مشاهده دسته‌ها

Runaway 2

فراری ۲ – رویای لاک‌پشت

 

 

مقدمه #

در سال 2003 شرکت pendulo studios با عرضه یک بازی ماجرایی به سبک انیمیشنی و با رنگ های شاد و جذاب و داستانی جالب طرفداران زیادی را توانست کسب کند بازی فراری 1 که داستان شخصی به نام برایان باسکو است که دانشجوی فیزیک است و بعد از فارغ التحصیلی برای تعطیلات راهی می شود که در بین راه با دختری به نام جینا تصادف می کند برایان او را به بیمارستان می برد در بیمارستان برایان متوجه می شود که گروهی تبهکار به دنبال جینا هستند.. داستان از این قرار است که پدر جینا یک صلیب باستانی از تمدن مایا را کشف کرده و از جینا می خواهد که از آن مواظبت کند گروه تبهکاران به آنجا می آیند و پدر جینا را می کشند و جینا در حین فرار با صلیب با برایان تصادف می کند و ماجراهایی که در بازی فراری 1 شاهد آن بودیم اینک شرکت pendulo studios شماره 2 بازی را عرضه کرده که همانند شماره یک بیشتر شبیه کارتون های انیمیشنی است تا یک بازی کامپیوتری . رنگ های شاد و جذاب و یک سری وقایع جالب و دیدنی که در طول بازی شاهد آن خواهید بود

ویژگی ها #

  • نام بازی : فراری 2 – رویای لاک پشتی !
  • نام اصلی بازی:  RUNAWAY 2 – The dream of the turtle
  • سبک : ادونچر (ماجرایی )
  • شرکت سازنده :  pendulo studios
  • تولید کننده : CDV Software
  • تاریخ تولید: Mar 12, 2007
  • ارائه سبک کارتونی و زیبای بازی و همینطور رنگهای شاد و جذاب
  • خط داستانی جالب و وقایع و اتفاقات عجیب و غریب و گاه خنده دار!
  • طراحی شخصیت های جالب و همینطور دیالوگ های جالب و گاها خنده دار
  • صداگذاری بازی بسیار قابل تامل است و دارای کیفیتی خوب و قابل مقایسه با انیمیشن های ویدئویی می باشد و صداها تناسب خوبی با شخصیت ها دارند.

حداقل سیستم مورد نیاز: #

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS
* Supported OS: Windows®
98/ME/2000/XP
* Processor: Pentium IV 1,6 Ghz / Athlon 1600+
* RAM: 128 MB (256 MB for Win 2000/XP)
* Video Card: 32 MB DirectX® 9-compliant video card (min 1024×768 16Bit)
* Sound Card: DirectX 9-compliant sound card
* DirectX Version: DirectX 9 or higher (included on disc)
* CD-ROM or DVD-ROM: 2x DVD-ROM
* Free Disk Space: 2.5 GB free (for minimal install)
* Peripherals: Windows-compatible keyboard and mouse

——————————————-

روش بازی (gameplay  ) #

بازی فراری 2 یک بازی سوم شخص است که روش اشاره و کلیک دارد یعنی بازی با قرار دادن اشاره گر موس در مکان های مورد نظر و کلیک کردن آن انجام می شود.

اساس بازی بر مبنای پیدا کردن راه حل برای اتفاقات و رسیدن به هدف مربوطه با استفاده از گفتگو با دیگران ، جمع آوری وسائل و ابزار لازم ، ترکیب کردن وسائل و ساختن چیزهای جدید و استفاده از آنها در جاهای مناسب است.

برای پیدا کردن وسایل و ابزار لازم در بازی نیاز به تجسس نقطه به نقطه صفحه مونیتور است! و بسیاری از وسایل در جاهایی که ممکن است تصورش را هم نکنید وجود دارند

شکل اشاره گر موس در مکان ها و وسایل قابل بررسی به شکل ذره بین است . در شکل موس به صورت ذره بین  اگر کلیک کنید برایان توضیحاتی را درباره آنچه که دیده است خواهد داد با راست کلیک کردن ، اشاره گر موس از ذره بین به شکل یک دست تغییر شکل می دهد که در این صورت با کلیک کردن اگر شی قابل برداشتن باشد برایان آن را خواهد برداشت.

صحبت های بین افراد مختلف در حین بازی گاها خیلی طولانی است برای رد کردن گفتگوها می توانید کلیک کنید اما بهتر است که به صحبت ها کامل گوش کنید چون در روند بازی و حل کردن معماها کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد.

بازی دارای نامحدود سیو است .

برای ترکیب کردن وسایل کافی است که یکی را گرفته  روی دیگری بیاندازید

لذت بازی های ماجراجویی در پیدا کردن راه حل های آن است پس بهتر است که تا آنجا که می توانید از راهنما کمتر استفاده کنید

 

شخصیت ها #

برایان باسکو : قهرمان و شخصیت اصلی داستان (خصوصا در سخن وری! ) شخصیتی که دیر عصبانی می شود محجوب و ماجراجو.

جینا تایمینس : دوست برایان که او را به تعطیلات می آورد اما ناپدید می شود و کسی از سرنوشت او اطلاعی ندارد.. و برایان به دنبال یافتن او و آگاهی از مسائل مبهم وقایع است.

کلنل : مردی خشن و بداخلاق او می گوید که اسلحه ها و مهمات را به عنوان صبحانه می خورد! اما ترجیح می دهد که خود را فردی رمانتیک و عاشق نشان دهد!

جاشوآ : یک پروفسور دیوانه! که در کارهایش صداقت دارد البته این بدین معنی نیست که او یک نابغه نیست!

سوشی : او هر کاری را برای کمک به برایان انجام می دهد و برایان با او چت می کند و در خواست کمک می کند.

نایف : یک موج سوار استرالیایی که بر روی آب اسکی می کند و در قبال کاری که برایان برای او انجام دهد به او کمک بزرگی می کند.

لوکلانی: با وجودی که جوان است اما یکبار به عنوان ندیمه در سینمای هالیوود بازی کرده است او دوستان زیادی دارد و گریمور قابلیست.

 

راهنمای مراحل #

در ابتدای بازی می بینیم که برایان با استفاده از لب تابش با سوشی از شخصیت های runaway1 ) ) در حال چت کردن و گفتگو هستند برایان از سوشی کمک می خواهد و شروع به تعریف وقایعی که برایش اتفاق افتاده است می کند…

داستان از آنجایی شروع می شود که برایان و جینا (دختری که در شماره اول بازی با او آشنا شده و وقایعی بر سر این آشنایی بوجود آمد) تصمیم گرفته اند که برای استراحت و تفریح به جزایر هاوایی مسافرت کنند. در آنجا جینا تصمیم می گیرد که به جزیره ” تیکی ” هم سفر کنند تا از آبشار تیکی و همینطور معبد تیکی بازدید کنند. اما تمامی آژانس ها به دلایل نامفهومی پروازهایشان را لغو کرده اند و این هواپیمایی هم که در ابتدای بازی با آن در حال سفر و به عبارتی سقوط هستند!! تنها هواپیمای خصوصی هست که به آنجا می رفته است.

در بین راه باز هم به دلایل نامعلوم خلبان هواپیما بی هوش می شود!! و هواپیما از حالت کنترل خارج می شود و این هواپیما فقط یک چتر نجات دارد که تحمل وزن تنها یک نفر را دارد بنابراین برایان هم آن را به جینا می دهد  و جینا هم که بدون برایان نمی خواهد هواپیما را ترک کند مقاومت می کند که برایان هم مجبور به بستن چتر نجات به جینا و هل دادن او به بیرون از هواپیما می شود.

البته جزیره ” تیکی ” به دلایلی منطقه نظامی شده و موقعی که برایان جینا را با چتر نجات به بیرون هواپیما پرت می کند نظامیان جزیره به تصور اینکه جینا جاسوس است به سمتش شلیک می کنند و اینجاست که جینا ناپدید می شود..
در صحنه بعدی شما برایان را می بینید در حالی که هواپیما سقوط کرده و برایان تازه به هوش آمده و اینکه اثری از خلبان نیست.. و از اینجا به بعد هست که بازی شروع می شود و قصد برایان پیدا کردن جینا و خروج از جزیره است ..

مرحله اول #

در کنار هواپیمای مخروبه : در شروع بازی شما برایان را در هواپیمایتان که مخروبه شده می بینید همانجایی که ایستاده اید یعنی در کنار در خروجی خرده شیشه ای روی زمین افتاده است آن را بردارید و همانجا در سمت چپ یک عروسک به شکل سگ داخل جعبه است که باید بردارید به سمت جلو بروید و در سمت چپ خودتان کلیپس جینا را بردارید. بعد به داخل کابین خلبان بروید در جعبه بین صندلی ها دوربین شکاری و بطری نوشیدنی را بردارید و در سمت چپ خودتان ذره بین را بردارید.

دکمه سمت چپ (پنل خلبان ) را بزنید و به بیرون از هواپیما بروید خواهید دید که یک دریچه ای در جلوی هواپیما باز شده است جلو بروید و داخل آن را نگاه کنید خواهید دید که دریچه بسته می شود دوباره به داخل هواپیما برگردید به کابین خلبان بروید و همان دکمه را مجددا فشار دهید این بار از کلیپس جینا بر روی آن استفاده کنید تا دکمه در فاصله زمانی خروج از هواپیما و رفتن به سمت دریچه باز نگردد و با ممانعت کلیپس دریچه باز بماند. دوباره از هواپیما خارج شوید و از داخل دریچه اسپری ، مخزن آب و میله فلزی را بردارید هم چنین با دوربین دوچشمی بالای هواپیما و بالای صفحه را نگاه کنید شما کیفی را خواهید دید که از درخت ها آویزان شده است.

تخته سنگ : به سمت راست بروید و مسیر را ادامه دهید تا به یک تخته سنگ برسید برای بالا رفتن از آن کلیک کنید اما شما نمی توانید از آن بالا بروید در دفتر دارایی هایتان اسپری را برداشته و بر روی تخته سنگ امتحان کنید حالا میتوانید از آن بالا بروید در اینجا فیلمی پخش خواهد شد و شما خواهید دید که میمونی مانع از عبور شما می شود!! در کنار صخره بزرگ در داخل باتلاق کلیک کنید برایان به طور خودکار تکه چوبی را برداشته و با آن از داخل باتلاق عینکی را بر میدارد .

خرده شیشه ای که قبلا در ابتدای بازی برداشته بودید را ابتدا بر روی تکه چوب و بعد بر روی عینک امتحان کنید سپس لاستیک به دست آمده از عینک را روی تکه چوپ امتحان کنید بله شما یک تیروکمان ساخته اید.

به محل هواپیما بازگردید تیروکمان را بر روی درختان و در آنجایی که قبلا با دوربین دو چشمی کیف را آویزان از درخت دیده بودید امتحان کنید کیف از درخت بر روی زمین خواهد افتاد. کیف را برداشته و داخل آن را بگردید از داخل آن کلید شکسته ای را پیدا خواهید کرد حال میله فلزی را با ذره بین ترکیب کنید و آن را در هاله نوری که در جلوی درخت کنارهواپیما وجود دارد قرار دهید و بعد کلید شکسته را در زیر ذره بین قرار دهید کلید شکسته به هم جوش میخورد!!

حال به داخل هواپیما برگشته و کلید را روی در صندوق که در سمت راست شما هست امتحان کنید اما درب باز نمی شود!! با استفاده از خرده شیشه کلید را صاف کنید در باز می شود از داخل آن یک جفت دمپائی مخصوص بردارید.

حالا مجددا به سمت صخره ها برگردید سگ عروسکی را در جلوی تخت سنگ سمت چپ بر روی زمین امتحان کنید فیلمی پخش خواهد شد که برایان سگ را روشن می کند میمون پائین آمده و سگ عروسکی را برداشته و داخل باتلاق می اندازد دوباره به هواپیما برگردید و از داخل جعبه سگ عروسکی دیگری را بردارید.

مخزن آب را بر روی آن امتحان کنید برایان سگ عروسکی را از آب پر می کند دوباره به سمت صخره ها برگردید مجددا سگ عروسکی را در جلوی تخته سنگ امتحان کنید فیلمی پخش خواهد شد سگ حرکت کرده و آب داخل خودش را بر روی زمین می ریزد میمون پائین آمده آب را خورده و سگ را داخل باتلاق می اندازد بعد از پخش فیلم دوباره به هواپیما رفته و سگ دیگری را بردارید اما این بار بطری نوشیدنی را ، بر روی سگ عروسکی امتحان کنید سگ را مجددا در جلوی صخره قرار دهید این دفعه به جای آب نوشیدنی بر روی زمین خواهد ریخت و میمون از آن نوشیدنی خواهد خورد در نتیجه بیهوش می شود برایان به طور خودکار میمون و سگ عروسکی را خواهد برداشت .

 

حال میتوانید از صخره عبور کنید و به بالا بروید در بالای صخره کمی به سمت جلو بروید شما پلی بزرگ را خواهید دید با استفاده از دوربین دو چشمی به اطراف و به آنطرف پل نگاه کنید سپس دمپائی های مخصوص را روی پل امتحان کنید برایان آنها را پوشیده و از پل عبور خواهد کرد. اینجاست که مرحله اول تمام شده و شما وارد مرحله دوم بازی خواهید شد .

مرحله دوم #

اردوگاه نظامیان : این مرحله یکی از مراحل طولانی و سخت بازی است در اینجا شما برایان را در اردوگاه نظامیان خواهید دید و خواهید فهمید که آبشار تیکی به یک اردوگاه نظامی تبدیل شده است که از سیزده گردان پیاده نظام تشکیل شده است با پسر کلنل صحبت خواهید کرد. بعد از مدتی او خواهد رفت تا از پدرش (کلنل) برای شما اجازه ملاقات بگیرد. در این مدت کوتاهی که پسر کلنل نیست شما می توانید به دفترچه او نگاهی بیاندازید برایان متوجه می شود که دستخط پسر کلنل شبیه به دستخط خودش است!!

بعد از مدت کوتاهی پسر کلنل باز خواهد گشت و به شما اجازه ملاقات با کلنل را خواهد داد با کلنل صحبت کنید. مردی بداخلاق و جدی! او می گوید که جنگ را دوست دارد و مرد عمل است!! و قانون جنگ یک چیز تحمیلی برای جزیره است. برایان فکر می کند که کلنل ، جینا را یک سفیدپوست بور دیده است. برایان با خودش ارزیابی می کند که به دنبال راهی باشد تا بتواند

دزدکی در داخل اردوگاه جستجو کند و بعد به دنبال راهی باشد تا بتواند از جزیره خارج شود. بعد ازصحبت ها شما دردفتر دارائی خودتان میمون را خواهید یافت.

 

 

دهکده و بار لوکلانی : به سمت راست بروید برایان به بار خواهد رفت با لوکلانی صحبت کنید به صحبتهایش خوب گوش بدهید ( و همینطور در مورد دوستانش ) چون بعداً از شما خواهد پرسید .. بعد از صحبت ها ، نگهدارنده سیگار را از روی زمین و هم چنین تخته سیاه را از سمت چپ خودتان بردارید.

از بار خارج شوید و به مرکز حرکت کنید و بر روی ( highway) کلیک کنید نقشه ای به شما نشان داده می شود که در آن کلیه مکان هایی که می توانید به آنجا بروید به صورت دایره هایی نشان داده شده است .

 

ساحل دریا : در نقشه مکان (Alaula  Cove)  را انتخاب کنید با ” نایف ” که بر روی تخته موج سواری در حال تمرین است صحبت کنید. با او درباره گرفتن قایق موتوری اش صحبت کنید بعد از کنار کلبه ای که در آنجا قرار دارد طناب را بردارید هم چنین در زیر آن کلبه قوطی سفید رنگی را می بینید (پودر تالک ) آن را نیز بردارید.

با ” کای ” مردی که در سمت راست کلبه بر روی تختخواب سفری خوابیده است صحبت کنید او یک دکتر است و از نوع جادوگری !! بعد از صحبت کردن با کای به سمت ساحل رفته و در ساحل بر روی لاک پشت شنی کلیک کنید و سپس در ادامه ساحل (سمت چپ) کلیک کنید در آنجا قایق موتوری نایف را خواهید دید در کنار قایق موتوری جعبه ابزار را بردارید به شکافی که در بین صخره ها هست نگاه کرده و بر روی آن کلیک کنید.

زیر زمین : از ساحل خارج شوید و از روی نقشه به ” Luana Beach ” بروید و در آنجا در بین دو تا پله جعبه قهوه ای رنگی را خواهید دید آنها جعبه نیستند بلکه درب زیرزمین هستند! به آنجا ” Basement Entrance ”  بروید از داخل سطل زباله قالب کره را بردارید به در زیرزمین نگاه کنید ورود به آنجا امکان پذیر نیست چون با یک تخته چوبی بزرگی بسته شده است.

 

مکان گاوبازی و کلبه مرد ناشناس! :  به ” Bucking Bronco ” بروید و به گاو وحشی (بوفالو که مخصوص گاو بازی است ) نگاه کنید به دری که در پشت گاو وجود دارد نگاه کرده و داخل شوید از آنجا خارج شده و  به ” Surf Shack ” بروید کابلی را آنجا خواهید دید که قلابی به آن آویزان است کابل را بردارید می بینید که گیر کرده و نمی توانید برداریدبه زیر کلبه رفته تا علت را جویا شوید قالب کره را بر روی آن امتحان کنید حال شما می توانید کابل را بردارید بعد از آن دو ، سه تا پله را بالا رفته و کمی جلو بروید .

شخصی را خواهید دید که صورتش مشخص نیست (راهب!!) با او صحبت کنید او نمی تواند حرف بزند ولی متوجه می شوید که صحبت های شما را می شنود تخته سیاه را به او بدهید اوجواب سوالات شما را بر روی تخته سیاه خواهد نوشت در این بین گچ او تمام خواهد شد!!  و سوالات شما نیمه کاره می ماند.

سرباز اکانور : از روی نقشه به محلی که درب زیرزمین بود بروید  و در آنجا به پشت درب زیرزمین بروید در آنجا سربازی را خواهید دید که در حال کتاب خواندن در کنار ماشین خود ایستاده است با او صحبت کنید اسمش ” اکانور” است و از استعداد های او این است که از درخت خیلی سریع بالا می رود او ماشینی دارد که فقط پروفسور ” پیگنون ” حق رانندگی با آن را دارد و عکس پروفسور را از بین کتابی که می خواند به شما نشان خواهد داد از سرباز اکانور طریقه ساختن گچ را بپرسید بعد پودر تالک را داخل نگهدارنده سیگار بریزید و آن را بر روی بدنه درختی که در

 

 

کنار سرباز وجود دارد کلیک کنید شما گچ ساختید.

 بار لوکلانی :  پیش ” لوکلانی ” رفته و از او درباره گاو وحشی بپرسید او می گوید که نایف بر روی آن تمرین موج سواری می کند و در حال حاضر پایه آن خراب شده و ثابت نیست و برای همین نایف نمی تواند از آن برای تمریناتش استفاده کند.

مرد ناشناس :  به ” Surf Shack ” بروید و گچ را به مردی که صورتش را پوشانده بدهید مجددا با او صحبت کنید و او جواب بقیه سوالات شما را بر روی تخته سیاه خواهد نوشت . بعد از کمی صحبت کردن برایان متوجه می شود که آن شخص کسی نیست جز” جاشوآ ” !!! ( یکی از شخصیت های فراری 1 )

 

برایان از او برای ثابت کردن پایه گاو وحشی  کمک می گیرد و جاشوآ هم به شرط کمک برایان برای خروج او از جزیره قبول می کند. او برای تعمیر نیاز به گریس و ابزار و وسیله دارد. جعبه ابزار و قالب کره را به او بدهید و از آنجا خارج شوید و به محل زیرزمین بروید

زیرزمین :  کابل را برداشته و قلاب را بر روی تخته پشت در بیندازید بر روی کابل کلیک کنید برایان کابل را خواهد کشید اما زورش نمی رسد به نزد سرباز اکانور بروید طناب را به او بدهید و از او بخواهید که از درخت بالا برود تا شما سرعت بالا رفتن او از درخت را ببینید او قبول می کند و طناب را می گیرد. و کتابی را که در حال خواندنش بود بر روی ماشینش می گذارد. وقتی سرباز رفت از لابه لای کتاب او عکس پروفسور پیگنون را بردارید بر روی ماشین کلیک کنید فیلمی پخش خواهد شد که برایان ماشین را روشن کرده و به سمت زیرزمین می برد سپس کابل را به ماشین بسته و بوسیله ماشین آن را می کشد و بدین صورت درب زیرزمین را باز خواهد کرد

وارد زیر زمین شوید و به اطاقک زیر پله در سمت راست بروید و در آنجا ردیاب فلزی را بردارید بعد در سمت راست تصویر شما کنتور برق را خواهید دید باید جریان برق را برای به کار انداختن گاو وحشی به آنجا متصل کنید برای اینکار جاهایی که فعلا نیاز به برق ندارند را غیرفعال کنید هر دوی Seafood Kahuna و Visitor Center را پایین بیارید و کلیدBucking Bronco را بالا بزنید بعد از زیرزمین خارج شده و به محل گاو وحشی بروید. در آنجا خواهید دید که جاشوا بوفالو را تعمیر کرده است .

 

ساحل دریا : از روی نقشه به ساحل رفته و با نایف صحبت کنید و به او بگویید که بوفالو را تعمیر کرده اید و او می تواند آنجا تمرین کند در صحنه بعدی شما نایف را بر روی گاو وحشی در حال تمرین موج سواری خواهید دید و بدین ترتیب نایف حاضر میشود که قایقش را به شما بدهدخب حالا باید برای رفتن به منطقه نظامی راهی را پیدا کنید.

مکان عکاسی و بار لوکلانی : حال از روی نقشه باید به محل جدیدی بروید که درست بعد از محلی است که جاشوآ را در آنجا دیدید. در آنجا خواهید دید که محلی برای گرفتن عکس یادگاری است  به آن نگاهی بیندازید و خواهید دید که برای گرفتن عکس به یک نفر دیگر هم نیاز دارید. از آنجا خارج شده و به بار بروید و با لوکلانی برای نفر دومی که در عکس مورد نیاز است صحبت کنید .

 

به محل عکاسی برگردید به زیر تخته ای که محل عکاسی است نگاه کنید برایان در آنجا نشان ورود را می بیند از میمونی که از مرحله اول با خود به همراه دارید برای آوردن آن استفاده کنید میمون آنرا پیدا می کند ولی به شما نمی دهد او با انگشتش بر روی ماسه ها نوشته و بدین طریق از برایان نوشیدنی می خواهد به بار بازگردید نزد لوکلانی بروید و از او نوشیدنی بخواهید او هم می گوید در صورتی به شما نوشیدنی خواهد داد که به سوالاتش در خصوص صحبت هایی که در گذشته با شما داشته است به درستی جواب دهید.

او می خواهد بداند که شما به صحبت هایش خوب گوش داده اید یا نه !! جوابها به ترتیب از چپ به راست بدین صورت است:
Milo -Tiroo – Russell

حال نوشیدنی را گرفته و به محل عکاسی باز گردید. آن را به میمون بدهید. اونشان را به شما میدهد آن را داخل محل مورد نظر انداخته و در اینجا فیلمی پخش خواهد شد که برایان لوکلانی را صدا زده و با او عکس گرفته و بدین ترتیب عکس شما آماده می شود. به نزد لوکلانی بروید و ابتدا عکس پروفسور پیگنون  را که از لابه لای کتاب  سرباز اکانور  برداشته بودید به لوکلانی بدهید و سپس  عکسی که الان با خودش گرفته اید را به او بدهید لوکلانی برای مونتاژ می رود و در این موقع است که میمون که با خوردن نوشیدنی تعادلش را از دست داده است باعث ترسیدن و فرار طوطی لوکلانی می شود!

 

لوکلانی از مونتاژ باز می گردد و عکس را به شما می دهد و بعد متوجه رفتن طوطی اش می شود و شروع به گریه و ابراز ناراحتی می کند..

سرباز اکانور :  به پشت زیرزمین نزد سرباز اکانور بروید و خواهید دید که طوطی لوکلانی بر روی درختی که در آنجا قرار دارد نشسته است با اکانور صحبت کنید و وقتی که او به جلو شلیک می کند برایان عکس را به کتاب برمی گرداند ولی شلیک او به طوطی لوکلانی اصابت میکند!!

 ساحل دریا : باید به نزد کای بروید همان کسی که در ساحل با نایف بود و خودش را دکتر معرفی کرده بود با او صحبت کرده و طوطی را برای مداوا به او بدهید ولی کای می گوید که درست یادش نیست که پدربزرگش برای مداوا چه کاری می کرده است و برای یادآوری بایدکتاب طلسم پدربزرگش را مطالعه کند که در کلبه ای در جایی دیگر قرار دارد هم چنین پای مصنوعی او گم شده است و برای رفتن به آنجا به آن نیاز دارد او از برایان می خواهد که پای مصنوعی او را پیدا کند تا بتواند به کلبه رفته و کتاب طلسم را مطالعه کند.

اردوگاه نظامیان : برای ملاقات با کلنل به منطقه نظامی بروید اجازه ورود گرفته و به نزد پسر کلنل خواهید رفت وقتی که پسر کلنل رفت در دفترچه یادداشت او بنویسید سپس گزینه اول را انتخاب کنید بعد با کلنل صحبت کنید بعد از صحبت ها مجددا اجازه ورود بگیرید و وقتی پسر کلنل رفت برایان از دفترچه او یادداشتی را خواهد برداشت..

 

ساحل دریا :  بعد از صحبت با کلنل به نزد سرباز اکانور رفته و از او  درباره جی پی اس سوال کنید او می گوید که یکی آن را دزدیده است به ساحل بروید و وارد کلبه نایف شوید در آنجا خواهید دید که بچه نایف مشغول بازی کردن با جی پی اس است  بر روی او کلیک کنید و بعد میمون را بر روی کودک کلیک کنید او جی پی اس را از پنجره به بیرون پرتاب می کند از کلبه خارج شده و در زیر پنجره آن را بردارید کاغذ مختصات را بر روی آن امتحان کنید برایان محل مورد نظرش راپیدا می کند.

کلبه پدربزرگ کای :  در نقشه شما محل جدیدی را خواهید دید به آنجا بروید و داخل کلبه شوید و لاکِ لاک پشت را از آنجا بردارید مجددا به ساحل بروید و فلزیاب را روی لاک پشت ماسه ای کنار ساحل امتحان کنید شما یک پای مصنوعی را پیدا خواهید کرد آن را برداشته و به کای بدهید حال کای می تواند راه برود با او به کلبه خواهید رفت.

 

اما او می گوید که کتاب پدربزرگش گم شده است و بر روی صندلی نشسته و بعد از مدتی صحبت با شما به خواب می رود و با چرخش صندلی اش ناپدید می شود دوباره با کای صحبت کنید از کلبه خارج شده و به راست بروید فلزیاب را بر روی یک یک  قبرها امتحان کنید تا بر روی یکی از قبرها علائمی را در فلزیاب مشاهده کنید  برایان کتاب را خواهد یافت با استفاده از لاک لاک پشت قبر را بکنید و کتاب را پیدا کنید .

به کلبه بازگردید و کتاب را به کای بدهید و خواهید دید که کای با مطالعه کتاب ، طلسم مداوای طوطی  لوکلانی را پیدا کرده و با استفاده از آن طوطی را مداوا می کند طوطی را به لوکلانی می دهید و در این موقع است که لوکلانی قبول می کند تا شما را گریم کند با لوکلانی به منزل او می روید و بعد از مدتی برایان را خواهید دید که از منزل لوکلانی خارج می شود در حالی که قیافه اش بسیار شبیه به پروفسور پیگنون است و برایان در واقع با این حیله قصد تجسس در اردوگاه نظامیان را دارد.. و بعد در فیلمی خواهید دید که با ورود پروفسور پیگنون اصلی به آنجا لوکلانی با ترفند مانع از ورود پروفسور به اردوگاه نظامیان می شود حال وارد مرحله سوم بازی می شویم.

مرحله سوم #

محوطه تحقیقاتی : در این مرحله شما خود را در یک محل تحقیقاتی خواهید دید و شما به عنوان پروفسور پیگنون می توانید در آنجا به مطالعه و تحقیق بپردازید به سمت میز سمت راست خود بروید آنجا را جستجو کنید و ultra strong plastic bag را بردارید.

بعد به جعبه های سمت چپ دیوار رفته و سپس به سمت چپ پله و یک socket cam بردارید حال از نردبان بالا رفته و به سکو بروید  دوربینی که در آنجا تعبیه شده شما را خواهد دید و اجازه عبور نخواهد داد مجددا از نردبان بالا بروید این بار به جلو  رفته و به سمت راست و بعد به چپ و بعد به راست مسیر را ادامه دهید بر روی دستمال duct tape را بردارید به دوربین تجسس نگاه کنید و بعد  socket cam  را بر روی آن قرار دهید.

از نردبان پائین بیائید و به اطاق سمت چپ بروید یک گوی شیشه ای را  می بینید با سه سوراخ بر روی آن و یک شکافی که در وسط صندوق شیشه ای است به بیرون از اتاق برگردید و از در سمت راست خارج شوید .

 

بیرون از محوطه : به صحبتهای مردانی که در راهرو مرکزی صحبت می کنند گوش کنید به آنجا رفته و با آنها صحبت کنید بعد از در خارج شده و سرباز اکانور را خواهید دید با او صحبت کنید او پاکتی از لوکلانی به شما خواهد داد آنرا امتحان کنید انگشتری داخل آن است.

حال به محل اولیه خود در ابتدای این مرحله برگردید به سراغ کامپیوتر بروید و با انگشتر کیف اسناد کنار کامپیوتر را باز کنید کارت فعال می شود شما اتوماتیک وار یک کارت ، عینک آفتابی ، دستکش و neutralizer را خواهید برداشت .

به بیرون برگشته و با سرباز اکانور کامل صحبت کنید و بعد neutralizer را به او بدهید سه سنگ مرمر بر روی زمین خواهد افتاد آنها را بردارید به داخل برگردید و مستقیم به جلو رفته از پله ها بالا بروید حال از کارت بر روی شکاف وسط صندوق شیشه ای استفاده کنید.

به توپ ها نگاه کنید آن ها خیلی سنگین هستند و شما نمی توانید آن ها را بردارید از سنگ های مرمر بر روی توپ استفاده کنید گوی بلند خواهد شد و حال شما یک نشانی به شکل دست را خواهید دید از دستکش بر روی آن امتحان کنید خواهید دید که 2 سوراخ سیاه ظاهر می شود برایان از سوراخی که در سمت راست است استفاده می کند و خواهد دیدکه دستش از سوراخ سمت چپ بیرون می آید!!

از آنجا خارج شده و فایل های پروفسور را در کامپیوترش بخوانید دوباره به اطاق رفته و کارت را کشیده و دست را قرار دهید این دفعه برایان به نزد جاشوا در جزیره خواهد رفت !!
در ملاقات اول پسر نایف و میمون مشغول بازی پینگ پنگ هستند با جاشوا صحبت کنید دوباره از دستکش استفاده کنید و نزد جاشوآ بروید بعد از اطاق خارج شده و از نردبان بالا بروید به سمت مجسمه بزرگ رفته و می بینید که کنترل پنل بسته است و نیاز به کلید دارد برای دفعه سوم به ملاقات جاشوآ بروید ! و از او درباره ابزار دندانپزشکی سوال کنید ! ابزار را از او  بگیرید و مجددا از نردبان بالا رفته و به کنترل پنل بروید .

 

در دهان مجسمه بزرگ ! : با استفاده از ابزار موتور بالابر را روشن کنید و شما به سمت بالا خواهید رفت داخل شوید به سنگ بزرگی که سمت چپ شماست نگاه کنید کلاه را بردارید در زیر آن یک رطیل را خواهید دید به پاهایی که از زیر سنگ به بیرون آمده نگاه کنید در دست آن  یک طناب است آن را بردارید.

همانجا کنار دست یک کیفی را خواهید دید از داخل آن Stenchazol را بردارید به سمت راست رفته و داخل شوید نگاه کنید زنی را می بینیند که با کلنل صحبت می کند!برایان متوجه کشتی ای می شود که در زیر دریاست و او تصمیم می گیرد که برای پیدا کردن Simon  کمک کند … شما می توانید به بالا و پائین نگاه کنید مجسمه ها را یکی یکی چک کنید هم چنین داخل سالن و سربازانی که آنجا هستند و هم چنین دستکش هایی که شما گم کردید.

برگردید و از strong plastic bag برای گرفتن رطیل زیر کلاه استفاده کنید رطیل را در قسمت بیرونی که الان آنجا بودید امتحان کنید بله فکر خوبیه ولی ممکن است که  رطیل برگردد و به سمت دلخواه شما نرود! از بالابر پائین بیائید و از درب سمت راست خارج شوید و از Stenchazol روی درب وسطی (جایی که عده ای صحبت میکردند( استفاده کنید قوطی قدیمی است و درب آن باز نمی شود از ابزار دندانپزشکی استفاده کنید و بعد آن را روی درب وسطی اعمال کنید .

خب حالا دوباره از نردبان بالا رفته و بعد از بالابر بالا بروید و سپس رطیل را در میان شکاف رها کنید (قسمت خالی) فیلمی پخش خواهد شد و برایان اتوماتیک وار یکی از دستکش ها را برمی دارد بعد مجددا بیرون بروید و بی سیم روی میز را بردارید از آنجا خارج شوید و تا دهان مجسمه بزرگ بیائید به گوش شکسته سمت چپ مجسمه نگاه کنید از طناب بر روی آن استفاده کنید و ادامه ماجرا راشاهد باشید که برایان چگونه با استفاده از قایق موتوری و به همراه با جاشوآ از آن منطقه نظامی فرار می کند..

 

 

مرحله 4 #

در داخل کلبه : در این مرحله برایان با جاشوآ برای ملاقات با پروفسور سایمن راهی صحرای آلاسکا می شوند ولی برای ورود به خانه پروفسور نیاز به کلمه عبور دارند که تنها جاشوآ از آن رمز مطلع است اما متاسفانه جاشوآ بر اثر یک اتفاق حافظه موقت خود را از دست داده است و تنها راه مداوای او خوردن ماهی قزل آلای خام! است برایان به دنبال راهی است تا کلمه عبور را پیدا کرده و با پروفسور سایمن ملاقات کند.

 

شما خود را در یک محیط برفی خواهید دید و بعد در داخل یک کلبه . با جاشوآ صحبت کنید او حافظه اش کم شده و برای دادن پسورد نیاز به غذا دارد!! به سمت چپ قفسه بروید و از کشوی وسطی یک چاقو بردارید و از بالای شومینه یک ظرف روغن و در سمت راست یک هیزم بردارید  ملاقات با بن : از در خارج شوید و در سمت چپ یک مخزن گاز خالی را بردارید بعد به سمت پائین بروید و با بن صحبت کنید یک پژوهشگر خرس! با او صحبت کنید به کوله پشتی اش نگاه کنید که یک پنجه خرس و یک بطری عطر داخل آن است.

به نزد جاشوآ برگردید و دوباره با او صحبت کنید و تلاش کنید که او را برای خوردن ماهی خام متقاعد کنید!
برگردید و دوباره با بن صحبت کنید به سمت چپ بروید و به پائین و یک اطاقکی را در بالای ستون چوبی می بینید خانه پروفسور سایمن هم سمت راست شماست که می توانید آن را چک کنید.

 

کلبه بالای درخت : به سمت اطاقک بالای ستون چوبی رفته و از نردبان بالا بروید به اطراف نگاه کنید و یک اره برقی را در سمت راست تختخواب بردارید می بینید که آن خالی از سوخت است ! یک چوب حاکی را از سمت چپ در بردارید روی گیتار کلیک کنید. برایان شروع به اوازخوانی می کند که بطری ای به او اصابت خواهد کرد! او به پائین نگاه کرده و با Archibald  صحبت می کند .

آن مرد قبول می کند که غذای سوشی را برای جاشوآ تهیه کند برای اینکار او به chopsticks , ماهی قزل آلا , خزه ,کف پوشی از خیزران و 1000 دلار نیاز دارد!! او یک سوت به شما می دهد تا وقتی همه چیز را آماده کردید به اینجا آمده و با استفاده از آن او را صدا کنید. به بالا برگردید و کف پوش را از پشت در بردارید به سمت راست بروید تعدادی بطری می بینید یکی را بردارید از در خارج شوید بطری ای که به سمت برایان موقع خواندن آواز پرت شده بود را بردارید و همینطور لوله پلاستیکی را از بالای بشکه  بردارید.

از کلبه بالای درخت به پائین بروید هیزم را روی تبر سمت چپ کلبه کلیک کنید برایان چوب غذای مخصوص چینی ها رو خواهد برداشت به نزد بن بروید و گیاه سمت راست کوله پشتی او را بردارید به اره نگاه کنید آن برای روشن شدن و استفاده به مخلوط روغن و گازولین نیاز دارد به کلبه ای که جاشوآ در انجا بود برگردید در آنجا در بیرون از کلبه کامیونی را خواهید دید که یک تندیس گوزن بالای آن دیده می شود از مخزن گاز بر روی آن استفاده کنید در دفتر دارائیتان ظرف روغن را با مخزن گاز ترکیب کنید.

 

رودخانه منجمد : و بعد از مخزن گاز بر روی اره برقی ترکیب کنید به قسمت رودخانه  منجمد در سمت چپ بن بروید و با اره سوراخی را در آن ایجاد کنید یک خرسی می آید و سوراخ را برای گرفتن ماهی برای خود می گیرد!!
به سمت کلبه خود برگردید و با اره برقی سرگوزن را ببرید از بطری رنگ سفید (همان که به سمت برایان پرتاب شد) بر روی گوزن استفاده کنید و سپس چاقو را بر روی آن اعمال کنید
سرگوزن را برروی بن کلیک کنید او آن را بر سر خود گذاشته و خواهد رفت بعد از رفتن او بطری عطر را با بطری کنار کوله پشتی عوض کنید! از صحنه خارج و دوباره برگردید با بن صحبت کنید او خواهد رفت و از عطراستفاده خواهد کرد!
به سمت رودخانه بروید چوب حاکی را بر روی گودال استفاده کنید با استفاده ازچوب حاکی پنجه خرس را بردارید بعد پنجه را با چوب ترکیب و با آن از گودال ماهی بگیرید.

نزد Archibald رفته و سوت را در محلی که از آنجا بیرون آمد کلیک کنید مواد مورد نیاز را به او بدهید غذا آماده شده و جاشوآ خواهد خورد ولی بعد از خوردن غذا شیطنت کرده و از کلبه بیرون دویده و بر روی یک تکه یخ بالا و پائین می پرد و بدین ترتیب یخ خواهد شکست! به سمت کامیون بروید برجلوی ماشین کلیک کنید بعد درب ماشین را باز کرده و استارت بزنید بر روی کاپوت

کلیک کنید آن ایستایی ندارد از چوب حاکی برای نگه داشتن کاپوت استفاده کنید.

 

موتور را چک کنید در دفتر دارائیتان چاقو را برروی اره کلیک کنید و وسیله بدست آمده را روی موتور قرار دهید ماشین را روشن کرده و با استفاده از آن جاشوآ را نجات دهید و ادامه ماجرا را تماشا کنید که جاشوا پسورد را به یاد آورده و با برایان وارد منزل پروفسور می شوند آنجا با هم صحبت کرده و..

 

مرحله 5 #

در داخل کشتی : شما در یک کشتی هستید!برایان بیدار خواهد شد درحالیکه حافظه اش را از دست داده است! با نگاه کردن به  اطراف حافظه او باز میگردد!! در و keypad را در سمت راست خود چک کنید! وخواهید دید که به پسورد نیاز دارد! به سمت چپ بروید و از اطاق نپتون عبور کنید و روی تونل استوانه ای سمت چپ کلیک کنید داخل آسانسور شوید .. با سوشی صحبت کنید وقتی کامل با او صحبت کنید او پسورد اتاق را به شما خواهد داد 0512

عرشه کشتی و اطاق نپتون : بر روی عرشه کشتی بروید و به اطراف نگاه کنید با Rutger صحبت کنید تلاش کنید که کلاه تلپاتی را از کنار صندلی او بردارید به وسایل باغبانی سمت چپ در نگاه کنید یک کیسه ماسه بردارید جارو را در کنار یخچال بردارید از آسانسور پائین رفته  و به اطاق نپتون بروید با سترن (از شخصیت های بازی فراری 1 ) صحبت کنید.

سترن می گوید که دختر فرانسوی مجله را گرفته ولی گم کرده است ! سترن به این وسایل احتیاج دارد: تانک آب خنک کننده ، کلاه تلپاتی و آن صفحه مجله که دختر فرانسوی آن را برده استبه سمت دری که پسورد می خواست بروید ازkeypad  استفاده کنید و برایان اتوماتیک وار پسورد را وارد می کند با کاملی که روی پله ها نشسته است صحبت کنید رئیس کاملی او را صدا میزند به پائین پله ها بروید.

اطاق نمایش و مخزن : خواهید دید که کاملی و رئیسش مشغول بازی کردن نمایشی هستند اما در وسط اجرای نمایش رئیس کاملی جملاتی که باید بیان کند را فراموش می کند و نمایش به هم می خورد! و آنها مجبورند مجددا آن را اجرا کنند.

وقتی که نمایش کاملی و رئیس او تمام شد با رئیس صحبت کنید برگردید و از پله ها بالا برید به قفسه شیشه ای روی دیوار نگاه کنید شیر آتش نشانی و لوله ای که با آن بتوانید مخزن را پر از آب کنید را نیز نگاه کنید خواهید دید که درب آن قفل است به سمت در سمت راست بروید و از   keypad  استفاده کنید داخل شوید یک مخزن بزرگ آب را می بینید دری که سمت چپ مخزن را مسدود کرده باز کنید .

حالا مخزن خالیست و ما برای پر کردن آن به آب تازه احتیاج داریم در سمت راست را چک کنید و بعد دکمه قرمز رنگ را فشار دهید در پس از باز شدن بی درنگ بسته میشود از جارو برای مسدود کردن بازگشت در استفاده کنید حال می توانید داخل شوید برایان با کیسه ای سفید رنگ (plastic ties) باز خواهد گشت!

از پله ها بالا رفته و از در خارج شوید به نزد سوشی برگردید و برای کلید قفسه شیشه ای از او سوال کنید سوشی می گوید که جاشوا کلید را با خود برده است!! پائین بروید و باز هم به شیر آتش نشانی و آن قفسه نگاه کنید.

 

از پله ها پائین برید باز هم رئیس و کاملی را می بینید که هنوز در حال نمایش دادن هستند به سمت راست بروید و مسیر را تا انتها ادامه دهید و وارد اطاقک انتهایی شوید از داخل جعبه دو تا diving tubes  را بردارید در دفتر دارئی خود از سیم های سفید بر روی این دو تا لوله استفاده کنید و آنها را به هم وصل کنید برگردید و تعداد بیشتری از این لوله ها را از داخل جعبه بردارید و همه انها را به هم وصل کنید برایان اتوماتیک وار یک شلنگ اتش نشانی درست می کند!

 

از پله ها بالا بروید و شلنگ را بر روی شیر آتش نشانی امتحان کنید به مخزن آب رفته و نگاه کنید و بعد برگردید کاملی را می بینید که بر روی پله ها نشسته است با او به طور کامل صحبت کنید درباره مجله با او صحبت کنید رئیسش ورقه ها را برای پیچاندن ساندویج خود برداشته است!!! از پله ها پائین بروید و با رئیس یا کاملی صحبت کنید اما رئیس می گوید که تا کارش را کامل تمام نکند ناهارش را نخواهد خورد!

 

از پله ها بالا رفته و از آنجا خارج شوید جاشوآ را می بینید که از آسانسور بالا می رود! برگردید و باز کاملی را می بینید که بر روی پله ها نشسته است با او مجدد صحبت کنید دو تا بطری به شما خواهد داد رئیس دوباره او را صدا می زند در راهروی  state room بر روی بطری نوشیدنی کلیک کنید برایان سرگیجه می گیرد! و بعد از مدتی بی هوشی دوباره به هوش می آید! حالا در دارائی خود دو تا بطری خالی دارید.

اطاق نپتون :  به اطاق نپتون بروید بر روی دفترچه سترن کلیک کنید و درباره دفترچه با سترن صحبت کنید اما سترن می گوید که آن هنوز کامل نیست یک نیزه سه شاخه را از تندیسی که در آنجاست بردارید در دارائی خود کیسه ماسه را با دو تا بطری خالی امتحان کنید بعد سیم های سفید را با دو تا بطری ترکیب و بعد با ماسه ترکیب کنید حالا شما یک ساعت شنی دارید!! از نیزه سه شاخه بر روی آن استفاده کنید! ساعت را به سترن بدهید او می رود و نظر خود را در دفتر می نویسد وقتی که او برگشت از سترن درباره  دفترچه جدیدش بپرسید و بعد یک خودکار را از داخل لیوان روی میز بردارید و از آنجا خارج شوید.

 

جاشوآ را می بینید که دزدکی وارد اطاقی که پسورد داشت می شود! با کاملی درباره بطری نوشیدنی صحبت کنید به پائین پله ها بروید و دفترچه را بر روی رئیس امتحان کنید حالا وقتی که رئیس نمایش می دهد برایان برای او می نویسد تا فراموش نکند!! بدین ترتیب رئیس کاملی می تواند نمایش خود را به پایان برساند بعد از نمایش رئیس برای ناهار می رود و صفحه مجله را به بیرون پرتاب می کند!با سترن درباره پیامش برای راتگر صحبت کنید.

سترن این پیام را می گوید :

He’s got so much nerve it won’t fit inside his hat

بعدبه روی عرشه رفته و باراتگر صحبت کنیدولی شما حرف سترن راجور دیگری منتقل می کنید!!

That his hat is off to you, and not to pout

حالا راتگر پیامی برای سترن دارد

His techno-art is so sadly sad that it ain’t good even to put above a toilet

به نزد سترن برگردید و جمله راتگر را بدین صورت بیان کنید!

He’s sad that your techno-art doesn’t get more deserved air time on TV

حال باید پیام سترن را منتقل کنید اما به صورت زیر!!

When he listens to reggae, that he gets so happy he starts to flap his wings like a duck

و بعد دوباره پیام راتگر را:

He feels like a wacko for not having gone to the Burning Man Festival with you

و باز هم پیام سترن را:

The day Jamaica wins the bobsled medal, he’ll buy you an Olympic-sized bong

اینجاست که دیگر راتگر نسبت به سترن احساس خوبی پیدا می کند!! و موقتا کلاه تلپاتی را به برایان می دهد!حالا که همه چیزهای لازم را در اختیار دارید می بینید که برایان و سترن در قسمت نگهداری محموله های کشتی هستند! و بعد برایان را می بینید که از کلاهی که از راتگر گرفته استفاده کرده و بعد مخزن پر از آب می شود.

 

فیلمی نمایش داده می شود که برایان در حال شناست در یک کشتی غرق شده قدیمی!
بعد به سمت زیرزمین و آنجایی که مخزن آب بود رفته و از داخل جعبه ابزار اره را بردارید از اره بر روی جارویی که برای نگه داشتن در بکاربرده بودید استفاده کنید و نیمی از برس آن را بردارید بعد از پله ها بالا رفته و از آنجا خارج شوید پسورد کار نمی کند! از دستگاه مخابره داخل ساختمان (سمت چپ در زیرزمین) استفاده کرده و با سوشی صحبت کنید.

از دکمه قرمز رنگ کنار دستگاه مخابره برای باز کردن در بالایی استفاده کنید از نردبان بالا بروید گوش کنید که سوشی درباره محل نقشه آنجا صحبت می کند با سوشی درباره رفتن مجدد به آن کشتی غرق شده صحبت کنید خب شما به وسیله ای برای باز کردن در نیاز داریدبه زیرزمین رفته بوسیله دکمه قرمز رنگ در بالایی را باز کنید اما شما نردبان ندارید!

به عرشه کشتی بروید و با جاشوآ صحبت کنید بعد از سمت راست وارد عرشه شوید برایان به پائین نگاه می کند اما نمی تواند به پائین بپرد! به نزد سترن بروید و با او صحبت کنید و electro magnets را از او بگیرید! به سمت زیرزمین بروید و از آن برای بالا رفتن استفاده کنید برایان اهرم را بدست خواهد آورد برایان به زیر آب خواهد رفت و..

مرحله 6 و آخرین مرحله: #

کشتی دزدان دریایی : در این مرحله شما برایان را در یک کشتی دزدان دریایی در حالیکه زندانیست می بینید زنی را در حال نوشتن خواهید دید اولین کار شکستن زنجیریست که به پای برایان بسته شده به اطراف نگاه کنید letter opener و paperweight را از روی نقشه روی میز سمت چپ بردارید به پابند خود نگاه کنید اینها را بر روی پابند امتحان کنید.

سپس به میخ روی دیوار سمت چپ دختر نگاه کنید با او صحبت کنید letter opener را بر روی میخ امتحان کنید آن را به سمت دختر پرتاب کنید او میخ را خواهد گرفت .

بعد از صحبت های نگهبان با استفاده از میخ خود را آزاد کنید بیرون رفته و به صحبتهای دزدان دریایی گوش بدهید آنها تخمه آفتابگردان می خورند و نوشیدنی! آنها بطری خالی نوشیدنی خود را در سمت راست بالای پنجره با طنابی پائین می فرستند!
در میان پوست های تخمه آفتابگردان ریخته شده در سمت چپ سه تخمه آفتابگردان پیدا کنید و بردارید پایه پنجره را نگاه کرده وبا letter opener میخی را بردارید و همینطور یک تخته را بردارید
به داخل برگردید و با طوطی صحبت کنید تخمه های آفتاب گردان را به او بدهید .

طوطی می گوید: سمت چپ اسپانیا به سوی شرق!! امپراطوری از طلوع خورشید!! به سمت کره زمین بروید و آن را بچرخانید.
می بینید که نقطه ای از اسپانیا شروع می شود سمت راست یا چپ کلیک کنید و بچرخانید وقتی که به نقطه ی درستی برسید صدایی به گوشتان می رسد (مثله نقطه اسپانیا ) به اطراف اتاق نگاه کنید و یک بطری خالی را از روی میز بردارید کابینت سمت راست را چک کنید آنجا یک گواهینامه هست. به گلدانی که آنجاست نگاه کنید برایان داخل آن آب دهان می اندازد!! به جام شیشه ای که اژدها دارد نگاه کنید زبان اژدها! را بردارید در دفتر دارائی خود به زبان اژدها نگاه کنید که مانند یک لاستیک کش می آید!!

در راهروی کشتی : بیرون از در نگهبانی وجود دارد که به شما می گوید به داخل برگردید! زبان اژدها را به در ببندید سپس مهر کاغذ را به زبان اژدها بسته و با آن به سر نگهبان بزنید!  بیرون بروید و دوباره مهرکاغذ را بردارید اسکلت و بشکه را بررسی کنید در را امتحان کنید شمشیری از آن خارج می شود!! تخته را بر روی شمشیر استفاده کنید داخل شوید و Demon Dog  را بردارید به اطراف نگاه کنید و گنج را بردارید! از اطاق خارج شوید به سمت راهرو رفته وبا دزد دریایی صحبت کنید.

دزد دریایی : او از شما سوالاتی می پرسد در ابتدا شما هر نامی را که بخواهید می توانید انتخاب کنید او به شما نوشیدنی نمی دهد مگر اینکه گواهینامه داشته باشید برای گرفتن گواهینامه شما باید چند سوال را جواب بدهید!

به سمت چپ بروید و داخل صندوق را زیرورو کنید به سمت بشکه آب تمیز در سمت راست راهرو بروید  Demon Dog را روی بشکه آب امتحان کنید برگردید و داخل صندوق کنار دزد دریایی صابونی را بردارید صابون را داخل آب تمیز بیاندازید نزد دزددریایی برگردید و دمون داگ تمیز شده را به او نشان دهید بت طلایی را نیز به او بدهید دزد دریایی از شما سوالاتی را می پرسد که باید جواب دهید .
جوابها بدین صورت خواهد بود:

1-Long John Silver
2-Doctor
3-By inventing turtle surfing as everyone knows

پاسخ سوالات بعدی هم بدین ترتیب خواهد بود:

1-Henry Wobblins and Diego el Cojuelo
2-Henry returned
3-Joao de Passoromo and Jean L’Eclope
4-Diego el Cojuelo returned

اطاق کره جغرافیا : به اطاقی که در ابتدای مرحله بودید برگردید و از داخل کابینت گواهینامه را بردارید و آن را به دزد دریایی بدهید منتظر بمانید.. گواهینامه مناسب است بطری خالی را به دزد دریایی بدهید و یک بطری پر از نوشیدنی بگیرید روی گنج کلیک کنید و آنرا بردارید!! به پائین رفته و یک قیف را بردارید به اطاق اولی برگردید و سپس خارج شوید. به کوزه خالی که آویزان شده نگاه کنید می فهمید که دست برایان به آن نمی رسد از تخته روی پنجره استفاده کنید برایان اتوماتیک وار تخته را بامیخ ها به آنجا می کوبد!

روی بطری خالی کلیک کنید و با استفاده از قیف آنرا پر کنید دزدان دریایی دوباره شروع به خوردن تخمه آفتابگردان می کنند!! به داخل برگردید و مجددا به بیرون بیائید داخل پوست تخمه ها را بگردید و پنج عدد تخمه آفتابگردان بردارید و آنها را به طوطی بدهید.

طوطی می گوید: سمت چپ اسپانیا به سمت شرق.. امپراتوری از طلوع خورشید.. سپس سفر به غرب به سمت جزیره نیوفنلاند!! سپس تغییر جهت دادن به شرق برای ورود به جزیره یونان!
به سمت کره جغرافیایی رفته و آن را بچرخانید شما باید این راهنمای طوطی را اجرا کنید
از اسپانیا شروع کنید تا صدای کلیک را بشنوید به سمت راست (شرق) بچرخونید تا ژاپن (صدای کلیکی را خواهید شنید!) بعد کره جغرافیا را به سمت چپ (غرب) تا نیوفنلاند بچرخانید (صدای کلیکی را خواهید شنید) و بعد به سمت راست بچرخانید تا به یونان برسید در زیر کره جغرافیا دری باز می شود.

بعد از مشاهده فیلم بازی فراری 2 به پایان می رسد اما در انتهای بازی شما عبارت to be continue را ملاحظه خواهید کرد ! بنابراین می توان گفت فراری 2 تنها شروعی برای شماره 3 این بازی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت