایان برسانید.

فیلتر سر و صدا – بازی را با درجه سختی کارآزموده (Veteran) به پایان برسانید.

سلاحهای اضافی

برای رسیدن به حد بیشینه میزان سازی کنید:

هفت تیر M92F – برای بدست آوردن برتا 83R (انفجاری)

مگنوم S&W M92 – برای بدست آوردن مگنوم S&W 500

تفنگ Ithaca M93 – برای بدست آوردن تفنگ ساچمه ای Hydra Triple Barrel

مسلسل VZ61 – برای بدست آوردن مسلسل با خشاب مدور خودکار (تنها برای کریس)

تفنگ دوربرد S75 – برای بدست آوردن کمان بزرگ (تنها برای شیوا)

مهمات پایان ناپذیر

شما بایستی یک نفنگ مناسب را تا حد بیشینه آن ارتقاء دهید ، بازی را به اتمام رسانده و این انتخاب را خریداری نمایید (تنها برای همان تفنگ). شما میتوانید آن را از قسمت جوایز خریداری کرده و در نقاط مبادله پول آن را پرداخت کرده و آن را بردارید.

خمپاره انداز با مهمات پایان ناپذیر

برای بدست آوردن آن شما باید بازی را در کمتر از 5 ساعت (با هر درجه سختی) به پایان برسانید. سپس میتوانید آن را در قسمت جوایز فعال کنید.

لباسها

برای باز کردن قفل:

Safari Chris – تمام مراحل را به پایان برسانید.

Clubbin’ Sheva – تمام مراحل را به پایان برسانید.

Tribal Sheva – تمام مراحل را به پایان برسانید و 30 نشان BSAA را بدست آورید.

S.T.A.R.S. Chris – تمام مراحل را به پایان برسانید و 25 نشان BSAA را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت