مشاهده دسته‌ها

Bioshock 2

شوک زیستی 2

مقدمه
#

این راهنما شامل توضیح قدم به قدم بازی به همراه نقشه جزئیات هر مرحله میباشد. علاوه بر آن آیکونهای زیادی بر روی نقشه ها بکار رفته تا اطلاعات بیشتر و کاملتری را در اختیار شما قرار دهد. همچنین لیست کاملی از Plasmid ها ، Gene Tonic ها و وقایع شنیداری تهیه شده است. کلیه سلاحها و دشمنان به همراه راههای موثر تجسس آنها توضیح داده شده است.
راهنمای مراحل

اقامتگاه تفریحی شقایق #


جزئیات مرحله:
وقایع شنیداری: 7
اسلحه های جدید: مته ، تفنگ پرچی
Plasmid جدید: Electro Bolt

01 – شروع ماجرای بازی از اینجاست. به اولین سلاح خود (مته) نگاه کنید. پله های سمت راست شما را به طبقه دوم هدایت میکند.

02 – از مته برای گذر از راهرو و رهایی از گیاه شیطانی استفاده نمایید.
توجه: تفنگی که شما بکار میبرید دارای دو نوع حمله میباشد: با پایین نگه داشتن (کلید چپ ماوس) مته شما خواهد چرخید و با بالا نگه داشتن تجدید سوخت میکند. یک فشار ساده دکمه یک حرکت کوچک را نتیجه میدهد که اثر آن هرگز به اندازه مته کردن دل و روده دشمن نخواهد بود.
با پیشروی در راهرو شما مجبورید خم شوید (دکمه C) تا بتوانید از زیر یک ستون سقوط کرده عبور کنید. پس از رسیدن به اتاق بزرگ شیرین کاری خواهر بزرگ را تحسین خواهید کرد. از نزدیک به اتاق نگاه کنید و در سمت راست مقداری سوخت مته و غذا – که به مقدار کمی میزان سلامتی شما را افزایش میدهد – پیدا کنید. در سمت چپ اولین وقایع شنیداری را کسب خواهید کرد (دکمه L).
رویداد شنیداری: (توجه: کارگران!) – “Big Kate” O’Malley .
03 – شما با یک دشمن مواجه میشوید. پس از یک صحنه کوتاه او با یک هفت تیر مسلح میشود. به او حمله کرده و وی را از پا در آورید – بیشتر بر روی سر او متمرکز شوید.
توجه: اگر عادت ندارید که بدن دشمن را مورد جستجو قرار دهید ، اکنون وقت آن است که این عادت را کنار بگذارید. دشمنان شما مقادیر زیادی اشیاء باارزش با خود دارند ، از جعبه کمکهای اولیه گرفته تا پول و مواد نیروبخش.
04 – به کد روی در – 1540 – توجه کنید و آن را روی مکانیزم در سمت راست بکار برید. در داخل اتاق شما یک رویداد شنیداری ، سوخت و مقداری غذا بدست خواهید آورد.
رویداد شنیداری: (تناسب) – Rachelle Jaques.
05 – اولین Plasmid – Electro Bolt – را از باغ بردارید. مقداری اشیاء ریز مانند سیگار در اتاقهای کناری پیدا خواهید کرد (دود کردن آنها در ازاء سلامتی کمی به شما روحیه خواهد داد).
06 – از Electro Bolt روی پنل گوشه چپ در استفاده نمایید. دور و بر اتاق را نگاه کنید (مقداری سوخت در میان دیگر اشیاء پیدا میکنید) و دیوار سمت راست را بررسی نمایید. یک ماشین خودکار در آنجا وجود دارد که میتوانید مرتبا آن را پر کنید.
07 – دو دشمن را از سر راه بردارید (با استفاده از Electro Bolt و سپس مته کارها ساده تر خواهد بود). پس از آن از Plasmid روی ژنراتور سمت راست به منظور بازگرداندن توان و باز کردن دری که قبلا قفل بود استفاده نمایید.
08 – در راهتان یک رویداد شنیداری ، سوخت و چند قفسه پیش رو خواهید داشت که میتوانید آنها را مورد جستجو قرار دهید. با پرداخت 5 دلار میتوانید وارد کابین دوم شوید. این هزینه کاملا ارزشش را دارد زیرا پول بیشتری در داخل آن کسب خواهید کرد. پس از خروج شما توسط یک زن که یک لوله با خود دارد مورد حمله قرار خواهید گرفت. میتوانید منتظر بمانید تا او وارد آب شود و سپس با Electro Bolt او را به آتش بکشید.
رویداد شنیداری: (به دخترم) – Sofia Lamb .
09 – دو دشمن داخل آب ایستاده اند – یک فرصت خوب برای به آتش کشیدن آنها. اتاق را جستجو کرده و یک رویداد شنیداری پیدا کنید.
رویداد شنیداری: (بازگشت) – Brigid Tenenbaum (روی نیمکت صخره ای کنار دیوار).
10 – جسد Big Daddy و مقداری پرچ نزدیک او پیدا میکنید. راه در روبرو توسط اسلحه جدید شما (تفنگ پرچی) مسدود شده است.

توجه: تفنگ پرچی در صورتیکه شما با دقت سر دشمن را هدفگیری کنید (دکمه T) به بهترین شکل کار خواهد کرد. اگرچه به یاد داشته باشید بزرگنمایی مانع از استفاده شما از Plasmid خواهد شد (مجبورید ابتدا به نمای عادی بازگردید).
11- دو دشمن و یک فرصت خوب برای آزمایش سلاح جدیدتان. اتاق را برای یافتن مقداری پرچ جستجو نمایید.
12- یک رویداد شنیداری جدید و در انتهای راهرو تعدادی کیف برای جستجو. میتوانید آب و کولا پیدا کنید که هر دو مقداری روحیه شما را بالا میبرد. در راه بازگشت با دشمنی در حال جستجوی یک کیف مواجه میشوید. بر روی بشکه مواد منفجره هدفگیری کرده و شلیک کنید.
رویداد شنیداری: (آنها او را Rapture خواندند – Mark Meltzer (بر روی زمین ، نزدیک یک کیف با یک عروسک).
13 – یک صحنه کوتاه از یک دختر کوچک ، و پس از آن مورد حمله یک دختر بزرگتر قرار خواهید گرفت. هنگام جنگ با او بطور دائم حرکت نمایید. او سریع است و اغلب حرکت میکند ، بنابراین او را گم نکنید. مته چندان کاربردی نخواهد داشت بنابراین از تفنگ پرچی استفاده کنید (سر او را هدف بگیرید) و ضمنا از Electro Bolt استفاده نمایید. شما میتوانید با بهره گرفتن از مزایای استخرهای آب که دختر اغلب بر روی آنها می ایستد مبارزه را اندکی ساده تر نمایید. هنگامیکه نوار سلامتی او تا حدود 30% افت کرد ، مبارزه به پایان خواهد رسید.
توجه: یک توضیح دقیق از چگونگی مبارزه با دختران بزرگ در انتهای راهنما و در فصل مربوطه آورده شده است. در آن نزدیکیها یک رویداد شنیداری ، سوخت ، پرچ ، جعبه کمکهای اولیه و EVE Hypos وجود دارد.
رویداد شنیداری: (تولید) – Andrew Ryan (بر روی میز).
14 – یک جعبه کمکهای اولیه در راهرو.
15 – یک دختر بزرگ خود را به شما نشان خواهد داد که در انتها منجر به یک غواصی ناخواسته میشود. در زیر آب شما نمیتوانید از Plasmid یا سلاحی استفاده نمایید.

16 – مسیر از قبل تعیین شده را دنبال نمایید. پس از چند مرحله شما بایستی یک کشتی شکسته با دو جسد در داخل آن پیدا نمایید. در کنار یکی از آنها یک رویداد شنیداری بدست خواهید آورد.
رویداد شنیداری: (گریختن از دست Rapture ) – Sammy Fletcher (نزدیک یکی از جسدهای پیدا شده در زیر آب).
در حین گشت و گذار بیشتر پدر دیگری را پیدا میکنید که از دختر کوچک خود دفاع میکند. همچنین مقداری پرچ و یک EVE Hypo پیدا خواهید کرد.
17 – از اهرم برای پمپ کردن آب به بیرون از اتاق و رفتن به مرحله بعد استفاده نمایید.

آتلانتیک سریع السیر #


جزئیات مرحله:
وقایع شنیداری: 8
اسلحه جدید: ابزار هک کردن
Plasmid جدید: Telekinesis

01 – بمحض ورود به اتاق میتوانید دشمن در حال دویدن را از بین ببرید. قفسه های نزدیک را جستجو کرده و به جلو بروید.
02 – به یک ابزار مکانیکی جدید خواهید رسید – ابزار هک کردن. بر روی دیوار نزدیک ماشین خودکاری با تیرهایی برای اسلحه جدید شما وجود دارد. آن را پر کرده و به سمت یکی از پنجره های شکسته داخل پنل کنترل نزدیک در شلیک کنید و آن را هک نمایید. در راهرو شما یک کرم انگلی امنیتی خنثی شده می یابید – آن را هک کرده و یک همکار برای خود بدست آورید.

توجه: روش هک کردن در انتهای راهنما و در فصل مربوطه آورده شده است.
03 – شما با دو متصل کننده نزدیک واگن قطار مواجه میشوید. همچنین مقداری سوخت و پرچ پیدا میکنید. رویداد شنیداری را فراموش نکنید.
رویداد شنیداری: (جغجغه زنجیری بزرگ) – Andrew Ryan
04 – اهرم را بکشید و فرایند انتقال را مشاهده کنید. پس از آن توسط سه دشمن مورد حمله قرار میگیرید. مهمات خود را هدر ندهید و فقط سعی کنید آسیب نبینید ، زیراپس از چند ثانیه زمین زیر شما فرو خواهد ریخت.
05 – از راهرو سیل گرفته عبور کرده و جسدهای سر راهتان را وارسی کنید. شما همچنین مجبورید از داخل یک کانال کوچک عبور کنید. در انتها در پشت یک فن بزرگ یک رویداد شنیداری پیدا خواهید کرد. به منظور بدست آوردن آن ابتدا بایستی Telekinesis Plasmid را بدست آورید که کمی جلوتر انتظار شما را میکشد.
رویداد شنیداری: (آقای ضبط کننده نوار) – Eleanor Lamb (پشت دریچه ، Telekinesis مورد نیاز میباشد.
06 – داخل اتاق مقداری پول ، جعبه کمکهای اولیه و سوخت بدست خواهید آورد. به چپ پیچیده تا یک دوربین ببینید – از ابزار هک کردن استفاده نمایید. هنگامیکه یک حشره امنیتی از راه رسید ، میتوانید با یک تیر هک او را هدف قرار دهید. در نتیجه او به دنبالتان آمده و محافظ شما خواهد بود.
07 – الینور برای شما یک Plasmid (Telekinesis) باقی گذاشته است. دکمه روی دیوار سمت چپ را فشار دهید تا تعدادی اشیاء خرد بدست آورید.
08 – پس از بالا رفتن از پله ها مجبورید با گروهی از دشمنان دست و پنجه نرم کنید. از گاز اشک آور استفاده کرده و آنها را به کمک Plasmid جدیدتان پرتاب نمایید. دشمنان بتدریج ظاهر میشوند ، بنابراین پس از اولین حمله مخفی شوید و بعد از مدتی مجددا حمله کنید. قبل از پایین رفتن رویداد شنیداری را بدست آورید.
رویداد شنیداری: (تنها یک هوس) – Prentice Mill
09 – اکنون کلیه دشمنان شما بایستی مرده باشند. بنابراین اتاق را مورد جستجو قرار دهید. یک رویداد شنیداری جدید بدست خواهید آورد.
رویداد شنیداری: (چه بر سر مردم آمده است؟) – Mark Meltzer
10 – مقدار زیادی غذا روی قفسه ها باقی مانده است. همچنین یک رویداد شنیداری در پشت وجود دارد. در راه برگشت با یک زوج دشمن کریه مواجه خواهید شد. میتوانید از گازهای اشک آور منفجرشونده دور و برتان استفاده نمایید.
رویداد شنیداری: (Ryan علیه Lamb: واقعیت) – Sofia Lamb
11 – به منظور حرکت به جلو بایستی از Telekinesis برای برداشتن لوله ای که راه رسیدن به مکانیزم را مسدود کرده استفاده نمایید. برای انجام آن از سوراخ داخل دیوار استفاده کنید. اگر توالتهای آن نزدیکی را مورد بررسی قرار دهید مقداری اشیاء مختلف پیدا خواهید کرد.
12 – اگر ماشین خودکار را هک کنید و عقربه روی زمینه آبی را متوقف نمایید تعدادی اشیاء مجانی و اضافی دریافت خواهید کرد. به سمت اتاق جایی که ادوات بلوکه شده قرار داشتند رفته و رویداد شنیداری را بدست آورید.
رویداد شنیداری: (جانور را بشناسید) – Sofia Lamb
13 – با یک دختر بزرگ مواجه میشوید اما او در این زمان به شما حمله نخواهد کرد. به راست رفته و دوربین را هک نمایید. توسط گروهی از دشمنان مورد حمله قرار میگیرید بنابراین نیروهای پشتیبان به کمک شما خواهند آمد. پس از آن از بالابر استفاده نمایید.
14 – یک صحنه کوتاه به نمایش در آمده و پرچ جدیدی ظاهر خواهد شد که برای تله گذاری بکار میرود. این مهمات جایگزین برای تفنگ پرچی هیچ صدمه ای به شما وارد نمی آورد ، بنابراین با خیال راحت میتوانید از پرتو اشعه ها عبور نمایید. مزیت دیگر این نوع مهمات این است که در صورت فعال نشدن میتوانید آن را مجددا بردارید. با در نظر داشتن این موضوع پرچها را برای خود جمع آوری کنید. در اتاق کوچک یک رویداد شنیداری بدست خواهید آورد.
رویداد شنیداری: (اصلاح کار Suchong ) – Gil Alexander (داخل کشو نزدیک پنجره)
15 – یک متصل کننده بطور ناخودآگاه در طرف دیگر ظاهر میشود. میتوانید سریعا او را از بین برده و یا توجه او را به سمت تله جلب نمایید.

16 – اکنون زمان یک جنگ بزرگتر است. یک دوربین روی دیوار قرار دارد که میتوانید آن را هک نمایید. دشمنان از چپ و راست (میله های روی دیوار) ظاهر خواهند شد. میتوانید از تله ها در اینجا استفاده نموده و یا به اتاق قبلی عقب نشینی کرده و دشمنان را تک تک به دام بیندازید. پس از اتمام مبارزه ، رویداد شنیداری را برداشته و اهرم داخل واگن قطار را بکشید.
رویداد شنیداری: (موقعیت) – Brigid Tenenbaum

سرگرمیهای رایان #


جزئیات مرحله:
وقایع شنیداری: 19
ایستگاههای توان جمعی: 2
دختران کوچک: 1
اسلحه جدید: مسلسل با خشاب مدور
Plasmid جدید: Incinerate
Tonic های جدید: [Sports Boost], [Drill Power], [Booze Hound], [EVE Link], [Armored Shell], [Careful Hacker], [Extra Nutrition]


01 – شما مرحله را در ایستگاه آغاز خواهید کرد. توجه داشته باشید که بدون Plasmid جدید که به شما برای ذوب کردن یخهایی که تونل را مسدود کرده اند کمک میکند ، قادر نخواهید بود مرحله را به پایان برسانید.
02 – دو رویداد شنیداری در اتاق وجود دارد ، هر چند فعلا شما نمیتوانید یکی از آنها را که یخ زده است بردارید. این موضوع زیاد مهم نیست بعدا میتوانید بازگشته و آن را بردارید. یک دشمن در اتاق بزرگ در راه رسیدن به نقطه بعدی منتظر شماست.
رویداد شنیداری: (پیشرفت الینور) – Sofia Lamb
03 – اولین ایستگاه (توان جمعی) را پیدا خواهید کرد. در این ماشین میتوانید یک ارتقاء مجانی را برای یک تفنگ انتخابی برگزینید. متاسفانه هر ایستگاه تنها یکبار قابلیت استفاده دارد.
04 – از تیر هک استفاده کرده و در را باز کنید. بلیط را از داخل بردارید.
رویداد شنیداری: (سگ گله پیر) – Carlson Fiddle
05 – در داخل کابینت شکسته یک سلاح جدید پیدا میکنید – مسلسل با خشاب مدور.

