مقدمه #
در سال 1894 در پلیموث ، شهر کوچکی که در جنوب انگلستان واقع است ، جسد سر ویلیام که به تازگی دفن شده تحت موقعیت عجیبی ناپدید میشود. این خبر اگر متعلق به شخص سر ویلیام که مورد توجه عموم مردم است نبود ، شاید هرگز اینچنین جنب و جوش و برجستگی پیدا نمیکرد. او در طول زندگی خود چندین و چند بار مورد بازجویی قرار گرفته و با وجود اینکه پلیس هرگز نتوانست اتهام او را ثابت کند ، اما داستانهای فراوانی درباره جنایات خونین او در میان مردم شهر نقل میشود. تعداد بسیار کمی از مردم بودند که به او خدمت میکردند و شهامت نگاه کردن در چهره مرده او را داشتند و بسیاری از آنها پس از مرگ وی و قتلهای زنجیره ای پس از او از ترس پا به فرار گذاشتند. پلیس در کار خود فرومانده و قادر به جلو بردن پرونده نیست. شهر در سایه وحشت و اضطراب فرو میرود…
روش بازی #
صفحه تنظیمات در شروع بازی نمایش داده میشود و دارای گزینه های تنظیم رزولوشن ، سطح سایه ها ، تنظیم ابعاد و گرافیک میباشد. منو اصلی شامل گزینه های زیر است:
New game: بازی جدید
Load game: بارگذاری بازی ذخیره شده
Save game: ذخیره بازی
Credits: لیست سازندگان بازی
Controls: کنترلها
Exit: خروج از بازی
در قسمت تنظیمات انتخابهایی برای زیرنویس ، سایه ، حجم صدا و تنظیم سرعت حرکت ماوس و زیرنویسها وجود دارد. در قسمت کنترلها اطلاعات مربوط به کلیک ماوس توضیح داده شده است.
کلیک چپ ماوس برای اعمال عادی و کاربردهای معمولی مورد استفاده قرار میگیرد.
کلیک راست ماوس برای امتحان کردن یا بازگرداندن یک آیتم به جعبه داراییها میباشد.
دوبار کلیک ماوس (در صورت ممکن بودن) باعث دویدن کاراکتر میشود.
دوبار کلیک ماوس بر روی در خروجی باعث انتقال سریع به صحنه بعدی میشود.
کلید E کلیه درهای خروج موجود در صحنه فعلی را نمایش میدهد.
کلید F1 کلیه نقاط فعال صفحه را نشان میدهد.
در حین بازی فشردن کلید space باعث سرعت بخشیدن به مقدمه میشود. کلید ESC منو بازی را نشان میدهد. دقت کنید که بازیهای ذخیره شده قابلیت رونویسی مجدد دارند.
تیموسی مور (1) #
جنوب انگلستان ، 1894: تیموسی مور دریازده به عنوان مسافر قاچاق در یک کشتی دستگیر میشود. اموال و داراییهای او به سرقت رفته است. کشتی در پلیموث لنگر انداخته و تیموسی تحویل پلیس داده میشود. تیموسی از فقدان مدال بزرگ خود ، یعنی تنها چیزی که از خانواده اش باقی مانده بود متاسف میشود. او با پریدن در داخل آب میگریزد. کاراگاه بریسکول در یک روزنامه درباره فوت سر ویلیام آرتور لویس معروف به حیوان سفید مطالبی را مطالعه میکند. سر ویلیام متهم به جرایم بیشماری است که هرگز به اثبات نرسیده است.
مجرای فاضلاب: تیموسی که هنوز دستبند به دستش بسته شده در یک تونل فاضلاب قرار میگیرد. برای دیدن نقاط فعال صفحه کلید F1 را فشار دهید. از نردبان واقع در دیواره سمت راست بالا بروید.
دستبندها: نشانگر ماوس را به پایین صفحه ببرید تا نوار جعبه داراییها را مشاهده کنید. بازوهای دستبند را برداشته و از آن بر روی فنس تزئینی گوشه پایین سمت راست استفاده نمایید. کار نمیکند. نیزه آهنی شکسته را بردارید. بر روی تخته تکیه داده شده به دیوار کلیک کنید. تیموسی آن را بر بالای مجرای فاضلاب می اندازد.
ورودی مسدود: به ورودی مسدود سمت چپ نگاه کنید. از نیزه آهنی روی ورودی مسدود استفاده کنید. دیوار سمت چپ طاق را امتحان کنید. از نیزه آهنی روی دیوار استفاده نمایید. آجر شل شده را بردارید. در داخل جعبه داراییها نیزه را با آجر ترکیب کرده و از آن بر روی ورودی مسدود استفاده نمایید. میله های آهنی باز میشود. وارد سوراخ باز شده در دیوار شوید.
رختشویخانه: از سرپوش فاضلاب برای ورود به رختشویخانه استفاده کنید. دور و برتان را نگاه کنید (کلید F1). با راست کلیک مکانیزم شستشو ، دسته محور و تشت واقع در میانه اتاق را بررسی کنید. رختشویخانه کثیف است.
اتاق زیرشیروانی: از طریق پله های قسمت پایین سمت راست بالا بروید. کسی آنجاست. با امیلی گری مسئول رختشویخانه دو بار صحبت کنید. دستگاه پرس وسط اتاق ، پنجره و قلاب گوشه سمت راست اتاق را بررسی کنید. مجددا با امیلی صحبت کنید. او ماشین لباسشویی واقع در طبقه پایین را خراب کرده و به تیم اجازه استفاده از دستگاه پرس را نمیدهد.
تعمیر ماشین لباسشویی: به طبقه پایین بروید. بر روی مکانیزم ماشین لباسشویی کلیک کنید. تیم یک فیوز را برمیدارد. به بالا بازگشته و با امیلی صحبت کنید. او یک صابون برای ریختن در ماشین لباسشویی به تیم میدهد. به پایین رفته و از صابون روی تشت ماشین لباسشویی استفاده کنید. دسته محور را به چپ چرخانده تا آب صابونی را در تشت بدست آورید.
برداشتن دستبندها: در داخل جعبه داراییها از بازوهای دستبندها روی آب صابون استفاده نمایید. اکنون کاملا لغزنده شده است. به بالا بازگردید. امیلی به تیم مقداری لباس داده و برای کار به پایین میرود. دستبندهای لغزان را روی قلاب سمت راست صفحه بکار برید. تیم بطور خودکار لباسها را میپوشد. یک افسر پلیس رختشویخانه را برای یافتن فراری مورد جستجو قرار میدهد.
درخواست کمک از امیلی: تیم برای یافتن ملوان به کمک نیاز دارد. دستبندها را از روی زمین بردارید. به پایین رفته و با امیلی صحبت کنید. او برای کمک در یافتن ملوانی که مدال تیم را برداشته موافقت میکند. او از تیم میخواهد که لباسها را بخوبی بشوید.
شستن لباسها: رختهای کثیف پایین را بردارید. آنها را روی آب صابون بکار برید. از دسته محور ماشین لباسشویی استفاده کنید. رختها را از داخل تشت برداشته و داخل سبد قرار دهید. لباسها را بررسی کرده و کیسه تنباکو را بردارید. به بالا به اتاق زیرشیروانی رفته و کیسه تنباکوی خیس را روی دستگاه پرس بکار برید. به پایین بروید و از تنباکوی خیس روی بخاری استفاده کنید.
پاییدن ملوان: امیلی بازگشته و ملوان را در بیرون ترک میکند. به بالا به اتاق زیرشیروانی بروید. اگر هنوز دستبندها را برنداشته اید آنها را بردارید. پنجره را باز کنید. ملوان را میبینید که بازگشته و دور میشود. به پایین بروید و تنباکوی خشک را از روی بخاری بردارید. از پله ها بالا رفته و بر روی پنجره کلیک کنید. تنباکو را روی نیمکت بیندازید. مجددا بیرون پنجره را نگاه کنید. ملوان را که بر روی نیمکت نشسته ملاحظه کنید. از دستبندها روی ملوان بیرون پنجره استفاده کنید. از پله ها پایین رفته و از سمت راست خارج شوید. ملوان را بررسی کنید و بطور خودکار مدال و کلاه را بدست آورید.
کلاه: در داخل جعبه داراییها کلاه را بررسی کنید. نامه برایان را بدست آورید. در داخل جعبه داراییها با راست کلیک نامه برایان را مطالعه کنید. برایان میخواهد همراه تیم به دنیای جدید برود. او را هر شب میتوان در کافه ای به نام Salted Cheek پیدا کرد. به داخل بازگشته و با امیلی درباره کافه صحبت کنید. آنجا محل کارهای غیراخلاقی است. از رختشویخانه خارج شوید. از سمت چپ شهر خارج شوید. از روی نقشه کافه را انتخاب کنید. حیوان سفید در آرامگاه خانوادگی سوزانده خواهد شد.
کافه:
بازیکن پوکر: با مردی که سمت راست نشسته صحبت کنید. او یک بازی تخته نرد مطالبه میکند. یک چاقو روی میز قرار دارد. بعد از بازی تخته نرد ، با مرد تنومند صحبت کنید.
کافه: به پایین صفحه رفته و در کافه قرار گیرید. با پیشخدمت صحبت کنید. تیم برای خرید یک نوشیدنی به مقداری پول نیاز دارد. با صاحب کافه صحبت کنید. مطالبی درباره بررسیهای پلیس و مراسم دفن مد ویلیامز (کسی که مشکوک به قتل 50 نفر است) می آموزید.
سرقت دکمه های برنجی: مهمان از حال رفته پشت میز سمت راست را بررسی کنید. کت را در پشت صندلی او وارسی نمایید. دوبار بر روی کت راست کلیک کنید تا متوجه شوید پولی در آن نیست و در عوض تعدادی دکمه برنجی دارد. مجددا با صاحب کافه صحبت کنید و دوبار از او تقاضای نوشیدنی کنید تا زمانیکه وی یک نوشیدنی مد ویلیام را آماده کند. هنگامیکه صاحب کافه اجزاء نوشیدنی را بررسی میکند ، فورا بر روی کت چپ کلیک کرده و دکمه های برنجی را بردارید.
ویولن زن نابینا: به اتاق جلویی بازگردید. از دکمه های برنجی روی کاسه کوچک ویولن زن نابینا استفاده نمایید. او شروع به نواختن میکند. تیم بطور خودکار پول را از داخل کاسه وی برمیدارد.
پیشخدمت: به پایین صفحه بازگشته و برای درخواست یک نوشیدنی با پیشخدمت صحبت کنید. پس از گرفتن نوشیدنی مجددا با او صحبت کنید. او یک چیز متقاعد کننده مطالبه میکند. مدال را به او نشان دهید. او شروع به صحبت میکند اما یک بیگانه مرموز از او تقاضای گوشت مینماید. صاحب کافه به اینز دستور میدهد که گوشت را آماده کند. اینز وارد زیرزمین شده و بیگانه مرموز او را تعقیب میکند و در زیرزمین را قفل مینماید.
زیرزمین: در را بررسی کنید. قفل است. با صاحب کافه صحبت کنید و او در نهایت کلید را میدهد. از کلید روی در استفاده کرده و متوجه شوید که سوراخ کلید توسط یک کلید مسدود شده است. مجددا با صاحب کافه صحبت کنید. او یک ابزار – در قوطی بازکن – به تیم میدهد. ابتدا از در قوطی بازکن و سپس از کلید روی در زیرزمین استفاده نمایید. تیم سعی میکند ساطور گوشت را از روی بلوک بکشد اما موفق نمیشود. صدای صحبت اینز و مرد بیگانه را میشنوید. تیم بیهوش میشود. هنگام برخواستن از خواب او صدای صحبت راجع به سرقت قبر را بین بیگانه مرموز و آدیو جک – رئیس – میشنود. آنها یک ساعت دیگر یکدیگر را ملاقات خواهند کرد. دور و بر زیرزمین را نگاه کنید. یک طناب و گوشت میبینید. به بالا بازگشته و با اینز پیشخدمت صحبت کنید. او بیان میکند که برایان در قبرستان مخفی شده است. متوجه میشوید که تیم تحسین اینز را برانگیخته است.
قبرستان: از کافه خارج شوید. از روی نقشه قبرستان را انتخاب کنید.
دروازه: دور و برتان را نگاه کنید. لامپ گازی را بررسی کرده و یک صدای جز و ولز میشنوید. از نزدیک به دریچه گاز نگاه کرده و نشتی گاز را ببینید.
زنگ: زنگ را بزنید تا متوجه شوید کار نمیکند. زنگ را بردارید. در داخل جعبه داراییها زنگ را با دکمه برنجی ترکیب کنید. زنگ را بر روی میخ روی دیوار باز گردانید. زنگ را به صدا در آورید.
قبرکن: بطور کامل با قبرکن صحبت کنید. او به تیم اجازه ورود نمیدهد. متوجه میشوید که او از مد ویلیام میترسد. سگ از قبرستان محافظت میکند. همچنین متوجه میشوید که مرد تخته نردباز در کافه کلیه وسایل او از جمله یک ساعت نقره ای را برداشته است.
کافه Salted Cheek: به کافه بازگردید.
بازیکن پوکر: مطمئن شوید که او یک ساعت دارد. سپس با او بازی کنید. تیم تمام پولی را که دزدیده بود از دست میدهد. با صاحب کافه صحبت کرده و از بازیکن پوکر شکایت کنید. صاحب کافه بازیکن پوکر را بیرون می اندازد. به سمت میز رفته و چاقو را بردارید.
زیرزمین: به زیرزمین بازگردید. از چاقو بر روی طناب و گوشت استفاده نمایید. به بالا بازگشته و از کافه خارج شوید.
قبرستان: به قبرستان بازگردید.
پاییدن سگ: به انتهای مسیر مقابل قبرستان بروید. یک سنگفرش شکسته میبینید. از چاقو روی سنگفرش شکسته استفاده کرده و سنگفرش را بدست آورید. از نزدیک به لامپ گاز جز و ولز کننده نگاه کنید. از سنگفرش روی دریچه گاز استفاده نمایید.گاز بیشتری به سمت پنجره سوراخ فنس روی دیوار قبرستان سرازیر میشود. در داخل جعبه داراییها گوشت و طناب را ترکیب کنید. گوشت روی طناب را بر روی پنجره سوراخ فنس بکار برید. سگ گوشت را خورده و توسط گاز از پا در می آید. از دروازه ورودی بالا بروید.
برایان: از طریق دروازه سمت راست وارد شوید. برایان را ببینید. هنگامیکه برایان متوجه شد آدیو جک در قبرستان خواهد بود ، او میگوید اکنون آنها باید از قبرستان خارج شوند. برایان را در سمت راست تعقیب کنید و او را ببینید که از بالای فنس کنار دیوار قدیمی عبور میکند.
بالا رفتن از فنس: فنس شبکه ای را بررسی کرده و متوجه میشوید که خیلی بلند است. فواره خراب و سنگ قبر کنار دیوار را بررسی کنید. کار نمیکند. به دروازه سمت چپ بازگردید. بر روی نیمکت کلیک کرده و آن را بردارید. سپس نشانگر نیمکت را بر روی خروجی سمت راست – گوشه صفحه – کلیک نمایید. تیم نیمکت را به زیر دیوار هل میدهد. ابتدا از نیمکت و سپس از دیوار بالا بروید. تیم با برایان صحبت میکند. برایان برای رفتن به مکان مخفی او را ترک میکند.
کاراگاه بریسکول (1) #
13 نوامبر 1894: کاراگاه بریسکول اخیرا ترفیع یافته است.
اداره پلیس: کاراگاه بریسکول به اداره پلیس میرسد. او 3 سال منتظر بوده است. وارد ساختمان شوید. به صحبتهای مرد قوی هیکل که با افسر پلیس درباره وظایف مربوط به مقابله با تهدید زنان سبکسر صحبت میکند گوش دهید.
اولین روز کاری: با افسر پلیس درباره وظایف محوله صحبت کنید. زن سبکسر پاکت کاراگاه بریسکول را برمیدارد. پس از مدتی و با درخواست کاغذ حکم ماموریت بریسکول ، وی متوجه میشود که کاغذهایش را در اختیار ندارد. با زن سبکسر و مرد تنومند صحبت کنید. از ساختمان خارج شوید. بریسکول زمین را بررسی میکند. به داخل ساختمان بازگردید. با راست کلیک بر روی مرد تنومند و زن سبکسر تفکرات وی درباره آنها بیان میشود. با افسر پلیس درباره وظایف محوله صحبت کنید – در مورد مظنونین سوال کنید. مجددا با زن سبکسر صحبت کنید. دیالوگ فشار را دوبار انتخاب کنید. زن سبکسر با مرد تنومند صحبت میکند و میپذیرد که کاغذهای دزدیده را پس بدهد. پس از مدتی صحبت کاغذها را پس بگیرید.
مشکلات دفتر کار: کاغذهای تحویلی را به افسر پلیس نشان دهید. او کلیدها را به شما میدهد. کلیدها را از روی میز بردارید. در داخل جعبه داراییها کلیدها را بررسی کنید. درباره 2 تا از کلیدها از مامور پلیس سوال کنید. از کلیدها روی در انتهای راهرو کنار راه پله استفاده نمایید. دفتر کار شلوغ و به هم ریخته است. به بیرون نزد افسر پلیس رفته و درباره تمیز کردن دفتر کار با او صحبت کنید. به دفتر کار بازگردید. گاوصندوق را بررسی کرده و متوجه شوید که به کد نیاز دارید. نزد مامور پلیس بازگشته و درباره کد گاوصندوق از او سوال کنید. کد قدیمی عبارت است از 88834.
گاوصندوق: از نزدیک به گاوصندوق نگاه کنید. قاب عدد اول را در پایین باز کنید. صفحه مدرج را بچرخانید و عدد اول یعنی 8 را وارد کنید. شیار دوم را باز کرده و صفحه مدرج را برای رسیدن به عدد 8 بچرخانید. عمل را تکرار و کلیه اعداد را وارد کنید. از دسته استفاده نمایید. صندوق چوبی داخل را بردارید. بریسکول بطور خودکار محتویات آن را بررسی میکند: ذره بین ، قیچی و قلم مو.
زباله: کلیه زباله ها را جمع آوری کرده و آنها را در جعبه مقوایی جلو میز قرار دهید. پودر گچی سفید روی زمین در جلو پنجره را برداشته و آن را به داخل جعبه اضافه کنید.
پرونده جدید: پس از تمیزکاری ، تلفن زنگ میزند. به تلفن پاسخ دهید. بریسکول با معاون کلیسای سن پاتریک صحبت میکند و چند نت برمیدارد. یادداشتها را بررسی کرده و بر روی عکس کلیک کنید. بریسکول درباره عکس صحبت خواهد کرد. به بیرون رفته و با افسر پلیس صحبت کنید. او یک همراه میفرستد. به بیرون رفته و منتظر گروهبان کارتر شوید.
کلیسای سن پاتریک – قبرستان: پس از ترک گروهبان کارتر در بیرون قبرستان ، وارد شده و با پدر مالکهی صحبت کنید. کشیش منتظر بازرس لاکلی بوده است. کشیش را که به سمت مقبره خواص میرود تعقیب کنید. قطعات شکسته در را در آرامگاه لویس مشاهده کنید. کشیش محل را برای یافتن آقای تالبوت – قبرکن – ترک میکند. ابتدا قطعات شکسته در روی زمین را بررسی کنید. سپس وارد مقبره شوید. صدای کشیش را میشنوید. کشیش را تعقیب کنید.
قبرکن: تالبوت قبرکن در جاییکه نیمکت در ابتدا در آن قرار داشت کشته شده است. زخم مهلک روی گردن را بررسی کنید. از هم دریده شده است. لباسها را بررسی کرده و فلاسک الکل خالص را بردارید.
پمپ آب: پمپ آب سمت راست را بررسی کنید. از ذره بین روی پمپ آب استفاده نمایید. استفاده نشده است.
سگ: به راست رفته و سگ مرده را ببینید. سگ را بررسی کرده و متوجه شوید که چیزی در دهان اوست. از قیچی روی سگ مرده استفاده کرده و تکه پارچه را بردارید. محوطه نزدیک را بررسی کرده و شبکه بالای دیوار و نیمکت را با ذره بین وارسی نمایید.
تکه پارچه: به سمت قبرکن مرده رفته و از نزدیک او را بررسی کنید. از تکه پارچه برداشته شده از دهان سگ روی لباس او استفاده کنید. با هم انطباق ندارد. سگ با شخص دیگری مبارزه کرده است.
بازرسیهای بیشتر: یادداشتها را مطالعه کنید – بر روی عکسها کلیک کنید. به مسیر سمت چپ برای بررسی اطراف قبرستان رفته و بطور خودکار به آنجا بازگردید.
آرامگاه لویس: از قبرستان خارج شده و دوباره با گروهبان کارتر صحبت کنید. او به شما کبریت میدهد. مجددا با او صحبت کنید. از طریق دروازه بازگشته و دور و بر کلیسا و اطراف خرابه های آرامگاه خواص را بگردید. وارد قبر لویس شده و سنگ قبر را بررسی کنید. قبر باز شده را مشاهده کنید.
نور: یک پایه شمعدان خاموش در قسمت پایین سمت چپ وجود دارد. از الکل که آن را از تالبوت برداشته بودید روی پایه شمعدان استفاده نمایید. از کبریت روی الکل داخل نگهدارنده پایه شمعدان استفاده نمایید. اکنون محوطه روشن میشود.
تابوت: نام روی تابوت را بخوانید. تنها مربوط به یکی از اعضای مذکر خانواده است. سن کمتر از 40 سال.
جواهر: به شیء درخشنده در شکاف روی زمین نگاه کنید. از قیچی برای برداشتن جواهر ساختگی استفاده نمایید. در داخل جعبه داراییها ذره بین را با جواهر ساختگی ترکیب کنید تا متوجه شوید که یک الماس واقعی است. خارج شده و بازگردید و سنگ قبر سمت چپ کلیسا را بررسی کنید.
پدر مالکهی: به اطراف کلیسا رفته و با کشیش صحبت کنید. متوجه علاقه لاکلی به پرونده سر ویلیام میشوید و اینکه او چندین هفته دیده نشده است. همچنین متوجه میشوید که تابوت سر ویلیام در حین مراسم خاکسپاری بسته بوده و قبر خراب شده متعلق به خانواده سر ویلیام میباشد. جسد او مفقود شده است.
ستون پلاگ: به سمت دروازه رفته و خارج شوید.
سیگار: ستون پلاگ سمت چپ را بررسی کرده و ته سیگار را بردارید. در داخل جعبه داراییها از ذره بین روی سیگار استفاده کنید. یک سیگار دست ساز است. با گروهبان کارتر درباره سیگار صحبت کنید. او توضیح میدهد که پیچیدن سیگار زمان میبرد. با گروهبان کارتر درباره پوشش سیگار صحبت کنید. او میگوید پوشش غیر عادی است.
دفتر کار: به راست رفته و به اداره پلیس بازگردید. به دفتر کار بروید. از تلفن استفاده کرده و با سربازرس پاول صحبت کنید. او آنجا نیست.
روزنامه نگار: به قبرستان بازگردید. کارتر را در حال صحبت با یک روزنامه نگار ملاحظه میکنید. دوبار دوچرخه را بررسی کنید. مشاهده میکنید که او یک دوربین دارد. با روزنامه نگار صحبت کنید.
پدر مالکهی: به داخل قبرستان بازگشته و با پدر مالکهی صحبت کنید. مطالب بیشتری درباره سر ویلیام و مادر بزرگش می آموزید. کشیش اموال کلیسا را بررسی خواهد کرد.
روزنامه نگار: از قبرستان خارج شده و ملاحظه کنید که روزنامه نگار رفته است. بریسکول احساس عجیبی دارد. از کارتر درباره روزنامه نگار بپرسید – فارست ناتانیل کوریر. به محل جسد قبرکن بروید. بریسکول روزنامه نگار را میترساند. دوربین را بررسی کرده و مشاهده کنید که صفحه شیشه ای از دوربین برداشته شده است. به راست جاییکه سگ در آن قرار داشت بروید. بر روی نیمکت کلیک کنید. بریسکول از دیوار بالا میرود. خرده شیشه ها را از روی زمین کنار بشکه بردارید. ممکن است مربوط به صفحه شیشه ای دوربین باشد. به داخل قبرستان بازگشته و دوربین را بررسی کنید.
دفتر کار: از قبرستان خارج شده و به اداره پلیس بازگردید. به دفتر کار بروید. از تلفن استفاده کرده و با سربازرس پاول صحبت کنید. کلیه یافته ها را گزارش کنید. پرونده به بریسکول واگذار میشود.
تیموسی مور (2) #
اصطبل: تیم در یک طویله اسب از خواب بیدار میشود.
بیدار کردن برایان: برایان را تکان دهید. چاقو را که از داخل جیب او افتاده بردارید. شمع مومی را از روی چارپایه بردارید. سطل خالی را بررسی کنید. به راست رفته و ستون را بررسی کنید. یک باریکه چوب میبینید. از چاقو روی ستون استفاده کرده و باریکه چوب را بردارید. از باریکه چوب روی برایان استفاده کنید. اینکار باعث بیدار شدن وی میشود.
کار: با برایان درباره کار صحبت کنید. آنها برای رفتن به آمریکا به پول نیاز دارند. برایان میگوید یک پسر مقداری اسناد و مدارک را از گاوصندوق پدرش میخواهد. تیم باید این مدارک را بدست آورد و او نیز کمکش خواهد کرد. محل در خیابان پارادایس است.
خیابان پارادایس: از اصطبل خارج شوید. به خانه واقع در خیابان پارادایس بروید.
پرت کردن حواس مستخدم: یک مستخدم را در حال کار در حیاط میبینید. لامپ و گوشه سمت چپ دیوار را بررسی کنید. با مستخدم صحبت کنید. واکنشی نشان نمیدهد. به اصطبل بازگشته و درباره کمک خواستن با او صحبت کنید. به خیابان پارادیس بازگردید. برایان در حال صحبت با مستخدم دیده میشود. به گوشه سمت چپ رفته و از دیوار بالا بروید.
بیرون کردن خدمتکار: در حیاط پشتی خانه قرار میگیرید. پنجره آشپزخانه را بررسی کنید. تیم پنجره را باز میکند. از نزدیک داخل آشپزخانه را نگاه کرده و میز را که قوری چای و نوشیدنی بر روی آن قرار دارد ملاحظه کنید. صدای خانم خانه را میشنوید که با لیزا خدمتکار صحبت میکند. سعی کنید بطری نوشیدنی را بردارید. پنجره پایین می افتد. مجددا پنجره را باز کرده و از نزدیک نگاه کنید. از باریکه چوب روی پنجره استفاده کنید تا آن را بالا نگه دارید. اکنون بطری نوشیدنی را بردارید. خدمتکار مورد سرزنش قرار میگیرد و از او خواسته میشود که کلید زیرزمین را برداشته و بطری نوشیدنی جدیدی بیاورد. در داخل جعبه داراییها از در قوطی باز کن روی بطری نوشیدنی استفاده کرده و چوب پنبه را بدست آورید. به زیرزمین بروید. در زیرزمین را بررسی کنید. از چوب پنبه روی در زیرزمین استفاده نمایید. تیم چوب پنبه را روی سوراخ در قرار میدهد. تیم به خیابان باز میگردد. مجددا از دیوار بالا بروید.
بدست آوردن کلید زیرزمین: خدمتکار را در حال گریه کنار در زیرزمین ملاحظه میکنید. با خدمتکار صحبت کنید. به اصطبل بازگردید. به سمت در طویله بروید. چنگک کود را نگه داشته و آن را روی نعل اسب بالای در طویله بکار برید. اگر هنوز شمع را از روی چارپایه برنداشته اید این کار را انجام دهید. پتو را جابجا کرده و کبریت را که برایان از خود بجا گذاشته بردارید. به نزد خدمتکار در خیابان پارادایس بازگردید. با او صحبت کرده و نعل اسب را به او بدهید. با او صحبت کنید تا اینکه کلید زیرزمین را از او بگیرید. در داخل جعبه داراییها کبریت و کلیدها را با هم بکار برید. هنگامیکه کلید گرم و سرخ شد آن را روی شمع بکار برید تا اثر کلید – قالب – بدست آید. تیم دو قالب کامل از 2 کلید بدست می آورد. با راست کلیک خروجی تراس را بررسی کنید و تیم نقشه را اجرا میکند. پشت خانه را ترک کنید. برایان رفته است. به اصطبل بازگردید. با برایان صحبت کرده و قالب کلیدها را به او بدهید. تیم نمیتواند بخوابد و راجع به موقعیتش و نقشه رفتن به آمریکا فکر میکند.
خیابان پارادایس در شب: اصطبل را ترک کرده و به خیابان پارادایس بروید.
ورود به زیرزمین: تیم برایان را کنار زیرزمین ملاقات میکند. خدمتکار کنار در تراس خوابیده است. با برایان صحبت کنید. او کلیدهای زیرزمین را میدهد. به سمت در زیرزمین بروید. از در قوطی بازکن روی در زیرزمین استفاده کنید. تیم چوب پنبه را از در زیرزمین برمیدارد. از کلید زیرزمین روی در استفاده کنید.
پوشاندن پنجره زیرزمین: برایان از تاریکی شکایت میکند. آنها نیاز به نور دارند اما دیده میشوند. او میخواهد که پنجره زیرزمین پوشانده شود. از زیرزمین خارج شوید. متوجه میشوید که زیرزمین 2 پنجره دارد: یکی سمت راست و دیگری زیر پنجره آشپزخانه.
پنجره دیوار زیرزمین: به راست بروید. تشت بزرگ پر از آب را بررسی کنید. سعی کنید تشت را به جلو پنجره زیر زمین هل دهید. سنگین است. از چاقو روی تشت آب – چوب پنبه – استفاده نمایید. آب میریزد اما چاقو شکسته است. تشت را به جلو پنجره زیرزمین هل دهید.
پنجره زیرزمین زیر پنجره آشپزخانه: لباس کهنه روی زمین زیر پله های منتهی به تراس را بردارید. لباس کهنه را روی گل ساخته شده از آبی که هنگام ریختن از داخل تشت ایجاد شده بکار برید. از لباس گلی روی پنجره زیرزمین زیر آشپزخانه استفاده نمایید.
جستجوی مسیر سری: به زیرزمین بازگردید. برایان به دنبال یک مسیر سری میگردد. با برایان صحبت کنید. دور و برتان را برای یافتن مسیر سری جستجو کنید. دستگاه تولید نوشیدنی کنار پنجره ، پایه شمعدان سمت چپ گذرگاه طاقدار ، 3 بشکه نوشیدنی ، چاه و اشیاء تزئینی بالای ورودی سمت چپ زیرزمین را بررسی کنید. در انبار نوشیدنی با برایان صحبت کنید. برایان درخواست یک اهرم میکند. میله آهنی تکیه داده شده به لبه چاه را به او بدهید. میله آهنی را روی در باز شده زیرمین بیندازید. برایان آن را روی یک آجر شل شده بکار میبرد. این کار باعث باز شدن مسیر سری پشت اشیاء تزئینی بالای در زیرزمین باز شده میشود.
جستجوی گاوصندوق:
بررسی دفتر کار: تیم در اتاق کار است. دور و برتان را نگاه کنید. آینه بالای بخاری ، خز روی زمین و میز را بررسی کنید. قفسه کتاب واقع در دیوار سمت راست را بررسی کرده و از نزدیک سه کمان پولادی روی دیوار را وارسی نمایید. توجه کنید که هر 3 کمان دارای یک سوراخ هستند. در کنار قفسه کتاب را بررسی کنید. قفل است. به سمت میز شطرنج در دیوار سمت چپ بروید. شطرنج به میز محکم شده و قابل حرکت نیست.
کتابخانه: از طریق در سمت چپ بخاری وارد شده و در کتابخانه قرار گیرید. دور و برتان را نگاه کنید. یک پایه شمعدان کنار پنجره سمت چپ میبینید. در منتهی به کوریدور سمت چپ قفسه کتاب A-D است.
اتاق خواب: به اتاق کار بازگردید. ملاحظه میکنید که در اتاق خواب اکنون باز است. وارد شده و با برایان صحبت کنید. او در حال زیر و رو کردن میز آرایش است درحالیکه صاحب آن در تختخواب خوابیده است. دور و برتان را نگاه کنید. کتاب روی صندلی را بررسی کنید. بالش کنار مرد خوابیده را بررسی کنید. او حرکت میکند. تیم یک صفحه مچاله شده از کتاب را برمیدارد. در داخل جعبه داراییها صفحه را بررسی کرده و متوجه شوید که درباره کمانهای فولادی است. صفحه کاغذ را به برایان نشان دهید. برایان به شما یک جعبه تنباکو میدهد که نمیتواند آن را باز کند. تیم میگوید بایستی بیشتر تحقیق کند تا بفهمد چرا مرد فقط این یک صفحه را نگه داشته است.
یافتن گاوصندوق:
کتابخانه: صفحه را بر روی قفسه کتاب A-D کلیک کنید. هیچ مرجعی درباره کمانهای فولادی نمی یابید. نردبان را از قفسه کتاب D حرکت دهید. مجددا صفحه را روی قفسه کتاب D کلیک کرده تا یک کتاب بیابید. در داخل جعبه داراییها کتاب را بررسی کنید. تیم یک دسته محور را که داخل کتاب مخفی شده برمیدارد.
کمانهای فولادی: به سمت کمانهای فولادی در اتاق کار بروید. از دسته محور روی سوراخهای 3 کمان فولادی استفاده نمایید. نخها کشیده میشوند. تیم صدایی از کف زمین میشنود. به سمت میز شطرنج که به زمین ثابت شده بروید. بر روی میز شطرنج کلیک کنید. تیم آن را میچرخاند. قفسه کتاب به چپ لغزیده و محل گاوصندوق به نمایش در می آید.
یافتن کد: از نزدیک به گاوصندوق نگاه کرده تا متوجه شوید به 5 عدد نیاز است. سعی کنید جعبه تنباکو را که از برایان گرفته بودید باز کنید. از طریق بخاری به زیرزمین بازگردید. جعبه تنباکو را روی دستگاه تولید نوشیدنی زیر پنجره بکار برید. دستگاه را بچرخانید. تیم صندوق را خرد میکند. در داخل جعبه داراییها جعبه خرد شده را بررسی کرده و یک تاریخ را از روی آن بخوانید: 58 4 19. به اتاق کار بازگردید. در قسمت پایین بر روی شیارهای گاوصندوق 19458 را وارد کنید. برای این کار یک شیار را باز کرده صفحه مدرج را تا رسیدن به عدد مورد نظر بچرخانید و شیار بعدی را باز کنید و این کار را ادامه دهید. گاوصندوق باز میشود.
بیدار شدن: صدای پیرمرد را میشنوید که بیدار شده و برایان را میبیند و تقاضای کمک میکند. به کتابخانه رفته و پایه شمعدان کنار پنجره را بردارید. خارج شده و به اتاق کار بازگردید. بطور خودکار تیم پایه شمعدان را برای مسدود کردن در کتابخانه مورد استفاده قرار میدهد. برایان اسناد را میخواهد. به گاوصندوق نگاه کرده و جعبه چوبی واقع در سمت راست قفسه وسط را بردارید. این کار را دوبار انجام دهید. از طریق بخاری خارج شده و در بیرون در زیرزمین سمت راست قرار گیرید.
کاراگاه بریسکول (2) #
14 نوامبر 1894: روزنامه گزارش قتل قبرکن و قبر باز شده را منتشر میکند.
اداره پلیس:
دفتر کار: بریسکول تصمیم میگیرد به سربازرس پاول تلفن بزند و او را از خواندن گزارش روزنامه منع کند اما ابتدا به او تلفن میشود. او یادداشتهایی به دفترچه یادداشت خود اضافه میکند. در داخل جعبه داراییها یادداشتها را مطالعه کنید. بر روی تمام عکسها و مظنونین کلیک کنید. صندوق قفل شده لاکلی را بررسی کنید. بر روی گاوصندوق کلیک کنید تا مدارک جمع آوری شده را بدست آورید: تکه پارچه ، ته سیگار و خرده های شیشه.
پارچه: تکه پارچه را بر روی میکروسکوپ کلیک نمایید. بریسکول میگوید جنس آن کیفیت بالایی دارد.
خرده های شیشه: در داخل جعبه داراییها خرده های شیشه را روی روزنامه بکار برید و عکس بازسازی شده را بدست آورید. عکس بازسازی شده را بررسی کنید. بریسکول درباره زاویه عکس توضیح میدهد.
گزارش کالبد شکافی: از دفتر کار خارج شده و با افسر پلیس صحبت کنید. او مطالبی درباره حادثه قبرستان در روزنامه میخواند. خبرنگار توقیف شده است. مجددا با او درباره همه چیز صحبت کنید. او توصیه میکند که برای گزارش کالبدشکافی با اتاق تشریح تماس بگیرید. او دوربین را به قبرستان خواهد فرستاد. به دفتر کار بازگشته و از تلفن استفاده کنید. بریسکول با اتاق تشریح تماس گرفته و درباره گزارش کالبدشکافی سوال میکند. دکتر توصیه میکند مطالب بیشتر را از طریق پزشک خانوادگی لویس بیابید.
آرشیو: از دفتر خارج شده و با افسر پلیس صحبت کنید. در مورد یادداشتهای بازرس لاکلی بپرسید. او آرشیوها را پیشنهاد کرده و کلیدها را میدهد. کلیدهای آرشیو را از روی میز بردارید. آنها به حلقه کلیدها اضافه میشوند. کلیدها را روی در شبکه ای بکار برید. وارد آرشیو شوید. 2 تاقچه ناپایدار سمت چپ را که توسط یک جاروب قدیمی نگه داشته شده ببینید. یک چمدان زیر جاروب قرار دارد. جعبه سمت راست را بررسی کرده و گچ روی زمین در گوشه سمت راست اتاق را بردارید. اداره پلیس را ترک کنید.
قبرستان: با گروهبان کارتر صحبت کنید.
پدر مالکهی: وارد قبرستان شده و سپس به کلیسا بروید. بطور کامل با پدر مالکهی صحبت کنید. مطالبی در مورد ملک لویس فرا میگیرید و اینکه رابطه او با خانم مریام خوب نبوده است. دور و بر کلیسا را نگاه کنید.
قبر لویس: از کلیسا خارج شده و به چپ به سمت قبر لویس بروید. مجددا دور و برتان را نگاه کنید. در تابوت را حرکت داده علامتهای زیر آن را ببینید. از ذره بین روی خراشهای ناخنی روی در تابوت استفاده نمایید. بطور خودکار از قیچی برای بدست آوردن ناخنهای انسان استفاده میکنید. در داخل جعبه داراییها یادداشتها را مطالعه کنید. عکس خانم مریام اکنون با دایره قرمز مشخص شده است.
صحنه قتل: از محوطه قبر خارج شده و به سمت راست کلیسا به سمت صحنه قتل بروید. از نزدیک به صحنه قتل نگاه کرده و یک اثر کفش ببینید. میتوانیم بعدا به آن بپردازیم. دوربین را بررسی کنید. عکس بازسازی شده – روزنامه را روی دوربین بکار برید. به نظر میرسد فارست روزنامه نگار قبل از رویت صحنه قتل توسط پلیس آنجا بوده است. قبرستان را ترک کنید.
ملک لویس: زنگ الکتریکی را به صدا درآورید. با خدمتکار صحبت کنید. او یک کارت گواهی مطالبه میکند.
اداره پلیس: درباره کارت گواهی با افسر پلیس صحبت کنید. کارت گواهی کاراگاهی را از روی میز بردارید. اداره را ترک کنید.
ملک لویس: کارت گواهی را روی روزنه در بکار برید. خدمتکار در را باز میکند. وارد شده و با مشایعت او داخل ملک قرار گیرید. خدمتکار در سرسرا بریسکول را ترک میکند.
نقاشی: پرده سیاه (نقاشی پوشانده شده با پارچه سیاه) سمت راست پله ها را بررسی کنید. بریسکول پرده را باز میکند. از نزدیک به نقاشی نگاه کنید. یک حلقه روی یک انگشت دیده میشود. الماسی را که از قبر لویس برداشته بودید بر روی نقاشی بکار برید. بریسکول میگوید هر دو یکی است.
خانم مریام: خدمتکار بازگشته و میگوید به تلفن پاسخ دهید. هنگامیکه تلفن گوشه پله ها زنگ خورد به آن پاسخ دهید. مطالبی درباره دلیل پوشاندن تابوت فرا میگیرید. بدن ویلیام به لحاظ فیزیکی تغییر داشته است. همچنین متوجه میشوید که کشیش مخالف دفن کردن بوده و میخواسته که جسد سر ویلیام سوزانده شود. یادداشتها را مطالعه کنید.
خدمتکار: با خدمتکار درباره دکتر صحبت کنید. از ملک خارج شوید.
حیاط پشتی: از گذرگاه طاقدار سمت چپ ملک عبور کنید. سگ سر ویلیام را مشاهده کنید. میخ چوبی را از زمین جلو آلونک بردارید.
خدمتکار: به داخل ملک بازگردید. با خدمتکار درباره سگ صحبت کنید. او با قرض دادن سگ موافقت میکند. الماس را به خدمتکار نشان دهید. او برای نشان دادن آن به خانم مریام محل را ترک میکند.
کشو: به کشو میزی که خدمتکار در حال گردگیری آن بود نگاه کنید. دستکش و دفتر خاطرات روزانه سر ویلیام را بردارید. خدمتکار بازگشته و میگوید خانم مریام به شدت میلرزد.
سگ سر ویلیام:
حیاط پشتی: با کلیک بر روی سگ سر ویلیام آن را بردارید.
قبرستان: بطور خودکار بریسکول و سگ در مقابل قبر لویس قرار میگیرند. سگ متوجه آنچه که بریسکول میخواهد نمیشود. دستکش سر ویلیام را روی سگ بکار برید. سگ را تعقیب کنید. سگ چیزی را نزدیک درخت خشکیده جلو کلیسا پیدا میکند. در بیرون قبرستان سگ نزدیک کانال شروع به عوعو میکند. به زنجیر روی نرده که به سمت مجرای فاضلاب پایین میرود نگاه کنید. از ذره بین روی زنجیر استفاده کرده و نمونه پارچه دوم را بدست آورید. سگ را همانجا رها کنید. با گروهبان کارتر درباره جستجوی کانال صحبت کنید.
کلیسا:
ردپای کفش: در جلو کلیسا محل نزدیک درخت خشکیده که سگ به آن واکنش نشان داده بود را بررسی کنید. ردپای کفش دیگری را می یابید.
کشیش: وارد کلیسا شده و با پدر مالکهی درباره درخواست رهایی سر ویلیام و جستجوی کانال صحبت کنید.
اداره پلیس:
آرشیو: به اداره پلیس بازگشته و به آرشیو بروید. از میخ چوبی روی تاقچه های ناپایدار سمت چپ استفاده کنید. جاروب قدیمی را حرکت دهید. چمدان را بیرون بکشید. از کلیدها روی چمدان استفاده نمایید. یادداشتهای لاکلی را درباره مد ویلیام بررسی کنید. مجددا چمدان را بررسی کنید. تکه روزنامه بریده شده و شماره تلفن دکتر استوارد را بردارید.
گزارش کالبدشکافی: از آرشیو خارج شوید. افسر پلیس گزارش کالبدشکافی را میدهد. گزارش کالبدشکافی را از روی میز بردارید. در داخل جعبه داراییها گزارش را مطالعه کنید. مرگ تالبوت در اثر جراحت ناحیه گردن بوده است.
دفتر کار:
دکتر استوارد: از تلفن برای تماس با دکتر استوارد استفاده کنید. با خانم استوارد صحبت کنید. دکتر از زمان مراسم دفن مفقود شده است. این موضوع به پلیس گزارش شده است. خارج شده و با افسر پلیس درباره گزارش مفقود شدن دکتر استوارد صحبت کنید.
نمونه های پارچه: از نمونه دوم روی میکروسکوپ استفاده نمایید. از یک جنس با کیفیت است. در داخل جعبه داراییها 2 نمونه پارچه را ترکیب کنید. از دو نمونه پارچه روی میکروسکوپ استفاده نمایید. هر دو نمونه یکی است.
فروشگاه خیاطی: دفتر خاطرات روزانه سر ویلیام را بررسی کرده و محل خیاطی او در خیابان ویلسون را پیدا کنید. از اداره پلیس خارج شده و به فروشگاه خیاطی بروید. در را بررسی کنید تا متوجه شوید که قفل است. سطل زباله را بررسی کرده و روزنامه ای با موضوع ناپدید شدن سر ویلیام در آن بیابید. با خیاط که در سمت چپ کنار فواره ایستاده صحبت کنید. او امروز صبح مغازه را باز میکند. او کلید یدکی را در فواره مخفی کرده است. هر دو نمونه پارچه را به خیاط نشان دهید. متوجه میشوید که مربوط به شال مردانه ابریشمی هندی است. آنها دو آیتم متفاوت هستند ؛ یکی از آنها سایه روشنتری دارد. متوجه میشوید که سر ویلیام چیزی را فروخته است. شال میتواند برای پوشاندن نیمی از صورت بکار رود.
قبرستان:
پدر مالکهی: وارد قبرستان شده و سپس به کلیسا بروید. درباره دکتر مفقود شده سوال کنید. بریسکول کشیش را تحت فشار قرار میدهد. کشیش ناراحت شده و کلیسا را ترک میکند. کشیش را در بیرون تعقیب کنید. ناخنهای انسان را به کشیش نشان دهید. متوجه میشوید که دکتر استوارد گواهینامه مرگ را امضا کرده است.
دکتر استوارد: گروهبان کارتر از راه رسیده و میگوید که آنها دکتر استوارد را یافته اند. پدر مالکهی میخواهد با بریسکول درباره چیزی که پشت خود مخفی کرده صحبت کند. از قبرستان خارج شده و از سمت چپ خارج شوید. با رابینز صحبت کرده و گزارش او را دریافت نمایید. دکتر استوارد جراحتی روی گردن داشته اما خونی دیده نشده است. یادداشتها را مطالعه کنید. سوءظن از کشیش برداشته میشود. جسد را بررسی کنید.
ردپای کفش: از جعبه خالی روی آب استفاده نمایید. در داخل جعبه داراییها گچ را با آب داخل جعبه ترکیب کرده و مخلوط گچ را بدست آورید.
صحنه قتل: به صحنه قتل رفته و از نزدیک به ردپای کفش نگاه کنید. از قلم مو برای تمیز کردن ردپا استفاده کنید. از مخلوط گچ روی ردپا استفاده نمایید. قالب ردپای کفش اول را بدست آورید.
محوطه جلو کلیسا: به سمت درخت خشکیده رفته و از نزدیک به ردپای کفش نگاه کنید. از قلم مو برای تمیز کردن ردپا استفاده کنید. از مخلوط گچ روی ردپا استفاده نمایید. قالب ردپای کفش دوم را بدست آورید. در داخل جعبه داراییها 2 ردپای کفش را ترکیب کرده تا متوجه شوید متعلق به دو کفش مختلف است.
پدر مالکهی: با پدر مالکهی صحبت کنید. متوجه میشوید که شب گذشته زد و خوردی اتفاق افتاده اما او ترسیده و مخفی شده است. او دکتر استوارد را در حال مشاجره با خانم مریام دیده است. دکتر میخواسته داخل تابوت را ببیند اما خانم مریام مانع از این کار شده است. ردپای دوم را روی کشیش بکار برید.
دکتر استوارد: به سمت جسد دکتر استوارد رفته و از ردپای دوم روی جسد استفاده نمایید. ردپای جلو کلیسا متعلق به کفش دکتر نیست.
ملک لویس: وارد ملک شده و با خدمتکار درباره مرگ دکتر صحبت کنید. هنگامیکه تلفن زنگ خورد به آن پاسخ دهید. با خانم مریام صحبت کنید. به او گفته شده که ویلیام زنده دفن شده است. او از محافظت پلیس امتناع کرده است. خانم مریام از لیست مظنونین خط میخورد.
اداره پلیس: به اداره پلیس بازگردید. افسر پلیس گزارش میدهد که چاپ کننده روزنامه در زندان است. آنها فارست را پیدا نکرده اند. کارگر چاپخانه بخاطر اجازه دادن به فارست برای فرار کردن دستگیر شده است.
سلول زندان: به بالا سمت چپ رفته و در سلول قرار گیرید. تیم را به همراه کارگر چاپخانه در زندان میبینید. با کارگر چاپخانه صحبت کنید. هنگامیکه از زاویه عکس بحث به میان می آید ، کارگر چاپخانه میترسد. از سلول و اداره پلیس خارج شوید. پس از اینکه افسر پلیس گفت که کارگر چاپخانه میخواهد با بریسکول صحبت کند به سلول زندان بازگردید. با کارگر چاپخانه صحبت کنید. متوجه میشوید که فارست ابتدا به قبرستان و سپس به فروشگاه خیاطی رفته است. فارست از لیست مظنونین خط میخورد.
فروشگاه خیاطی: به فروشگاه خیاطی بروید. در را بررسی کرده و متوجه میشوید که هنوز قفل است. فواره را برای یافتن کلید یدکی که خیاط از آن نام برده بود بررسی کنید. کلید را بدست آورید. از کلید روی قفل در استفاده کنید. بریسکول وارد فروشگاه شده و خیاط را مرده می یابد. هنگامیکه او برای بررسی خم میشود ، کسی از پشت سر او می آید. روزنامه اخبار و عکس بریسکول که کنار خیاط از پا در آمده را منتقل میکند.
تیموسی مور و کاراگاه بریسکول #
تیم میخواهد بداند چه اتفاقی برای کارگر چاپخانه افتاده است.
سلول زندان: دور و بر سلول را نگاه کنید.
فهمیدن آنچه در قبرستان اتفاق افتاده است: با کارگر چاپخانه صحبت کنید. به در سلول بکوبید. تیم با نگهبان صحبت کرده و یک روزنامه قدیمی از او میگیرد. روزنامه را مطالعه کرده و مطالبی درباره قتل قبرستان جاییکه او و برایان قبلا آنجا بودند فرامیگیرید. با کارگر چاپخانه صحبت کنید. از روزنامه بر روی او استفاده نمایید. مطالبی در باره مد ویلیام می آموزید. تیم میخواهد با کاراگاه صحبت کند.
یافتن نام بازرس: از کارگر چاپخانه نام کاراگاه را بپرسید. از روزنامه بر روی در زندان استفاده کنید. با نگهبان صحبت کنید. نام بازرس را متوجه خواهید شد. نگهبان میگوید که بریسکول آنجا نیست و یک پیغام باقی گذاشته است. با کارگر چاپخانه صحبت کنید. تیم از کارگر چاپخانه میخواهد که به کاراگاه بگوید او مطالبی درباره این موضوع میداند.
انتظار: کارگر چاپخانه آزاد شده است. بر روی در سلول بکوبید. متوجه میشوید که بریسکول در اتاق را بر روی خود قفل کرده است. بر روی تشک کاهی برای خوابیدن کلیک کنید. تیم به بیرون سلول برده میشود.
کاراگاه بریسکول: بریسکول در حال صحبت با سربازرس است. تیم آنچه را شب هنگام در قبرستان اتفاق افتاده بازگو میکند. بریسکول درباره آدیو جک از تیم سوال میکند. بریسکول کفش تیم را بررسی میکند و مدارکی را که نشان میدهد تیم در قبرستان بوده ملاحظه مینماید.
معامله: بریسکول در سلول زندان با تیم صحبت میکند. تیم ، برایان و آدیو جک به زندان منتقل میشوند. برایان و تیم متوجه آنچه در قبرستان اتفاق افتاده میشوند. ارابه انتقال زندان از اداره پلیس خارج میشود.
اداره پلیس: بریسکول توسط افسر پلیس متوجه میشود که زندانیها فرار کرده اند. درشکه چی و نگهبان کشته شده اند. سر بازرس برای صحبت با بریسکول می آید. تیم از قتل نگهبان و راننده پشیمان است. آدیو جک پس از آنکه وانمود به مریضی کرده است قربانیها را از پا در آورده و تیم نمیداند آنها کجا هستند.
تئاتر: برایان و تیم را میبینید که در صحن تئاتر بسته شده اند. با برایان صحبت کنید. برایان از تیم میخواهد که به او کمک کند تا پایه شمعدان پشت سرش را بدست آورده و از آن برای باز کردنشان استفاده نماید. در داخل جعبه داراییها پاها را انتخاب کرده و آن را روی پایه شمعدان که تیم نمیتواند آن را ببیند بکار برید. تیم به آن لگد میزند. آدیو جک وارد میشود. سوار شب میرسد. آدیو جک چیزی را به تیم و برایان تزریق میکند. سوار شب به جک دستور میدهد که این دو نفر را در Gallows Hill دفن کند.
Gallows Hill:
خارج شدن از تابوت: تیم در داخل یک تابوت از خواب بیدار میشود. نشانگر ماوس را به بالای انتهای سیاه صفحه حرکت داده و مشاهده کنید که شیء نرمی در بالا وجود دارد. از داخل جعبه داراییها دست را بر بالای صفحه بکار برید تا زمانیکه برق بزند ؛ سپس کلیک کنید. برچسب به یک چوب عظیم الجثه تغییر میکند. از پاها چندین بار بر بالای صفحه استفاده نمایید. بر روی سر راست کلیک کرده و فریاد بزنید. مجددا از پاها استفاده کنید تا اینکه تیم از تابوت خارج شود. این موضوع آدیو جک را ترسانده و او فرار میکند.
برایان: به قبر تازه نگاه کنید. بیل را برداشته و از آن برای حفاری قبر جدید استفاده نمایید. برایان باید قبل از تیم به خواب رفته و مرده باشد. تیم یک کشیش برای برایان مطالبه میکند. به آشیانه پرنده در گوشه خرابه ها نگاه کرده و تخم مرغ گندیده را بردارید. کیف روی زمین را بررسی کرده و یک بروشور تئاتر بدست آورید. این محل را ترک کنید.
کلیسا: وارد قبرستان شده و داخل کلیسا شوید. با کشیش که کنار میز گوشه پایین سمت راست ایستاده صحبت کنید. او از آمدن به سمت قبر برایان امتناع میکند.
گرفتن چیزی برای برایان: تخم مرغ گندیده را روی حوض آب مقدس قرار دهید. با کشیش درباره آب بدبو صحبت کنید. کشیش برای تعویض آب میرود. به جواهرات روی میز نگاه کنید. تسبیح را بردارید. به نزد برایان در Gallows Hill بازگردید. از تسبیح روی قبر برایان استفاده نمایید. تیم قبر را پر میکند. این مکان غم انگیز را ترک کنید.
رختشویخانه: به رختشویخانه بروید. به در کوبیده و با امیلی صحبت کنید. در داخل تیم با امیلی صحبت میکند. بروشور تئاتر آدیو جک را به امیلی نشان دهید. امیلی مسیر رسیدن به تئاتر قدیمی را نشان میدهد.
تئاتر:
سوار شب: سوار شب را پس از کشتن آدیو جک مشاهده کنید. او فرار میکند. قاتل را تعقیب کنید به گوشه سمت راست صحن بروید. جسد مردی را که در کافه دیده بودید روی زمین مشاهده میکنید. او از پشت ضربه خورده است. از طریق در سمت چپ عبور کنید. قاتل باید از یک قایق در کانال فاضلاب استفاده کرده باشد. در محل تقاطع کانالهای فاضلاب تیم سوار شب را گم میکند. به راست بازگشته و در نهایت در تئاتر قرار گیرید.
آدیو جک: جسد شریک جرم را در پایین پله ها بررسی کنید. از صحن بالا رفته و آدیو جک را وارسی نمایید. او یک شال گردن با خود دارد.
بریسکول: بریسکول از راه رسیده و با تیم صحبت میکند. تیم داستان را بازگو میکند. بریسکول دیگر با پلیس همراه نیست. او از تیم میخواهد که یکدیگر را در کلیسا ملاقات کنند چرا که پلیس به زودی از راه میرسد.
کلیسا: به کلیسا بروید. بریسکول و تیم صحبت میکنند. آنها با هم معامله میکنند. تیم به بریسکول در مقابل دشمن مشترکشان همکاری کرده و به عنوان پاداش او تیم را به آمریکا میفرستد. با بریسکول صحبت کنید. مطالبی درباره موضوع فرا میگیرید. او میخواهد سرویلیام را پیدا کند. تیم بروشور تئاتر را نشان میدهد. آن به سیگار مرتبط است. شال گردن را نشان دهید. این کار باعث متقاعد شدن بریسکول در مورد حضور سر ویلیام میشود. بریسکول از تیم میخواهد که کتابچه صورتحساب خیاط را بدست آورد. به فروشگاه خیاطی بروید. وارد فروشگاه شوید. کشیش و بریسکول درباره تیم صحبت میکنند. تیم با کتابچه صورتحساب بازمیگردد. تیم درباره همکاری خود با بریسکول صحبت میکند. بریسکول درباره مطالعه کتابچه صورتحساب گزارش میدهد. او درباره لرد گریزموند صحبت میکند. لرد گریزموند زیاد مسافرت میکند ، یک شخص غیرعادی است و ماسک به صورت میزند. او با سر ویلیام مرتبط است. عمارت گریزموند نزدیک جایی است که تیم سوار شب را گم کرده بود. بریسکول برای گرفتن یک قایق محل را ترک میکند. او از تیم میخواهد که همدیگر را در تقاطع مجرای فاضلاب ملاقات کنند.
پدر مالکهی: سعی کنید از در اصلی پایین خارج شوید. تیم میخواهد با کشیش درباره یک راه امن برای رسیدن به کانال صحبت کند. به بالای صحنه رفته و با کشیش تماس بگیرید. تیم نام کشیش را نمیداند. به جعبه جواهرات روی میز نگاه کرده و نام کشیش را متوجه شوید. در بالای صحنه با کشیش تماس بگیرید. در قسمت پایین در را محکم به هم بزنید تا وانمود کنید که از کلیسا خارج شده اید. کشیش بیرون می آید. با او درباره رفتن به مجرای فاضلاب صحبت کنید.
کانال فاضلاب: بریسکول منتظر تیم است. طناب را باز کرده و تیم آن را برمیدارد. سوار قایق شوید.
لنگرگاه ملک لرد گریزموند: تیم در لنگرگاه زیر یک خانه بزرگ قرار دارد. دور و برتان را نگاه کنید. یک نیزه آهنی از فنس تزئینی سمت چپ بردارید. مشاهده میکنید که میتوانید در گوشه سمت چپ راه ورودی مخفی شوید. از پله ها بالا بروید.
زیرزمین:
دروازه: یک دروازه با یک ضامن قفل میبینید. از نیزه آهنی روی ضامن قفل دروازه استفاده کنید. تیم قفل دروازه را باز میکند.
زیرزمین: در محصور شده سمت راست را بررسی کنید. چرخ سمت چپ راه ورودی را بررسی کنید. یک طناب با قلاب آویزان شده به گوشه چپ قاب راه ورودی میبینید. زنجیر را بررسی کنید. بر روی زمین می افتد. این موضوع توجه لرد پیر و سوار شب را جلب میکند. سوار شب برای بررسی پایین می آید.
مخفی شدن: به پایین به سمت لنگرگاه رفته و سمت چپ راه ورودی مخفی شوید. سوار شب محل را بررسی کرده و کسی را نمی یابد. او به بالا بازمیگردد. صدای لرد پیر را میشنوید که به سوار شب میگوید که بررسی کند که دوستشان هنوز آنجا هست یا نه.
مخفیگاه:
راه ورودی: طناب و قلاب سمت چپ راه ورودی را بررسی کنید. از قلاب روی چرخ سمت چپ استفاده کنید. تیم چرخ را چرخانده و راه ورودی به اتاق مخفی باز میشود. به پایین بروید. مرد مرده آویزان شده به گوشه پله ها را بررسی کنید. تیم حلقه او را برمیدارد. در داخل جعبه داراییها حلقه را بررسی کنید تا متوجه شوید فاقد سنگ است.
مخفی شدن: آنها بازمیگردند. جایی برای مخفی شدن پیدا کنید. تیم از رفتن به محفظه سرمایش خودداری میکند. در نهایت تیم وارد محفظه سرمایش میشود. متوجه میشوید که لرد و سوار شب تمام افراد مرتبط با لرد را بجز کاراگاه و روزنامه نگار به قتل رسانده اند. آنها آماده رفتن میشوند. مهمان در Gallows Hill دفن خواهد شد.
باز کردن در محفظه سرمایش: سعی کنید خارج شوید ولی متوجه میشوید که میله دسته محفظه را بسته است. سعی کنید خود را به میله دسته برسانید. بر روی پیکان گوشه پایین سمت راست برای بازگشت به اتاق کلیک نمایید.
متوقف کردن مکانیزم سرمایش: سعی کنید چرخ یخ زده دریچه در گوشه سمت راست در را بچرخانید. سعی کنید فیلتر فاضلاب را از روی زمین بردارید. دانه های نمک سمت چپ در را بردارید. از نمک روی فیلتر فاضلاب استفاده نمایید. فیلتر فاضلاب را بردارید. از فیلتر فاضلاب برای لمس کردن چرخ یخ زده دریچه در گوشه سمت راست در استفاده نمایید. چرخ را بچرخانید در نتیجه هوای سرد متوقف میشود.
برداشتن قلاب: گوشت آویزان شده در سمت راست را بردارید. آن توسط یک قلاب قصابی نگه داشته شده است. از چاقوی قصابی روی گوشت یخ زده استفاده کنید. چاقو در گوشت گیر میکند. از نمک روی چاقوی قصابی استفاده کنید. اکنون چاقو را حرکت دهید. قلاب را از روی گوشت بردارید.
باز کردن در: در داخل جعبه داراییها طناب و قلاب را ترکیب کنید. برای دیدن نمای بیرون بر روی در کلیک کنید. از طناب با قلاب روی دستگیره استفاده نمایید. به بیرون رفته و به بالا بروید.
فرار کردن: تیم شروع به دویدن میکند. اگر اشتباه کرده و گلوله بخورید ، شانس امتحان دوباره نیز خواهید داشت. در لنگرگاه از طناب روی فنس تزئینی سمت چپ استفاده کنید. تیم آن را به فنس دیگر بسته و یک خط عبور در عرض راه ورودی ایجاد میکند. سپس سمت چپ راه ورودی مخفی شوید. قایق را باز کنید. سوار قایق شوید.
کلیسا: برای جلب اعتماد بریسکول به تیم ، حلقه را به بریسکول نشان دهید. وضعیت غیرعادی سر ویلیام و لرد گریزموند حساسیت آنها به نور و دندانهای تیز بوده است…آنچه اتفاق می افتد را ملاحظه کنید.
سایت رسمی بازیهای فارسی دارینوس | دارینوس سرزمین رویاها، بستر اندیشه ها
























