مشاهده دسته‌ها

murder in the abbey

مقدمه #

راهبان ، قتل و مهمتر از همه تردید… و یک صومعه که صحنه یک سری از قتلهای اسرارآمیز است ، در این بین تنها یک نفر است که قادر است جلو این کشتارهای فجیع را بگیرد. بازپرس با سابقه لئوناردو و دستیار او برونو توسط واتیکان به کلیسای دور افتاده ای فرستاده میشوند تا پرده از حوادث عجیبی که در میان انبوهی از اسرار مرموز احاطه شده بردارند. آنها به سختی به نتیجه خواهند رسید چرا که تلاش آنها تحت الشعاع یکسری حوادث و جریانات مخالف که زندگی آنها را با خطر جدی مواجه میسازد قرار خواهد گرفت.

قتل در کلیسا برگرفته از اسرار درونی مجموعه ای سینمایی است که حالت تردید و مرموزانه بودن وقایع ، آن را در زمره یک بازی ماجرایی فراتر از بازیهای ماجرایی معمول قرار میدهد.

 

ویژگیها #

  • نام اصلی بازی: Murder In The Abbey
  • شرکت سازنده: Alcachofa Soft
  • انتشار دهنده: The Adventure Company
  • سال انتشار بازی: 2008
  • ارائه تصویری بدیع و نوآورانه به صورت ترکیبی از گرافیک 2بعدی و 3بعدی
  • ارائه گرافیکی وفادار نسبت به معماری و هنر به کار رفته در کلیساهای قرون وسطی ، گذرگاههای مرموز ، گنجینه ها و جواهرات
  • دارای موزیک تاثیرگذار همراه با افکتهای ویژه با کیفیت پوشش صدای بالا و نیز همراه با بیش از 70 دقیقه از تراکهای ضبط شده از ارکستر سمفونی پراگ با کیفیت برتر.

 

حداقل سیستم مورد نیاز: #

  • OS: Windows® XP/Vista
  • CPU: 1.4 GHz or Equivalent
  • RAM: 512 MB
  • Disk Space: 3 GB Free
  • Video: 64 MB graphics card, GeForce4 Ti generation or ATI Radeon 9500 (DirectX® 9.0c compatible)
  • Sound: DirectX® 9 Compatible Sound Card
  • CD-ROM: 4x
  • Input: Keyboard, Mouse and Speakers

 

روش بازی ((gameplay #

بازی قتل در کلیسا یک بازی سوم شخص است که با کلیک ماوس انجام میگیرد. بازی پس از نصب بدون نیاز به قرار دادن CD در CD-ROM قابل اجرا می باشد. منو اصلی بازی با زدن دکمه کلید ESC نمایان میگردد. این منو دارای گزینه های زیر است:

Play: بازی جدید

Load: بارگذاری مراحل ذخیره شده

Save: ذخیره بازی

Options: تنظیمات بازی

Credits: سازندگان بازی

:Exit خروج از بازی

در منو options گزینه ای جهت انتخاب زبان وجود دارد که البته در نسخه های منتشر شده در ایران تنها زبان انگلیسی قابل دسترسی است. سایر گزینه ها جهت تنظیم حجم صدا ، موزیک و افکتهای بازی ، جعبه داراییها و زیرنویس در نظر گرفته شده است. همچنین گزینه های مختلفی برای تنظیم رزولوشن ، انعکاس نور و گرافیک موجود می باشد.

ذخیره کردن بازی با دوبار کلیک چپ بر روی یکی از مربعهای خالی امکان پذیر است که در صورت ذخیره شدن بازی مربع سیاه شده یا رنگ آن تغییر می کند. پس از این کار بطور اتوماتیک وارد ادامه بازی خواهیم شد. همچنین میتوانیم save جدیدی را بر روی save قبلی انجام دهیم. نوار باریکی در گوشه راست صفحه ذخیره های بازی ملاحظه میشود که با پایین کشیدن آن امکان تا 30 ذخیره را فراهم می آورد.

صفحه داراییها (پنجره شیشه ای رنگی) با حرکت دادن ماوس به بالای صفحه نمایان میشود. در گوشه راست بالای صفحه دفترچه مرور وقایع روزانه قرار دارد که دربردارنده تفکرات برادر لئوناردو است. توصیه میشود که بطور متناوب این دفترچه را مرور کنید تا در انجام بازی و حل معماها از آن کمک بگیرید.

ماوس را به پایین صفحه آورده تا به صفحه بازی باز گردید. کلیک چپ روی یک آیتم فعال آن را شناسایی کرده و راست کلیک بر روی آن عمل لازم را انجام میدهد. با انجام راست کلیک همچنین از گوش گرفتن به مکالمات صرفنظر میشود. با دوبار کلیک روی یک پیکان خروج عمل انتقال تسریع میگردد.

نقشه کلیسا با فشار دکمه M در زمانیکه خارج از محوطه ساختمان قرار داشته باشید ظاهر        می شود. همچنین جهت پرش به محل خاصی بر روی آن محل دوبار کلیک کنید.

نکات کلی #

  • مکالمات را بطور کامل انجام دهید و با دقت گفتگوها را دنبال کنید. کلید بعضی از معماهای بازی در مکالمات انجام شده است.
  • محیط پیرامون را به دقت بررسی کنید.
  • لذت بازیهای ماجرایی در حل معماهای آن است. پس پیشنهاد میکنیم کمتر از راهنما استفاده نموده و فقط در موارد خاصی که راه حل را نیافتید به این راهنما مراجعه کنید.
  • در حین انجام بازی با انتخاب گزینه save مراحل ذخیره شده بازی در درایوی که بازی را نصب نموده اید و در آدرس زیر قرار میگیرد:

Drive:\The Abbey\Data\Savegames

در صورت تمایل میتوانید به این پوشه رفته و از مراحل ذخیره شده خود backup تهیه کنید.

راهنمای مراحل #

برادر لئوناردو از شهر تولدو ، یک مشاور سلطنتی با سابقه دربار اسپانیا در راه کلیسایی به نام نوستراسنورادلاناتیویداد جهت موعظه نمودن و آموزش کارآموز خود برونو می باشد. برونو پسر کنت کاپارانگرا است. در راه یک راهب سعی میکند با غلتاندن تخته سنگی به سمت پایین کوه آنها را بکشد. لئوناردو برونو را که بر زمین افتاده به سمت خود میکشد تا تخته سنگ به او برخورد نکند.

دروازه: دروازه را بررسی کنید. طناب متصل به زنگ را بکشید. با اگیدیو نگهبان دروازه صحبت کنید. او میگوید که پس از پایان مراسم دعا راهبی در صومعه نمانده است.

راهب بزرگ: با رئیس راهبان صحبت کنید. به او یک کتاب میدهید. به نظر میرسد او از هدیه شما اندکی مایوس شده است. صحبت با وی را ادامه دهید. او از شما میخواهد در مورد علت مرگ نگهبان قبلی تحقیق کنید. او و نگهبان مقتول تنها افرادی بودند که بعد از مراسم دعا در خارج از محدوده خوابگاهها قرار داشتند. در خلال صحبتها مطالبی راجع به کپی های کمیابی از کتابها که در آرشیو کتابخانه است فرا میگیرید. کتابدار و دستیار وی تنها افرادی هستند که به این آرشیو دسترسی دارند. برادر آنسلمو نگهبان پیشین به وسیله یک مجمر نقره ای محکم به قتل رسیده است. او پیش از مرگش به مشاهده یک سری رویدادهای ماوراء طبیعی در کتابخانه اشاره کرده است. بعد از صدور مجوز تحقیق و بازرسی و پس از پایان مکالمات متوجه میشوید که استفاده از کتابخانه هنوز با محدودیتهایی همراه است. با برادر سگوندو رئیس صومعه ملاقات کنید.

مرحله 1: ورود به دفترخانه #

هدف نهایی در این مرحله ورود به دفترخانه ای است که در طبقه فوقانی کتابخانه قرار دارد و در آن کار کتابت و رونویسی کتابها انجام میگیرد. محیط بازی شامل محوطه کلی صومعه می باشد که نقشه آن را در شکل زیر ملاحظه میکنید. جهت تسریع در انتقال به قسمتهای مختلف میتوانید دکمه M را فشار دهید تا این نقشه ظاهر شود. سپس با کلیک روی هر قسمت میتوانید مستقیما به قسمت مورد نظر بروید.

بررسی صومعه:

خانه راهب بزرگ: به داخل حیاط خانه راهب بزرگ باز گردید.

دفتر سگوندو: به دفتر سگوندو وارد شده و با او صحبت کنید. او به لئوناردو درباره تعجیل در تکمیل تحقیقات و بازجوییها هشدار میدهد.

اتاق پذیرایی: به قسمت سمت راست تالار ورودی رفته و اتاق پذیرایی را بررسی کنید. پرده نقشدار ، جام شراب ، صندوق ، بشقاب ، بالش ، اسباب و کتابها را ببینید. از ساختمان خارج شوید.

آشپزخانه / انبار نوشیدنی: به سمت چپ خانه راهب بزرگ رفته و سپس مستقیم به سمت آشپزخانه و انبار نوشیدنی بروید. همچنین میتوانید از نقشه جهت پرش به محل گفته شده استفاده کنید.

انبار نوشیدنی: وارد انبار شده و ظرفهای شراب و آبجو را وارسی کنید. به انتهای انبار بروید. در آنجا یک دستگاه تقطیر می بینید. این دستگاه میتواند جهت تقطیر هر نوع مایعی به کار گرفته شود. مجرای خروجی دستگاه شکسته است. از انبار خارج شده و به آشپزخانه بروید.

آشپزخانه: با برادر مارتین آشپز صومعه صحبت کنید. هنگام صحبت درباره سوپ او عنوان میکند که (( حس بویایی من امروز خوب کار نمیکند.)) برادر الادیو سبزیجات لازم را برای آشپز آماده میکند. در مورد مرگ آنسلمو با آشپز صحبت کنید. از بالای آتشدان میله چوبی را بردارید. در کنار آتشدان همچنین یک وسیله دمنده می بینید که شکسته است.

سالن ناهارخوری: در سالن قفل است.

کارگاه آهنگری: آهنگری بسته است.

گورستان: گورستان و منطقه پشت آن را بررسی کنید.

کتابخانه: وارد کتابخانه شوید. به سمت چپ رفته و وارد راهرو شوید. یک راهب را می بینید که تعدادی کتاب را حمل کرده و پشت یک ستون پنهان شده است.

دستیار کتابدار: بر روی راهب کلیک کنید. گادفرید از ترنتینو دستیار کتابدار ناگهان جا خورده و با ترس به لئوناردو پاسخ می دهد. با او صحبت کنید. گادفرید علاقه زیادی به آنسلمو داشته است. گادفرید اظهار میکند که به نظر او رازی پشت ماجرای مرگ آنسلمو نهفته است. به سمت میز تحریر در سمت چپ بروید. با رفتن به سمت چپ از جلو گادفرید عبور کرده و به اتاق اسناد وارد شوید.

اتاق اسناد: یک نقش برجسته بر روی دیوار حکاکی شده است. با دوبار راست کلیک بر روی میز کاغذ سفید را بردارید. از اتاق خارج شوید.

دفتر برادر آمبرتو: از طریق دروازه طاقدار در سمت چپ به طبقه بالا بروید. با برادر آمبرتو از لیونز که یک مترجم است صحبت کنید. او علاقه ای به برادر آنسلمو نداشته است. به نظر او مرگ وی فقط یک تصادف ساده و اتفاقی بوده است. به سمت راست بروید تا از نمای بالا اتاق را ببینید. سعی کنید قفسه ها، میز و مجسمه را بررسی کنید. آمبرتو اجازه هیچگونه وارسی را نمیدهد.

دفترخانه: از پله ها در سمت چپ بالا بروید. با برادر مارسلو کتابدار صحبت کنید. او به شدت فردی قانونی است. او اظهار میکند که به شخصی جهت کتابت نیاز دارد و تنها چنین فردی اجازه ورود به دفترخانه را دارد. از ساختمان خارج شوید.

اصطبل: وارد اصطبل شوید. به سمت راست بروید و طناب را از روی ستونی که سمت راست الاغ برونو است بردارید. با اگیدیو صحبت کنید. نیکولاس ، گادفرید و اگیدیو افرادی بودند که طناب پوسیده مجمر را نگاه داشته بودند. آنسلمو و راهب بزرگ در زمان حادثه در حال صحبت با یکدیگر بودند. اصوات… به سمت راست بروید و از نزدیک به مجمر نگاه کنید. با کلیک بر روی آن لکه قرمز رنگی در انتهای طناب می بینید. این لکه خون نیست بلکه جوهر قرمز است. از اصطبل خارج شوید.

بیمارستان: جهت ورود به بیمارستان به سمت چپ بروید و یا از نقشه استفاده نمایید. وارد بیمارستان شده و با دوست قدیمی خود الادیو از تبس صحبت کنید. ماهی تابه را از روی دیوار سمت راست در ورودی بردارید. یک خمره و یک شمع بر روی میز قرار دارد. با رفتن به قسمت پشتی یک کابینت می بینید. از ساختمان خارج شوید.

کلیسا: وارد کلیسا شوید. به سمت چپ بروید و حرکت خود را ادامه دهید تا به محوطه اصلی کلیسا برسید. مقبره سنت تورکواتو ، حوضچه غسل تعمید ، سنگ قبرها ، در قفل سردابه ، نیمکتها ، محراب و صلیب را بررسی کنید. یک عدد شمع از محراب یا از روی میز شمعها بردارید. از محوطه اصلی کلیسا خارج شوید.

ایوان: با رفتن به سمت راست وارد سرسرای کلیسا شوید. از طریق راهرو سمت چپ به حیاط بروید. با آرکادیو باغبان کلیسا صحبت کنید. او از پژمرده شدن گیاه خود کلوتیلد اظهار نگرانی میکند. او همچنین میگوید کلوتیلد ممکن است چیزهایی راجع به مرگ آنسلمو بداند.

سلولهای راهبان: به سرسرای کلیسا بازگشته و از پله ها بالا بروید. اتاق لئوناردو را بررسی کنید. سلول آنسلمو در کنار سلول آنها قرار دارد و به علت قفل بودن در آن فعلا غیر قابل دسترسی است. از طریق پله ها به پایین بازگردید.

برج ناقوس کلیسا: وارد برج که در قسمت سمت چپ ورودی کلیسا قرار دارد شوید. یک بال پرنده در داخل یک آشیانه می بینید. نواختن زنگ ناقوس که هنگام شروع مراسم دعا به صدا در می آید ممکن است آن را به پایین بیندازد. از کلیسا خارج شوید.

آماده کردن برونو جهت کتابت و ورود به دفترخانه:

کتابخانه: وارد کتابخانه شوید. به سمت چپ رفته و با گادفرید درباره جوهر قرمز و آنسلمو صحبت کنید. او میگوید آنسلمو راجع به نورهای عجیبی در کتابخانه صحبت کرده بود.

دفترخانه: از پله ها بالا رفته و مسیر را ادامه دهید. با مارسلو کتابدار صحبت کنید. برونو ماجرای تنبیه خود را که مجبور بود جمله ای را بارها و بارها بنویسد به یاد لئوناردو می آورد. لئوناردو به برونو پیشنهاد میکند که به کار رونویسی و کتابت بپردازد. برای این کار برونو باید صفحه اول کتاب Hortus tuus را به زبان لاتین رونویسی کند. ضمنا هر کس باید قلم نوشتن با خود همراه داشته باشد. ضمن صحبت با کتابدار مطالبی راجع به مطالعات آنسلمو در کتابخانه ، آرشیو کتابخانه ، شایعات و نیز کتابدار قبلی گفته میشود.

گادفرید: به طبقه پایین بروید و با گادفرید صحبت کنید. ضمن صحبت متوجه میشوید که کتاب Hortus tuus  به وسیله برادر آرکادیو به امانت گرفته شده است.

ایوان: به کلیسا رفته و از طریق راهرو سرپوشیده وارد حیاط شوید و با آرکادیو درباره Hortus tuus صحبت کنید. کلوتیلد به یک مخمر تند برای بهبود رشد خود نیاز دارد.

بیمارستان: با الادیو صحبت کنید. الادیو در حال تهیه معجونی برای آرام نمودن راهب بزرگ است. از او راجع به تفکراتش درباره زندگی خود ، آنسلمو ، Hortus tuus و روح می پرسید. همچنین متوجه میشوید که مارتین نیاز به پونه کوهی و آویشن برای سوپ خود دارد. درباره مخمر تند با الادیو صحبت کنید. یک خمره بذر مهر و موم بطور خودکار به جعبه داراییهای شما افزوده میشود. الادیو از لئوناردو میخواهد که خمره را به او برگرداند. در خمره محکم چسبیده و قابل گشودن نیست.

Hortus tuus:

باز کردن در خمره بذر:

چاه: به سمت چپ بیمارستان و روبروی دروازه ورودی بروید. چاه را در جایی که علامت مریم مقدس مشاهده میشود بررسی کنید. بر روی طناب کلیک کنید تا سطل آب را بالا بکشید. برونو از لئوناردو میخواهد که او سطل را بالا بکشد اما به یکباره در داخل چاه می افتد. از طناب روی قرقره کمک بگیرید تا برونو را بالا بکشید. برونو با لباس خیس بالا می آید اما فراموش میکند که سطل را با خود بیاورد. او از شدت سرما به خود می لرزد.

سلول لئوناردو: دوباره برونو را با لباسهای خشک ملاقات میکنید. به طبقه بالا رفته و داخل سلول لئوناردو شوید. ملاحظه میکنید که لباس برونو بر روی دیوار آویزان شده و آب از آن در حال چکه چکه کردن می باشد. ماهی تابه ای که از الادیو گرفته بودید را از داخل جعبه داراییها برداشته و روی لباس خیس کلیک کنید. ماهی تابه پر از آب را بردارید.

آشپزخانه: با مارتین صحبت کنید. با وی درباره سوپ حرف بزنید. الادیو قبلا راجع به پونه کوهی و آویشن (oregano and thyme) برای شما توضیح داده است. گزینه ای که شامل این گیاهان است را در مکالمات انتخاب کنید. این پاسخ مارتین را تحت تاثیر قرار میدهد. او به لئوناردو اجازه میدهد هر وقت که بخواهد از اسنک او برای خود بردارد. همچنین او میگوید آنسلمو یکبار برای گرفتن اسنک به آشپزخانه آمده بود. ماهی تابه پر از آب را بر روی اجاق قرار دهید. خمره بذر مهر و موم را روی آب جوش بگذارید تا موم آن ذوب شود و خمره بذر باز شده را بردارید.

ایوان: به کلیسا برگردید و نزد آرکادیو بروید. خمره بذر باز شده را به او داده و در عوض کتابHortus tuus را از او تحویل بگیرید.

قلم پر:

انبار نوشیدنی: اگیدیو را در انبار در حالیکه خوابیده ملاحظه میکنید.

گرفتن بال پرنده برای قلم پر: سعی کنید اگیدیو را صدا زده و بیدار کنید. بی فایده است. چوب پنبه روی بشکه نوشیدنی که در بالای سر اگیدیو قرار دارد را بردارید. با این کار نوشیدنی بر سر و روی او ریخته و از خواب بیدار میشود. او به بیرون میدود تا زنگ ناقوس را برای مراسم دعا به صدا در آورد. با این کار پر پرنده از روی آشیانه به پایین می افتد. به برج ناقوس کلیسا رفته و پر را بردارید. برای قلم پر خیلی مناسب است.

گورستان: اگیدیو را ملاحظه میکنید که در حال کندن یک گور در گورستان است. با او صحبت کنید و صحبتها را ادامه دهید تا اینکه او با باز کردن سلول آنسلمو موافقت کند.

سلول آنسلمو: وارد سلول آنسلمو که در کنار سلول لئوناردو قرار دارد شوید. کتاب آنسلمو را از روی میز بردارید. صدایی به گوش میرسد. یک کلید از داخل کتاب روی زمین می افتد. کلید آنسلمو را از روی زمین جلوی میز بردارید.

ترجمه صفحه اول Hortus Tuus به لاتین:

کتابخانه: آمبرتو مترجم میتواند برای ترجمه Hortus Tuus به لاتین کمک کند. به اتاق آمبرتو در طبقه دوم بروید. از او بخواهید که به برونو کمک کند. برای این کار Hortus Tuus را از داخل جعبه داراییها برداشته و بر روی آمبرتو کلیک کنید. او میگوید که ترجمه را پس از اتمام کارهایش 7 روز دیگر انجام میدهد. ضمنا او اشاره میکند که گرسنه است.

آشپزخانه: با آشپز مارتین صحبت کنید.

گرفتن سوپ برای آمبرتو: خمره خالی را از داخل جعبه داراییها برداشته و بر روی دیگ پر از سوپ کلیک کنید. مارتین میگوید سوپ آماده نیست و راهب بزرگ خوردن نان خالی را به سوپی که آماده نیست ترجیح میدهد. با برونو صحبت کنید و او را متقاعد کنید که با مارتین صحبت کرده و حواس او را پرت کند. اکنون خمره خالی را بر روی دیگ سوپ قرار داده و کلیک کنید و سوپ را بردارید.

کتابخانه: به دفتر آمبرتو باز گردید. با او صحبت کنید و سوپ را به وی بدهید. آمبرتو هنوز هم مایل به ترجمه نیست. بعد از مقداری صحبت او متقاعد میشود که ترجمه را انجام دهد.

ورود به دفترخانه (اتاق کتابت): از پله ها بالا بروید و با مارسلو کتابدار صحبت کنید. بعد از مقداری صحبت کتابدار برونو را به عنوان رونویس می پذیرد. صحبتها ادامه می یابد و در نهایت لئوناردو اجازه می یابد که به همراه برونو وارد دفترخانه شود.

میز تحریر: لئوناردو و برونو وارد محوطه اصلی دفترخانه می شوند. به سمت میز تحریری که در گوشه سمت راست قرار دارد بروید. لکه قرمز رنگ روی میز را بررسی کنید. از کلید آنسلمو برای باز کردن قفل میز استفاده کنید. از داخل دراور کاغذ پوستی را بردارید.

گادفرید: گادفرید اعلام میکند که به زودی دفترخانه بسته میشود. او بیش از پیش عصبی و نگران است. در حین صحبتها متوجه میشوید که آنسلمو پیش از نگهبانی از دروازه یک رونویس بوده است.

انتهای روز:

شام: لئوناردو به همراه راهب بزرگ بر روی میز اصلی مشغول شام خوردن هستند. یک خوک برشته شده بر روی میز قرار دارد. نیکلاس آهنگر را ملاقات کنید. نیکلاس تحت تاثیر شهرت لئوناردو قرار میگیرد.

سلول لئوناردو: هنگام خواب لئوناردو کابوس وحشتناکی میبیند که در آن شخصی در حال شکنجه و تفتیش و استنطاق از اوست. بمحض بیدار شدن از خواب متوجه میشود که یک نفر کاغذ پوستی آنسلمو را برداشته است.

مرحله 2: معجون خواب آور #

دفتر راهب بزرگ: گادفرید ناپدید شده است.

 

جستجوی گادفرید:

کتابخانه: به طبقه بالا رفته و وارد دفترخانه (اتاق کتابت) شوید. با توماس که یکی از کاتبان است صحبت کنید.

سالن غذاخوری: سالن غذاخوری در قسمت سمت چپ ساختمان آشپزخانه قرار دارد. با مارتین که مشغول تمیز کردن کف زمین است صحبت کنید.

گورستان: وارد ساختمان مخروبه شوید. به سمت گوشه انتهایی سمت چپ جایی که یک سنگ قبر قرار دارد بروید. بر روی زمین خون می بینید. از نزدیک آن را بررسی کنید. بر روی تخته کنار دیوار کلیک کنید. گاد فرید را در حالیکه به قتل رسیده است خواهید یافت. برونو دچار وحشت شده و از ترس میگریزد.

بیمارستان: بطور خودکار وارد بیمارستان می شوید. با الادیو صحبت کنید. درباره گادفرید و سپس راجع به داروی خواب آور بلادونا با او صحبت کنید.

گورستان: مجددا وارد ساختمان مخروبه شوید. به گوشه بروید. بیل را از سمت راست محلی که جسد گادفرید را یافته بودید بردارید. با برونو درباره عکس العمل ناگهانی وی صحبت کنید.

یافتن کاغذ پوستی گمشده:

کتابخانه:

کتاب گیاهان: به سمت چپ رفته و با توماس دستیار جدید کتابدار صحبت کنید. کتاب گیاهان که قبلا توسط الادیو مطالعه و برگردانده شده روی میز قرار دارد. آن را مطالعه کنید و دستورالعمل ساخت داروی خواب آور را دریافت کنید. مواد لازم از این قرار است: توتون ساییده شده ، یک برگ از گیاه بلادونا و آویشن که مخلوط آنها را بایستی تقطیر نمود.

آمبرتو: در طبقه دوم کتابخانه با آمبرتو صحبت کنید. او نیز اکنون مانند گادفرید با حالت استرس و لکنت زبان سخن میگوید. ملاحظه میکنید که او کاغذ پوستی را دزدیده است. شکم آمبرتو از گرسنگی شروع به غرغر کردن میکند.

 

 

ساخت داروی خواب آور:

آویشن: به بیمارستان بروید و آویشن را از جلوی میز بردارید. با الادیو در مورد یافتن بلادونا صحبت کنید. ضمن صحبتها متوجه میشوید که کلوتیلد همان بلادونا است.

بلادونا: به کلیسا رفته و سپس وارد راهرو سرپوشیده شوید. سعی کنید داس را از داخل جعبه ابزار پشت سر آرکادیو بردارید. با آرکادیو درباره ابزارها صحبت کنید. او از شما میخواهد که قبل از استفاده از داس آن را تیز کنید. داس بطور خودکار وارد جعبه داراییهای شما میشود.

آهنگری: وارد آهنگری شوید. دم آهنگری را که در نزدیک در ورودی روی جعبه ای قرار دارد بردارید. جعبه باروت را بررسی کنید. به سمت راست رفته و زغال را از روی بشکه سمت چپ نیکلاس بردارید. با نیکلاس صحبت کنید. او میگوید زمانی قصد داشته طلاساز بشود اما سگوندو او را از این کار منع کرده است. او داس را تیز کرده و به لئوناردو برمیگرداند. به کلیسا نزد آرکادیو بازگردید. از داخل جعبه داراییها داس را برداشته و بر روی کلوتیلد کلیک کنید تا یک برگ بلادونا به دست آورید.

به دست آوردن توتون ساییده شده: به خانه راهب بزرگ بروید. وارد ساختمان شوید.

خانه راهب بزرگ: به اتاق پذیرایی در سمت راست دفتر سگوندو بروید. وارد دفتر راهب بزرگ شده و با او صحبت کنید.

سردابه: راهب بزرگ لئوناردو و برونو را با خود به داخل سردابه کلیسا می برد. او با کلید طلایی خود در سردابه را باز میکند. وارد سردابه شده و اطراف را بررسی کنید. با طلا و جواهرات فراوانی روبه رو می شوید. نقوش برجسته روی دیوار سمت چپ را بررسی کنید. با راهب بزرگ صحبت کنید.

کلید سردابه: راهب بزرگ کلید را به لئوناردو نشان میدهد. کلید را بگیرید و در داخل جعبه داراییها بر روی شمع راست کلیک کنید تا یک اثر کلید روی آن ایجاد نمایید. از سردابه خارج شده و به خانه راهب بزرگ بازگردید.

خانه راهب بزرگ: با اگیدیو در حیاط صحبت کنید. وارد ساختمان شوید. به اتاق پذیرایی در سمت راست دفتر سگوندو بروید.

ورود به دفتر راهب بزرگ: در دفتر بسته است.با راست کلیک پنجره را بررسی کنید. لئوناردو دستش به پنجره نمیرسد. با برونو صحبت کنید و از او کمک بگیرید. لئوناردو از دیوار بالا می رود. از روی لبه دیوار حرکت کرده و از پنجره وارد دفتر راهب بزرگ می شود. میز را بررسی کنید. دراور زیر فنجانها را بررسی نمایید. مجددا میز باز شده را بررسی کنید تا کلید اتاق پذیرایی را به دست آورید. کابینت سمت راست را بررسی کنید. لئوناردو یک صندوق داخل آن می بیند. با راست کلیک روی صندوق توتون بطور خودکار وارد جعبه داراییهای شما می شود. از کلید اتاق پذیرش برای باز کردن در سمت راست کابینت استفاده کنید.  لئوناردو بطور خودکار کلید را برگردانده و به نزد برونو باز        می گردد. از ساختمان خارج شوید.

بیمارستان: به میز جلو در ورودی بیمارستان بروید. توتون ، آویشن و بلادونا را داخل هاون روی میز بریزید. لئوناردو شروع به کوبیدن مخلوط میکند. روی هاون راست کلیک کنید. لئوناردو مخلوط گیاهی خرد شده را داخل خمره میریزد. لوله پیپت متصل به پایه شمع را از سمت راست میز بردارید.

چاه: به سمت چاه بروید. از داخل جعبه داراییها خمره پر از گیاه را برداشته و روی سطل آب کلیک کنید تا خمره پرشده را به دست آورید.

انبار نوشیدنی: به سمت گوشه انبار نوشیدنی بروید.

تقطیر داروی خواب آور: لوله پیپتی که از بیمارستان برداشته بودید را از داخل جعبه داراییها برداشته و  روی دهانه خروجی زانویی شکسته دستگاه تقطیر قرار دهید. خمره پر شده را نیز برداشته و در قسمت دهانه ورودی دستگاه بریزید. زغال را هم روی خاکستر زیر دستگاه تقطیر قرار دهید. به سمت قسمت جلویی انبار بروید. مشعل را از سمت راست پله ها بردارید. مجددا به کنار دستگاه تقطیر رفته و آن را روی زغال زیر دستگاه بگیرید. لئوناردو بطور خودکار مشعل را برمیگرداند. دم آهنگری را از داخل جعبه داراییها برداشته و روی زغال کلیک کنید. بطور خودکار خمره با گیاه مخلوط شده به جعبه داراییهای شما افزوده میشود.

آشپزخانه: با مارتین صحبت کنید. او میگوید یک در پشتی یا یک گذرگاه بین کتابخانه و کلیسا وجود دارد. خمره با گیاه داخل آن را از داخل جعبه داراییها بردارید و روی دیگ سوپ کلیک کنید. مارتین مانع کار شما میشود. با برونو صحبت کنید تا حواس مارتین را پرت کند. او میگوید (اما این کار دزدی است!) بعد از مقداری صحبت او متقاعد میشود. خمره را روی دیگ سوپ بگیرید تا سوپ مسموم را به دست آورید.

کتابخانه: به طبقه فوقانی نزد آمبرتو بروید. با او صحبت کنید. سوپ مسموم را به آمبرتو بدهید. آمبرتو به یکباره کل سوپ را سر میکشد. پس از مقداری صحبت او به خواب میرود. کتاب آمبرتو را که در مقابل سر او قرار گرفته بررسی کنید. به سمت راست بروید  و میز را بررسی کنید. از دیوار پشتی مجسمه مریم مقدس را بردارید. در داخل جعبه داراییها روی مجسمه راست کلیک کنید و کاغذ پوستی را به دست آورید.

دفترخانه (اتاق کتابت): از پله ها بالا بروید و در قسمت سمت چپ در بزرگ با تزئیناتی که بر روی ستون کنار آن قرار گرفته را بررسی کنید. از کتابخانه خارج شوید.

به دست آوردن کلید سردابه:

اصطبل: به اصطبل بروید. الاغ برونو را بررسی کنید. حیوان مریض شده است. خورجین سمت چپ الاغ را بررسی کنید. داخل خورجین را نگاه کنید و یک قطب نمای قدیمی که الادیو از آن به عنوان جایزه اهدایی به لئوناردو نام برده بود بردارید.

آهنگری: بعد از گرفتن اثر کلید سردابه به سمت آهنگری بروید. با نیکلاس صحبت کنید. اثر کلید را به نیکلاس بدهید. نیکلاس سرش خیلی شلوغ است و قادر نیست تا فردا کلید را آماده کند. قطب نمای قدیمی را از داخل جعبه داراییها برداشته و روی نیکلاس کلیک کنید. لئوناردو به او میگوید جهت عقربه به سمت تو است. قطب نما را به نیکلاس بدهید.به بیرون آهنگری آمده و با برونو صحبت کنید. سپس به داخل آهنگری بازگردید. با نیکلاس صحبت و از او درباره کلید بپرسید. کلید سردابه را از او بگیرید. یک راهب لئوناردو را صدا میزند و میگوید که آمبرتو مسموم شده است.

کتابخانه: آمبرتو مرده است. ظاهرا او مسموم نشده بلکه کسی او را خفه کرده است.

امشب زمان آغاز عملیات است.

مرحله 3: الهه شب #

 

لئوناردو و برونو در کلیسای تاریک ایستاده اند. درهای کلیسا قفل است.

سردابه: به سمت چپ بروید و به راه خود ادامه دهید. از کلیدی که از نیکلاس گرفته بودید برای باز کردن قفل در سردابه استفاده کنید.

نقوش برجسته: روی حکاکیهای روی دیوار کلیک و سپس راست کلیک کنید. از داخل جعبه داراییها کاغذ پوستی را برداشته و روی نقوش برجسته کلیک نمایید. لئوناردو متوجه میشود که تفاوتهایی بین نقوش برجسته روی دیوار و نقش روی کاغذ پوستی وجود دارد. در داخل جعبه داراییها روی کاغذ پوستی راست کلیک کنید و سپس روی هر یک از شکلها کلیک نمایید. به توضیحات گوش دهید. همین کار را برای هر یک از حکاکیهای روی دیوار تکرار نمایید و تفاوتها را دریابید. سپس روی تفاوتهای نقوش روی دیوار کلیک کنید.

تفاوتها:

تصویر سمت چپ بالا: تعداد سرهای موجودات ( یکی دارای سه سر و دیگری دارای دو سر است.) بر روی سرهای دو موجود روی حکاکی روی دیوار راست کلیک کنید.

تصویر وسط: دهان ابلیس ( یکی باز و دیگری بسته است.) بر روی دهان ابلیس حکاکی روی دیوار راست کلیک کنید.

تصویر سمت راست پایین: موجودات لاغر (در یکی در حال رفتن به سمت شعله های آتش هستند و در دیگری در حال دور شدن از شعله های آتش.) روی شکلهای روی نقوش برجسته روی دیوار راست کلیک کنید.

در مخفی باز میشود.

توده های استخوان: برونو دائم تکرار میکند: ما در حال مرگ هستیم… ما در حال مرگ هستیم… ما در حال مرگ هستیم…

توده های استخوان که در قسمت راههای ورودی کنار هر دیوار قرار گرفته را مشاهده میکنید. استخوان ران را از توده استخوانهای سمت راست لئوناردو بردارید. (شکل زیر)

خراش روی دیوار: بر روی خراشی که سمت چپ راه ورودی در سمت راست صفحه وجود دارد کلیک و سپس راست کلیک کنید.یک نوشته معکوس می بینید. با برونو صحبت کنید و ابزارهای کتابت را از او بخواهید. چند کاغذ اضافی و دوات از او بگیرید. از داخل جعبه داراییها دوات را برداشته و روی خراش کلیک کنید. کاغذ را روی خراش جوهری شده قرار دهید. میله چوبی را از داخل جعبه داراییها بردارید و روی کاغذی که روی خراش گذاشته بودید کلیک نمایید. نوشته خوانا را بردارید. به داخل جعبه داراییها رفته و روی نوشته راست کلیک نمایید. پیغامی از سوی پروردگار: موسی 10 اولی معکوس.

اتاق سمت چپ: به انتهای اتاق سمت چپ بروید. به سمت مجسمه کنار دیوار بروید. یک شکاف می بینید که قاعدتا باید بازوی سمت چپ مجسمه باشد. از داخل جعبه داراییها استخوان ران را برداشته و روی سوراخ کلیک کنید. استخوان را بکشید. ملاحظه می کنید که عقربه ساعت روی دیوار  سمت چپ حرکت میکند. عقربه ساعت را روی X تنظیم کنید. (موسی 10)

اتاق سمت راست: به اتاقی که در بالای صفحه دیده میشود بروید. به سمت مجسمه کنار دیوار بروید. از دست مجسمه برای حرکت عقربه ساعت استفاده نمایید. آن را روی I تنظیم کنید. (اولی معکوس)

صدای ساییده شدن سنگ به گوش میرسد.

اتاق سوم: به اتاقی که خراشیدگی در سمت چپ در ورودی آن قرار داشت بروید. ملاحظه میکنید که یکی از سنگها با بقیه فرق میکند. روی سنگ کلیک کنید. راهی به سمت بیرون گشوده میشود.

کتابخانه: نقشه در شب غیر فعال است و نمیتوانید از آن استفاده کنید. به سمت چپ و به جلو خانه راهب بزرگ بروید. مجددا به سمت چپ به سوی کلیسا بروید. با رفتن دوباره به سمت چپ وارد کتابخانه می شوید. نوری در طبقه دوم کتابخانه می بینید. با ورود به کتابخانه به طبقه بالا رفته و وارد دفترخانه شوید. دروازه بسته است. با راست کلیک آن را بررسی کنید. همچنین ستون کنار دیوار را بررسی نمایید. شکل روی ستون درهم ریخته است. نیاز به یک عکس می باشد. حدس بزنید چه کسی میتوانسته عکس قفل این دروازه را داشته باشد. از کتابخانه خارج شوید.

گورستان: با خروج از کتابخانه و دوبار رفتن به سمت راست وارد گورستان شوید.

قبر آنسلمو: به قسمت بالا و سمت راست گورستان کنار درخت بروید. ماوس را به سمت پایین درخت بگیرید و قبر آنسلمو را ببینید. بیل را از داخل جعبه داراییها برداشته و روی قبر کلیک کنید. برونو دستور می یابد که گور را بکند. او ترسیده و امتناع میکند. با او صحبت کنید تا اینکه متقاعد شده و کار را به انجام برساند. قبر باز شده را بررسی کنید. دستان بهم چسبیده آنسلمو را بررسی کنید. کاغذ پوستی آنسلمو را بردارید. بعد از پر کردن قبر توسط برونو گورستان را ترک کنید و به کتابخانه باز گردید.

کتابخانه: دو بار به سمت چپ رفته و وارد کتابخانه شوید. با رفتن به طبقه بالا وارد دفترخانه شوید.

ستون: از نزدیک به ستون نگاه کنید. از داخل جعبه داراییها کاغذ پوستی آنسلمو را برداشته و روی ستون کنار دیوار کلیک کنید. لئوناردو بطور خودکار شکل ستون را مرتب میکند. دروازه گشوده میشود.

آرشیو کتابخانه: وارد آرشیو شوید. به خروجی بالا سمت راست بروید. دو بار به سمت راست بروید. آرشیو را بررسی کنید. با کلیک بر روی قفسه کتاب از نزدیک کتابها را بررسی کنید. متوجه میشوید که آرشیو پر از کتابهای گمراه کننده و کفرآمیز است که بشریت را به انجام کارهای زشت و پلید تحریک و ترغیب میکند. یک راهب دویده و فرار میکند. لئوناردو او را تعقیب میکند اما او میگریزد.

طلسم پنج ضلعی زحل که با خون بر روی زمین کشیده شده را بررسی کنید. کتابهای داخل   قفسه های کتاب و کتابی که روی رحل کتاب قرار دارد را بررسی کنید. یک نفر صفحاتی از کتاب روی رحل که متعلق به پدر برونو است را برداشته است.

اتاق مارسلو: از آرشیو خارج شده و اتاق مارسلو را بررسی کنید. ورق زیر پلکان را بررسی کنید. کاشی زیر ورق را برداشته و از اتاق خارج شوید.

خروجی کتابخانه: به پایین به سمت در ورودی کتابخانه بروید. متوجه میشوید که در قفل است. دو بار به سمت چپ بروید و وارد اتاق اسناد شوید.

نقوش برجسته: از داخل جعبه داراییها کاشیی که از اتاق مارسلو برداشته بودید را بردارید و روی نقوش برجسته قرار دهید.

پازل متحرک: قبل از حل پازل بازی را ذخیره کنید. در هر مرحله ای از حل پازل نیز میتوانید بازی را ذخیره نمایید. شکلی که در نهایت بایستی به دست آورید در شکل زیر مشخص شده است:

در شکل نهایی مربع گوشه بالا سمت چپ خالی می ماند. بطور کلی برای حل این نوع پازلها بایستی از دورترین نقطه نسبت به مربعی که خالی میماند شروع کنید. بنابراین از ستون سمت راست یا ردیف پایین شروع به کامل نمودن پازل نمایید. (از راست به چپ یا از پایین به بالا)

یکی از راه حلها به صورت زیر است. به ترتیب روی مربعها با شماره داده شده کلیک کنید:

12, 11, 10, 14, 15, 11, 10, 9, 5, 1, 2, 3, 4, 8, 7, 6, 5, 1, 2, 3, 4, 8, 7, 11, 12, 8, 7, 11, 10, 9, 13, 14, 15, 16, 12, 11, 10, 9, 5, 1, 2, 3, 7, 8, 4, 3, 2, 6, 10, 11, 12, 16, 15, 14, 13, 9

5, 6, 7, 8, 4, 3, 2, 1, 5, 9, 10, 6

2, 1, 5, 6, 7, 8, 4, 3, 7, 8, 4, 3, 7, 6, 2, 3, 7, 6, 2, 1.

در مخفی باز میشود.

سلول لئوناردو: لئوناردو به برونو در مورد حوادثی که در آینده نزدیکی رخ خواهد داد اخطار میدهد و به او میگوید حتی یک کلمه از وقایعی که برایشان رخ داده را برای کسی بیان نکند.

زمان افشای حقیقت فرا میرسد!

مرحله 4: مرگ معصیت #

راهب بزرگ درباره مراسم تشییع جنازه صحبت میکند. سگوندو در دفتر راهب بزرگ لئوناردو را صدا میزند. راهب بزرگ در مورد نتایج تحقیقات از او سوال میکند. موقعیت سگوندو در شرایطی بحرانی است. نازاریو از میلان یکی از ماموران و کشیشان مقدس از راه میرسد و از لئوناردو میخواهد که زودتر تحقیقات را به نتیجه برساند.

آشپزخانه: به سمت آشپزخانه بروید و با مارتین صحبت کنید. مارتین آشپزی نمیکند بلکه دارد سالن غذاخوری را برای اگیدیو تمیز میکند. او فعلا تمایلی ندارد که با لئوناردو صحبت کند.

گورستان: به گورستان بروید. مشاهده میکنید که نیکلاس ، آرکادیو و اگیدیو در حال دفن کردن آمبرتو و گادفرید هستند. با هر سه نفر صحبت کنید. با نیکلاس صحبت کنید. او با تردید به لئوناردو پاسخ میدهد. از او در مورد مسائل مرموزی بپرسید و آرکادیو اشاره میکند که چیزهایی در حال وقوع است. با آرکادیو صحبت کنید. او میگوید در باغ منتظر او باشد و در آنجا با لئوناردو صحبت خواهد کرد. با اگیدیو صحبت کنید.

بیمارستان: ملاحظه میکنید که در بیمارستان قفل است و الادیو هم آن اطراف نیست.

ایوان: منتظر آرکادیو شوید. اما او نمی آید.

گورستان: مجددا با آرکادیو صحبت کنید. لئوناردو بصورت درگوشی به او میگوید که او را در سلول خودش ملاقات میکند.

سلول لئوناردو: وارد کلیسا شده و به طبقه دوم بروید. وارد سلول لئوناردو شوید.

آرکادیو: آرکادیو را داخل سلول می بینید. لئوناردو به همراه برونو به خارج از اتاق میروند. با برونو صحبت کنید و از او بخواهید که بیرون منتظر باشد. به داخل سلول لئوناردو بازگردید.با آرکادیو صحبت کنید. متوجه میشوید که آرکادیو آنقدرها هم سالخورده و فراموشکار نیست و تا حالا در حال نقش بازی کردن بوده است. او رئیس سابق صومعه بوده و بایستی به سمت راهب بزرگ منصوب میشده اما آندره راهب بزرگ فعلی او را تسلیم خود کرده است. آندره زمانی نوآموز او بوده است. امپراطور به دلیل یکسری مسایل سری آندره را به سمت راهب بزرگ صومعه منصوب کرده است. کاتبانی از سرتاسر دنیا در کتابخانه جمع شده اند. مدارکی دال بر علایق ناشایست در دفتر راهب بزرگ دیده شده است. در خلال صحبتها متوجه خواهید شد که برخی از کاتبان خواندن بلد نیستند. آرکادیو پس از منفک شدن از ریاست نقش یک پیرمرد فرتوت و سالخورده را بازی کرده است. مارتین آشپز مظنون به جادوگری است و ظاهرا با استفاده از کارتهای مخصوص فال میتواند فال یک نفر را بگوید. با برونو صحبت کنید. متوجه میشوید که او در حال تمرد و سرپیچی از دستورات است.

خانه راهب بزرگ: به دفتر سگوندو وارد شوید. پاکت نامه را از روی میز سگوندو بردارید. در داخل جعبه داراییها با راست کلیک روی پاکت نامه آن را بخوانید. اگیدیو از سن تورکواتو آمده و توسط سگوندو به اینجا آورده شده است. سگوندو میخواهد او را به صومعه سن تورکواتو بازگرداند.

کتابخانه: به کتابخانه بروید. با توماس صحبت کنید. توماس اجازه نمیدهد که به طبقه بالا بروید. لئوناردو با مارسلو صحبت میکند. مجددا با مارتین صحبت کنید و اطلاعاتی درباره گذشته او بدست آورید.

آشپزخانه: به آشپزخانه بروید.

کاهو: به سرهای کاهوهایی که روی زمین قرار دارد نگاه کنید. لئوناردو بعد از شایعاتی که آرکادیو در مورد مارتین ذکر کرد چیزی آنجا میبیند. کیف کوچک را بردارید. در داخل جعبه داراییها کیف را باز کنید. یک دسته کارت مخصوص فال به دست می آورید. با راست کلیک نگاهی به کارتها بیندازید. یک کارت پنج ضلعی خواهید دید.

مارتین: به سالن غذاخوری در سمت چپ بروید. با مارتین که در حال تمیز کردن کف زمین است صحبت کنید. کارتهای مخصوص فال را به او نشان دهید. مارتین اعتراف میکند که کارتها مال اوست و از لئوناردو میخواهد که کارتها را به او بازگرداند. این کارتها تنها یادگاریی است که از مادرش برای او بجا مانده است. او همچنین توضیح میدهد که مادر وی به جرم جادوگری سوزانده شده است. در حین صحبتها او میگوید که برزرک توسط ابلیس فرستاده شده تا روح یک نفر را در روی زمین برای انجام ویرانی و غارتگری به تصرف خود درآورد. صدای زنگی به گوش میرسد. به نظر میرسد فراخوانی برای یک جلسه عمومی است.

ملاقات در تالار کلیسا: سگوندو همه را به تالار فرا میخواند. نازاریو از میلان الادیو از تبس را صدا میزند. او آنجا نیست. نازاریو اظهار میکند که الادیو با همدستی آمبرتو مترجم یک اثر یادگاری با ارزش را از سن رمیگیو در تاراگونا دزدیده است. سپس او الادیو را متهم به قتل مینماید و او را به عنوان قاتل معرفی میکند.

ورود به بیمارستان:

کلیسا: وارد کلیسا شوید و یک شمع از داخل محراب یا از روی میز بردارید.

آشپزخانه: شمع را داخل ماهی تابه بالای اجاق گاز که پر از آب جوش است بگذارید تا فتیله را بدست آورید. با مارتین صحبت کنید.

آهنگری: وارد آهنگری شوید. قیچی دندانه داری که روی تیرک آویزان است را بررسی کنید. چکش را از روی زمین کنار تیرک طرف دیگر بردارید.اهرم را از کنار در ورودی جایی که به دیوار تکیه داده شده بردارید. از اهرم برای باز کردن در بشکه باروتی که کنار در ورودی قرار گرفته استفاده نمایید. باروت را بردارید. با نیکلاس در انتهای آهنگری صحبت کنید. او قطب نما را که به او هدیه داده بودید برمیگرداند. از آهنگری خارج شوید.

بیمارستان: به سمت در قفل بیمارستان بروید.پودر باروت را بر روی قفل در ورودی بیمارستان قرار دهید. فتیله را نیز روی پودری که روی در گذاشته بودید قرار دهید. فتیله خشک است و باید با الکل خیس شود.

انبار نوشیدنی: به انبار نوشیدنی بروید. از داخل جعبه داراییها فتیله را برداشته و آن را روی چوب پنبه ای که جلوی بشکه نوشیدنی قرار دارد گرفته و کلیک کنید. لئوناردو میگوید که به یک ظرف نیاز دارد. از خمره ای که در داخل جعبه داراییهای خود دارید بجای ظرف استفاده کنید و آن را روی چوب پنبه بگیرید. یک خمره نوشیدنی به جعبه داراییهای شما افزوده میشود. در داخل جعبه داراییها فتیله را روی خمره نوشیدنی بگیرید. فتیله خیس میشود.

به سمت در ورودی بیمارستان بازگردید. فتیله خیس را روی باروت و قفل در قرار دهید. به کلیسا بازگردید و یک شمع دیگر از داخل محراب بردارید. به آشپزخانه بروید و شمع را روی آتش بگیرید تا یک شمع روشن بدست آورید. به بیمارستان بازگردید. شمع روشن را روی فتیله و قفل در گرفته و کلیک کنید. قفل در منفجر شده و در باز میشود. وارد بیمارستان شوید. دور و اطرافتان را بررسی کنید. چیز مهمی آنجا نیست. الادیو در بیمارستان نیست.

انجام تحقیقات بیشتر:

گورستان: با اگیدیو صحبت کنید. از او بخواهید که در سلول آمبرتو را برای شما باز کند. متوجه میشوید که نازاریو به کلیه راهبان دستور داده که هیچ کمکی به لئوناردو نکنند. نامه ای را که از روی میز سگوندو برداشته بودید به اگیدیو نشان دهید. او خواندن بلد نیست. برای او توضیح دهید که این نامه را رئیس اگیدیو یعنی سگوندو نوشته و فعلا آن را نگاه داشته و بزودی آن را عملی خواهد کرد. از گذشته اگیدیو اطلاع حاصل کنید. او از عاملان یاوه گو و شایعه افکن سگوندو بوده است.

سلول آمبرتو: بطور خودکار در طبقه دوم کلیسا کنار سلول آمبرتو خواهید بود. لئوناردو نامه را به اگیدیو میدهد. او نامه را پاره میکند. وارد سلول آمبرتو شوید. روی رختخواب آمبرتو کلیک کنید. چیزی زیر رختخواب قرار دارد. یک سوراخ می بینید. داخل سوراخ را نگاه کنید و چیزی داخل آن می بینید که از جنس فلز است. از داخل جعبه داراییها صلیب را برداشته و روی سوراخ کلیک کنید. به چیز دیگری احتیاج دارید. در داخل جعبه داراییها چکش را برداشته و روی قطب نما کلیک کنید و آن را بشکنید. قطب نمای شکسته را بررسی کنید و یک آهنربا بدست می آورید. آهنربا را با صلیب ترکیب کنید. مجموعه صلیب با آهنربا را روی سوراخ بگیرید و یک کلید بدست آورید. از اتاق خارج شوید.

سلول الادیو: پشت در سلول الادیو که در کنار سلول آمبرتو قرار دارد ایستاده و به صحبتها گوش دهید. راهب بزرگ ، نازاریو و سگوندو در حال صحبت راجع به الادیو هستند.

بیمارستان: به بیمارستان بروید. از کلید آمبرتو برای باز کردن قفل در کابینت در قسمت عقبی بیمارستان استفاده نمایید. کاغذ نامه را بردارید و آن را مطالعه کنید. برگه شامل طلسم دعایی است که از داخل کتاب پدر برونو برداشته شده بود. قاتل از آمبرتو خواسته که طلسم را ترجمه کند. آمبرتو به احتمال قوی هنگام ترجمه طلسم دعا ترسیده و از دادن آن به قاتل امتناع کرده است. صندوق را از داخل کابینت بردارید.

برونو از دستورات لئوناردو تمرد و سرپیچی میکند. او دیگر نمیخواهد شاگرد لئوناردو باشد. او را تنها گذاشته و از بیمارستان خارج شوید.

آهنگری: نیکلاس در آهنگری نیست. کاغذ مچاله شده را از روی زمین و کنار تیرک پشتی بردارید. در داخل جعبه داراییها نوشته روی کاغذ را مطالعه کنید. ” به داخل سالن غذاخوری بیا. “

سالن غذاخوری: به سالن غذاخوری بروید.

نیکلاس: مشاهده میکنید که نیکلاس مسموم شده و بر زمین افتاده است. راهب بزرگ ، نازاریو و سگوندو برونو را در بیمارستان پیدا میکنند. نیکلاس را بررسی کنید. بلافاصله نازاریو به همراه راهب بزرگ ، سگوندو و برونو وارد میشوند. از اینجا به بعد جوی آشفته و بحرانی بر فضای بازی سایه    می افکند…

اتهام: نازاریو به لئوناردو اشاره و او را با همدستی الادیو و آمبرتو به قتل متهم میکند. نگهبان موجودی داخل جعبه داراییهای لئوناردو را از او میگیرد. نازاریو تمام آنها را به عنوان مدرک جرم مورد بررسی قرار میدهد. او همچنین به کارتهای مخصوص فال اشاره میکند و میگوید همانطور که توماس اشاره کرده بود این کارتها شبیه نقشی است که داخل آرشیو کشیده شده بود.

حیاط: لئوناردو به تیرک چوبی بسته شده و در حال سوزانده شدن است. نازاریو با چشمان خیره دادگاهی صحرایی تشکیل داده و در حال بیان جرم لئوناردو است. برونو و دو نگهبان برای تماشای سوزانده شدن لئوناردو باقی مانده اند. از صلیب برای پاره کردن گره طناب که دستان لئوناردو توسط آنها بسته شده استفاده نمایید. لئوناردو خود را آزاد کرده و با یک ضربه نگهبانان را از پا در می آورد. سپس به سمت برونو رفته و سیلی محکمی به او میزند. برونو برای او توضیح میدهد که نازاریو او را ترسانده است.

بیمارستان: قاتل را داخل بیمارستان می یابید که خود را برای احضار نمودن برزرک آماده میکند. به توضیحات قتل گادفرید و آمبرتو گوش دهید. لئوناردو قاتل را تحریک کرده و او را خشمگین میسازد. قاتل از برزرک کمک میطلبد. او بیمارستان را به آتش میکشد. سپس با لئوناردو درگیر شده و او را به زمین می افکند و به سمت در ورودی بیمارستان میدود. برونو راه او را سد میکند. لئوناردو در میان انبوه شعله های آتش گیر افتاده است. کتاب روی میز را در آتش بیندازید.

صحنه انتهایی و توضیحات قتل آنسلمو و نیکلاس را ببینید. در انتها لئوناردو پس از صحبت با راهب بزرگ و مارسلو کتابدار ، برونو را به آنها سپرده و صومعه را ترک میکند. برونو مایه دندان درد من است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت