پرونده مخفی تانگوسکا
تهیه و تنظیم : گروه نرم افزاری دارینوس
فهرست مطالب
روسیه- قطار (قسمت دوم)
گزارش هایی از چند شاهد عینی
روسیه- قطار (قسمت سوم)
تاریخچه تحقیقات
روسیه- بیمارستان (قسمت اول)
نظریه ها – نظریه های علمی
روسیه- بیمارستان (قسمت دوم)
نظریه ها – نظریه های غیر علمی
روسیه- بیمارستان (قسمت سوم)
روسیه – تانگوسکا (قسمت اول)
روش کلی و نکاتی دربارۀ بازی
روسیه – تانگوسکا (قسمت دوم)
شخصیت ها – قسمت اول
روسیه – تانگوسکا (قسمت سوم)
شخصیت ها – قسمت دوم
کوبا- آسایشگاه (قسمت اول)
شخصیت ها – قسمت سوم
کوبا- آسایشگاه (قسمت دوم)
برلین – قسمت اول
کوبا- آسایشگاه (قسمت سوم)
برلین – قسمت دوم
ایرلند-کافه
برلین – قسمت سوم
ایرلند-قلعه (قسمت اول)
برلین – قسمت چهارم
ایرلند-قلعه (قسمت دوم)
برلین – قسمت پنجم
ایرلند-قلعه (قسمت سوم)
روسیه- ایستگاه قطار نظامی (قسمت اول)
روسیه- ایستگاه قطار نظامی (قسمت دوم)
قطب- ایستگاه (قسمت اول)
روسیه- ایستگاه قطار نظامی (قسمت سوم)
قطب- ایستگاه (قسمت دوم)
روسیه- قطار (قسمت اول)
قطب- ایستگاه (قسمت سوم)
در حدود ساعت 15/7 صبح 30 ژوئن 1908 ساکنان شمال غرب دریاچۀ بایکال در روسیه، ستونی عظیم از نوری آبی رنگ با درخششی در حد خورشید را مشاهده کردند که در آسمان حرکت می کرد. حدود ده دقیقه بعد انفجاری عظیم در دل جنگل های منطقۀ تانگوسکا در سیبری رخ داد. موج ناشی از انفجار در حدی بود که پنجره های منازل تا صدها کیلومتر دورتر از منطقه شکسته شدند. گزارش شاهدان بیشتر حاکی از آن است که صدای ناشی از واقعه بیشتر به زمین لرزه شبیه بوده است تا انفجار.
واقعه در تمام ایستگاه های لرزه شناسی اروپا و آمریکا به ثبت رسید. پس از آن هوا به حدی تاریک شد که خواندن تنها در زیر نور چراغ امکان داشت. کاهش دید نسبی تا چندین ماه پس از انفجار حتی در ایالات متحده نیز به ثبت رسید.
– اس . سیمینوف: به هنگام صبحانه در خانه ام در واناوارا (5/6 کیلومتری محل انفجار) نشسته بودم. ناگهان آسمان در شمال به دو پاره تقسیم شد و گلوله ای آتشین به جنگل های تانگوسکا برخورد کرد. بلافاصله هوا به صورت غیر قابل تحملی گرم شد. من تمام لباسهایم را در آوردم. بعد هوا کاملاً تاریک شده و صداهای غرش به گوش می رسید. من بیرون رفتم. سنگ های زمین به حدی داغ بودند که نمی توانستم به آن ها دست بزنم. من کم کم از حال رفتم. وقتی بهوش آمدم متوجه شکسته شدن تمام شیشه ها شدم.
– روزنامۀ سیبر: در 30 ژوئن 1908 اتفاق عجیبی در ناحیه ما رخ داد. در دهکدۀ کاریلنکی یکی از روستاییان که شاهد ماجرا بود، نور خیره کننده ای را از شمال غرب مشاهده کرد که به شکل یک استوانه بود و چند دقیقه بعد به زمین برخورد کرد. سپس آسمان کاملاً تاریک و هوا بسیار گرم شد. از محل برخورد هنوز هم نور شدیدی دیده می شد و صداهای ضربه مانندی از آن جا به گوش می رسید. اهالی دهکده فکر می کردند پایان دنیا فرا رسیده است و با وحشت بسیار به اطراف می دویدند. تمام شیشه ها نیز شکسته شده بود.
با وجود ابعاد این واقعه، با شگفتی بسیار تحقیقاتی رسمی در زمان حادثه انجام نشد. شاید علت این امر اوضاع نابسامان روسیه در آن سال ها و جنگ جهانی اول بود. اولین اکتشافات ثبت شده در این زمینه در سال 1921 انجام شد. یک زمین شناس روسی به نام لئونید کولیک در آن سال از آکادمی علوم شوروی مأمور شد به محل واقعه رفته و دربارۀ آن تحقیق کند. او معتقد بود برخورد یک سنگ آسمانی باعث این اتفاق شده است.گروه او در سال 1927 گزارش خود را دربارۀ بررسی ناحیه منتشر کردند. با گذشت حدود 20 سال از زمان واقعه هنوز هم تا شعاع 50 کیلومتری از منطقه ای نزدیک رودخانه تانگوسکا (که برخورد احتمالاً در آنجا صورت گرفته است) درختان از بین رفته و هیچ حفره ای که نشان از برخورد باشد یافت نشد. کولیک ده سال در آنجا ماند. او بالاخره گودال هایی را یافت که احتمالاً بر اثر برخورد به وجود آمده بودند ولی به دلیل ایجاد مرداب در طی سالها نمی توانست در این باره اظهار نظر قطعی کند. بررسی های بعدی او نشان داد که افتادن درختان نه به شکل یک دایره حول یک مرکز، بلکه به شکل پروانه است. تحقیقات دهه های 50 و 60 میلادی باعث کشف ذراتی شیشه مانند شد. در بررسی های آزمایشگاهی وجود ترکیبات غنی نیکل و ایریدیم در آن ها ثابت شد. این مواد در سنگ های آسمانی نیز به وفور یافت می شوند. ولی مشکل این بود که تانگوسکا ناحیه ای آتشفشانی بوده است و ایریدیم در خاک این نوع نواحی نیز زیاد است. از سوی دیگر گزارشات و مصاحبه های شاهدان نشان می داد در سال بعد از واقعه تا شعاع یکصد کیلومتری افراد بسیاری از ساکنان محلی به نوعی بیماری پوستی با جوش های عفونی قرمز رنگ مبتلا شده اند. این امر احتمال وجود تابش های رادیو اکتیو را در منطقه تأیید می کرد ولی طبق بررسی های سال 1959 سطح بالایی از تابش در این ناحیه وجود نداشته است.
نظریه های علمی
برخورد شهاب سنگ
اصلی ترین نظریه دربارۀ واقعه تانگوسکا در مجامع علمی، عبور یک شهاب سنگ از جو زمین و انفجار آن در 6 تا 10 کیلومتری سطح زمین است. شهاب سنگ های بسیاری هر روزه وارد جو زمین می شوند. سرعت متوسط آن ها حدود ده کلیومتر در ثانیه است و اغلب آن ها بسیار کوچک هستند. هنگام عبور از جو زمین، فشردگی هوای جلوی جسم باعث ایجاد حرارت زیادی در شهاب سنگ می شود. همین امر باعث انفجار اغلب آنها قبل از رسیدن به سطح زمین می شود. بررسی ها نشان داده است که برخورد یک شهاب سنگ با قطر ده متر می تواند انفجاری معادل 20 هزار تن تی ان تی یعنی تقریبا معادل با بمب اتمی هیروشیما ایجاد کند. این در حالی است که انفجار تانگوسکا در حدود هزار برابر انفجاری این چنین بوده است.
انفجار یک ستاره دنباله دار
در سال 1930 یک ستاره شناس انگلیسی به نام ویپل اعلام کرد واقعۀ تانگوسکااحتمالاً ناشی از انفجار یک ستاره دنباله دار بوده است. ترکیبات ستاره های دنباله دار اغلب به صورت یخ و غبار بوده که هنگام عبور از جو کاملاً تبخیر شده و اثری از خود برجای نمی گذارند. عصر روز قبل از واقعه در اروپا جسمی شبیه به یک ستارۀ دنباله دار در آسمان دیده شده بود. در ضمن بررسی خاک ناحیه نیز وجود ترکیبات ستاره های دنباله دار را تأیید می کند. بررسی های گروهی از دانشمندان در سالهای 1983 و 2001 نیز تا حدی صحت این نظریه را نشان می دهد. حتی سنگ بزرگی نیز کشف شد که می تواند بخشی از یک ستارۀ دنباله دار باشد. ولی برخورد این سنگ باید حفرۀ عمیقی را برجای گذاشته باشد درصورتی که چنین چیزی در محل کشف آن دیده نشد. البته ایده هایی نیز حاکی از انفجار در بالای سطح زمین وجود دارد.
ناحیه تانگوسکا، منطقه ای آتشفشانی است و فعالیت های زیر زمینی نیز در آن شدید است. در سال 2002 اپیفانوف و کوندات نظریه ای را عنوان کردند که طبق آن واقعه احتمالاً ناشی از انفجار گاز متان جمع شده در زیر زمین بوده است.
نظریه های غیر علمی
در 1973 جکسون و رایان نظریه ای مبتنی بر ورود یک سیاهچاله به داخل زمین از منطقه را ارائه کردند.درصورت صحت این امر باید انفجاری در منطقۀ دیگری نیز رخ می داد که ناشی از خروج از زمین بوده باشد.
در 1967 کوون اعلام کرد که انفجار به دلیل برخورد ضد ماده با زمین بوده است. ولی در صورت وجود چنین امری باید پرتوهای گامای شدیدی ثبت می شد که چنین گزارشی ثبت نشده است.
بمب هیدروژنی طبیعی
در 1989 دی آلسیو و هارماس نظریه ای را اعلام کردند که طبق آن انفجار ناشی از یک بمب هیدروژنی طبیعی بوده است. بمب هیدروژنی نیاز به دوتریم دارد و این دوتریم نیز احتمالاً در یک ستاره دنباله دار بوده که وارد جو زمین شده است.
سفینه های بیگانه های فضایی
نظریاتی تخیلی نیز در زمینه انفجار یک سفینه فضایی متعلق به بیگانگان وجود دارد. حتی موادی هم یافت شده که گفته می شود از این انفجار برجای مانده است.
آزمایشات مخفی دولت روسیه
اینکه چگونه ممکن است اولین تحقیقات رسمی درباره این واقعه پس از 15 سال صورت بگیرد و در عین حال پس از این مدت درختان افتاده در این منطقه بدون هیچگونه تغییری باقی بمانند.شبهاتی است که باعث شکل گرفتن نظریه ای مبنی بر دخالت دولت روسیه در مخفی نگاه داشتن علت اصلی واقعه تانگوسکا شده است.
چند سال پس از واقعه تانگوسکا دانشمندی به نام ولادیمیر کالینکوف به همراه دستیارش مانوئل پرز و یک راهنمای محلی راهی منطقه می شوند.کالینکوف به طرز مرموزی ناپدید می شود.
آنها در آنجا چه یافتند؟ چرا همه در این باره مدتها سکوت کردند؟ آیا بستری شدن مانوئل و مرگ مرموز همسر ولادیمیر به تحقیقات تانگوسکا مربوط است؟ و حال چرا پس از سالها و لادیمیر گم شده است؟
اینها سوالاتی است که نینا تنها دختر ولادیمیر با آنها مواجه است و تنها راه پاسخ دادن به آنها، یافتن شاهدان و صحبت با آنها است. ولی گویا افراد دیگری نیز به این موضوع بسیار علاقمند هستند! شما در نقش نینا و همراهش مکس به دنبال یافتن اسرار تانگوسکا و سر نخ هایی برای رسیدن به ولادیمیر در قالب یک بازی ماجرایی و مهیج هستید. و البته در پایان تنها این سوال باقی می ماند، تانگوسکای بعدی کجا و کی رخ می دهد؟!
بازی تانگوسکا نیز مانند سایر بازی های ماجرایی بر مبنای حل معما از طریق یافتن و کار با اشیاء مختلف و گفتگو با سایر شخصیت ها قرار دارد و علاقمندان به این گروه از بازی ها به سادگی می توانند مراحل مختلف را پشت سر بگذارند.
در این جا به ذکر نکاتی می پردازیم که میتواند به شما در بخش های مختلف کمک کند.
• یکی از نکات مفیدی که در بازی وجود دارد مشاهدۀ آیکون ماوس و کلیدهای قابل استفاده در تمام نقاط است. با دقت به آنها می توانید راحت تر کار را ادامه دهید.
• راهنمای بازی با علامت ذره بین در گوشۀ پایین و سمت راست صفحه آمده است. با کلیک بر روی آن برای لحظاتی تمام کارهایی که باید در آن صفحه انجام داد را مشاهده می کنید. این قابلیت قابل فعال و غیرفعال کردن از طریق منوی تنظیمات است.
• دفترچۀ خاطرات نینا به شکل یک دفتر باز در نزدیکی راهنمای بازی قرار دارد. این دفترچه نیز کمک بسیاری به شما در بررسی مسائل می کند. در برخی مواقع نیز رجوع به آن ضروری است.
• منوی وسط بازی با کلیک بر روی علامت رایانه قابل دسترسی است و در آن می توان بازی را ذخیره و بارگذاری کرد و سایر عملیات لازم را انجام داد.
• برای ذخیره کردن بازی محدودیتی وجود ندارد.
• اشیاء بدست آمده در پایین صفحه قرار می گیرند و براحتی می توانید آن ها را با راست کلیک بررسی، و با کلیک چپ برای استفاده بردارید.
• برای ترکیب دوشی کافی است یکی را برداشته و روی دیگری بیاندازید.
• برای خروج سریعتر از نماها می توانید از دوبار کلیک استفاده کنید.
• گاهی لازم است یک شی را بیش از یک بار مورد بررسی قرار دهید.
نیناکالینکوف
دختر ولادیمیر کالینکوف. او پس از ناپدید شدن مرموز پدرش به دنبال او می گردد و همین راه اسرار بسیاری را برایش آشکار می کند.
مکس گروبر
پسر جوانی که همکار پدر نینا در موزه است. پس از آغاز ماجراها او نیز همراه با نینا و به دنبال ولادیمیر راهی سرزمین های دیگر می شود.
ولادیمیرکالینکوف
دانشمندی روس که سال ها است در آلمان سکونت دارد. او در جوانی تحقیقات بسیاری را در ناحیه تانگوسکا انجام داده است ولی اینک اکتشافات آن زمان او برایش مشکلات زیادی بوجود آورده است.
اولگ کمبرسکی
دوست قدیمی ولادیمیر. او ظاهراً اطلاعات بسیاری از ولادیمیر دارد. در طول ماجرا اولگ کمک موثری برای نینا است اما . . .
کارآگاه کانسکی
مأمور بررسی پرونده مفقود شدن ولادیمیر. او ظاهراً به دنبال یافتن پاسخ ها است ولی ناگهان ناپدید می شود.
مردی ثروتمند و با نفوذ در مسکو. او متخصص جمع آوری اطلاعات است، ولی در باطن به دنبال اهداف دیگری است.
نیکول شارل روآ
پرفسوری باهوش و با ایده های عجیب. او برای رسیدن به اهدافش حاضر است هر کاری را انجام دهد.
مانوئل پرز
همکار ولادیمیر درتانگوسکا. او احتمالاً اطلاعات بسیاری از وقایع آن زمان دارد و به همین علت سالهاست بسیاری به دنبال ساکت کردن او هستند.
ماسیمو گتوزو
یک ایتالیایی – آمریکایی بسیار ثروتمند. نامی که در پشت پرده بسیاری از ماجراهای وابسته به تانگوسکا است.
کن مورانجی
لردی پیر در ایرلند. او دوست قدیمی ولادیمیر است و بسیاری از سرنخ ها به او منتهی می شود.
به محض ورود به اتاق پدر متوجه می شوید که ثبت وقایع در دفترچه خاطراتتان آغاز می شود. با کلیک بر روی آیکون این دفترچه در هر زمان می توانید از محتویات آن آگاه شوید. میزی که رایانه روی آن قرار دارد را بررسی کنید. نقشه روی دیوار را بررسی کنید. نگاهی به قفسه فایل ها که در طرف راستتان قرار دارد بیندازید. به طرف محلی که سکه ها در آنجا قرار داده شده اند بروید. ویترین را بررسی کنید. این محل کنار پنجره قرار دارد. با بررسی ویترین متوجه می شوید که یکی از سکه هادر جای خود نیست! نوشته سمت راست ویترین را بخوانید. رادیاتور زیر پنجره را بررسی کنید. سعی کنید که دریچه آن را باز کنید. دریچه در گوشه بالا و سمت راست آن قرار دارد. مدارک بالای کاناپه را بررسی کنید. عکس کنار مدرک را نیز ملاحظه کنید. عکسی که در مقابل رادیاتور روی زمین افتاده است را بردارید. دفترچه خاطرات را ببینید. ظرف چینی سفید را ازروی میز بردارید. آن را بررسی کنید. در اطراف میز گشتی بزنید. با پلیس تماس بگیرید. تکه سنگی که روی پارچه ی نزدیک تلفن قرار دارد را بردارید. آن را بررسی کنید. متوجه می شوید که رنگ قرمز- بنفشی برروی آن به چشم می خورد.
ماشینی که پشت سرتان و در سمت راست در قرار دارد را بررسی کنید. به طرف آن رفته و ارلن را از روی آن بردارید. تکه سنگ را درآن قراردهید. به راهرو بروید. سعی کنید تا درب سمت چپی را باز کنید. نام روی در که در طرف راست قرار دارد را بخوانید. مکس گروبر! به گیاه گلدان نگاهی بیندازید. یک تکه از آن را برداشته و در ظرف چینی قرار دهید.
به اتاق پدر برگردید. به طرف رادیاتور بروید. با باز کردن دریچه رادیاتور ظرف چینی رااز آب پر کنید. به راهرو برگردید. تابلوی اعلانات را بخوانید. سعی کنید تا در جعبه فیوز کنار آن را باز کنید. از درب سمت راستی راهرو عبور کنید. لیستی که درکنارقفسه بروشورها به دیوار نصب شده را بخوانید. نقشه ساختمان را بررسی کنید. به تیرانازاروس (دایناسور) نگاه کنید. به قسمت پشتی بروید. پایه سنگی دایناسور را بررسی کنید. درب مخفی ای که روی آن قرار دارد را باز کنید. با ادی صحبت کنید. پس از پایان صحبتتان کلید را از اتاقکی که ادی در آن بود بردارید. نمودار روی دیوارو سپس Triceratop را بررسی کنید. از این قسمت موزه خارج شده واز پله ها بالا بروید. با استفاده از کلیدی که پیدا کرده اید جعبه فیوز را باز کنید. با برداشتن از فیوز صدای موسیقی مکس گروبر را قطع کنید !!!! حالا مکس صدایتان را می شنود!! با او صحبت کنید.
مجدداً وارد اتاق پدر شوید. با کارآگاه صحبت کنید. چه کارآگاه عجیبی! پس از خروج از اتاق با مکس صحبت کنید.بعد از رفتن مکس مجسمه هایی که در ورودی موزه قرار دارند را بررسی کنید. به عبارت ” هر دوی آنها مراقب ورودی موزه هستند ” توجه کنید. یک تکه از شیشه های رنگی که در طرف راست پله های موزه روی زمین ریخته اند را بردارید. پرچم نمایشگاه که در بالای ورودی نصب شده را بخوانید. سوار موتور شده و به آپارتمان پدر بروید. متوجه می شوید که کسی آپارتمان اورا بهم ریخته و ناگهان … ! مشتی به صورتتان می خوردو….
بعد از این که صبح روز بعد به هوش می آیید سردرد شدیدی دارید. پرونده هایی که در طرف چپ در قرار گرفته اند را بررسی کنید. ضبط خبرنگاری رااز روی زمین بردارید. ضبط در طرف چپ کمد قرار دارد. آن را بررسی کنید. دو باطری به دست می آورید. کمد را بررسی کنید. آکواریوم را بررسی کنید.در داخل آن علاوه برتعدادی ماهی یک کلید نیز قرار دارد. یک حفره در داخل آکواریوم وجود دارد اما نمی توانید دست خود را داخل آن ببرید. کتاب قرمز- قهوه ای رااز کشوی روی تخت بردارید. کتاب را بخوانید. مشخص می شودکه در واقع این کتاب نیست، بلکه در داخل آن نوار جاسازی شده است. تخت را بررسی کنید. میز رایانه را بررسی کنید. تکه پیتزا را از داخل ظرف بردارید. نمکدان را بردارید. مداد رااز روی میز بردارید. ضبط صوت را بررسی کنید. کاغذهایی که به دیوار چسبانده شده اند را بررسی کنید. از صفحه کلید استفاده کنید. مشخص می شود که برای ورود به رایانه رمز عبور لازم است. از اتاق خارج شوید.
به طرف دوچرخه زنگ زده حرکت کنید. تلمبه آن را بردارید. سطل زنگ زده زیر ناودانی را بررسی کنید. پر از آب است. دسته آن را بردارید. میان زباله ها جستجو کنیدتا یک دستکش لاستیکی و یک پره چرخ قدیمی پیدا کنید. حصار شکسته زیر پنجره را بررسی کنید. به طرف پارکینگ بروید. جعبه چوبی ای که درکنار ماشین قرار دارد را بررسی کنید تا یک نوار چسب دورویه و یک چسب مایع پیدا کنید. ته سیگارهای اطراف را بررسی کنید. صندلی موتور سیکلت را با کلیدتان باز کنید. از داخل آن عینک آفتابی و تلفن همراهتان را بردارید.شیشه رنگی را با عینک آفتابی ترکیب کنید. سوار موتور شده و به موزه بروید. با دختری که روی نیمکت خوابیده صحبت کنید. بعد از پایان صحبت ها تیوب پنچر شده را از چرخ عقبی دوچرخه بیرون بیاورید. به آپارتمان پدر برگردید. با تلمبه تیوب را باد کنید. تیوب را در سطل زنگ زده زیر ناودان فرو ببرید. محل سوراخ را مشخص کنید. چسب را به دستکش لاستیکی زده و آن را به تیوب بچسبانید. به موزه بازگردید. تیوب پنچرگیری شده را در چرخ عقبی دوچرخه قرار دهید. با دختر بار دیگر صحبت کنید. بعد از اتمام مکالمات باطری هایی که در اختیار دارید را داخل دوربین قرار دهید. دفترچه خاطراتتان را ببندید. دوربین را به دختر بچه بدهید. او در عوض به شما یک آهن ربای کوچک هدیه می کند.
به آپارتمان پدرتان بازگشته و وارد شوید. با استفاده از آهن ربا کلید داخل در آب را بردارید. کتابی که برای کاست طراحی شده بود را با این کلید باز کنید. نوشته زرد رنگ را بررسی کنید. دفترچه تلفن پدر را بررسی کنید. لبه پایینی و سمت چپ فرش را بررسی کنید. ملاحظه می کنید که شکاف کوچکی در زمین وجود دارد. آن رابررسی کنید. با استفاده از پره چرخ، نواری که در شکاف قرار داردرا از آنجا خارج کنید. به طرف میز رایانه بروید. آن را بررسی نموده و نوار را در ضبط صوت قرار بدهید. ضبط را روشن کرده و پیام پدر را بشنوید. در این پیام یک رمز وجود دارد. این رمز، رمز عبور رایانه است.اولین و آخرینِ پلاک ماشین، همان اولین وآخرین رقم شماره ماشین است. ماشین قدیمی ای که در پارکینگ قرار دارد. اما منظور از یک چهارم شکاف ها به سوی دنیای زیر زمینی، چیست؟ونگهبانان محل کار چه چیزهایی هستند؟ از اتاق خارج شوید. اولین وآخرین رقم شماره ماشین 2و3 است. ته سیگارهای کنار فاضلاب را به خاطر می آورید؟ این فاضلاب ورودی دنیای زیر زمینی است. سوراخهای آن را بشمارید. تعداد آنها 16 عدد است. یک چهارم آنها یعنی 4. پس سه رقم اول 2و3و4 هستند. حال باید بفهمیم که منظور از نگهبانان محل کار چیست؟ دو مجسمه ورودی موزه را به خاطر دارید؟ بله درست است رقم آخر 2 است. وارد آپارتمان شده و این چهار رقم را وارد رایانه کنید. اطلاعات رایانه را بررسی کنید. یکی از آنها به فردی به نام اولگ مربوط می باشد. با خواندن دفترچه تلفن پدر آدرس او را پیدا کنید. از آپارتمان خارج، سوار موتور سیکلت شده و به خانه اولگ بروید.
کیسه پلاستیکی آبی را بردارید. کیوسک تلفن را بررسی کنید. دسته سطل را به کیسه پلاستیکی وصل کنید. از راهی که در طرف چپ خانه قرار دارد عبور کنید. دسته جاروی کنار دیوار را بردارید. شلنگ آب را بررسی کنید. از شکاف پنجره به داخل نگاه کنید. به ظرف غذایی که بر روی زمین آشپزخانه قرار دارد نگاه کنید. به طرف خیابان بروید. در مقابل درب بایستید. دریچه مخصوص عبور حیوانات را بررسی کنید. زنگ در را بزنید. با اولگ صحبت کنید. پیتزا را در ظرف غذای گربه قرار دهید. به باغ خانه بروید. یک بار دیگر از شکاف پنجره داخل خانه را نگاه کنید. به اولگ توجه کنید. به خیابان بروید. نوارچسب دوطرفه را به تلفن همراهتان بچسبانید. دسته جارو را به کیسه پلاستیکی وصل کنید. به طرف درب اصلی خانه بروید. تلفن همراه را به بدن گربه بچسبانید. به پیتزای داخل ظرف نمک بزنید. گربه تشنه شده و برای خوردن آب به داخل خانه میرود. از شکاف پنجره یکبار دیگر داخل خانه را نگاه کرده و وضعیت گربه و اولگ را بررسی کنید. به خیابان بروید. وارد کیوسک تلفن شده و تلفن همراه خود را شماره گیری کنید. به واکنشهای گربه به خاطر لرزش تلفن توجه کنید. با سبدی که با کیسه پلاستیکی و دسته جارو درست کرده اید تلفن همراهتان را که همراه با گربه به بالای درخت رفته و در میان شاخه ها گیر کرده بود را بردارید. به موزه باز گردید. وارد موزه شده از پله ها بالا بروید. در اتاق مکس را بزنید. با اوصحبت کنید. در یخچال کنار در را باز کنید. نشان کنار یخچال را بررسی کنید. از پره چرخ استفاده و چشم نشان را در آورید. سیمان را در ظرف چینی که در داخل خود آب داشت بریزید. نیم تاج را در محتوای ظرف فرو ببرید. شیشه قرمز رنگ را در نیم تاج قرار دهید. شیشه سبز رنگ را در نیم تاج جاسازی کنید. در ظرف آزمایشگاهی که حاوی سنگ بود اسید بریزید. یاقوت ارغوانی را نیز در نیم تاج قرار بدهید. نیم تاج را بررسی کنید. از اتاق خارج شوید. به اتاقی که در طرف راست قرار دارد بروید. نقشه ساختمان را بررسی کنید. به طرف دیوار مقابل آن رفته و نیم تاج را برروی لامپ قرار دهید. یکبار دیگر نقشه را بررسی کنید. با مکس صحبت کنید. زمانی که به اتاق مکس بازگشتید سپر را بررسی کنید. سکه را از روی آن بردارید. گلدان را بررسی کنید. سپر وماسک داخل اتاق را نیز مورد مطالعه قرار دهید. از اتاق خارج شوید. وارد دفتر کار پدر شده و به طرف چپ بروید. ویترین سکه ها در کنار پنجره را بخاطر دارید؟ به آنجا رفته و سکه را در جای خود قرار دهید. متن طرف راست را بخوانید. مشخص می شود که باید طوری آنها را بچینید که در هیچ ردیف و قطر سکه هم شکل وجود نداشته باشد.
روسیه-ایستگاه قطار نظامی (قسمت اول)
پس از صحبتهای اولیه با سرگئی، فولکس واگن را بررسی کنید. تل زباله کنار ماشین را بررسی کنید تا یک مهره و یک تکه چوب دو شاخه پیدا کنید. کیف کارگر فاضلاب را جستجو کنید. بسته صبحانه او را می یابید. آن را بررسی کنید. متوجه می شوید که صبحانه او کره و نان است. در عین حال یک نوار پلاستیکی نیز پیدا می کنید. نوار پلاستیکی را به چوب دو شاخه وصل کنید. مهره را نیز به این تیر و کمان متصل کنید. آگهی قرمز رنگ روی دیوار را بخوانید. آجرهای روی زمین را بردارید. با کارگر فاضلاب صحبت کنید. آجرها را در زیر محور(اکسل) پشتی ماشین قرار دهیدو سعی کنید تا جک را بردارید. با استفاده از کره روی جک زنگ زده، آن را روان کرده و بردارید. یکبار دیگر با کارگر فاضلاب صحبت کنید. به طرف درب کناری ایستگاه قطار بروید. با گروهبان یاشین صحبت کنید. روزنامه او را بررسی کنید. ته سیگارهای روی زمین را بررسی کنید. در کنار علامت توقف تعدادی سنگ ریزه روی زمین ریخته شده است. آنها را بردارید. بار دیگر با گروهبان صحبت کنید. از او درباره سیگار بپرسید. با استفاده از تیروکمانی که سنگ ریزه را در آن قرار داده اید لامپ بالای سر او را هدف بگیرید. روزنامه را بردارید. آن را بخوانید. با استفاده از مداد شماره مسابقه بخت آزمایی راروی روزنامه مشخص کنید. نزد کارگر فاضلاب برگردید. روزنامه را به او بدهید. مانع بالای کانال را بردارید. شلنگ را بردارید. وارد کانال بشوید. جعبه کبریت را ازروی زمین بردارید. زباله های کنار دیوار را بررسی کنید. فاضلاب را بررسی کنید. لوله کنار در را بررسی کنید. سعی کنید که آن را باز کنید. از جک ماشین استفاده و در را باز کرده و وارد شوید. بشکه ها را بررسی کنید. جعبه تقسیم را بررسی کنید. دریچه قرمز رنگ روی زمین را بررسی کنید. پله های فلزی طرف چپ را امتحان کنید. سعی کنید تا میله های فلزی که همراه دارید رادر میان پله ها قرار دهید.
روسیه-ایستگاه قطار نظامی (قسمت دوم)
نزد گروهبان یاشین برگردید. با او صحبت کرده
و میله های فلزی را به او بدهید. مجدداً به کنار پله ها باز گردید و میله های فلزی خم شده را در میان آنها قرار دهید. از پله ها بالا بروید. علامت ” سیگار نکشید” را بررسی کنید. از شکافی که برروی درب اولین توالت قرار دارد به داخل نگاه کنید. برروی یکی از پاهای فرد کلیک کنید. متوجه می شوید که او راننده قطار است.کلید قطار در چاه توالت افتاده است. از درب انتهای راهرو و سمت چپ وارد اتاق کناری شوید. سعی کنید تا سکه های روی میز و داخل ظرف را بردارید. با استفاده از کبریت سیگاری که در اختیار دارید را روشن کنید. سیگار روشن را در کنار ظرف قرار دهید. ماشین خودکاری که با انداختن سکه جنس مورد نظرتان را تحویل می دهد را بررسی کنید. سماور را بررسی کنید. علامت سیگار نکشید را بررسی کنید. کمد سمت راستی را باز کنید.
داخل آن را جست وجو کنید. دو عکس روی در را بررسی کنید. لباس فرم، پاکت، بی سیم و جوراب زنانه را بردارید. سعی کنید تا کمد سمت چپی را باز کنید. به توالت مردانه برگردید. از کانال پایین بروید. جعبه تقسیم (distributer) را بررسی کنید. به طرف راست رفته و از این قسمت خارج شوید. جوراب را به لوله کنار در وصل کنید. از نوار مانع (Barrier tope) برای محکم کردن آن استفاده کنید. به کنار پله ها برگردید. از آنها بالا بروید. شلنگ را به شیر آب وصل کرده و سر دیگر آن را در مجرای سمت چپ توالت، روی زمین قرار دهید. شیر آب را باز کنید. از کانال پایین بروید. دریچه را باز کنید. ( در طرف راست جعبه تقسیم قرار دارد.) بعد از این که نقشه مورد نظر تان عملی شد به طرف راست رفته و از این قسمت خارج شوید. جوراب را از سر لوله باز کنید و آن را بررسی کنید.
روسیه-ایستگاه قطار نظامی (قسمت سوم)
بار دیگر از پله ها بالا رفته و شیر آب را ببندید. از شکاف روی توالت، داخل را نگاه کرده و جوراب را به راننده قطار بدهید. وارد اتاقی که کمدهای لباس در آنجا قرار دارد شوید. از درب سمت چپی خارج شوید. با دو مرد سیاه پوشی که از درب روبرویی محافظت می کنند صحبت کنید. به طرف سربازی که در کنار در قطارایستاده بروید و با او صحبت کنید. تانکی که در پشت قطار می بینید را بررسی کنید. نزد گروهبان یاشین برگردید. با او صحبت کرده و درباره دو مامور اف اس بی از او سوال کنید.
از کانال پایین بروید. با استفاده از بی سیم با مرکز ارتباط برقرار کنید. از شماره 15 به شماره 48 … با مرکز دوباره دو مامور صحبت کنید (برای این کار بی سیم را روی نینا اعمال نمایید). وارد کانال فاضلاب شده و از پله ها بالا بروید. وارد اتاق کمدها شده و از درب سمت چپ خارج شوید. دو مرد سیاهپوش در جای قبلی خود نیستند. وارد اتاقی که تحت محافظت بوده بشوید. سولوتف بیچاره را تفتیش کنید و پلاک نظامی اش را برای خود بردارید. آن را بررسی کنید. زیر سیگاری روی میز را بررسی کنید. باطری را بررسی کنید. برانکارد را بررسی کنید. از اتاق خارج شوید. وارد اتاقی که کمدهای لباس در آن قرار دارد شوید. سعی کنید تا کمد سمت چپی را باز کنید. کد روی پلاک سولوتف را وارد کنید. 31545. داخل کمد را جستجو کنید. مجوز ورود به قطار را بردارید. آن را بررسی کنید. از اتاق خارج شوید. به طرف سربازی که در کنار قطار حضور دارد بروید. مجوز خود را به او نشان داده و وارد قطار شوید.
از کانال پایین بروید. با استفاده از بی سیم با مرکز ارتباط برقرار کنید. از شماره 15 به شماره 48 … با مرکز دوباره دو مامور صحبت کنید (برای این کار بی سیم را روی نینا اعمال نمایید). وارد کانال فاضلاب شده و از پله ها بالا بروید. وارد اتاق کمدها شده و از درب سمت چپ خارج شوید. دو مرد سیاهپوش در جای قبلی خود نیستند. وارد اتاقی که تحت محافظت بوده
بشوید. سولوتف بیچاره را تفتیش کنید و پلاک نظامی اش را
خود بردارید. آن را بررسی کنید. زیر سیگاری روی میز را بررسی کنید. باطری را بررسی کنید. برانکارد را بررسی کنید. از اتاق خارج شوید. وارد اتاقی که کمدهای لباس در آن قرار دارد شوید. سعی کنید تا کمد سمت چپی را باز کنید. کد روی پلاک سولوتف را وارد کنید. 31545. داخل کمد را جستجو کنید. مجوز ورود به قطار را بردارید. آن را بررسی کنید. از اتاق خارج شوید. به طرف سربازی که در کنار قطار حضور دارد بروید. مجوز خود را به او نشان داده و وارد قطار شوید.
سعی کنید تا یکی از اسلحه ها را بردارید. میوه خشک شده و نوشیدنی را از روی میز بردارید. سعی کنید تا سرباز را تفتیش بدنی کنید. لامپ بالای سر او را بردارید. نقشه روی دیوار را بررسی کنید.
وارد آشپزخانه شوید (در طرف چپتان قرار دارد). جعبه تخم مرغ را بررسی کنید. شیشه عسل را بردارید. برنامه غذایی سفید رنگ و جدول زمان بندی سبز رنگ روی دیوار را بررسی کنید. از آشپزخانه خارج شوید. از درب انتهای راهرو عبور کنید تا وارد واگن بعدی بشوید. با دستیار دانشمند صحبت کنید. دو تکه نان سفید بردارید. سعی کنید تا تکه سوم را هم از داخل سبد بردارید. نوشته های روی تخته سیاه را بخوانید. با دانشمند صحبت کنید. سعی کنید تا کوره مخصوص را فعال کنید. در انتهای واگن را باز کنید. لامپ صد وات روی دیوار را بردارید. دکمه آیفون روی دیوار را بفشارید. به واگن قبلی، همانجایی که سرباز روی صندلی خوابیده بود، برگردید. لامپ صد وات را بالای سر او وصل کنید. کلید برق روی دیوار را بفشارید. از آشپزخانه خارج شوید. کیف سرباز را جستجو کنید. یک بطری روغن کرچک پیدا می کنید. بار دیگر کیف را جستجو کنید. وارد آشپزخانه شوید. میوه های خشک شده را درظرفی که روی گاز قرار دارد بگذارید. آب میوه را به آن اضافه کنید. سپس عسل و روغن کرچک را نیز به آن بیفزایید.حاصل را روی نان بمالید.
وارد واگن دانشمند و دستیارش بشوید. نان و مربا را به دانشمند بدهید. با او صحبت کنید. او مجبور به ترک شما می شود. به آشپزخانه برگردید. بطری خالی که همراه دارید را از آب پر کنید.وارد واگن دانشمند شوید. با دستیار صحبت کنید. از بطری آب استفاده و چند قطره آب روی سه راهی روی زمین بریزید. ظرفی که گیاه سبز رنگی در آن قرار دارد را از روی زمین و زیر میزبردارید. ظرف دیگری را از روی میز بردارید. تجهیزات روی میز را بررسی کنید. هر دو ظرفی که در اختیار دارید را بررسی کنید. دو نمونه را با هم ترکیب کنید. حاصل را در یکی از ظرفها قرار دهید. ظرف را برروی میز قرار دهید.
در دفتر پروفسور سیدورکین سعی کنید تا کشوی میز را باز
کنید. مورچه درشت روی میز را بررسی کنید. کتاب باز را بررسی کنید. اسناد نارنجی رنگ را بررسی کنید. پرونده ها را بررسی کنید. نوشته ای که به پایین مانیتور چسبانده شده را بخوانید. شما دستگیر میشوید!؟ سعی کنید که استخوان داخل قفس را بردارید. برنامه روی در قفس را بخوانید. قلاده سگ را بردارید. به طرف راست بروید. یخدان را بررسی کنیدو یک تکه گوشت ازداخل آن بردارید. گوشت را در ظرفی که در اختیار دارید بگذارید. به طرف چپ رفته و این ظرف را در طرف راست قفس بگذارید. تکه استخوان را از طرف چپ قفس بردارید. به طرف راست بروید. شلنگ جاروبرقی و میله را بردارید. بخش پشتی جارو برقی را باز کنید. این کار را با استفاده از استخوان انجام دهید. کیسه جارو برقی را برداشته و داخل آن را بررسی کنید. مقداری از موی حیوانات پیدا می کنید. میله را به قلاده سگ متصل کنید. کمی به طرف چپ بروید. پنجره شیشه ای بالای سرتان را با قلاده و لوله ای که به هم متصل کرده اید، بشکنید. خود را از آن جا به بیرون بکشید. برای این کار از قلاده و میله برروی شکاف استفاده کنید. به دو لوله بالای قطار توجه کنید.
موی حیوان را در لوله سمت راستی قرار دهید. با شلنگ دو لوله را بهم متصل کنید. قلاده و میله را بردارید. آن را به شلنگ متصل کنید. از پنجره باز وارد شوید. گلدان را از روی پایه بردارید. کتاب های کتابخانه را بررسی کنید. تصویر لنین را بررسی کنید. میز را دوباره بررسی کنید. با استفاده از سنجاق سر کشو را باز کنید. مجسمه را از داخل آن بردارید. مجسمه اسکلت را بردارید. حال آن را روی پایه ای که گلدان بر رویش بود بگذارید. آن را یکبار به طرف چپ بچرخانید. توجه کنید که در داخل اتاق چهار مجسمه وجود دارد. همه آنها را در جهتی که لنین به آن نگاه می کند قرار دهید(یعنی به طرف چپ). در مخفی ای در پشت تصویر لنین گشوده می شود. وارد اتاق مخفی شوید. نقاشی را بررسی کنید. دریچه روی دیوار را بررسی کنید. صندلی شکنجه را بررسی کنید. کتاب رااز روی صندلی بردارید و از اتاق خارج شوید. کتاب را در بین کتاب های کتابخانه سمت راست قرار دهید. وارد اتاق شوید. دریچه روی دیوار باز شده است. جمجمه را در شکاف قرار دهید. گاو صندوق را بررسی کنید. چراغ های روشن را با ترتیبی که در شکل می بینید، بفشارید. با باز شدن گاو صندوق، محتویات داخل آن را بررسی کنید. قبل از اینکه کارتان به پایان برسد بمبی منفجر می شود. قطار از ریل خارج شده و شما از هوش می روید. زمانی که به هوش می آیید در یک بیمارستان هستید.
با اولگ صحبت کنید. کیسه پارچه ای را بردارید. بیمارستان را بررسی کنید. بوته ای که در طرف چپ دروازه قرار گرفته را بررسی و از آن مقداری تمشک بچینید. آن ها را بررسی کنید و سپس با کیسه ترکیب کنید. کیسه کثیف شده را بررسی کنید. آن را به اولگ بدهید. آیفون کنار در بیمارستان را بفشارید. آمبولانس داخل بیمارستان را بررسی کنید. شماره تماس آن را بردارید. تلفن را بر روی خودتان اعمال کنید. سعی کنید تا با نینا تماس بگیرید! سپس با تلفن روی آمبولانس تماس برقرار کنید. قیچی جراحی
را از روی میز بردارید. داخل کانتینر را جستجو کنید. سایه روی زمین که به فرم کلید است را بررسی کنید. لامپ را بررسی کنید. داخل آن یک کلید قرار دارد. از قیچی جراحی استفاده کرده و کلید را بردارید. در را باز کنید. وارد شوید. بطری های سمت راستی را بررسی کنید. صندلی چرخ دار را بررسی کنید. ضبط صوت روی تخت را بررسی کنید. کشوی باز سمت چپ که داخل آن تعدادی پرونده قرار دارد را بررسی کنید. پنکه دستی ای که بالای قفسه های فایل ها قرار دارد را بردارید. یک بطری از ماده بی هوشی داخل قفسه بردارید. در روبرویی را باز کرده و وارد اتاق بعدی شوید. پنبه های خونی روی زمین را بررسی کنید. ملحفه خونی را بررسی کنید. سطل آشغال را بررسی کنید و سپس بطری آمونیاک را از طرف چپ خود بردارید. حال از مقابل میز روبرویتان گوشی پزشکی را بردارید. سرنگ و چاقوی جراحی را نیز از کنار دستشویی بردارید. تصاویری که برروی دیوار سمت راست قرار دارند و با تابش اشعه ایکس تهیه شده اند را بررسی کنید.
سعی کنید تا ازدرب سمت راستی خارج شوید. گوشی را برروی در قرار دهید. اکنون می توانید وارد شوید. به مانعی که درب سمت چپی را نگه داشته نگاه کنید.سعی کنید در مرکزی را باز کنید. تلویزیون را نگاه کنید. کار خاصی نمی توانید انجام دهید چون نگهبان در اتاق نشسته است. سپس از درب سمت چپی از اتاق خارج شوید. از ساختمان بیرون بروید. از گوشی برای گوش کردن به صدای ناودان استفاده کنید. مقداری از محلول آمونیاک در داخل لوله بریزید. با استفاده از پنکه دستی گاز آن را دراتاقی که لوله به آن منتهی می شود پخش کنید. با به هوش آمدن نینا می توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. تصویر کوچکی از نینا در پایین صفحه نمایان شده است. با کلیک برروی تصویر به سراغ نینا بروید. (برروی نینا کلیک کنید.) صندلی شکسته را بررسی کنید. سعی کنید تا پایه آن را بردارید. سنگی که روی زمین و درکنار لانه موش قرار دارد را بردارید. شکاف روی دیوار رابررسی کنید. پارچه روی تشک رابردارید. تشک را بررسی کنید. پارچه را بررسی کنید. ظرف را بردارید. پارچه را برروی شکاف داخل دیوار بکشید تا مقداری ریسمان ایجاد شود. آن را به سنگ بسته و درلوله بیندازید. به مکس بازگردید.
چاقوی جراحی را در لوله قرار داده و به سوی نینا بازگردید. با استفاده از چاقوی جراحی پایه صندلی را قطع کنید. با استفاده از چاقو مقداری از اسفنج تشک را ببرید. پایه صندلی را از راه لوله نزد مکس بفرستید. اسفنج و چاقوی جراحی را نیز به مکس بدهید. به مکس بازگردید.
سرنگ را در پایه اصلی صندلی قرار دهید. وارد شوید. یک شیشه ماده بیهوشی برداشته و داخل سرنگ بریزید. به طرف چپ بروید. آمبولانس را بررسی کنید. حال دیش ماهواره را بررسی کنید. چاقوی جراحی را برداشته و سیم های ماهواره را قطع کنید. به اتاقی که نگهبان در آن به دیدن تلویزیون مشغول بود بروید. مانع را از جلوی در بردارید. در بسته می شود. نگهبان عصبی شده و سروصدا می کند. دریچه امنیتی بالای در را باز کرده و با اسلحه ای که ساخته اید به طرف او شلیک کنید. نگهبان بی هوش می شود (دقت کنید این مراحل باید بسرعت انجام شود. در صورت عدم برداشته شدن مانع از بریدن سیمهای آنتن دوباره شروع کنید). به طرف تلویزیون بروید. اسفنج را در بشقاب کنار تلویزیون قرار دهید تا آغشته به سوپ شود. تابلوی اعلانات را بررسی کنید. از روی آن یک پونز بردارید. از ساختمان خارج شده و به کنار ناودان بروید. اسفنج و پایه صندلی را نزد نینا بفرستید. به نینا بازگردید. اسفنج و طناب را ترکیب کنید. بشقاب را نیز با پایه صندلی ترکیب کنید. حال با ترکیب این دو یک تله موش بسازید. آن را روی سوراخ موش اعمال کنید و پس از به دام افتادن موش آن را برداشته و برای مکس بفرستید. به مکس بازگردید. به سالنی که تلویزیون درآن قرار دارد بروید. از پله ها بالا رفته و پونز را به ماده بیهوشی آغشته کنید. موش را برروی نگهبان قرار دهید. پونز را در زیر صندلی جاسازی کنید. مجدداً از پله ها بالا بروید. نگهبان را جستجو کرده و کلیدش را بردارید. در را باز کنیدو….
جیپ را بگردید. کیف کمکهای اولیه را بردارید. بسته سس گوجه فرنگی را بردارید. آشغالهای کف ماشین را بررسی کنید. کیف کمکهای اولیه را باز کنید. در داخل آن یک بطری نوشیدنی وجود دارد. گوزن را بررسی کنید. آبخوری حیوان را بررسی کنید. بشکه بزرگ آب را بررسی کنید.
وارد چادر شوید. با مردی که روی تخت خوابیده صحبت کنید. فنجانی که در کنار تخت او قرار دارد را بردارید. آتش دان را بررسی کنید. در داخل آن مقداری کاغذ سوخته را ملاحظه می کنید. چهارپایه روی آتش دان را بردارید. سعی کنید تا تکه های کاغذ را بردارید. سعی کنید تا فندق شکن را ازروی میز بردارید. قاشق چوبی (nutcracker) را بردارید. قیچی را ازروی تیرک سمت راست بردارید. نخ هایی که ازسقف آویزان شده اند را بررسی کرده و یکی ازآنها رابردارید. از چادر خارج شوید. بیل را از پشت جیپ بردارید. به طرف راست حرکت کنید. جعبه بزرگ را بررسی کنید. باز هم به طرف راست بروید.
درخت را بررسی کنید. با استفاده از بیل بخشی از پوسته درخت را جداکنید. آن را بردارید. با استفاده از فنجان مقداری از صمغ درخت را برای خود جمع آوری کنید. با استفاده از بیل جعبه رابشکنید. چوب ها را بردارید. به طرف چپ و کنار گوزن بروید. پوسته درخت رادر داخل آبخوری قرار دهید. با این کار پوسته بین آبخوری وبشکه قرار می گیرد. چوب پنبه سر راه آب رابردارید تا آب بشکه به داخل آبخوری جاری شود. فنجان را از آب پر کنید. به طرف راست رفته و از درخت عبور کنید. سنگ روی زمین را بردارید. با استفاده از بیل گیاهی که گل بنفش دارد را از جادر آورید. چهارپایه فلزی راروی شکافی که از داخل آن بخار بیرون می آید قرار دهید. فنجان را بر روی آن بگذارید. حال فنجان و چهارپایه را بردارید. قیچی را با سنگی که پیدا کرده اید تیزکنید. نزد گوزن برگردید. مقداری از موی او را بچینید. با نخ این موها را ببندید. حال موها را به قاشق چوبی متصل کنید. وارد چادر شوید. قلم مویی که حاصل شده را در صمغ رقیق شده فرو ببریدو سپس آن را برروی
خرده های کاغذ بکشید. به این ترتیب خرده های کاغذ داخل آتشدان جمع آوری شده و دستورالعملی ایجاد می شود. آن را به مرد پیر بدهید. کوزه را در زیر فندق شکن قرار دهید. گیاهی که چیده بودید را در داخل فندق شکن بگذارید. کوزه را بردارید. چند قطره نوشیدنی به آن اضافه کنید. سس گوجه فرنگی را هم به آن بیفزایید. ازچادر خارج شوید. کوزه رادرآب فرو ببرید. وارد چادر شوید. چوب هایی که دارید رادر آتشدان قرار دهید. چهارپایه رابرروی آن بگذارید. کوزه را روی آن قرار دهید. با کبریت آتش را روشن کنید. کوزه را برداشته و به پیرمرد بدهید. وارد خانه شوید. پروژکتور را بررسی کنید. پارچه را از روی قفسه شکسته بردارید. شومینه را بررسی کنید. کاغذ آلومینیومی را از گوشه سمت چپ آن بردارید. خرده شیشه ها را نیز از روی زمین بردارید. از خانه خارج شوید.
مرداب سمت راست خانه را بررسی کنید.به طرف چپ خانه بروید. ژنراتور را بررسی کنید. کویل آن را بررسی کنید. چراغ نفتی را از روی تیرک بردارید. تانکر را بررسی کنید. شلنگ جلوی آن را بردارید. مسیری که در مقابلتان می بینید را دنبال کنید. از رودخانه عبور و جاده سمت راستی را دنبال کنید. ایستگاه تحقیقاتی را بررسی کنید. جزیره میان آب رابررسی کنید. از همین راه برگردید. در کنار رودخانه لاشه کامیون را بررسی کنید. محل قرار گیری لاستیک را بررسی کرده و دو مهره پیدا شده را بردارید. مخزن سوخت آن را بررسی کنید. شلنگ را به آن وصل کنید. سوخت را در بطری نوشیدنی بریزید. به خانه برگردید. ژنراتور را با سوخت پر کنید. مهره ها را با استفاده کویل مغناطیسی کنید و وارد خانه شوید. قبل از ورود به خانه پنجره سمت راستی را با پارچه ای که در اختیار داشتید تمیز کنید. از سوخت داخل چراغ نفتی مقداری روی پارچه بریزید. یک بار دیگر شومینه را بررسی کنید. دیوار داخلی آن را با دستمال پاک کنید. چراغ نفتی را با کبریت روشن کنید. اعداد روی دیوار پشتی را بخوانید: هفت و یک دوم- سه – ده و یک دوم – شش. به قطب نمایی که در طرف راستتان قراردارد توجه کنید. یکی از مهره ها را در پایه فلزی سمت چپ (طرف غرب) و دیگری رادر پایه جنوبی قرار دهید. دکمه مرکزی را بفشارید. هردو مهره را بردارید. یکی از آنها را در پایه سمت راستی (سمت شرق) قرارداده و دکمه مرکزی را بفشارید. آن رابردارید. یکی از آنها رادر پایه فلزی شمالی و دیگری را در پایه فلزی غربی قرار دهید. دکمه میانی را بفشارید. هردوی آنها رابردارید. یکی از آنها را در پایه جنوبی قرارداده و دکمه میانی را بفشارید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید یک قفسه پنهانی مشخص می شود که در بالای شومینه قراردارد. در داخل آن یک حلقه فیلم قرار دارد. فیلم را در پروژکتور قرار دهید وآن را روشن کنید… لامپ آن سوخته. تکه شیشه را در میان کاغذ آلومینیومی بپیچید و در داخل پروژکتور قرار دهید. حال آن را روشن کنید. …..
کوبا-آسایشگاه (قسمت اول)
سه پایه نقاشی را بررسی کنید. با دربان صحبت کنید. وارد آسایشگاه شوید. با پرستار در حال رقص صحبت کنید. پوستر روی دیوار را بررسی کنید. یک روزنامه از میان روزنامه ها بردارید. آن را بخوانید. به طرف راست بروید. عینک را از روی میز بردارید. گرامافون را بررسی کنید. سعی کنید که آن را خاموش کنید. نقاشی پشت آن را بررسی کنید. عروسک های داخل کمد را بررسی نمایید. حال خرس عروسکی را بررسی کنید. سعی کنید آن را بردارید. لیست کنار عروسک ها که برروی دیوار نصب شده را بخوانید. پرده نقاشی سفید را بررسی کنید.
با بیمار صحبت کنید. خانه کارتی او را بررسی کنید. سعی کنید تا یکی از کارتهایش را بردارید. از اتاق خارج شوید و سپس از ساختمان خارج شوید. در سمت چپتان دروازه ای قرار دارد که در پشت آن تصویر چه گوارا دیده می شود. نوشته کنار درب سمت چپ را بررسی کنید. بلندگوهای بالای دیوار و سپس کانتینر را بررسی کنید. از پشته هیزم ها چند تکه چوب بردارید. با کارگری که روی صندلی نشسته صحبت کنید. مته برقی او را بررسی کنید. سعی کنید آن را بردارید.
کوبا-آسایشگاه (قسمت دوم)
وارد آشپزخانه شوید (درب سمت راست). به ظرفهای کثیف روی میز توجه کنید. چنگال را بردارید. پیازهایی که از سقف آویزان شده را بررسی و یکی از آنها رابردارید. گیره سوسیس که در طرف چپ قفسه ظروف قراردارد را بردارید. ملاقه سوپ را از قفسه ظرفها بردارید. اجاق را بررسی کنید. وزنه هایی که برروی میز پایین صفحه قراردارند را بردارید. هیزم ها رادر اجاق قرار دهید. روزنامه راداخل اجاق بیندازید. با استفاده از عینک در داخل آن آتش روشن کنید. از آشپزخانه خارج شوید. با کارگر صحبت کنید. وارد آشپزخانه شوید. ازداخل اجاق یک تکه زغال بردارید. این کار را با استفاده از گیره سوسیس انجام دهید. نزد دربان بروید. با او صحبت کنید واز او بخواهید تصویر پرستار را نقاشی کند. یک تکه زغال به او بدهید. وارد آسایشگاه شوید. وارد اتاقی که گرامافون داشت شده و وزنه ها را روی صفحه گرامافون قرار دهید. نزد دربان برگردید. با او صحبت کنید. 60 دقیقه صبر کنید و عکس پرستار را تحویل بگیرید. وارد آسایشگاه شوید. تصویر را به پرستار نشان دهید. از آنجا خارج شوید. به آشپزخانه بروید. کیسه پلاستیکی را درداخل اجاق قراردهید. یک تکه دیگر زغال بردارید.
کوبا-آسایشگاه (قسمت سوم)
از آشپزخانه خارج شوید. سعی کنید تا با کارگر صحبت کنید. به اتاقی که گرامافون داشت بازگردید. سعی کنید یکی از کارتها را بردارید. خرس را بردارید. عکس سابرینا را در دستگاه کپی قرار دهید. از اتاق خارج شوید و کپی ها را به او بدهید. ازدروازه ای که باز می شود عبور کنید. سرکنده کاری شده روی دیوار را بررسی کنید. دو در سبز رنگ طرف چپ را بررسی کنید. سعی کنید درب قهوه ای رنگ طرف چپ را باز کنید. وارد در سبز رنگ سمت راست شوید. لکه های خون روی زمین را بررسی کنید. کاشی های کنده شده دیوار سمت چپ را بررسی کنید. خراشیدگی های روی دیوار سمت چپ را بررسی کنید. این خراشیدگی ها در بالای کاشی ها قرار دارند. تخت را بررسی و یک تکه از روزنامه را پیدا کنید. یک بار دیگر تخت را بررسی کنید. دوربین روی دیوار را بررسی کنید. نزد پرستار بازگردید. با او درباره پرز صحبت کنید. از او درباره دوربین بپرسید. از آسایشگاه خارج شوید. نزد کارگر آسفالت کار بروید. در آنجا رامون را می بینید که چیزی را داخل کانتینر انداخته و به داخل باز می گردد. در را بررسی کنید. سعی کنید آن را باز کنید. فقط ازداخل باز می شود. تصویر سابرینا را به چنگال گوشت بزنید و آنرا به پشت درب اتاق بچسبانید. در را باز کنید. سعی کنید گاو صندوق را باز کنید. نوارهای ویدیو(VCR) را بررسی کنید. مانیتورها را بررسی
کنید. سعی کنید درب سمت چپ را باز کنید. تصویر کنار در را بررسی کنید. کد گاو صندوق را توسط آن پیدا می کنید. یک دزد دریایی یک پا با گربه ای روی شانه و یک طوطی برروی سر و عنکبوتی در گوشه تصویر دیده می شود. کد این است: تعداد پاهای دزد، گربه، طوطی و عنکبوت یعنی 8-2-4-1 . کد گاو صندوق را وارد کنید. نوار ویدیویی را در ویدیو قرار دهید. حال شما میتوانید پرز را ملاقات کنید. غار را بررسی کنید. با پرز صحبت کنید. در آسایشگاه به طرف آشپزخانه بروید. یک تکه ذغال بردارید. تصویر سابرینا را از پشت در بردارید. به ساحل بازگردید. تصویر را با یک تکه زغال به پرز دهیدو…
تابلوی علایم رانندگی را بررسی کنید. موتور سیکلت را بررسی کنید. پرچمی که بیرون کافه آویزان شده را بردارید. تابلویی که در مقابل کافه آویزان شده را بررسی کرده وآن را بردارید. وارد کافه شوید. به شومینه نگاه کنید. با کافه چی صحبت کنید. با میهمان خواب آلود صحبت کنید. لیوان روی میز را بردارید. سعی کنید کلیدی که روی تیرک آویزان است را بردارید. از کافه خارج شوید. از پله های چوبی طرف دیگر جاده پایین بروید. سنگ را از روی زمین بردارید. یک ماهی از سطل کنار ماهیگیر بردارید. بطری های خالی را بررسی کنید. با ماهیگیر صحبت کنید. آب دریا را بررسی کنید. پرچم رادر آن خیس کنید. لیوان را از آب پر کنید. قایق را بررسی کنید. از پله ها بالا رفته و وارد کافه شوید. ماهی را برروی تابلویی که برداشته بودید قرارداده و آن را در شومینه بگذارید. با دست خالی نمی توانید سینی گرم را از شومینه بیرون بیاورید. پس از پرچم خیس استفاده کرده و سینی را بیرون بیاورید. ماهی سرخ شده را روی میز کنار میهمان قرار دهید. با او صحبت کنید. با کافه چی صحبت کنید. از کافه خارج شوید. پرچم خیس را روی علایم رانندگی بیندازید. وارد کافه شوید. کمی صبر کنید… از کافه خارج شده و جعبه ای که در جاده افتاده را بررسی کنید. یک لیمو پیدا می کنید. پارچه خیس را از روی تابلو بردارید. وارد کافه شوید. لیمو را به کافه چی بدهید. سعی کنید که کلید را از روی تیرک بردارید. لیوانی که با آب دریا پر کرده بودید را در شومینه بگذارید. بعد از مدتی آن را بردارید. لیوان را بررسی کنید. نمک رادر لیوان کافه چی بریزید… حال با خیال راحت کلید را از روی تیرک بردارید. نزد ماهی گیر برگردید. یک بار دیگر لیوان را با آب دریا پر کنید. در انبار را بااستفاده از کلید باز کنید. وارد انبار شوید. یک بطری نوشیدنی بردارید. گیره روی میز را بررسی کنید. مشعل را از روی پایه اش بردارید. به طرف راست رفته و بشکه ها را بررسی کنید. از انبار خارج شوید. بطری نوشیدنی را به ماهیگیر بدهید. سوار قایق شده و به طرف جزیره بروید.
با لرد مرانجی در چاه صحبت کنید. شمشیری که در کنار چاه و در میان یک سنگ قرار گرفته را بردارید. سعی کنید دریچه چوبی پشت پنجره را ببندید. این دریچه در طرف چپ شما قرار دارد. وارد گذرگاهی که در قسمت شمالی قرار دارد بشوید. وارد اولین درب طرف راست شوید. اینجا اتاق خواب است. مجسمه سفید را بررسی کنید. تصاویر پشت سر مجسمه و روی دیوار را بررسی کنید. از پنجره به بیرون نگاه کنید. کشوی کنار تخت را بررسی کنید. داخل آن یک سکه طلا پیدا می کنید. آن را بررسی کنید. تخت خواب را بررسی کنید. دریچه چوبی را روی مجسمه سوار کنید. شمشیر را نیز به ضمائم مجسمه اضافه کنید. به طرف پرده ضخیمی که برروی دیوارسمت راستی نصب است حرکت کنید. تصاویر روی دیوار را بررسی کنید. پرده را حرکت دهید. در پشت آن یک راه مخفی وجود دارد. مسیر را دنبال کرده و شکاف دیوار را بررسی کنید. پل معلق را بررسی کنید.
یکی دیگر از دروازه ها باز شده اما هنوز دروازه دیگری باقی مانده است. وارد اتاق مطالعه شوید. تخته را روی چهارپایه قرار دهید. (چهارپایه مقابل شومینه) سنگ را بر روی آن قرار دهید. از پله ها بالا بروید. اهرم بیرون آمده از دیوار را حرکت دهید. از پله ها پایین بروید. از اتاق خارج شوید. دریچه شومینه را از کنار چاه بردارید. وارد گذرگاه بالایی شوید. در اتاق خواب این دریچه را برروی سر مجسمه قرار دهید. از مسیر مخفی پشت پرده عبور کرده و مسیر را ادامه دهید تا به در دایره ای شکل برسید. سعی کنید آن را باز کنید. از آنجا خارج شوید. وارد مقبره خانوادگی در سمت راست چاه شوید. کلید را در شکاف بالای مقبره قرار دهید. نشان خانوادگی را از روی اسکلت بردارید. به بالای نشان سیم را متصل کنید. حال زنجیر را به نشان و سیم حلقه شده متصل کنید. وارد اتاق خواب شده و این نشان را به گردن مجسمه آویزان کنید. وارد گذرگاه مخفی پشت پرده شوید. در دایره ای را باز کنید.
ایرلند- قلعه (قسمت دوم)
از آنجا خارج شوید. از اتاق خارج شوید. در راهرو شمعدان سمت راستی را امتحان کنید. روی پایه آن سیمی قرار دارد آن را بردارید. ورودی سمت راست به اتاق شکنجه منتهی می شود. Iron maiden را بررسی کنید. (یک وسیله شکنجه با برجستگی های تیز) زنجیر آهنی روی دیوار را بردارید. قفسی که در داخل آن اسکلتی قرار دارد را بررسی کنید. Rack(وسیله ای برای کشیدن افراد مورد شکنجه از دوطرف) را بررسی کنید. انبردست را از روی زمین و کنار چپ اتاق بردارید. کوره را بررسی کنید.از اتاق خارج شوید. از ساختمان خارج شوید. درب سمت راست شما به اتاق مطالعه منتهی می شود. شومینه را بررسی کنید. صندلی و لوستر را بررسی کنید. نقاشی بزرگی که بربالای میز آویزان شده را بررسی کنید. روش اضافه کردن بخش های مختلف به مجسمه در این تصویر مشخص شده است. هنوز باید برای مجسمه یک کلاه خود، یک نشان، یک حلقه و دو محافظ فلزی پا فراهم کنید. ساعت را بررسی کنید.
از پله ها بالا بروید. چراغ نفتی را از روی میز بردارید. سر نیزه ها را از ویترین سمت چپ بردارید کتابها را بررسی کنید. اهرم بزرگی که از دیوار بیرون آمده را حرکت دهید. از پله ها پایین رفته و از اتاق خارج شوید. به ورودی سمت راست بروید (نزدیک چاه). سعی کنید که تابوت را باز کنید. نفت چراغ را روی آن بریزید. مشعلی که همراه دارید را با مشعل روشن روی دیوار روشن کنید. مشعل روشن را به تابوت نزدیک کنید. شکافی که بربالای آن ایجاد می شود را بررسی کنید. از اتاق خارج شوید. به اتاق شکنجه بروید. کوره را با مشعل روشن کنید. با انبردست سکه طلا را بگیرید. آن را درکوره قرار دهید. سپس انبردست و سکه رابرروی iron maiden قرار دهید. یک حلقه ایجاد شده است. آن را داخل لیوان آب بگذارید. از اینجا خارج شوید. وارد اتاق خواب شوید. انگشتر رادردست مجسمه قرار دهید. از راه مخفی پشت پرده عبور کنید. به طرف چپ بروید. کلید را از داخل شکاف بردارید. دروازه سمت چپ را بررسی کنید. از اینجا خارج شوید. از قلعه بیرون رفته و با قایق به انبار کافه برگردید. چوب جلوی بشکه ها را با کمک انبر بردارید. سر نیزه ها را برروی گیره (bench vice) قرار دهید. تخته بلند را روی آنها بگذارید. با چوب بدست آمده از انبار خارج شوید. از پله ها بالا بروید. ناودانی که در کنار کافه و گوشه سمت راست روی زمین افتاده را بردارید. به طرف قایق بروید. سوار آن شده و به قلعه باز گردید. وارد اتاق شکنجه شوید. (از طریق ورودی بالای چاه) ناودان را در rack قرار دهید. دوتکه فلز حاصله رابردارید. وارد اتاق خواب بشوید. این دو تکه را به مجسمه وصل کنید. از پشت پرده ضخیم عبور و به راه مخفی بروید.
پیامهایی که در اختیار دارید را بخوانید. به شکاف روی دیوار سمت راستتان توجه کنید. استخوان سر حیوان را از روی چوب بردارید. مسیر را به طرف چپ دنبال کنید. سنگ نوشته دیوار عقبی را بررسی کنید. اسکلت پایین آبشار رابررسی کنید. صخره بزرگی که در طرف راستتان قرار دارد را بررسی کنید. با استفاده از میله آن را جابجا کنید. آب کیف را به طرف بالا می آورد. کیف را از روی آب بگیرید. آن را باز کنید. از گذرگاه طرف راست خارج شوید. استخوان را در پایین ترین شکاف از سه شکاف روی دیوار قرار دهید. به طرف چپ بروید. وارد غار بالایی شوید. علایم روی دیوار طرف چپ را بررسی کنید. سنگ نگاره های طرف چپ و راست را بررسی کنید. معمای دیوار روبرو را بررسی کنید. زمانی که شکل مناسب قرار گرفتن مهرها ایجاد شود(مطابق شکل) بخشی در بالای آن گشوده می گردد. دیسک سنگی را از آنجا بردارید…
قطب-ایستگاه (قسمت اول)
وان را بررسی کنید. دوربین بالای آن را بررسی کنید. لوله بازکن را از طرف راست بردارید. دستمال توالت را از طرف چپ و کنار در بردارید. از در طرف چپ عبور کنید. قفسه را جستجو کنید در داخل آن یک رزوه ( tapper)، یک شی ناشناخته وچسب سیلیکون پیدا می کنید. صفحه فلزی را از کنار قفسه بردارید. کلید را از جعبه کنار در طرف چپ بردارید. سعی کنید در را باز کنید. تکه شی ناشناخته را در گیره قرار دهید. با این شی خم شده کلید را بگیرید. صفحه فلزی را در زیر مته صنعتی ( طرف راست اتاق) قرار دهید. دستگاه را روشن کنید. دستمال توالت را روی صفحه فلزی قرار بدهید. مجدداً دریل را روشن کنید. شی خم شده و کلید را با این آتش گرم کنید. با کلید گرم شده در را باز کنید. در راهرویی قرار می گیرید که یکی از اتاق های آن با نور قرمز رنگی پوشیده شده است. وارد اتاق با نور قرمز رنگ شوید. پنل کنترل را بررسی کنید. نوار ویدیویی (VCR) را بررسی کنید. کمد سمت چپ را باز نموده و ماده منفجره داخل آن را بردارید. از آنجا خارج شوید. از راه پله های طرف راست این راهرو گرد پایین بروید. ماشینی که چراغهای قرمز چشمک زن دارد را امتحان کنید. کلید بالابر را بفشارید. سکوی بالابر را بررسی کنید. چوب ماهیگیری را بردارید. از پله ها بالا بروید. با استفاده از چوب ماهی گیری سکویی که در طبقه پایین قراردارد را نشانه بگیرید. یکبار دیگر قلاب را به آنجا بیندازید تا شکار جدید دیگری (چند ملحفه) بدست بیاورید. از پله ها پایین بروید. علامت خروج را دنبال کنید. سطل را بردارید. به طرف راست حرکت کنید. نیزه شکار نهنگ (harpoon) را بررسی کنید.
قطب-ایستگاه (قسمت دوم)
بشکه های روی عرشه را بررسی کنید. ملحفه هایی که با قلاب شکار کرده بودید را به داخل بشکه روغن نهنگ فرو کنید. به کتی که در طرف چپ بشکه ها آویزان شده توجه کنید. آن را بگردید تا یک قوطی جیبی نوشیدنی پیدا کنید. حفره داخل یخ را بررسی کنید. سعی کنید آن را باز کنید. به طرف چپ بروید. بعد از رسیدن به ایستگاه دوباره به طرف چپ بروید. پنگوئن را بررسی کنید. علامت خطر سمت راست او را بررسی کرده و بردارید. سوراخ روی زمین را بررسی کنید. این مکان را به خاطر بسپارید. از پرتگاه به پایین نگاه کنید. جسد مرده را بررسی کنید. پرتگاه را بررسی کنید. به ایستگاه برگردید. وارد شوید. از پله ها بالا بروید. ملحفه هایی که به روغن آغشته کرده بودید را از بالا به سکوی بالابر پرتاب کنید. از پله ها پایین بروید. سطل را با نمک پر کنید. از ایستگاه خارج شوید. به طرف راست بروید. سطل نمک راروی شکاف یخ خالی کنید. به طرف چپ بروید. با رسیدن به ایستگاه باز هم به طرف چپ بروید. در داخل حفره علامت خطر ماده منفجره را کار بگذارید. پس از انفجار از
پرتگاه پایین بروید. جسد را بررسی کنید. یک فندک، یک نشان و دفترچه خاطرات او را پیدا می کنید. دفتر چه خاطرات را بخوانید. به ایستگاه برگردید. از پله ها بالا بروید. از دری که درمرکز راهرو گرد قرار دارد عبور کنید. انکوباتور را بررسی کنید. لوله بازکن را روی آن قرار دهید. با استفاده از الماس روی نشان جسد شیشه را بریده و تخم مرغ رابردارید. قوطی جیبی نوشیدنی را در زیر مته صنعتی قرار دهید. دستگاه را روشن کنید تا چوب پنبه بدست آورید. از در طرف چپ خارج شوید. از پله ها پایین بروید. از ایستگاه خارج شوید. به طرف سوراخ کنار کشتی بروید. با استفاده از قلاب ماهیگیری، ماهی بگیرید. فندک را به قلاب وصل کنید و یکباردیگر امتحان کنید. نزد پنگوئن بروید. ماهی را به او بدهید. تخمی که روی آن نشسته بود را بررسی کنید. تخم مرغی که دارید را با آن عوض کنید. به ایستگاه برگردید. تخم مرغ فلزی را در دستگاهی که چراغ قرمز چشمک زن دارد قرار دهید. از پله ها بالا بروید. وارد اتاق مرکزی شوید. از در طرف راست عبور کنید. چوب پنبه را در سوراخ وان قرار دهید. شیر آب را باز کنید. از در طرف چپ خارج شوید. مجدداً از در طرف چپ عبور کنید. از پله ها پایین بروید. تخم را از ماشین چشمک زن بردارید.
قطب-ایستگاه (قسمت سوم)
از پله ها بالا بروید. وارد اتاق مرکزی شوید. آب وان یخ زده است و میتوان نوار ویدیو را برداشت. نوار VHSرا از دوربین بیرون بیاورید. از در طرف چپ خارج و از در طرف چپ بعدی نیز عبور کنید. به اتاق کنترل وارد شوید. نوار ویدیو را در داخل دستگاه قرار دهید. دفترچه خاطراتتان را باز کنید و رقم 2513 را بخوانید. از اتاق کنترل خارج شوید. از صفحه کلیدی که در مقابل اتاق مرکزی قرار دارد استفاده و رقم مورد نظر را وارد کنید. از پلی که ایجاد شده عبور و به اتاق جدید بروید. رادار را بررسی کنید. جعبه کف اتاق رابررسی کنید تا یک منور پیدا کنید. همراه آن یک قوطی کبریت نیز بدست می آورید. از در طرف راست خارج شده و از ایستگاه بیرون بروید. منور را در نیزه شکار نهنگ قرار دهید. منور را در بشکه چربی نهنگ وارد کرده و یکبار دیگر برروی نیزه شکار نهنگ قرار دهید…
از پله ها بالا بروید. وارد اتاق مرکزی شوید. آب وان یخ زده است و میتوان نوار ویدیو را برداشت. نوار VHSرا از دوربین بیرون بیاورید. از در طرف چپ خارج و از در طرف چپ بعدی نیز عبور کنید. به اتاق کنترل وارد شوید. نوار ویدیو را در داخل دستگاه قرار دهید. دفترچه خاطراتتان را باز کنید و رقم 2513 را بخوانید. از اتاق کنترل خارج شوید. از صفحه کلیدی که در مقابل اتاق مرکزی قرار دارد استفاده و رقم مورد نظر را وارد کنید. از پلی که ایجاد شده عبور و به اتاق جدید بروید. رادار را بررسی کنید. جعبه کف اتاق رابررسی کنید تا یک منور پیدا کنید. همراه آن یک قوطی کبریت نیز بدست می آورید. از در طرف راست خارج شده و از ایستگاه بیرون بروید. منور را در نیزه شکار نهنگ قرار دهید. منور را در بشکه چرب
ی نهنگ وارد کرده و یکبار دیگر برروی نیزه شکار نهنگ قرار دهید…
وارد بالابری که در طرف چپتان قرار دارد بشوید. سعی کنید تا دریچه رادیاتور را باز کنید. رادیاتور را بررسی کنید. سرد است! با علامت هشدار، قندیلی که از سقف آویزان شده را بکنید. درب دایره ای شکل را امتحان کنید. در طرف چپ را امتحان کنید. آچار را از جلوی بشکه ها بردارید. بشکه ها را بررسی کنید. علامت خطر را بررسی کنید. قندیل را به زنجیری که از سقف آویزان شده وصل کنید. زنجیر را گرفته و آن را میان دو لوله طرف راست قرار دهید. مهره روی زمین که درست در جلوی پایتان قرار دارد را بردارید. از اتاق خارج شوید. با استفاده از رزوه دریچه رادیاتور را شیاردار کنید. مهره را روی دریچه قرار بدهید. با استفاده از آچار آن را محکم کنید. از علامت خطر برای آچار دسته درست کنید. با آچار مهره را محکم کنید. با دست زدن به رادیاتور متوجه می شوید که آب درآن جریان ندارد و همچنان سرد است! به طرف در سمت چپ رفته و از آن عبور کنید. از چسب سیلیکون برروی علامت خطر کنار بشکه ها استفاده کنید. از اتاق خارج شوید. تصویر حاصله را جلوی دوربین بالای رادیاتور بگیرید. با بررسی مجدد رادیاتور متوجه می شوید که آب در آن جریان دارد اما هنوز هم سرد است. فندک را جلوی دوربین قرار بدهید. تخم مرغ فلزی را به اولگ بدهید. با ماسیمو صحبت کنید. تلفن همراهتان را به طرف ماشین پرتاب کنید. دوربین بالای سرتان را بگیرید و به جرثقیل بالای سرتان اشاره کنید…
سایت رسمی بازیهای فارسی دارینوس | دارینوس سرزمین رویاها، بستر اندیشه ها





















