06 – در اتاق بزرگ شما مجبورید بطور همزمان با دو متصل کننده مبارزه کنید. سلاح جدید شما کاملا مناسب خواهد بود و میتوانید آن را مورد آزمایش قرار داده و نیز ارتقاء خریداری شده را آزمایش کنید. از بلیط کنار در استفاده کرده و وارد موزه شوید.
07 – اولین Tonic خود را بردارید – [Sports Boost]. به کمک آن میتوانید کمی سریعتر حرکت کنید.
08 – فعلا مرحله پایینی را فراموش کنید. توجه خود را به رویداد شنیداری معطوف کنید.
رویداد شنیداری: (داوطلب) – Nina Carnegie
09 – در اطراف خرسهای عروسکی شما مجبورید با دو دشمن مبارزه کنید. ارزشش را دارد که نگاهی به رویداد شنیداری و گاوصندوق بیندازید. پس از آن مجددا مورد حمله قرار میگیرید.
رویداد شنیداری: (بریدن گوشه ها) – Silas Bantam
از داخل توالت رویداد شنیداری دیگری را بردارید (از Electro Bolt روی پنل کنار میله ها استفاده نمایید). هنگام جستجوی یکی از کابینها از پشت مورد حمله یک دشمن پنهانی قرار میگیرید.
رویداد شنیداری: (خلسه باعث رهایی است) – Sofia Lamb
10 – در راه رسیدن به دختر کوچک ، الینور هدیه دیگری به شما عطا میکند. در این هنگام یک Tonic دریافت خواهید کرد – [Drill Power].
رویداد شنیداری: (سگ را بخور) – Eleanor Lamb
رویداد شنیداری: (بچه و نگهبان) – Mark Meltzer
حالا زمان مبارزه با پدر بزرگ است. به خاطر بسپارید که او ابتدا به شما حمله نخواهد کرد. کل اتاق را وارسی کنید. آنچه را میتوانید هک کرده و به روغن و بشکه انفجاری توجه کنید. کرم نزدیک در را رام کنید. از تمام المانها در طول مبارزه استفاده کرده و با دقت شلیک کنید.
توجه: یک توضیح کامل از نحوه مبارزه و استراتژیهای موثر برای مبارزه با پدرها و دخترهای بزرگ در فصل مربوطه آمده است.
پس از جستجوی جسد – دختر کوچک – مقداری ADAM جمع آوری نمایید. به تالار اصلی بازگشته و از پله ها پایین بروید.
11 – برای مبارزه با تعداد زیادی دشمن که هنگامیکه دختر کوچک در حال جمع آوری ADAM است ظاهر میشوند خود را آماده کنید. میتوانید تعدادی تله روی پله و درنهایت تعدادی دور و بر دختر کار بگذارید (متصل به زمین). همچنین مطمئن شوید که ایستگاه التیام هک شده است. هنگامیکه دختر را به پایین کشیدید ، مبارزه آغاز میشود. دشمنان از هر دو طرف پلکان پایین آمده و در انتها از طریق در پشت سر دختر وارد میشوند. سعی کنید در طول این مدت نزدیک یکی از دختران کوچک باقی بمانید. او صدمه ای به شما نمیزند اما اگر از بین برود فرایند مبارزه را طولانی کرده و تعداد دشمنانی که باید با آنها مواجه شوید را افزایش میدهد.
توجه: میتوانید فصلی را که به توضیح مشکلات ناشی از دفاع پدر بزرگ از دختران کوچک می پردازد مطالعه نمایید.
12 – به زنی که با مسلسل به سوی شما شلیک میکند توجه نمایید. میتوانید مانند قبل عمل کنید. جلوتر شما به تعدادی دشمن برمیخورید و در دفتر کار سمت چپ یک رویداد شنیداری پیدا خواهید کرد.
رویداد شنیداری: (تو ، من و 1959) – Nina Carnegie
13 – بمحض بالا رفتن یکی از کابینهای گرد شروع به پایین افتادن به روی شما میکند. خوشبختانه سرعت آن به قدر کافی آهسته است تا بتوانید بدون مشکل خاصی جاخالی دهید. میتوانید به هر طرف حرکت کنید. یک نمایش مکانیکی استثنایی شما را سرگرم خواهد کرد.
14 – قبل از رفتن به اتاقی که یک جسد در آن است ، رویداد شنیداری را از نزدیک آن بردارید.
رویداد شنیداری: (مشکل Lamb ، راه حل Sinklair) – Andrew Ryan
15 – برج متحرک وسط اتاق و نیز ایستگاه التیام را هک نمایید. میتوانید تعدادی تله (گذاشتن یکی بر روی بشکه مواد منفجره فکر خوبی است) کار بگذارید. کارها با استفاده از برج متحرک ساده تر خواهد شد البته در زمان جمع آوری ADAM توسط دختر فرصتی برای آرامش نخواهید داشت.
رویداد شنیداری: (نقشه فرار) – Carlson Fiddle
16 – بر روی زمین علاوه بر رویداد شنیداری مهمات مسلسل و پرچ پیدا خواهید کرد.
رویداد شنیداری: (حقیقت داخل جسد است) – Sofia Lamb
17- گاوصندوق دیگری منتظر باز شدن است. اما قبل از هک کردن آن ارزشش را دارد که حقه کوچکی را خنثی نمایید. بر روی دو پله دور از گاوصندوق یک سوئیچ وجود دارد که کرمهای انگلی امنیتی را از کار می اندازد. ارزشش را دارد که یک اشتباه عمدی در حین هک کردن انجام دهید (عقربه روی سطح قرمز را متوقف کنید) اینکار باعث فراخوانی کرمها خواهد شد. بسرعت به سمت سوئیچ دویده و آن را خاموش کنید. اکنون میتوانید به سوی هر دو ماشین رفته و آنها را فعال کنید.
18 – در اینجا بایستی اولین انتخاب اخلاقی خود را انجام دهید. معامله آسانی است – میتوانید دختر را کشته و ADAM بیشتری کسب کنید یا او را نجات داده و ADAM را از دست بدهید و در عوض هدایایی در آینده کسب نمایید.
توجه: انتخاب کاملا مهم است (و بر پایان بازی اثر میگذارد) توصیه میکنیم فصل مربوط به دخترهای کوچک را مطالعه نمایید.
19 – از دست مکانیکی بزرگ بالا رفته و رویداد شنیداری را جستجو نمایید.
رویداد شنیداری: (زوال) – Nina Carnegie
20 – یک ایستگاه توان جمعی دیگر و در سمت راست یک رویداد شنیداری.
رویداد شنیداری: (کار برای Sinclair) – Stanley Poole
21 – یکی از شهروندان پشت یک مسلسل ایستاده است. برای نجات جان خود میتوانید از دوربین کمک بگیرید. در داخل اتاق پشتی (پشت تخته ها) یک اتاق مخفی و رویداد شنیداری وجود دارد.
رویداد شنیداری: (دکتر Lamb) – Mike Novak
22 – رویداد شنیداری را بردارید. میتوانید از عرض یک اهرم عبور کنید تا کلیه درهای فلزی که تاکنون قفل بودند گشوده شوند. به بالا بروید. دو دشمن را از پا در آورده و به راست بپیچید.
رویداد شنیداری: (تاثیر) – Andrew Ryan
23 – در اتاق کوچک یک Tonic جدید بدست خواهید آورد – [Booze Hound]. هنگامیکه با الکل – پر شده از انبار پشتی – ترکیب شود فوق العاده عمل میکند. به تالار اصلی موزه بازگردید.
رویداد شنیداری: (راس تاریخ) – Devin LeMaster
24 – برج متحرک را هک کرده و اگر مایل باشید میتوانید هنگام جنگ پشت آن بنشینید. اتاقها را جستجو کرده و یک رویداد شنیداری و Gatherer’s Garden پیدا کنید. برای خود یک Plasmid جدید خریداری کنید – Incinerate. سعی کنید بقیه ADAM خود را خرج نکنید ، بزودی به اینجا بازخواهید گشت.
رویداد شنیداری: (عشق پدر) – Gil Alexander
25 – از قدرت جدید خود برای از بین بردن یخهایی که راه را مسدود کرده اند استفاده نمایید. Gatherer’s Garden دوم و پیشنهادی کاملا متفاوت با قبل. اکنون میتوانید تصمیم گیری کنید که چه چیزی خریداری کنید. علیرغم اینکه در این نسخه از بازی شما نمیتوانید به محلی که قبلا بازدید کرده اید بازگردید ، نگرانی بابت آن وجود ندارد. در ماشینهایی که بعدا با آنها مواجه میشوید میتوانید کالاهای زیادی را که تاکنون خریداری ننموده اید ملاحظه نمایید. بمحض بازگشت به ایستگاه قطار ابتدای مرحله توسط یک دختر بزرگ مورد حمله قرار میگیرید. شانس دیگری برای آزمایش Plasmid جدیدتان. فراموش نکنید که جسد وی را بررسی کرده و ADAM جمع آوری نمایید.

26 – اکنون میتوانید رویداد شنیداری غیرقابل حصول در گذشته را با ذوب کردن بلوک یخی بدست آورید.
رویداد شنیداری: (ناپدید شدن) – Grace Holloway

27 – با ذوب کردن یخهای سد راه کار را شروع کنید. پس از آن به اتاق کنترل رفته و اهرم را بکشید. پس از یک صحنه کوتاه دشمنان ظاهر خواهند شد. از استخر روغن نزدیک ورودی کمک بگیرید. پس از نابود کردن دشمنان دری که جدیدا باز شده را برای یافتن رویداد شنیداری جستجو کنید.
رویداد شنیداری: (سکه های چوبی) – Augustus Sinclair
به داخل قطار رفته و پا به مرحله بعد بگذارید.

سقوط بینوا #


جزئیات مرحله:
وقایع شنیداری: 21
ایستگاههای توان جمعی: 3
دختران کوچک: 2
اسلحه های جدید: تفنگ ساچمه ای دولول ، دوربین تحقیقات
Plasmid های جدید: [Hypnotize], [Electro Bolt 2], [Decoy], [Winter Blast], [Cyclone Trap],[Telekinesis 2]
Tonic های جدید: [Hacker’s Delight], [Shorten Alarms], [Fire Storm], [Freezing Drill], [Keen Observer], [EVE Saver], [Drill Lurker], [Machine Buster], [Short Circuit], [Headhunter]

01 – قبل از پیشروی شما مجبورید مکانیزم واقع در در جنوبی را هک نمایید.
02 – شما از اولین Gene Bank عبور خواهید کرد. این ماشینها به شما اجازه میدهند که Plasmid ها و Gene Tonic های خود را تعویض نمایید. وسایلی را که به آنها مجهز نشده اید در بانک ذخیره شده اند. چند قدم جلوتر شما با سه دشمن مواجه خواهید شد.
03 – به سمت ساختمان در مرکز رفته تا یک دوربین بیابید و نیز با یک دختر کوچک که پدرش او را همراهی میکند مواجه شوید. با نگهبان او به مبارزه پرداخته و وی را تسلیم خود کنید. البته اگر تصمیم داشته باشید تمام دختران کوچک را از بین ببرید ، بهتر است این کار را پس از جمع آوری ADAM انجام دهید (میتوانید در حین نزدیک شدن به یک دریچه دختر را از بین ببرید.) به این روش میتوانید ADAM بیشتری بدست آورید. نقشه به شما میگوید که 2 رویداد شنیداری در این منطقه وجود دارد ، اما آن یکی که نزدیک جسد است فعلا قابل حصول نیست. فعلا نگران آن نباشید.
رویداد شنیداری: (Ryan علیه Lamb) – Sofia Lamb
04 – به سمت سقف بروید. برج متحرک را هک کنید (الزاما نیازی نیست که از تیرها استفاده نمایید ، بلکه میتوانید برق آن را از کار انداخته و سپس با دویدن به سمت آن عملیات هک را انجام دهید). به سمت سقف گلکاری شده رفته و یک رویداد شنیداری و یک Tonic – [Hacker’s Delight] – بدست آورید.
رویداد شنیداری: (زمانهای بهتر با Lamb) – Grace Holloway
05 – اتاقهای هر دو سوی راهرو مسدود شده را بررسی کنید. در میان اشیاء یک گاوصندوق و یک رویداد شنیداری بدست می آورید. رد گم کردن به سوی میدان شهر – شما مجبورید گامهای خود را دنبال کنید که شما را از طریق گذرگاهی به یک راهرو مسدود با نمای زیبایی از دریا هدایت خواهد کرد.
رویداد شنیداری: (مسیر اشتباه) – Augustus Sinclair
06 – شما مجبورید با یک متصل کننده وحشی و بی رحم به مبارزه بپردازید. در حین مبارزه بطور دائم حرکت کرده و از فضا استفاده نمایید. از گوشه شمال شرق چهارگوش رویداد شنیداری را بردارید. ساختمانی که شما تلاش میکنید به آن برسید از سمت دیگر قفل است.
رویداد شنیداری: (انتهای خط) – Prentice Mill
رویداد شنیداری دوم شما را به کافه ای که بر روی سقف دارای برج متحرک قرار دارد هدایت میکند. به آنجا بازگردید.
رویداد شنیداری: (کد کلینیک در ظرف ماهی) – Tobias Riefes
07 – از طریق ورودی جنوبی وارد ساختمان شوید. جسد واقع در گوشه را بررسی کنید. پس از گرفتن سلاح او – تفنگ ساچمه ای دولول – شما مجبورید با دو دشمن به مبارزه بپردازید. به سوی در کلینیک قفل شده بازگردید.

08 – کد 0047 را وارد کرده و وارد ساختمان شوید. افتادن بشکه ها در حین بالا رفتن از پله ها را مشاهده کنید و مراقب آنها باشید.
09 – شما از کنار یک رویداد شنیداری ، ایستگاه توان جمعی ، دوربین ، برج متحرک و یک گاوصندوق عبور خواهید.
رویداد شنیداری: (درمان با افسونگری 1) – Sofia Lamb
ارزشش را دارد که طبقه بالایی را بررسی کنید. علاوه بر اینکه مکان خوبی برای دفاع کردن در حین جمع آوری ADAM است ، دو رویداد شنیداری و در اتاق شمالی Tonic [Shorten Alarms] نیز پیدا خواهید کرد.
رویداد شنیداری: (دوربین در ران خوک) – Rock Flanagan P.I.
رویداد شنیداری: (نظم و ترتیب) – Sofia Lamb
از طریق سوراخ روی سقف به داخل ساختمان قفل شده پرش نمایید.
10 – یک وسیله جدید – دوربین تحقیقات – پیدا خواهید کرد. شما مجبورید نزدیک ورودی آن را فعال کرده و حرکات متصل کننده را ضبط نمایید. مستقیم به سوی فروشگاه در شرق بروید.

توجه: اکنون زمان مناسبی است که عادت جدیدی را فرا بگیرید. هرگاه ممکن شد ، قبل از مبارزه با دشمن دوربین را فعال کنید. اگر کمی جرات به خرج داده و از روشهای مختلف برای کشتن دشمنان استفاده کنید ، بسرعت جوایز مختلفی بدست خواهید آورد. برای جزئیات بیشتر قسمت “تحقیقات دشمن” در فصل مربوطه را مطالعه نمایید.
11 – یک پدر بزرگ را در حال مبارزه میبینید. موقعیت مناسبی است که مخفی شده و مبارزه متصل کننده ها را ضبط کنید. پدر بزرگ سپس یک دختر کوچک را از دریچه نزدیک خود فرا میخواند. اگر بطور تصادفی آن را کشتید نگران نباشید. پس از چند دقیقه یکی دیگر ظاهر خواهد شد. (شما از این موضوع میتوانید نهایت استفاده را برده و تحقیقات خود را درباره این دشمن کامل نمایید و در نهایت مبارزه قوی و ایده آلی با او داشته باشید).
توجه: از اینجا به بعد هرگاه در مرحله ای مراقب یک دختر کوچک بودید ، یک دختر بزرگتر پس از مدتی ظاهر خواهد شد (پس از دنبال کردن دختر کوچک صدای جیغ او را خواهید شنید). تلاش برای دویدن بی فایده است زیرا هرجا مخفی شوید او شما را خواهد یافت. شما تنها میتوانید خود را با رفتن به یک گوشه باریک یا یک اتاق کوچک آماده مبارزه نمایید. حرکات شما محدودتر خواهد شد اما این موضوع برای او نیز صدق خواهد کرد.
رویداد شنیداری: (خون و Lamb) – Mark Meltzer
رویداد شنیداری: (موش کور) – Stanley Poole
12 – شما مجبورید از یک متصل کننده وحشی دیگر عبور نمایید. شما باید مرگ او را ضبط کنید. در اتاق پایینی یک هدیه از الینور – Plasmid [Hypnotize] – یک ایستگاه توان جمعی و یک رویداد شنیداری پیدا خواهید کرد. در طبقه بالایی 2 رویداد شنیداری و Tonic [Fire Storm] را پیدا خواهید کرد. به سوی گذرگاه فروریخته بازگردید (میتوانید از تونل شیشه ای استفاده کنید).
رویداد شنیداری: (نزدیکی به اتاق برزخ) – Grace Holloway
رویداد شنیداری: (سرویسهای یکشنبه) – Jackie Rodkins
رویداد شنیداری: (سقوط بینوا) – Andrew Ryan
13- از طریق ماشین روی دیوار سوخت را پر نموده و به قلوه سنگی که راه را مسدود کرده شلیک کنید. مته را مجهز کنید (دکمه چپ ماوس) و کلید shift را فشار دهید.
14 – با سه دشمن به مبارزه پرداخته و از پله ها بالا بروید. فعلا نیازی به جستجوی اتاق 106 نیست زیرا بعدا به آن بازخواهید گشت. از طریق راهرو تاریک به جلو بروید. در اتاق سمت چپ یک گاوصندوق وجود دارد. انتهای راهرو بسته است ، بنابراین وارد اتاق سمت راست شوید. در آن نزدیکی یک ایستگاه توان جمعی وجود دارد که توسط یک برج متحرک نگهبانی میشود. همچنین نزدیک دریچه دوربین و Tonic [Freezing Drill] وجود دارد. اگر به طبقه بالا رفته و به چپ بپرید ، بالای طبقه مفقود شده یک رویداد شنیداری بدست خواهید آورد.
رویداد شنیداری: (آمدن پرفایده ، رفتن پرفایده) – Augustus Sinclair
به پایین بازگشته و به راهرو زیر دوربین نگاه کنید. خوشبختانه کاملا فرو ریخته بنابراین از آن برای رسیدن به طبقه بالایی استفاده نمایید.
15- اتاقهای دیگر را بررسی کرده و یک گاوصندوق ، برج متحرک و رویداد شنیداری بدست آورید. در جنوب یک مبارزه انتظار شما را میکشد.
رویداد شنیداری: (چه کسی برای رفتن عجله داشت؟) – Gloria Parson
رویداد شنیداری: (پروانه) – Gideon Wyborn
از طریق طبقه فروریخته در یکی از اتاقها به طبقه بالا بروید.
16 – در طبقه سوم سه رویداد شنیداری بدست خواهید آورد. در راه خود همچنین از کنار یک دوربین عبور خواهید کرد. فعلا اتاق 306 بسته است. در اتاق الینور ، Tonic [Keen Observer] را بدست خواهید آورد.
رویداد شنیداری: (گیره چیست) – Elliot Nelson
رویداد شنیداری: (وحشیگری) – Eleanor Lamb
رویداد شنیداری: (شکست Lamb) – Grace Holloway
نانی گریس مخفی شده است. پشت پوستر یک دکمه پیدا میکنید که یک گذرگاه مخفی در صندوقخانه را باز میکند. هدف خود را پیدا کنید. اکنون باید انتخاب کنید. کلید را از روی میز برداشته و تصمیم بگیرید گریس را بکشید یا زنده بگذارید.
توجه: تصمیم شما در نحوه به پایان رسیدن بازی تاثیر مستقیم خواهد داشت. برای جزئیات بیشتر قسمت “پایانهای ممکن” در فصل مربوطه را مطالعه کنید.
17 – به اتاق 306 بازگشته و از طریق سوراخ کف زمین پرش نمایید.

18 – از سوراخ بعدی برای رسیدن سریع به طبقه اول استفاده کنید. رویداد شنیداری را برداشته و به تالار بازگردید. با دشمنانی که از بالابر خارج میشوند مبارزه کنید. اکنون مجبورید به ایستگاه قطار بازگردید. مراقب دشمنان واقع در برج متحرک باشید و خود را به Electro Bolt مجهز کنید.
رویداد شنیداری: (یک هدیه از Lamb) – Grace Holloway
19 – در اینجا مورد حمله یک دشمن وحشی قرار میگیرید. بر روی بدن وی آخرین رویداد شنیداری این مرحله را بدست خواهید آورد.
رویداد شنیداری: (محاکمه صحرایی شماره 1) – Leo Hartwig
20 – وارد اتاقک نزدیک قطار شوید ، کلید را وارد کرده و محل را ترک کنید.

کوچه دلفریب #


جزئیات مرحله:
وقایع شنیداری: 20
ایستگاههای توان جمعی: 2
دختران کوچک: 3
اسلحه جدید: تفنگ نیزه دار
Plasmid های جدید: [Security Command], [Scout], [Incinerate! 2], [Winter Blast 2], [Hypnotize 2], [Cyclone Trap 2], [Insect Swarm]
Tonic های جدید: [Handyman], [Proud Parent], [Hacker’s Delight 2], [Cure All], [Vending Expert], [Electric Flesh], [EZ-Hack], [Medical Expert], [Security Evasion], [Walking Inferno]

01 – شما در عمق اقیانوس از خواب بیدار میشوید. مسیر جنوبی را دنبال کنید ، حلزونها را جستجو نمایید (روی زمین ، دیواره ها و داخل یک لوله) که به شما مقداری ADAM اضافه میکنند.
02 – اهرم را چرخانده و منتظر پمپ شدن آب به بیرون شوید. پس از گذشتن از در ، رویداد شنیداری را از دیوار سمت چپ بردارید.
رویداد شنیداری: (یک خدای خاموش) – Simon Wales
03 – یک پدر بزرگ جدید را مشاهده میکنید – غرشگر – . این یکی از برجهای متحرک کوچک (یک نوع مهمات جایگزین برای ابزار هک شما) و راکتهای آتشین استفاده میکند. علیرغم اینکه شما بایستی از حملات او اجتناب کرده و برج متحرک او را هک کنید ، ارزشش را دارد از این واقعیت که این دشمن نوع جدید در جنگهای نزدیک دارای نقطه ضعف است نهایت استفاده را ببرید. شما با مجهز کردن مته همراه با Tonic های مناسب و نگه داشتن فاصله نزدیک با این دشمن نباید به بیش از یک بسته شفابخش نیاز پیدا کنید. مواظب سه دختر کوچک باشید. تعداد زیادی جسد مناسب در این مکان وجود دارد ، بنابراین از یکی از آنها برای دفاع آسان و نیز از برجهای متحرک استفاده نمایید.
توجه: یک هدیه بازای نجات 4 دختر کسب میکنید. در نزدیکترین Gatherer’s Garden شما یک خرس عروسکی به همراه Tonic [Proud Parent] ، 80 دلار و 80 ADAM کسب میکنید.
04 – شما با پدر سایمون مواجه میشوید. او بمحض دیدن شما میگریزد. از طریق پله ها به طبقه بالا بروید.
05 – از طریق سوراخ اتاق واقع در وسط چهارگوش پرش نمایید. Tonic [Handyman] و رویداد شنیداری را بردارید. از خاکستر روی یخ برای برداشتن آیتمهای بیشتر استفاده نمایید. پنل کنترل کنار در را هک نموده و خارج شوید.
رویداد شنیداری: (سوء رفتار) – Eleanor Lamb
06 – از خاکستر روی توالت پشتی استفاده نمایید و رویداد شنیداری را بردارید.
رویداد شنیداری: (غرشگر) – Gil Alexander
سه در روی زمین پیدا میکنید. دوتا از آنها باز است – کازینو و یک اتاق که میتوانید برجهای متحرک را که موجب کشتار کوچکی میگردد فعال کنید . رویداد شنیداری را بردارید.
رویداد شنیداری: (محموله Plasmid) – Jamie Byass
از طریق پنجره قفل مرئی را هک کرده و وارد اتاق طبقه بالا شوید. از سوراخ روی زمین پرش نموده و وارد اتاقی با یک ایستگاه توان جمعی شوید. فعلا ارتقائی را خریداری نکنید تا زمانیکه یک سلاح جدید را بدست آورید. پس از آن میتوانید تصمیم بگیرید کدام ارتقاء مناسبترین است. رویداد شنیداری را بردارید.
رویداد شنیداری: (فراتر از سقوط) – Augustus Sinclair
07 – حضور دیگری از الینور – Plasmid [Security Command]. گیاه امنیتی را فعال کرده و کنترل دوربین و برج متحرک را که در مبارزه به کمک شما می آید در دست بگیرید. از پله ها بالا بروید تا متوجه شوید که در قفل است (بایستی به آن نزدیک شوید). یک رویداد شنیداری نزدیک قفل کد قرار دارد.
رویداد شنیداری: (نجات Lamb) – Simon Wales
08 – قبل از اینکه بتوانید به نقطه علامتگذاری شده برسید ، مجبورید با یک متصل کننده وحشی به مبارزه بپردازید.
توجه: اگر گریس را ذخیره نگه داشته باشید ، یک بسته شامل مقداری مهمات جایگزین برای ابزار هک شما ، مسلسل و تفنگ ساچمه ای دریافت خواهید کرد.
بمحض ورود به اتاق یک سلاح جدید پیدا خواهید کرد – تفنگ نیزه دار.

اکنون میتوانید به ایستگاه توان جمعی بازگشته و ارتقاء را انتخاب کنید. ذکر این نکته ارزشش را دارد که تفنگ نیزه دار نه تنها دشمنتان را به طور موثری به دیوار میخکوب میکند ، بلکه میتوانید مهمات شلیک شده به وی را مجددا به دست آورید. از اتاق سمت راست رویداد شنیداری را بردارید (رویداد شنیداری دوم را بعدا هنگام جستجوی جسد دانیل پیدا خواهید کرد … اما او الزاما در این مکان تسلیم شما نخواهد شد).
رویداد شنیداری: (پدر سایمون ولز) – Daniel Wales
در طبقه بالا علاوه بر برج متحرک و جسد پر از ADAM ، رویداد شنیداری دیگری بدست می آورید.
رویداد شنیداری: (استاندارد مضاعف) – Dusky Donovan
09 – در انتهای پلکان منتهی به بالا شما با تله نیزه ها مواجه میشوید. با Telekinesis آنها را خنثی کنید (همچنین میتوانید یک جسد را برداشته و آن را داخل خطها بیندازید). مواظب تعدادی متصل کننده عنکبوتی چابک و متوجه یک گاوصندوق باشید (به کمک Electro Bolt و بکارگیری آن روی قفل میتوانید وارد اتاق شوید). در یکی از اتاقها دانیل را می یابید. او از طریق سوراخ روی زمین فرار میکند.
رویداد شنیداری: (ولز و ولز) – Daniel Wales
10 – در اتاق تاریک یک Tonic جدید – [Hacker’s Delight 2]- و دو برج متحرک پیدا میکنید. در حین گذر از هتل شما با دانیل مبارزه کرده و او در انتها خواهد مرد. رویداد شنیداری را از داخل جسد وی برداشته و به سمت در قفل بازگردید. در خروج یک متصل کننده وحشی منتظر شماست.
رویداد شنیداری: (کد تاریخ است) – Daniel Wales
11 – بمحض استفاده از کد کشف شده – 1919 – صحنه تاریک شده ، در کمی باز میشود و Lamb شروع به صحبت میکند. مجبورید با تعداد زیادی دشمن مبارزه کنید (متصل کننده های عنکبوتی و یک دشمن وحشی در انتها). لوله را بررسی کرده و تعدادی برج متحرک کوچک در میان سایر اشیاء پیدا کنید. ارزشش را دارد که از آنها استفاده نمایید. با پیشروی کل طبقه را بررسی کنید. بایستی دو رویداد شنیداری ، یک برج متحرک و یک گاوصندوق پیدا کنید.
رویداد شنیداری: (پول او را دفن کن) – Andrew Ryan
رویداد شنیداری: (عملیات Lamb) – Mark Meltzer
در طبقه بالا بجز یک دریچه (و تعدادی تیر نیزه ای) چیز جالب توجهی پیدا نخواهید کرد. به پایین بازگردید.
12 – نزدیکGatherer’s Garden یک رویداد شنیداری وجود دارد.
رویداد شنیداری: (مکانیزم زنجیر دوگانه) – Gil Alexander
وارد خواربارفروشی سبز شده و زیر پیشخوان را نگاه کنید. سوئیچ مخفی را فشار دهید تا در مخفی پشتی باز شود. با چند دشمن معمولی ، یک برج متحرک و یک دوربین برخورد خواهید کرد. در پایگاه طغیان کرده Tonic [Cure All] و یک رویداد شنیداری بدست می آورید.
رویداد شنیداری: (یک تاقچه خالی) – Frank Fontaine
در اتاق بالایی و گوشه میز یک دکمه پیدا میکنید که یک صندوقچه مخفی را پشت یک تابلو نقاشی آشکار میکند.
13 – Tonic [Vending Expert] که از ریسمانی آویزان شده را بردارید. در انتهای کانال یک رویداد شنیداری وجود دارد.
رویداد شنیداری: (نیازمندیهای دولت ایده آل) – Sofia Lamb
14 – یتیم خانه را برای یافتن دفترچه یادداشت الینور جستجو کنید. هنگام خروج در بسته شده و توسط متصل کننده های عنکبوتی مورد حمله قرار میگیرید. پس از آن یک دشمن وحشی وارد خواهد شد.
رویداد شنیداری: (نام من الینور است) – Eleanor Lamb
15 – تعدادی متصل کننده عنکبوتی و یک رویداد شنیداری. از پله ها بالا بروید.
رویداد شنیداری: (رهنمود Lamb) – Simon Wales
16 – از طریق فنس قفل را هک کرده و در باز میشود. داخل اتاق یک رویداد شنیداری و یک گاوصندوق وجود دارد.
رویداد شنیداری: (دستبند زنجیر بزرگ) – Sofia Lamb
17 – یک ایستگاه توان جمعی برای ارتقاء سلاحهای شما ، یک گاوصندوق و یک رویداد شنیداری.
رویداد شنیداری: (درمان با افسونگری 2) – Sofia Lamb
یک جنگ اصلی در اینجا وجود دارد (استفاده از برجهای متحرک کوچک را فراموش نکنید). متصل کننده های عنکبوتی ، دشمن وحشی و خود پدر سایمون. جسد وی را بررسی کرده و به پایین بروید.
18 – از محراب یک رویداد شنیداری بردارید. پس از آن اهرم را فشار دهید تا آب به داخل جریان یابد. نگران غرق شدن نباشید
رویداد شنیداری: (عقیده با ایمان) – Simon Wales

19 – شما از این در عبور کرده بودید ، اما قبلا بسته بود. اکنون در باز شده و میتوانید دور و بر آن را جستجو کنید. از طریق شهر غرق شده به محل شروع مرحله بازگردید ، در راه بازگشت تنها دو یا سه بار مجبور به مبارزه هستید.
20 – از اهرم استفاده کرده و رهسپار مرحله بعد شوید.

پارک دیونیسوس #


جزئیات مرحله:
وقایع شنیداری: 15
ایستگاههای توان جمعی: 2
دختران کوچک: 3
اسلحه جدید: خمپاره انداز
Plasmid های جدید: [Cyclone Trap 3], [Insect Swarm 2], [Security Command 2]
Tonicهای جدید: [EVE Expert], [Electrical Storm], [Extended Reel], [Hardy Machines], [Drill Specialist], [Demanding Father], [Ice Storm], [Keen Observer 2], [Quick-Hack], [Shorten Alarms 2]

01 – آغاز مرحله
02 – با جلو رفتن در مرحله در اتاقهایی که از کنار آنها عبور میکنید یکی پس از دیگری قفل است. هنگامیکه به اتاقی دارای ستونهایی میرسید ، با یک متصل کننده Houdini مواجه میشوید که از آنجا مراقبت میکند. هنگام مبارزه با او شما بایستی مواظب مه قرمز رنگ که نمایانگر جایی است که او ظاهر میشود باشید.
رویداد شنیداری: (پشتیبانی) – Stanley Poole
به طبقه بالا رفته و رویداد شنیداری را از روی پله های فرو ریخته بردارید.
رویداد شنیداری: (یک هدیه از بیلی) – Billy Parson
آخرین رویداد شنیداری پشت یک در است که با یک کد – 1080 – محافظت میشود. این کد را باید هنگام گوش گرفتن به آخرین نوار ضبط شده شنیده باشید. در آنجا همچنین یک ایستگاه توان جمعی وجود دارد که بهتر است فعلا آن را رها کنید تا زمانیکه سلاح جدید این مرحله را پیدا کرده و در صورت تمایل آن را ارتقاء دهید.
رویداد شنیداری: (زمان Lamb به پایان رسیده است) – Andrew Ryan
03 – در راه رفتن به اتاق از کنار یک دوربین عبور میکنید. داخل اتاق سه دشمن مسلح و یک رویداد شنیداری کنار پایه مجسمه وجود دارد.
رویداد شنیداری: (ایده هنری Lamb) – Andrew Ryan
04 – یکGatherer’s Garden و یک رویداد شنیداری در اتاقک پر پیچ و خم.
رویداد شنیداری: (گم شدن و یافتن) – Mark Meltzer
05 – در راهتان به ایستگاه شما مجبورید با چند دشمن مسلح شده با مسلسل و تفنگ ساچمه ای مبارزه کنید. همچنین یک گاوصندوق و یک ایستگاه توان جمعی می یابید. اما هدیه واقعی چیزی نیست جز اسلحه جدید خمپاره انداز که از الینور دریافت خواهید کرد.

هنگامیکه به پنجره اتاقک رسیدید ، استنلی به شما میگوید که بایستی در این مرحله با سه دختر کوچک مبارزه کنید (چگونگی مبارزه مهم نیست).
06 – زیر سطل زباله کنار بناهای یادبود یک رویداد شنیداری وجود دارد.
رویداد شنیداری: (Lamb به سیستم توهین کرده است) – Stanley Poole
07 – یک متصل کننده Houdini در آنجا وجود دارد. یک جفت گرداننده مسلسل از طریق در شمالی وارد خواهند شد. ضبط کردن را فراموش نکنید. آن را روی پیانو می یابید.
رویداد شنیداری: (صدای خویشتن) – Sofia Lamb
08 – در اینجا یک Tonic [EVE Expert] و یک رویداد شنیداری پیدا میکنید.
رویداد شنیداری: (سستی پارک دیونیسوس) – “Big Kate” O’Malley
هنگامیکه به پدر رسیدید (اینبار با حالتی خشن و زمخت) او (یا آنها در صورتیکه نفر دوم هنوز زنده باشد) را در وسط مبارزه می یابید. اکنون میتوانید از فرصت استفاده کرده و از Hypnotize Plasmid استفاده کنید. سه دختر و 11 جسد جهت انتخاب وجود دارد ، بنابراین آنهایی را که دفاع ساده ای در بر دارند انتخاب کنید.
09 – یک دختر با پدرش ، یک دوربین ، Tonic [Drill Specialist] و یک رویداد شنیداری در بخش جنوب غربی اتاق.
رویداد شنیداری: (اتحاد را حفظ کن) – Stanley Poole
اگر یکی از دختران کوچک را نجات دهید ، (با این بار 8 دختر نجات یافته) بایستی هدیه دیگری دریافت کنید. بنابراین به نزدیکترین Gatherer’s Garden رفته و 160 دلار ، 120 ADAM و Tonic [Demanding Father] را که به فرایند جمع آوری شما سرعت میبخشد بدست آورید.
10 – قبل از آنکه بتوانید وارد شوید ، بایستی یخ را ذوب کنید. آنجا یک دژ واقعی است با چهار دوربین و مجهز به برجهای متحرک. تمام ماشینها قابل استفاده جهت جمع آوری ADAM هستند ، بنابراین سعی نکنید آنها را نابود نمایید. تنها از تیرهای هک استفاده نموده یا برق آنها را از کار بیندازید وسریعا آنها را هک نمایید. بلوک یخی زیر یکی از دوربینها را ذوب کرده و رویداد شنیداری را بدست آورید. کمی جلوتر Tonic [Hardy Machines] و یک گاوصندوق خواهید یافت.
رویداد شنیداری: (افتادن در فضا) – Frank Fontaine
11 – در راهتان به یک برج متحرک مجهز به راکت برخورد میکنید. داخل اتاق سمت راست را نگاه کنید. دو متصل کننده Houdini میبینید. قفل را هک کرده و به یک پایگاه سیل گرفته به همراه گاوصندوق و یک رویداد شنیداری دسترسی پیدا کنید. همچنین یک Tonic [Electrical Storm] در داخل توالت شرقی وجود دارد.
رویداد شنیداری: (یادگیری پوکر) – Sofia Lamb
12 – آخرین دختر. یک رویداد شنیداری در پشت اتاق وجود دارد. دو جسد در آنجا هست اما با ملاحظه اندازه اتاق و تعداد درهای نزدیک بهترین مکان برای محافظت نیست.
رویداد شنیداری: (یک روحانی دنیوی) – Gil Alexander
13 – یک رویداد شنیداری در بالکن طبقه بالا پیدا خواهید کرد.
رویداد شنیداری: (یک جاسوس) – Sofia Lamb
در راهرو منتهی به پروژکتور ، علاوه بر یک توده زباله یک رویداد شنیداری وجود دارد. همچنین یک Tonic [Extended Reel] داخل اتاق پروژکتور وجود دارد.
رویداد شنیداری: (رشد کردن) – Gil Alexander

14 – با برق قفل را از کار انداخته و وارد اتاق کوچک شوید. در آنجا تعدادی مین ضد نفر می یابید. میتوانید آن را در حین مبارزه با یک دختر بزرگ امتحان کنید.
15 – اکنون زمان آن است که انتخاب کنید استنلی زنده بماند یا بمیرد. پس از آن رویداد شنیداری را برداشته و به جلو بروید.
رویداد شنیداری: (یک نقشه) – Stanley Poole

منشا آینده #


جزئیات مرحله:
وقایع شنیداری: 17
ایستگاههای توان جمعی: 2
دختران کوچک: 3
Plasmid های جدید: [Electro Bolt 3], [Scout 2], [Incinerate! 3], [Winter Blast 3], [Hypnotize 3], [Insect Swarm 3], [Decoy 2], [Decoy 3], [Security Command 3]
Tonicهای جدید: [Damage Research], [Careful Hacker 2], [Drill Power 2], [Vending Expert 2], [EVE Saver 2], [Hurried Hacker], [Short Circuit 2]

01 – شما مرحله را در ایستگاه قطار آغاز میکنید.
رویداد شنیداری: (تنها در گذشته) – Andrew Ryan
02 – Tonic [Damage Research] را بردارید. شیر را چرخانده و از طریق آب به ساختمان دیگر بروید (جمع آوری ADAM را فراموش نکنید).
03 – شما مجبور به مبارزه با دو دشمن (از جمله Houdiny ها) خواهید بود.
04 – از اهرم نزدیک در استفاده کنید. پرنده عجیب با شما برخورد کرده و شروع به صحبت با شما مینماید. هنگامیکه صبورانه منتظر پایان مکالمه با او هستید ، مراقب سوراخ نزدیک سقف باشید. به زودی یک گروه آلفا از راه خواهند رسید. یک گاوصندوق پشت پیشخوان و یک رویداد شنیداری در قفسه وجود دارد. در اینجا میتوانید در بعدی را باز کنید.
رویداد شنیداری: (Agnus Dei) – Gil Alexander
05 – در تالار اصلی دو دشمن منتظر شما هستند. رویداد شنیداری را از نیمکت سمت راستتان بردارید.
رویداد شنیداری: (مفهوم کنترل) – Sofia Lamb
06 – ابتدا به چهار فرستنده (نقاط سبز روی نقشه) توجه کنید. پنلها خاموش هستند. آن را نابود کنید.
07 – برج متحرک را هک کرده و از طریق سوراخ روی دیوار نگاه کنید. با جلو رفتن در سالن تئاتر یک در قفل شده با یک کد را ملاحظه میکنید – 5254 را تایپ کنید -. در داخل یک رویداد شنیداری و یک Tonic [Careful Hacker 2] پیدا خواهید کرد.
رویداد شنیداری: (نمونه اولیه) – Gil Alexander
08 – شما مجبورید قطعه ای را در داخل یک صحنه نمایش اجرا کنید. در داخل نور ایستاده و صحنه را کمی بچرخانید. پس از آن توسط سه Houdiny و در نهایت یک گروه آلفا مورد حمله قرار خواهید گرفت. فرستنده دیگر را نابود کنید.
09 – از پله ها بالا رفته و رویداد شنیداری را بردارید.
رویداد شنیداری: (زندگی پس از نشان دادن خواهری) – Eleanor Lamb
از طریق سوراخ روی دیوار به جلو رفته و مراقب برج متحرک باشید. از طریق سوراخ به کف اتاق قفل شده پرش نمایید. رویداد شنیداری و Tonic [Drill Power 2] را بردارید. دشمنان پنجره را شکسته و به شما حمله میکنند.
رویداد شنیداری: (یک مدل ادراکی جدید) – Sofia Lamb
10 – از کنار یک برج متحرک عبور خواهید کرد. در داخل دفتر کار یک گروه آلفا وجود دارد. پس از پذیرایی از آنها سر حیوان روی دیوار را بچرخانید تا یک قفسه قفل دار آشکار شود. رویداد شنیداری را برداشته و 3 گاوصندوق را باز کنید.
رویداد شنیداری: (خداحافظی از Fontaine) – Frank Fontaine
11 – در اتاق منتهی به شمال از یک پیکان جهت هک نمودن پنل کنترل مشاهده شده استفاده کرده و توان را قطع کنید. به دوربین آن اطراف توجه کرده و رویداد شنیداری را بردارید.
رویداد شنیداری: (منشاء داوطلبین) – Gil Alexander
اتاق جنوبی را توسط اعمال Electro Bolt بر روی قفل باز کنید. در داخل یک Plasmid متحرک ناپایدار خواهید یافت. بمحض لمس کردن آن به محلی دیگر منتقل خواهد شد. آن را تعقیب کنید (اعداد ارغوانی رنگ روی نقشه) و در نهایت شما به اتاقی با یک Tonic [Vending Expert 2] در داخل آن هدایت خواهید شد.
12 – پس از نابود کردن 4 فرستنده وارد اتاق امنیتی خواهید شد. در داخل آن یک ایستگاه توان جمعی وجود دارد. از آن استفاده نمایید. اهرم را بکشید. توسط دو گروه آلفا مورد حمله قرار میگیرید.
13 – از دری که قبلا قفل بود وارد شده و رویداد شنیداری را بردارید.
رویداد شنیداری: (بی نتیجه ماندن آزمایش) – Gil Alexander
از قسمت زیر آب عبور کنید (در جایی شما مجبورید به داخل یک سوراخ پرش نمایید) و داخل ساختمان بعدی شوید.
14 – جهت بازگرداندن توان بایستی به دو سوئیچ ضربه بزنید. آنها با نقاط قرمز بر روی نقشه مشخص شده اند. پس از آن از پله ها برگشته و به آخرین سوئیچ ضربه بزنید. دو رویداد شنیداری را بردارید.
رویداد شنیداری: (مکان گیل در نقشه) – Sofia Lamb
رویداد شنیداری: (راه حل X) – Gil Alexander
ماموریت شما جمع آوری 4 گل مخصوص است. آنها با نقاط آبی بر روی نقشه مشخص شده اند. هرگاه اولین گل را برداشتید توسط دو آلفا مورد حمله قرار میگیرید.
15 – رویداد شنیداری و گل را بردارید. هنگام تلاش برای خروج ، اتاق پر از مه شده و آلفا دیگری به شما حمله میکند.
رویداد شنیداری: (منفعت عمر بیشتر) – Gil Alexander
16 – مراقب برج متحرک مخفی شده در زیر پله ها باشید. کمی جلوتر با یک پدر غرشگر به نام Mark Meltzer مواجه خواهید شد. رویداد شنیداری را از روی جسد او بردارید.
رویداد شنیداری: (انتخاب ملتزر) – Sofia Lamb
گل را از نزدیک نمایشگرها بردارید.
17 – رویداد شنیداری را از نزدیک دریچه بردارید.
رویداد شنیداری: (خداحافظ دکتر الکساندر) – Eleanor Lamb
دوربین را هک کرده و یک تیر به قفل مشاهده شده از داخل پنجره شلیک کنید. به اتاقی که دارای یک ایستگاه توان جمعی است رفته و یک رویداد شنیداری بردارید.
رویداد شنیداری: (دختر بزرگ) – Gil Alexander
موقعیت دیگری برای نجات 12 دختر پیش می آید. 160 دلار و 250 ADAM در نزدیکترین Gatherer’s Garden انتظار شما را میکشد. از طریق سوراخ کف زمین به سلول پیچیده زیرین پرش نمایید.
18 – از دکمه ها برای بازکردن کلیه درها استفاده نمایید. مراقب برج متحرک باشید (یک گاوصندوق پوشانده شده نزدیک آن وجود دارد). به دنبال یک سوراخ در دیوار بگردید. یخ را که در را مسدود نموده ذوب کنید و وارد اولین اتاق در سمت چپ شوید. در آنجا یک گاوصندوق و یک رویداد شنیداری یخ زده پیدا میکنید.
رویداد شنیداری: (خیانت) – Andrew Ryan
گل را از سلول نزدیک بردارید.
19 – به سوئیچ ضربه زده و آماده یک نبرد بزرگ شوید (چند متصل کننده و حدود 3 آلفا). مجددا به سوئیچ ضربه زده و کلید را بردارید. اکنون باید تصمیم بگیرید که گیل الکساندر را بکشید یا وی را زنده بگذارید. اگر میخواهید او را بکشید اهرم را بکشید. در غیر اینصورت از آنجا دور شوید.

20 – از کلید در ایستگاه گاز استفاده کرده و وارد ساختمان مخفی شوید. برای کشیدن آب اهرم را بکشید. رویداد شنیداری را برداشته و توسط بالابر وارد مرحله بعد شوید.
رویداد شنیداری: (دختر مردم) – Sofia Lamb

مزاحم تلفنی خارجی #


جزئیات مرحله:
وقایع شنیداری: 5
ایستگاههای توان جمعی: 1
Plasmid جدید: [Summon Eleanor]

01 – شروع مرحله
02 – به آرامی در طول راهرو طولانی قدم بردارید. در راهتان به یک ایستگاه توان جمعی برمیخورید.
03 – نزدیک دریچه یک رویداد شنیداری وجود دارد. کمی جلوتر در راهرو یک گیاه امنیتی غیرفعال شده وجود دارد.
رویداد شنیداری: (معامله پیش از موعد رایان) – Augustus Sinclair
04 – در یک لحظه مجبورید با دو دختر بزرگ مبارزه کنید. یک ژن بازگشتی در جعبه ای که میخواهید Plasmid و Tonic مبادله کنید وجود دارد. کارگذاشتن تله و برجهای متحرک کوچک مابین ستونها را فراموش نکنید. به سوئیچ نزدیک در منتهی به اتاق الینور ضربه بزنید و مبارزه جدیدی را آغاز نمایید. پس از مبارزه با دخترها به در شیشه ای نزدیک شده و صحنه را تماشا کنید.
05 – پس از یک مبادله کوچک و ورود به یک خلسه شیرین به بالای دریچه بروید.
06 – دریچه دیگری شما را به اتاق لمب هدایت میکند. در انتها شانس صحبت با او را خواهید داشت.
07 – به سوئیچ روی دیوار ضربه زده و سلولی که دلتا و الینور در آنجا نگهداری میشوند را باز کنید. رویداد شنیداری را از صندلی کنار میز بردارید.
رویداد شنیداری: (سرکشی مالیاتی) – Sofia Lamb
از پله ها بالا رفته و اتاق سمت چپ را بررسی کنید. میتوانید 40 ADAM از لاشه ها استخراج نمایید.
08 – لباس جسد دختر بزرگ را بردارید.
09 – از طریق دریچه وارد شده و به جسد پر از ADAM توجه کنید.
10 – کلاه خود دختر بزرگ و رویداد شنیداری را بردارید.
رویداد شنیداری: (پشت مادر) – Eleanor Lamb
11 – در سمت راست میتوانید آخرین لاشه را یافته و ADAM دریافت نمایید.
12 – آخرین جزء لباس – سلاحهای دختر بزرگ.
13 – قبل از بازگشت به سوی الینور رویداد شنیداری را از نزدیک پایه مجسمه بردارید.
رویداد شنیداری: (موهبت لباس مبدل) – Eleanor Lamb

14 – به کنار رختخواب که دختر شما قرار دارد رفته و رویداد شنیداری را از زیر آن بردارید. پس از آن لباس جدید را به وی بدهید.
رویداد شنیداری: (آزادی پدر) – Eleanor Lamb
پس از صحنه کوتاه یک Plasmid جدید دریافت میکنید – [Summon Eleanor]. استفاده از آن باعث ظاهر شدن الینور و کمک او به شما در مبارزه برای چند دقیقه خواهد شد. او متحدی بی مانند است بنابراین از او در اغلب موارد استفاده نمایید.
15 – توان خود را برای شکست دو متصل کننده وحشی و چند دشمن جزئی دیگر جمع کنید و پس از آن با رسیدن به انتهای راهرو مرحله را ترک کنید.

مزاحم تلفنی داخلی #


جزئیات مرحله:
وقایع شنیداری: 17
ایستگاههای توان جمعی: 2
Plasmid جدید: [Telekinesis 3]
Tonic های جدید: [Elemental Sponge], [Elemental Vampire]

01 – الینور را تعقیب کرده و از پله ها بالا بروید.
02 – به پنجره نزدیک شده و صحنه را تماشا کنید. دشمنان به داخل اتاق یورش آورده و شما باید به طبقه بالا عقب نشینی کنید. مواظب برج متحرک و یک دشمن وحشی در میان بقیه دشمنان باشید. امکان فراخوانی الینور را فراموش نکنید.
03 – از ابزار هک روی قفل در پشت میله ها استفاده کنید.
04 – دکمه داخل اتاق نزدیک در قفل شده را فشار دهید. سینکلر با ظاهر کمی متفاوت ظاهر شده و شما مجبورید به تعقیب او بپردازید. از پله ها پایین بروید.
05 – دوربین کافه تریا را هک نموده و رویداد شنیداری را از روی یکی از میزها بردارید. از پله ها پایین بروید.
رویداد شنیداری: (تعریف ناامیدی) – Thomas
06 – مراقب دشمن وحشی بوده و پس از آن یخ را ذوب کرده تا دو مین بدست آورید. تعدادی تله نیزه در راهرو تاریک وجود دارد. سه دشمن فرعی را از میان برداشته و از پله ها بالا بروید. از رگبار عبور کرده تا به یک سلول پیچیده برسید.
07 – به نظر میرسد سینکلر در را پشت سر خود قفل کرده است. بدون نگرانی از این مساله رویداد شنیداری را بردارید (به داخل سوراخ روی دیوار یکی از سلولها بروید). به دوربین توجه کنید.
رویداد شنیداری: (آخرین دو رقم) – Connor
به نظر میرسد قسمت دوم کد را پیدا کرده اید. اکنون از پله ها بالا بروید.
08 – سلولها را یکی یکی بررسی کرده و رویدادهای شنیداری را بردارید. در بلوک D شما مطالبی درباره دو عدد اول می آموزید.
رویداد شنیداری: (یک تجارت) – Dodge
رویداد شنیداری: (دو رقم اول) – Mattson
از طریق بلوک C به بلوک B بروید. رویداد شنیداری را از روی مرد آویزان شده برداشته و اتاقها را بررسی نمایید تا Tonic [Elemental Sponge] را پیدا کنید. در اینجا کد بر روی دیوار حک شده است.
رویداد شنیداری: (دیگر امیدی باقی نمانده است) – Parson
در بلوک A شما با یک دشمن وحشی مواجه شده و یک رویداد شنیداری دیگر بدست می آورید.
رویداد شنیداری: (یک پیشنهاد سخاوتمندانه) – Murphy
شما کد (2673) را بدست آورده اید ، بنابراین از لحاظ تئوری میتوانید از جلو به داخل اتاق قفل شده بروید. اما بهتر است ابتدا انتخابهای دیگر را بررسی کنید. یکی از آنها هک کردن قفل سمت راست است. هنگامیکه در باز شد ، از خاکستر برای ایجاد آتش بر روی زمین سمت راست زیر جعبه ای که هک نمودید استفاده نمایید (اتفاقا جهت ایجاد آتش به باز کردن در نیازی نبود). به نظر میرسد سینکلر خودش را در اتاقی پر از نفت قفل نموده بنابراین باید سریعا او را بیرون آورید.
راه دیگر بدست آوردن کد رفتن به توالت است (ورودی ، مقابل در با قفل کلید دار است و بایستی 5 دلار بپردازید). پس از وارد شدن مخزن بالای آخرین توالت سمت چپ را بررسی کنید. در آنجا همچنین یک تونل مخفی پیدا میکنید. یخ را در گوشه اتاق ذوب نموده و وارد راهرو باریک شوید. تونل شما را به سمت مخفیگاه دوستتان هدایت میکند. با انداختن یک برج متحرک کوچک به داخل و یا هک کردن گیاه امنیتی کار را به انجام برسانید. البته همچنین میتوانید نفت را به آتش بکشید.
همانطور که ملاحظه میکنید چند امکان مختلف برای شما وجود دارد. یکی را انتخاب کرده ، دشمن را بکشید و کلید را بردارید. به رویداد شنیداری روی میز و یک ایستگان توان جمعی توجه کنید. پس از آن از پنل کنترل در میانه اتاق استفاده نمایید. بایستی با دو دشمن آلفا مبارزه کنید. پس از آن رد پیکان را دنبال کنید. در راهتان باید با سه آلفا دیگر دست و پنجه نرم کنید.
رویداد شنیداری: (سس سحرآمیز) – Warden Nigel Weir
09 – به پایین به اتاق تاریک آمده و سپس پایینتر بروید. سوراخها را برای یافتن Tonic [Elemental Vampire] مورد جستجو قرار دهید.
10 – گاوصندوق را بررسی کرده و رویداد شنیداری را بردارید. کمی جلوتر در راه تالار اصلی (و قایق) بایستی با یک آلفا مبارزه کنید.
رویداد شنیداری: (دور از پیری …) – Warden Nigel Weir
به نظر میرسد الینور نیاز به کمک دختران کوچک دارد. مستقیم وارد مرحله نجات شوید. به منظور انجام ماموریت شما تنها بایستی کل نقشه را زیر پا بگذارید. بهتر است از بخش غربی شروع کنید.
11 – به داخل راهرو جلو برج متحرک وارد شوید.
12 – با چند دشمن فرعی مبارزه کرده و به دوربین توجه کنید. سلولها را بررسی کنید و در آخرین سلول یک رویداد شنیداری به دست آورید.
رویداد شنیداری: (آزادی اینچنینی) – Wilson
بسیاری از افراد بیماری که از کنار آنها عبور میکنید مایل به جنگیدن با شما نیستند. کمی جلوتر از یک متصل کننده Houdini و تعداد زیادی جسد عبور خواهید کرد که منتظر بررسی شما هستند.
13 – برای باز کردن میله ها دکمه را فشار دهید. برج متحرک را مال خود کنید ، رویداد شنیداری را بدست آورده و از ایستگاه توان جمعی استفاده نمایید. پس از آن از پله ها بالا بروید.
رویداد شنیداری: (زندان من) – Warden Nigel Weir
14 – دوربینها را هک کرده و محل را برای یافتن دو رویداد شنیداری و یک گاوصندوق (زیر پیشخوان) جستجو کنید.
رویداد شنیداری: (آنها درد را احساس میکنند) – Dr. Edward Grimes
رویداد شنیداری: (تسکین درد) – Dr. Edward Grimes
15 – هنگامیکه به سلول نگهداری کودکان رسیدید ، مبارزه آغاز میشود. در کنار دشمنان معمولی ، با دو آلفا نیز مواجه خواهید بود. پس از پایان نبرد زنگ را پیدا کنید (کنار ورودی اتاق دختران) و آن را به صدا در آورید. به لنگرگاه خلیج بازگردید. در آنجا یک آلفا منتظر شما خواهد بود.
16 – به داخل راهرو که شما را به سوی شمال هدایت میکند وارد شوید.
17 – از روی جسد کنار پنجره رویداد شنیداری را بردارید.
رویداد شنیداری: (پاها ، دهانها ، بازوها و چشمها) – Harold Darby
از نزدیک به نقاشیهای آویزان شده به دیوار نگاه کرده پاهای قهوه ای ، لبهای قرمز ، دستان آبی و چشمهای سبز را شمارش نمایید. کد (4146) را وارد نموده و در قفل را باز کنید تا تعدادی آیتم مختلف و یک گاوصندوق بیابید.
18 – به دوربین توجه کرده و رویداد شنیداری آویزان شده به قفسه را بردارید.
رویداد شنیداری: (یک سوال ساده) – Dr. Edward Grimes
19 – یک رویداد شنیداری در اتاق سمت راست انتهای راهرو بدست می آورید.
رویداد شنیداری (آموزش مخرب) – Eleanor Lamb
قبل از بازدید از سلول بعدی نگهداری کودکان ، راهرو سمت چپ را برای یافتن رویداد شنیداری دیگری جستجو کنید. در آن نزدیکی یک در با یک قفل کددار که میتوانید آن را هک کنید وجود دارد. عملیات هک ساده نخواهد بود (یک تیر هک میتواند کار را ساده تر کند) ، اما در عوض در داخل مقداری مهمات خواهید یافت. از پله ها پایین بروید.
رویداد شنیداری: (فداکاریها) – Augustus Sinclair
20 – متصل کننده ، آلفا و نیز یک رویداد شنیداری. درواقع این آخرین رویداد شنیداری است که در این بازی پیدا میکنید.
رویداد شنیداری: (یک تدبیر جنگی برای سینکلر) – Andrew Ryan
21 – هنگامیکه نزدیک برج متحرک شدید ، یک آلفا حمله خواهد کرد. پس از آن یک گروه متصل کننده از بالکن بالا به پایین خواهند پرید و یک دشمن وحشی و آلفا دیگری به دنبال آنها خواهند آمد. پس از نابودی آنها زنگ را به صدا در آورید. به لنگرگاه خلیج بازگردید.
22 – قبل از نزدیک شدن به پنجره برجهای متحرک کوچک ، تله ها و هرآنچه در جعبه داراییهای خود دارید را در تالار اصلی بکار بگیرید ، زیرا به زودی باید آخرین مبارزه را در بازی پشت سر بگذارید. هنگامیکه به پنجره نزدیک شدید ، الینور محو خواهد شد و در قسمتهای معینی از جنگ دیگر قادر به فراخوانی او نخواهید بود. شما از دو طرف مورد حمله آلفاها ، Houdini ها و متصل کننده های معمولی و نیز گروهی از دشمنان وحشی قرار میگیرید. هنگامیکه آخرین دشمن ظاهر شد ، مجددا میتوانید الینور را فراخوانی کنید. هنگامیکه او به شما علامت داد ، از پله ها بالا بروید.
23 – در طول جنگ پر هرج و مرج شما بایستی به یک سوئیچ ضربه بزنید. آخرین کاری که باید انجام دهید ، نابود کردن دو لوله عریض در دو طرف میباشد. دشمنان به آسانی متوقف نخواهند شد ، بنابراین بسرعت مراقب قسمتهای درخشنده باشید.

24 – هنگامیکه اتاق دچار طغیان شد ، به سمت بالابر بروید. اکنون با خیال راحت نشسته و انتهای این بازی استثنایی را تماشا کنید … حداقل یکی از پایانها را.

 

راهنماییهای مفید #

ایستگاههای توان جمعی #

 


تعداد 14 ایستگاه توان جمعی در بازی وجود دارد. در هر یک میتوانید یک ارتقاء سلاح را انتخاب کنید. در کل 18 ارتقاء وجود دارد ، بنابراین ارتقاءهایی را که بیشترین سود را داشته باشد انتخاب نمایید. بر روی اینکه کدام سلاح را بیشتر ترجیح میدهید فکر کنید و بر روی ارتقاء آن تاکید نمایید.

Tonic ها – توضیحات #


کلا تعداد 18 عدد Tonic میتوانید در Gatherer’s Garden خریداری کنید (در مجموع 55 Tonic وجود دارد). اگر یک Tonic قابل خرید باشد ، در ابتدای لیست Gatherer’s Garden ظاهر میشود. حالت [presents] از دخترها ، اولین مرحله ای است که میتوانید آن را بدست آورید. اگر یک Tonic به عنوان جایزه تحقیقات به شما داده شود ، موقعیت آن با نام [research] علامتگذاری شده که اطلاعات کامل آن در فصل “تحقیقات دشمن” آمده است.

Tonic ها – نقشه ها #


Plasmid ها – توضیحات #


در طول بازی میتوانید تا 8 Plasmid بدست آورید (در مجموع تعداد 11 Plasmid مختلف وجود دارد). اگر یک Plasmid قابل خرید باشد ، در ابتدای لیست Gatherer’s Garden ظاهر میشود. به خاطر داشته باشید که Plasmid ها با تغییر مرحله دچار تغییرات شدیدی خواهند شد.

Plasmid ها – نقشه ها #


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت