اربابان سیاهچال
تهیه و تنظیم : گروه نرم افزاری دارینوس
فهرست مطالب
2. سرزمین اِلف ها
شخصیت – قسمت اول
کاخ لرد گالیبرین
شخصیت – قسمت دوم
شخصیت – قسمت سوم
طبقه پایین قلعه الم
اموال و دارائیها – قسمت اول
3.سرزمین اسرار آمیز
اموال و دارائیها – قسمت دوم
محیط- قسمت اول
خانه سایه ها – قسمت اول
محیط- قسمت دوم
برج و غولهای سنگی
جادو – قسمت اول
Wind Jumping Area
جادو – قسمت دوم
تالار کینگ استون
صفحه کلید
تالار Nauselom
4. سرزمین ممنوع
1- سرزمین انسانها
قسمت غربی تالار ناگا
بخش شمالی شهر فارگرو
قسمت شرقی ناگا
فاضلاب شهر فارگرو – قسمت اول
مخفیگاه ملکه ناگا
طبقه اول تماشاخانه فارگرو
تماشاخانه فارگرو
مخفیگاه الوین
نقشه شهر فارگرو
5. دره متروکه
قبرستان شهر فارگرو
Draedoth Temple / قسمت اول
عمارت شهر فارگرو
کاخ لرد دونمور
6. قلمرو اهریمن
بازیهای سبک نقش آفرینی یکی از پرطرفدارترین گونه بازیهای رایانه ای را تشکیل می دهند. این بازیها که اغلب در محیط های سه بعدی و با گرافیکی معقول ساخته می شوند دارای یک محور اصلی و اساسی هستند که سایر عوامل را تحت تاثیر قرار می دهد. این عامل، شخصیت می باشد. در واقع در بازیهای این سبک سازندگان تلاش می کنند که بازیکن را به مسیری راهنمایی کنند که برای خود شخصیتی را انتخاب کرده و در طول جریان بازی به بسط و تکمیل آن بپردازد. کلیه این بازیها با طراحی ظاهری شخصیت و تنظیمات اولیه مهارتها برای وی آغاز می شود و در طول بازی با قرار دادن آن در محیط هایی مختلف و روبرو کردن وی با گزینه های مختلف شخصیت را به تکامل می رسانند. این در حالی است که بروی کلیه مراحل شکل گیری شخصیت، بازیکن نظارت داشته و به نوعی شخصیت شکل گرفته در بازی نمودی از شخصیت بازیکن است.
اغلب بازیهایی که در سبک نقش آفرینی ساخته می شوند دارای داستانهای قوی به لحاظ ساختار بوده و به تعبیری داستان یکی از عوامل مهم در این سبک است زیرا که شکل گیری یک شخصیت، حتی مجازی، نیاز به روند پر فراز و نشیب دارد و بازیکن تنها در تقابل با نیروهای مختلف منفی و مثبت موجود در یک داستان است که تمایلات درونی خود را در قالب یک شخصیت مجازی ظاهر میکند.
بازی اربابان سیاهچال نیز بخوبی از عنصر داستان استفاده کرده و بازیکن را درگیر ماجرایی جذاب می کند. این بازی دارای نکات مثبت دیگری همچون تنوع در قابلیت ها ، مهارتها ، وسایل ، محیط ها و دشمنان بوده که بستر مناسبی برای بوجود آمدن شخصیت های متنوع فراهم می کنند.
بازی دارای گرافیکی عالی بوده و سایر عوامل تکنیکی و ظاهری بخوبی و در سطح بالایی رعایت شده اند تا حدی که اربابان سیاهچال را به عنوان یکی از برگزیدگان سبک نقش آفرینی و کاندیدای بهترین بازی این سبک انتخاب نموده اند
پس از شکست در جنگ، لرد دونمور (Davenmor) ناچار میشود تا برای حفظ سرزمینش تسلیم خواسته های لرد بروگریم (Barowgrim) شود. به واقع این جنگ، درگیری میان بزرگان جادوگران بود.گلدرن (Galdryn) از سوی لرد دونمور و وُلگار (Volgar) از طرف لرد بروگریم نمایندگانی از انجمن جادوگران بودند که سرنوشت نبرد را رقم می زدند.
وُلگارتعدادی از اعضای انجمن جادوگران را متقاعد نمود تا به گلدرن خیانت کنند. با خیانت آنان توانائیها و قدرتهای جادویی گلدرن تحلیل رفته و به راحتی در برابر رقیبش شکست خورده و ناپدید میشود. با ناپدید شدن گلدرن نیروهای لرد دونمور که تاکنون تحت حمایت او بوده اند تار و مار میشوند و دونمور راهی جز تسلیم در برابر بروگریم و وُلگار ندارد.
اما بروگریم براحتی دست از جنگ و خونریزی بر نمی دارد او که اینک به پشتوانه ولگار بسیار قدرتمند شده دونمور را مطلع می کند که تنها در صورت ازدواج با دخترش الوین (Ellowyn) او و سرزمینش را به حال خود می گذارد.
اما الوین به ولدین (Valdane) فرمانده گارد سلطنتی و پسر لرد گریمر(Graemare) علاقمند است و تن به خواست پدر و ازدواج اجباری با بروگریم نمی دهد.
بعد از امتناع الوین از ازدواج با لرد بروگریم ، دونمور خشمگین شده و فرمان میدهد تا ولدین دستگیر شده و در سیاهچالی زندانی گردد. الوین از این کار پدر دل شکسته شده و قصر را به مقصد نامعلومی ترک می کند.
اکنون لرد دونمور و سرزمینش در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفته اند. بروگریم دونمور را به خیانت و پایبند نبودن به تعهد محکوم میکند و قصد حمله به فارگرو را دارد. در چنین شرایطی بازی آغاز میشود.
شما بازی را در شمال فارگرو آغاز میکنید…
یکی از خصوصیات اصلی بازی های این سبک طراحی شخصیت در آغاز بازی است. شخصیت ها دارای خصوصیات و ویژگیهای مختلفی بوده که تنظیم و طراحی صحیح آنها در روند بازی بسیار مفید است هر چند که اغلب این خصوصیات در طی بازی و به مرور ارتقاء می یابند. پس از ورود به بازی و انتخاب یک بازی جدید با انتخاب گزینه Make a New Characters قادر به طراحی شخصیت خود می باشید.
نژاد شخصیت
نژاد گزینه ابتدایی در طراحی شخصیتها می باشد. نژادهای مختلف دارای قابلیت های متفاوتی می باشند. علاوه بر آن انتخاب نژاد در کلاس شخصیت که در ادامه توضیح می دهیم بی تاثیر نیست. هفت نژاد موجودات بازی عبارتند از :
کلاس شخصیت
این عامل در زمان طراحی شخصیت انتخاب می شود و تاثیر مستقیمی بروی توانایی یادگیری مهارتها دارد. کلاس های اصلی عبارتند از:
از معجزات آسمانی و قدرت شفا بخش نور ستاره ها استفاده می کنند. استادان در آغاز بازی یک سپر کوچک، یک چماق کوچک و یک نور شفا بخش و یک کریستال آرام بخش دارند.
قادرند از سلاحها و سپرها بخوبی استفاده کنند. هیچ شخصیت تازه کاری درنبرد تن به تن، ماهرتر از جنگجویان نیست. آنها بازی را با یک سپر کوچک و یک شمشیر کوتاه آغاز می کنند.
دانشمندان :
از قدرتهای سری و محرمانه جادوها استفاده می کنند و می توانند قدرتهای اصلی و مرموز دشمنان را بدست آورند. درضمن دانشمندان قادرند قدرت استفاده از سلاحهای جادویی را نیز افزایش دهند. آنها بازی را با Freezing Touch و Shrieking Star و چوب بلند آغاز می کنند.
دزدان :
درحقه بازی و تقلب بسیار ماهرند و می دانند که چگونه باید قفل ها را باز کرده و از درب های بسته عبورکنند. آنها بازی را با Lockpick و خنجر آغاز می کنند.
ظاهر شخصیت
پس از انتخاب نژاد و کلاس ظاهر شخصیت انتخابی را بنا به سلیقه خود تنظیم کنید.
Handedness : تعیین کننده چپ یا راست دست بودن شخصیت است.
Skin Color: رنگ پوست شخصیت را تغییر می دهد.
Hair Style : مدل موی شخصیت را تغییر می دهد.
Hair Color : رنگ موی شخصیت را تغییر می دهد.
وضعیت شخصیت
در گوشه بالا و سمت چپ صفحه، تصویر شخصیت و نوار هایی را می بینید که نشانگر وضعیت فعلی شخصیت هستند. نوار قرمز نشان دهنده سلامت و نوار آبی نشان دهنده میزان پیشرفت و نزدیکی او به سطح بعدی است. زمانیکه نوار آبی کامل شود، شخصیت به سطح بعدی صعود می کند.
مقاومت شخصیت
اگر نشانه گر را برروی وضعیت شخصیت ببرید مقاومت شخصیت نشان داده می شود. هر چه مقاومت شخصیت بیشتر باشد خسارات کمتری متحمل شده و تأثیر نیروهای منفی بر او کمتر می شود . میزان مقاومت ثابت بوده و فقط با پوشیدن البسه خاص جادویی و استفاده از جادوههای محافظ افزایش پیدا می کند.
موارد تعیین کننده مقاومت شخصیت
Pro Magic : مقاومت در برابر سحر و جادو
Pro Fire : مقاومت در برابر آتش
Pro Petrify : مقاومت در برابر سنگ شدن، خوابیدن، از کارافتادن و سایر اثرات منفی
Pro Poison : مقاومت در برابر زهر
Pro Icon : مقاومت در برابر یخ زدگی
Pro Gas : مقاومت در برابر گاز
تجربه و سطح
درصورتی که کلید C زده شود، این منو ظاهر میشود.در قسمت بالا و سمت راست صفحه ، اطلاعاتی در مورد پیشرفت شخصیت نمایش داده می شود.
سطح (Level): سطح فعلی شخصیت را نشان می دهد. همه شخصیت ها از سطح 1 بازی را آغاز می کنند و برای صعود به سطوح بعدی ، باید امتیازات لازم را کسب کنند.
تجربه (EXP): امتیازاتی که شخصیت بر حسب تجربه ، برای صعود به سطح بعدی جمع آوری کرده است EXP نامیده می شود . همه شخصیت ها در شروع بازی بی تجربه هستند.
کلاس (Class Specializations): این قسمت نوع و سطح کلاس شخصیت را نشان می دهد.
سطح بعدی (Next LVL): میزان تجربه لازم برای صعود به سطح بعدی . از امتیازات ADV برای ارتقاء ویژگیهای شخصیت استفاده کنید و مهارتهای وی را افزایش دهید. تمام ویژگیها و مهارتهایی که امکان دستیابی دارند با حاشیه طلایی مشخص شده اند.
برای ارتقاء قابلیتها بروی آن کلیک کنید. با هر کلیک مهارت مربوطه یک سطح افزایش می یابد برای اطلاع از اینکه به چند امتیاز برای افزایش یک مهارت نیاز دارید نشانه گر ماوس را روی مهارت مورد نظر ببرید.
خصوصیات اصلی هر شخصیت ویژگیهای اصلی دارد که بیانگر توانائی هایش می باشد.
نیرو (Strenghth)
توانایی استفاده از سلاح را تعیین می کند. هر چه شخصیت قوی تر باشد، سلاح های سنگین تری را حمل می کند.
هوش (Intellect)
قدرت یادگیری را نشان می دهد. هر چه شخصیت با هوش تر باشد، هزینه های کمتری صرف می شود.
چالاکی (Dexterity)
هماهنگی شخصیت را بیان می کند. چالاکی بیشتر شخصیت باعث می شود تا دقیق تر از سلاح استفاده کند.
زیرکی (Agility)
سرعت عمل شخصیت را نشان می دهد. شخصیت زیرک تر، سریعتر از سایرین ضربه می زند و از خود دفاع می کند.
نیروی حیات (Vitality)
میزان زنده ماندن شخصیت را نشان می دهد. روند کاهش سلامتی را کند تر می کند.
افتخار (Honor)
میزان قهرمانی و شجاعت را درمیدان نبرد نشان می دهد. با شکست دادن هیولاها و کامل شدن ماموریت ها بدست می آید
جدول سطوح مختلف شخصیت ها
strenght قدرت بدنی
intellect هوش
dexterity چابکی
agility زیرکی
vitality نیروی حیات
honor امتیازویژه
strike ضربه
damage صدمه زدن
parry دفاع کردن
influence تأثیر
قابلیت ها درجنگ
قابلیت های جنگی یک شخصیت توسط این خصوصیات مشخص می شود.
نشان دهنده میزان تحمل شخصیت می باشد. این عامل به مقدار نیروی حیات وی بستگی دارد .
توانایی کاراکتر در ضربه زدن به دشمن را نشان می دهد. میزان این عامل با چالاکی در ارتباط است .
میزان خسارت وارده به دشمن بوسیله سلاح را نشان می دهد .
نشان دهنده سرعت در حملات و اجرای طلسمها است. شخصیت سریع تأخیر کمی بین حملات پی در پی اش وجود دارد .مقدار این عامل به چالاکی شخصیت بستگی دارد.
هرچه قدرت دفاعی شخصیت بیشتر باشد، حملات دشمن کمتر بر روی او تأثیر دارد . این عامل با چالاکی و مهارت دفاع (parry Skill) افزایش می یابد.
(Influence)
یک نیروی فطری و ذاتی است که به هنگام خرید و فروش، نمود پیدا می کند . هر قدرمقدار این عامل افزایش یابد معاملات بهتری انجام میشود . مقدار آن با عامل افتخار و مهارت داد و ستد بالا می رود .
طبقه بندی مهارت ها
برای افزایش یا دستیابی به یک مهارت، روی علامت مربوط به آن کلیک کنید. هر شخصیت یک سری مهارتهای محدود را در طول بازی فرا می گیرد. هر مهارتی امتیاز خاصی بر اساس کارایی آن دارد. بعضی از مهارتها فقط برای شخصیت های خاصی در نظر گرفته شده اند.
مهارتهایی که بوسیله آنها امکان استفاده ازسلاحهای مختلف بدست می آید .
مهارتهایی که قدرت دفاعی کاراکتر را افزایش میدهد.
توانایی های بدنی مثل ورزشکاری (Athletic ) ، معامله (Bargain ) و تعمیر (Repair ) .
مهارتی که میزان تبحر کاراکتر در بکارگیری جادوها را نشان می دهد.
هرچه قدرت دفاعی شخصیت بیشتر باشد، حملات دشمن کمتر بر روی او تأثیر دارد . این عامل با چالاکی و مهارت دفاع (parry Skill) افزایش می یابد .
فقط بوسیله کاراکترهای با کلاس پیشرفته قابل اجراست.
برای دسترسی به اموال و دارائیها، کلید E را فشار دهید.پنجره اموال (Inventory) باز می شود.این پنجره به شما این امکان را می دهد که کلیه اموال شخصیت را مشاهده نموده و یا تنظیماتی در آن اعمال کنید. در بازی تک نفره در زمان فعال بودن پنجره اموال بازی متوقف می شود اما در بازی چند نفره این چنین نیست. پنجره اموال، پانزده وسیله را در خود نشان می دهد. برای بستن آن بر روی X قرمز رنگ کلیک کرده و یا مجددا” ازکلید E استفاده کنید.
در پنجره اموال پنج سری از دارایی ها وجود دارد. برای انتخاب هر کدام بر روی کلید مربوطه کلیک کنید.
به شما امکان می دهد تا تجهیزاتی که کاراکترتان در حال حاضر استفاده می کند ، را تغییر دهید . کلیک چپ ، کاراکتر را تجهیز می کند و کلیک راست Item Menu را ظاهر می کند .
در این بخش می توانید ، کلیدها ،قفل بازکنها و سایر وسایلی که درها را باز می کنند و یا اشیاء را فعال می کنند مشاهده کنید .
وسایلی همچون نامه و کتاب را نشان می دهد .
تمام آیتمهایی که کاراکتر در طول سفر خود بدست آورده را نشان می دهد . هر بار که یکی از این آیتمها را بردارید، آیتم دوم در این قسمت قرار داده می شود . اگر از یک وسیله تعداد بیشتری بدست آورید ، دور انداخته می شوند.
بدون در نظر گرفتن نوع وسایل همه را نشان داده می شوند .
بدین وسیله با بازیکن دیگری وارد معامله می شوید. ( فقط در بازی چند نفره وجود دارد )
مسلح کردن شخصیت
هنگامی که صفحه Inventery (دارائی ها) را باز می کنید ، در حالت Equip ، صفحه به دو بخش تقسیم می شود . بخش in use در سمت چپ و بخش Equipment در سمت راست . در قسمت in use : تجهیزات و اسلحه هایی که کاراکتر در حال حاضر از آنها استفاده می کند را نشان می دهد. هر کاراکتر بیش از دوازده آیتم در هر زمان می تواند استفاده کند. می شود .
با فشردن کلید F پنجره سریع باز می شود. این پنجره به شما کمک می کند تا از کلیدهای شماره یک تا هشت بعنوان میانبر استفاده کنید و از این طریق به سرعت به طلسم ها، دارو ها، متن ها و سایر گزینه های جادویی دسترسی پیدا کنید.
برای اضافه کردن یک گزینه به این پنجره آنرا در پنجره اموال مشخص کرده و عدد دلخواهتان (بین 8 – 1 ) را بفشارید . علامت گزینه مربوطه در پنجره سریع ظاهر می شود . فشردن این کلید در هنگام بازی، آنرا را به سرعت فعال می کند.البته این فرایند به نوع و خصوصیات گزینه مربوطه نیز ارتباط دارد.
بعنوان مثال جادوی شفا بخشی و زهر، به سرعت عمل می کنند، در حالیکه برخی طلسم ها باید آماده شده و با کلیک چپ ماوس مورد استفاده قرار گیرد.
با استفاده از کلید Q ، به فرد مورد نظرتان مجدداً سلاح داده می شود و پنجره سریع بسته می شود. عددی که روی هر گزینه پنجره سریع ظاهر می شود تعداد دفعاتی که از آن گزینه استفاده کرده اید را نشان می دهد.
حذف تجهیزات
کلیک راست بر روی وسایل، پنجره وسیله مورد نظر را باز می کند. با کلیک کردن بر روی کلید Drop ، وسیله مورد نظر شما از پنجره اموال حذف و به روی زمین مقابل شخصیت می افتد. توجه کنید که وسایل برای همیشه روی زمین باقی نمی مانند. اگر آنها را رها کنید، زمانیکه به آن صفحه برگردید ، وسیله وجود نخواهد داشت.
تعمیر تجهیزات
با کلیک بر روی کلید repair وسایل تعمیرمی شوند . موفقیت در تعمیر و همچنین زمان تعمیر به مهارت شخصیت بستگی دارد. هر چه مهارت تعمیر او بیشتر باشد، استحکام بیشتری به وسیله داده میشود. اگر مهارتی در تعمیر نداشته باشید، تعمیرکارها با دریافت وجه این کار را انجام میدهند.
اطلاعات تجهیزات
Skill : نوع مهارت لازم برای استفاده از اسلحه بدون جریمه.
Damage : خسارتی که سلاح شما بر اثر ضربه متحمل می شود.
Range :هر چه برد سلاح بیشتر باشد، ضربات موفق تری به دشمن وارد می شود .
Strenght : توانایی هایی که شخصیت در هنگام استفاده از اسلحه ، برای اینکه جریمه نشود به آنها نیاز دارد ، Strenght نامیده می شود .
Penalty : مقدار مهارت و توانایی که کاراکتر در هنگام استفاده از اسلحه باید داشته باشد.
Armor : مقدار محافظت زره Magic Properties : ویژگیهای جادویی زره
جریمه استفاده از تجهیزات
از هر اسلحه ای که پیدا کنید ، می توانید استفاده کنید. توجه کنید که برخی وسایل، ممکن است که به قابلیت های ویژه ای نیاز داشته باشند که در صورت نداشتن جریمه شوید . میزان مهارتها و توانایی های اسلحه یا زره خود را به دقت بررسی کنید . هنگام استفاده از وسایل ، برای جلوگیری از هر گونه جریمه، باید قدرت و مهارت مورد نیاز برای استفاده از آنرا، در برابر آنها داشته باشید . جریمه ها خسارات زیادی به شخصیت وارد می کنند .
بعنوان مثال، هر قدر که زره محکمی برای دفاع از خود به تن کنید، اگر توانایی تان به اندازه کافی نباشد و یا مهارت استفاده از اسلحه سنگین را نداشته باشید قدرت ضربه هایتان کم شده و سرعت حملات شما کاهش می یابد.
حال، بسته به میل شماست که سود استفاده از وسیله را به اثرات منفی جریمه ترجیح دهید یا برعکس.
جنگ ومبارزه، اصل بازی را تشکیل می دهد. دنیای اطراف شما پر از خطر است و دشمنان بسیاری شما را احاطه کرده اند. توانایی های شما مثل مهارت در جنگیدن به شما کمک می کند تا دشمن را شکست دهید در غیر اینصورت مغلوب می شوید.
شخصیت شما در خلال جنگ و مبارزه، انتخابهای زیادی دارد. شناخت توانایی های او و استفاده مفید از آنها ، بسیار سودمند است. جنگها انواع متفاوتی دارند : جنگ تن به تن ، جنگ از راه دور با اسلحه ، طلسم کردن و غیره .
نوع حمله ای که شخصیت می تواند انجام دهد ، به سه عامل بستگی دارد : اسلحه مورد استفاده ، توانایی و مهارت در استفاده از آن اسلحه ، و جهت حرکت در شروع حمله.
اگر شخصیت مجهز به اسلحه یا سپری است که نحوه استفاده از آنها را نمی داند باید جریمه آن را بپردازد . این امر با نوشته قرمز رنگ “penalty” در صفحه سلاح های شخصیت، مشخص می شود.
نابود کردن هیولا
هنگامی که به یک هیولا ضربه وارد می کنید، اگر او آسیب ببیند، یک نوار رنگی به همراه نام او در پایین صفحه ظاهر می شود. رنگ نوار میزان سلامت هیولا را نشان می دهد.
سبز = زیاد ، زرد = ضعیف ، قرمز = در شرف مرگ
عددی که ظاهر می شود مقدار خسارات براثر ضربات وارده را نشان می دهد.
تاثیرات حملات دشمن
علاوه بر آسیبهای متعارف و معمول، دشمن قادر است که صدمات دیگری نیز به شخصیت برساند. هنگامی که گردابی دور سر شخصیت ظاهر شود به معنی تحت تأثیر نیروهای منفی قرار گرفتن است.
نیروهای منفی به قرار زیرند :
خوابیدن : کاراکتر می خوابد و برای مدت زمان کوتاهی هیچ عملی انجام نمی دهد .(آسیب دید گی ، کاراکتر خوابیده را بیدار می کند )
ترس : کاراکتر از حمله یا دفاع واهمه دارد. سکوت : کاراکتر برای زمان کوتاهی از طلسم کردن عاجز است .
معلولیت : کاراکتر به طور موقت قادر به انجام هیچ حرکتی نیست .
کور : موقتاً کاراکتر نمی تواند جایی را ببیند .
شوک : کاراکتر شوکه می شود به این دلیل که قادر است حرکت کند اما از حمله کردن ، طلسم کردن و یا استفاده از آیتمها ، تا زمانیکه نیروها از بین بروند، عاجز می ماند.
مسمومیت : حیات کاراکتر کم می شود تا زمانیکه دارو شفا ببخشد و یا بمیرد .
یخ زدگی : موقتاً کاراکتر قادر به حرکت کردن نیست هر چه مقاومت کاراکتر نسبت به یخ زدگی بیشتر باشد ، زمان یخ زدن کوتاه می شود .
گرفتار شدن در تنه درخت : به خاطر جادوهایی که دریافت کرده کاراکتر به صورت موقتی معلول می شود .
اغلب ارتباطات همچون صحبت کردن، فعال کردن و غیره با استفاده از کلید shift انجام می گیرد. زمانیکه دشمنان را شکست می دهید سلاح و وسایل آنهاباقی می ماند. آنها را برداشته و در خلال جنگ از آنها استفاده کنید . این وسایل در همان مکان درگیری، یافت می شوند. برای برداشتن آنها کافی است نزدیک شده و کلید shift را فشار دهید . وقتی آنرا برداشتید نام آن در پایین صفحه ظاهر می شود. بعضی از عناصر مثل دارو یا زهر و برخی مواد ، مقدار دارند که برداشتن این مواد باعث می شود به مقدار آنها افزوده شود .
جعبه ها ، بشکه ها
در حین کاوشهای خود جعبه ها و بشکه هایی می یابید که اغلب حاوی وسایل مفیدی از قبیل سلاح، سکه های طلا , داروهای شفا بخش و سمی ، عناصر جادویی و غیره هستند.
برای بازکردن صندوق ها، روبروی آنها ایستاده و کلید shift را بفشارید. به منظور بازکردن برخی از آنها باید تله ها غیر فعال شوند. هنگامی که برای بازکردن صندوق تلاش می کنید، در صورت وجود تله Trap Window باز می شود. این پنجره اطلاعات لازم در مورد تله را در اختیار شما قرار می دهد.
Trap : نوع تله
level : سطح تله
Odds : شانس شما در خنثی کردن تله
نوار پیشرفت : در زیر odd ظاهر می شود .
علائم خنثی سازی : یک یا چند علامتی که در زیر نوار پیشرفت آمده است.
Disarm : با کلیک کردن بروی این دکمه ، عملیات غیر فعال سازی انجام می شود. اگر عملیات موفقیت آمیز بود صندوق بازشده و شخصیت آسیبی نمی بیند .
Bash : با کلیک کردن بروی این کلید شخصیت تلاش می کند که قفل صندوق را شکسته و آنرا باز کند. این روش به شخصیت آسیب می رساند و بازشدن صندوق هم حتمی نیست. نیروی شکستن به توانایی شخصیت (Strenght) بستگی دارد.
Inventory : صفحه inventory را برای دسترسی به قسمت کلیدها باز می کند . اجازه دارید از Lockpick (قفل بازکن ها) استفاده کنید.
Leave : پنجره Disarm Trap را بدون تلاش برای بازکردن صندوق ، می بندد.
غیر فعال کردن قفلها (Disarm)
یک ردیف از علائم در نوار پیشرفت وجود دارند، با دقت آنها را بررسی کنید. بعضی از این علائم با علائم موجود در نوار پیشرفت یکی هستند. توانایی شما در غیر فعال کردن تله ها ، تعیین کننده تعداد علائم در نوار پیشرفت هستند. روند غیر فعال سازی تله و باز کردن صندوق بدون آسیب رسیدن به شخصیت به ترتیب زیر است.
1. روی دکمه Disarm کلیک کنید.
2. بعداز سه ثانیه یک نوار قرمز در امتداد نوار پیشرفت حرکت می کند . هر چه مهارت Disarm بیشتر باشد ، نوار قرمز آهسته تر حرکت می کند و شما فرصت بیشتری برای غیرفعال کردن تله دارید. زمانیکه نوار قرمز به علامت روی نوار پیشرفت می رسد، علامت طلایی می شود .
3. هنگامی که نوار قرمز به علامتی رسید که با آن مطابقت داشت (علامت طلایی شد ) بر روی آن کلیک کنید . مرحله سوم را برای هر علامت اجرا کنید .
4. اگر بر روی تمام علائم به درستی و با زمانبندی مناسب کلیک شود، تله خنثی شده و صندوق باز می شود. اگر اشتباه کنید، مراحل disarm بی نتیجه می ماند. تله ها اثرات مخربی داشته و بسته به نوع خود به شخصیت آسیب می رسانند.
استراحتگاهها
شخصیت انتخابی شما نیاز به استراحت دارد تا سلامتی
و قابلیتهای خود را حفظ و احیاء کند. او برای استراحت کردن به آتش نیاز دارد. در مکانی که امکانات برای استراحت فراهم باشد عبارت”Campfire”یا”Fireplace” ظاهر می شوند . برای اتراق کردن کلید shift را بفشارید. زمانیکه در حال استراحت می باشید زمان به سرعت سپری می شود.برای خروج از حالت استراحت از کلید shift و یا کلیک بر روی Break استفاده کنید.
استفده از پل ماه
بازی دارای محیط های وسیعی است بطوری که در برخی مواقع شخصیت برای رسیدن به یک منطقه خاص نیاز به مدتها راهپیمایی دارد. پل های ماه (Moon Bridges) به شخصیت امکان می دهند تا مسافتهای طولانی را به سرعت طی کند. هنگامی که به یک پل ماه رسیدید یک کد ماه (Moon Clyph Code) بدست می آورید. با استفاده از کد مربوطه قادر به انتقال به محیط مورد نظر خواهید بود. خرید و فروش در طی بازی به مغازه دارهایی بر می خوریدکه دادوستد می کنند. هنگامیکه با این شخصیت ها صحبت می کنید گزینه Trade فعال می شود. پنجره Trade دارای گزینه های خرید (Buy) فروش (Sell) و تعمیر (Repair) می باشد. وسایل فروخته شده، از جانب خریدار برای فروش عرضه شود . در صورت نیاز باید آنها را خریداری کنید. انجمنها انجمن های مختلفی در شهرهای بازی وجود دارند . اینها سازمانهایی هستند که باعث ارتقاءکلاس شخصیت می شوند . به عنوان مثال انجمن جنگجویان (Fighter’s Guid). برخی از انجمن ها به آسانی بدست می آیند در حالیکه یافتن برخی دیگر به هوش و اراده شما بستگی دارد.
خرید و فروش
در طی بازی به مغازه دارهایی بر می خوریدکه دادوستد می کنند. هنگامیکه با این شخصیت ها صحبت می کنید گزینه Trade فعال می شود. پنجره Trade دارای گزینه های خرید (Buy) فروش (Sell) و تعمیر (Repair) می باشد. وسایل فروخته شده، از جانب خریدار برای فروش عرضه شود . در صورت نیاز باید آنها را خریداری کنید.
انجمن های مختلفی در شهرهای بازی وجود دارند . اینها سازمانهایی هستند که باعث ارتقاءکلاس شخصیت می شوند . به عنوان مثال انجمن جنگجویان (Fighter’s Guid). برخی از انجمن ها به آسانی بدست می آیند در حالیکه یافتن برخی دیگر به هوش و اراده شما بستگی دارد.
تمام شخصیتها بسته به کلاسشان از جادوها استفاده می کنند. چهار گروه از جادوها وجود دارد، که هر کدام کاربردهای خاصی دارند.برای استفاده از جادوها پنجره اموال را باز کرده و جادوی مورد نظرتان را انتخاب کنید. هر چه سطح مهارتهای شخصیت بالاتر باشد، جادوها قوی تر خواهند بود. اگر توانایی استفاده از جادو در شخصیت کمتر از سطح جادو باشد تأثیر جادو بسیار ضعیف می شود. جریمه ها نیز بر روی جادوها بی تاثیر نیستند.
طبقه بندی جادوها
1- محرمانه (Arcane)
از دور و نزدیک قابل استفاده بوده و شامل طیف وسیعی از کوچکترین جادوها مانند Freezing Touch تا پرتابه های جادویی قدرتمندی مانند FireNova می باشد.
این نوع از جادوها دارای 9 سطح اصلی می باشند و با استفاده از کتابهای جادو (Spell book) اجرا می شوند. هر چه کتابهای طلسم از آن نوع بیشتر پیدا شود، تعداد دفعات استفاده از طلسم، افزایش می یابد .
این نوع از جادوها به مرور زمان احیاء می شوند. مدت زمان احیاء مجدد از طریق مهارتها و یا استراحت تسریع می شوند.
2- جادوهای آسمانی (Celestial)
طلسمهای آسمانی، معمولاً نتایج مثبتی دارند مانند قدرت شفابخشی به هنگام مسمومیت با زهر و یا افزایش عمر. این طلسمها از قدرت نور ستاره ها استفاده می کنند. طلسمهای آسمانی نیز 9 سطح دارند. با بدست آوردن اولین ستاره کریستالی، امکان دسترسی به طلسمهای آسمانی، فراهم می شود و ستاره های کریستالی بعدی تعداد دفعات را افزایش می دهند.
به مرور زمان، احیاء می شوند و با افزایش مهارتها و یا استراحت زمان احیایشان سریع تر می شود.
3- جادوهای تضعیف کننده (Nether Magic)
از این جادوها برای تضعیف اراده دشمنان استفاده می شود. طلسمهای این گروه، برای ترساندن دشمن و مرگ تدریجی، تولید ابرهای سمی و حتی کنترل ذهن دشمن بکار می روند. این نوع از جادوها از ترکیب دقیق عناصر بوجود می آیند و فقط برای یکبار قابل استفاده هستند. با بردن اشاره گر ماوس بر روی آنها در پنجره اموال، دستور العمل ساختشان را بررسی کنید. عناصری که در ساخت این نوع جادوها بکار می روند از کشتن حیوانات سمی و یا از عطاری ها تهیه می شوند. بعضی از عناصر بسیار کمیاب بوده و کاربردشان بسیار پیچیده است.
روش ساخت جادوهای تضعیف کننده
هنگامی که جادوهای Nether را در پنجره اموال انتخاب می کنید پنجره ترکیب (Mix Spell) در سمت چپ صفحه ظاهر می شود. برای ساخت یک طلسم با انتخاب عناصر از پنجره اموال، آنها را به پنجره ترکیب اضافه کنید. هر عنصری که انتخاب شود در پنجره ترکیب، ظاهر می شود. زمانیکه مواد و عناصر بدرستی با هم ترکیب شدند ، علامتی در گوشه پایین و سمت چپ پنجره ترکیب ظاهر می شود. پس از اضافه کردن عناصر لازم برای جادوی مورد نظرتان در صورتیکه اندازه ها را هم به دقت انتخاب کرده بودید، روی Mix کلیک کنید تا جادو حاصل شود. ترکیب جدید به پنجره اموال اضافه می گردد. اگر عناصر نامناسب با هم ترکیب شوند نشان جادو ظاهر نمی شود و Mix اثری ندارد.
4- جادوهای مرموز (Rune Magic)
این نوع از جادوها ترکیبی از طلسمهای تهاجمی و تدافعی هستند. جادوی Rune ، قادر است دیوار محافظ انرژی جادویی را تحت تأثیر قرار دهد. موقتاً ویژگیها را افزایش داده و سپر جادویی در اختیارتان قرار دهد . هر طلسم Rune به دو یا چند سنگ Rune ، نیاز دارد . هر بار که طلسم Rune اجرا می شود، مقداری از جادوی سنگ را کم می کند .
مثل کتابهای طلسم و ستاره کریستالی ، سنگهای Rune به مرور زمان قابل احیاء شدن هستند . هر بار که یکی از این سنگها بدست می آید، مقدار جادوی آن افزایش می یابد .
Quick Weapon
Right Arrow
Number pad 6
نگاه به راست
Automap Toggle
Number pad 4
نگاه به بالا
نگاه به پایین
(DEL(mousewheel
Number pad 0
(ENDC(mousewheel
قفل کردن محور عمودی
Right Shift
کلید عملیاتی
– Number pad
View distance in
پنجره اموال
+ Number pad
View distance Out
پنجره مهارت ها
اهداف ماموریت ها
بازی دارای 6 محیط است که در هر کدام مراحل مختلفی را تجربه می کنید.
1. سرزمین انسانها
3. سرزمین اسرار آمیز
4. سرزمین کینه و نفرت
6. قلمرو شیطان
توجه داشته باشید که بعد از سرزمین اِلف ها، بازی در سه سرزمین بعدی دنبال میشود و هر مرحله بصورت جداگانه به پایان نمی رسد.
مثلاً برای برداشتن سنگ سایه در سرزمین اسرارآمیز باید ابتدا در سرزمین کینه و نفرت رفته و یک روح درخت تهیه کنید. سپس روح را به درختانی که راهتان را سد کرده اند بدهید تا راه را برای شما باز کنند.
مکانهایی که برای تحقق اهداف ماموریت ها باید به آنجا بروید بر اساس اولویت شماره گذاری شده اند.
دو بخش مهم سرزمین انسانها شهرفارگرو و بخش میدان بلن است. شهر فارگرو اولین مرحله بازی میباشد که در آن افراد مختلف شما را در راهیابی به قصر لرد دونمور کمک میکنند.
سه دروازه شهر را در نقشه مشاهده می کنید. دروازه جنوبی شما را در مسیر اسکالدون قرار میدهد. از دروازه غربی نیز میتوانید راه ارن دیل و میدان بلن را در پیش بگیرید.
در انتهای بخش میدان بلن با لرد گریمر پدر ولدین گریمر که خود را آماده مبارزه با مقصر گم شدن فرزندش میکند صحبت کنید.
1- سرزمین انسانها – بخش شمالی شهر فارگرو
در این بخش هدف شما ورود به شهر است. اما به دلیل گم شدن دختر لرد دونمور دروازه های شهر بسته است و شما مجبورید با راهنمایی یک کوتوله از راه فاضلاب وارد شهر شوید.
1- سرزمین انسانها – فاضلاب شهر فارگرو – قسمت اول
فاضلاب شهر فارگرو – قسمت اول
در بخش فاضلاب شما باید علاوه بر باز کردن درهای بسته دو کلید sewer key و bridge key را نیز به دست آورید. با استفاده از bridge key میتوانید پل معلق را به کار انداخته و در انتهای مسیر خود را به طبقه اول تماشاخانه فارگرو برسانید.
1- سرزمین انسانها – طبقه اول تماشاخانه فارگرو
در این طبقه دو آسانسور وجود دارد که یکی از آنها خراب (قسمت 3) و دیگری سالم است اما احتیاج به یک اهرم دارد تا به کار بیافتد (قسمت D). اهرم را میتوانید در کنار آسانسور خراب پیدا کنید و به تماشاخانه فارگرو بروید.
1- سرزمین انسانها – تماشاخانه فارگرو
هدف شما در تماشاخانه فارگرو به دست آوردن کلید theater key است تا با استفاده از آن بتوانید از تماشاخانه خارج و وارد شهر فاگرو شوید. اما برای بدست آوردن آن باید غول تماشاخانه را از بین ببرید. با کشته شدن غول، کلید روی زمین می افتد و میتوانید آن را بردارید.
1- سرزمین انسانها – نقشه شهر فارگرو
شهر فارگرو به 3 قسمت کاخ پادشاه، مرکز شهر و کلیسای شهر تقسیم میشود.در شهر فارگرو شما باید شیپور گلدرن، نامه لرد دونمور برای خروج از شهر فارگرو و Custard treasure map را به دست آورید.
1- سرزمین انسانها – قبرستان شهر فارگرو
شیپور گلدرن را میتوانید در قبرستان قدیمی شهر فارگرو پیدا کنید. ولی قبل از آن باید Magic World را با کشتن هیولایی که در طبقه زیرین قبرستان زندگی میکند، به دست آورید.
1 سرزمین انسانها – عمارت شهر فارگرو
Custard treasure map را میتوانید با کشتن اریک لا که در طبقه زیرین عمارت زندگی میکند به دست آورید.
1 سرزمین انسانها – کاخ لرد دونمور
با بدست آوردن شیپور گلدرن، آلستر جادوگر چند مأموریت به شما میدهد که یکی از آنها رساندن نامه او به لرد دونمور است. اکنون میتوانید با نشان دادن نامه به نگهبان وارد کاخ شده و به ملاقات لرد دونمور بروید. لرد دونمور به شما مجوز خروج از شهر را داده و فرمان میدهد که به ارن دیل رفته و دخترش را پیدا کنید.
قسمت سیاهچال(Dungeon) مربوط به زمانی میشود که شما ازارن دیل بازگشته اید و اکادا لرد دونمور و سربازانش را در زندان حبس کرده است.
سرزمین اِلف ها شامل سه قسمت ارن دیل (Arindale)، الم(Ulm) و تلندور دژ گلدرن (Talendor) میباشد. در جزیره ای که در شمال ارن دیل و جنوب تلندور قرار دارد میتوانید با کشتن چند moonbeast یک سنگ ماه بدست آورده و از آن درMoon Bridge (پل ماه) استفاده کنید. پل ماه این امکان را به شما میدهد مسافتهای منطقه ها را از طریق Teleportation طی کنید. قلعه الم جایی است که آرگلیا در آنجا پنهان کرده اند، اما تا قبل از گرفتن ماموریت از لرد گالیبرین (Galebriand) نمیتوانید وارد آنجا شوید. گالیبرین نیز در ازای آرگلیا magic mirror را که کلید ورود به خانه امندور به شما میدهد. در قسمت تلندور Chamber of Spirits را پیدا کرده و شیپور گلدرن را در آنجا قرار دهید تا بتوانید با روح گلدرن صحبت کنید. اما قبل از آن لازم است که با امندور صحبت کنید تا او Ring of Talendor را برای ورود به تالاردر اختیار شما قرار دهد.
2. سرزمین اِلف ها – ارن دیل
هدف اصلی شما در ارن دیل به دست آوردن اطلاعات برای راهیابی به کاخ لرد گالیبرین است. در شمال ارن دیل نیز میتوانید محل زندگی چند اژدها را یافته و تخمهای آنها را برای یوشی توماکا که در خانه ببر زندگی میکند ببرید.
2. سرزمین اِلف ها – کاخ لرد گالیبرین
در کاخ لرد گالیبرین ابتدا با او صحبت کنید. سپس باید مرحله آزمایشی را پشت سر بگذارید و از قسمتی که در تسخیر ارواح به سر می برد سالم عبور کنید. پس از پشت سر گذاشتن مرحله آزمایشی لرد گالیبرین مأموریت پیدا کردن آرگلیا را به همراه نامه ای که میتوانید با کمک آن وارد قلعه الم شوید، به شما میدهد.
2. سرزمین اِلف ها – قلعه الم
در قلعه الم شما احتیاج به دو کلید دارید که با کمک آنها وارد طبقه زیرین قلعه شوید .دو کلید در اختیار دو ارشد قلعه قرار دارد که باید آنها را ازبین ببرید و کلیدها را به دست آورید. همچنین باید وترین ملولوین را از زندان آزاد کنید تا از طریق اطلاعات او محل اختفای آرگلیا را پیدا کنید.
2. سرزمین اِلف ها – طبقه پایین قلعه الم
در ابتدای مرحله شما باید اهرم آهنی را از اتاق مخفی بردارید. در اتاقی که چهار اهرم وجود دارد اهرمهای جنوبی را حرکت دهید تادر مخفی تالار بازشود. در تالار مخفی شما احتیاج به یک اهرم دیگر دارید که جای آن در نقشه نشان داده شده است. میتوانید آرگلیا را پیدا کنید.
سرزمین اسرار آمیز (Demigoth Lands) شامل 3 قسمت اسکالدون میدان جنگ مردگان و جنگلهای شمالی میباشد. اسکالدون جایی است که میتوانید وارتاگ را پیدا کرده و وارد سرزمین فراموش شده شوید. در بخش جنگلهای شمالی میتوانید با گریملاک صحبت کرده و رمز ورود به دره متروکه به کمک پل ماه را به دست آورید. ولی قبل از آن لازم است با استراکسیا که در سرزمین فراموش شده زندگی میکند صحبت کنید. همچنین در این بخش باید یک روح درخت (totem of the tree) به درختانی که راهتان را سد کرده اند بدهید تا راه برای شما باز کنند. و بتوانید سنگ سایه (shadow crystal) را پیدا کنید. سنگ سایه را در قسمت ویرانه های خانه سایه ها (Shadow Ruins) که در بخش میدان جنگ مردگان قرار دارد بکار ببرید تا راه ورود به عمارت باز شود.
3.سرزمین اسرار آمیز – ا
3.سرزمین اسرار آمیز –
در اسکالدون شما میتوانید وارتاگ را ملاقات کنید. اولین مأموریتی که وارتاگ به شما میدهد این است که به معبد ناگا رفته و مقداری از خون ولدین (Valane) را برایش بیاورید. دومین مأموریت او این است که به Unholy Arc در دره متروکه رفته و شیشه خون ولدین را در محراب آنجا قرار دهید. سپس با والکریا (Valkyra) صحبت کرده و رمز ورود به خانه ارواح (Tomb of souls) را به دست آورید. در خانه ارواح باید چشم وارتاگ پیدا کرده و آن را به وارتاگ بازگردانید.
3.سرزمین اسرار آمیز -خانه ارواح
هیولایی که در خانه ارواح زندگی میکند چشم وارتاگ را همراه خود دارد. برای بدست آوردن چشم وارتاگ باید هیولا را از بین ببرید.
3.سرزمین اسرار آمیز – خانه سایه ها – قسمت اول
در این مرحله چند خروجی وجود دارد که هر کدام شما را به یک محل خاص می رساند. خروجی C شما را به قسمت برج (Tower Area ) می رساند. خروجی D شما را به قسمت غولهای سنگی (Tower stones) می رساند. توجه داشته باشید که برای فعال شدن خروجی D ابتدا باید غولهای سنگی را با استفاده سنگهای کریستال به کار انداخته و از بین ببرید. خروجی E شما رابه قسمت Wind Jumping Area میبرد. برای رسیدن به محل مورد نظر باید دراتاق کوچک به سمت درهایی که عکس شوالیه در طرف آنها قرار دارد حرکت کنید. خروجی F شما رابه محل کینگ استون میرساند.
3.سرزمین اسرار آمیز – برج و غولهای سنگی
برج: در قسمت برج باید ابتدا از آتش عبور کرده و سپس در بالای برج سنگ Glyph را به کار اندازید. غولهای سنگی: پس از ورود به محل سه غول و چهار راه، اطراف تالار را مشاهده میکنید که فقط یکی از آنها فعال است. هر راه با از بین بردن یک غول فعال میشود. هر غول نیز با سنگی که از صندوقچه های داخل راههای سه گانه به دست آمده فعال میشود. آخرین راه شما را به یک محل دیگر از سنگهای Glyph که باید فعال شود میرساند.
3.سرزمین اسرار آمیز – Wind Jumping Area
در این بخش ستونهایی وجود دارند که با پریدن اشتباه بر روی آنها شما را به سمت غولهای سنگی که در کنار تالار قرار دارند برده و باعث سقوط شما میشوند. میتوان بدون از بین بردن غولها به سمت دیگر تالار رفته و سومین سنگ Glyph را به کار انداخت.
3.سرزمین اسرار آمیز – تالار کینگ استون
.سرزمین اسرار آمیز – تالار کینگ استون
در این بخش کینگ استون را ملاحظه میکنید که چند جادوگر او را محاصره کرده اند. در طرف دیگر تالار راه ورود به تالار Nauselom وجود دارد. برای فعال شدن راه باید چهار سنگ Glyph روشن شوند. اگر شمشیر قدرت سایه ها را در دست مجسمه کینگ استون در Statue room بگذارید او راه را برای فعال کردن آخرین سنگ به شما نشان دهد.
3.سرزمین اسرار آمیز – تالار Nauselom
برای راه یافتن به اتاق Nauselom باید دو سنگ سایه را در جایگاهشان قرار دهید تا راه مخفی به شما نشان داده شود. دو سنگ یکی در تالار سمت راست معلق است و دیگری نزد غول سنگی است. با از بین بردن Nauselom میتوانید عصای سحرآمیز که یکی از عناصر پنج گانه قدرت است را به دست آورید.
. سرزمین ممنوع
دراین قسمت (Forbidden Lands) باید با استراکسیا صحبت کنید. روح درخت را از Worglaw با قیمت 10000 سکه بخرید. به معبد ناگا رفته و ولدین را آزاد کرده، خونش را به دست بیاورید. سپس با استفاده از رمزی که از وارتاگ در انتهای انجام فرمانهایش گرفته اید از سد سنگهایی که در جلوی راهتان قرار گرفته اند عبور کرده، خود را به جاده ایرنتبل برسانید و الوین را از دست دشمنان نجات دهید.
4. سرزمین ممنوع – قسمت غربی تالار ناگا
. سرزمین ممنوع – قسمت غربی تالار ناگا
در این بخش شما باید ماسک گاز را پس از آزاد کردن ولدین پیدا کنید. ضمنا در بخش 13 وقتی وارد تالار می شوید در ها بسته شده و شما در تالار محبوس میشوید. با حرکت دادن سنگ روی در قسمت غربی در اتاق مخفی، درقسمت شرقی تالار بازمیشود.که درآنجا میتوانید با حرکت دادن اهرم، دو در شمال و جنوب تالار را باز کنید . در تالار دیگر این بخش میتوانید eye of the sigil را که کلید ورود به محل زندگی ملکه ناگا است را پیدا کنید.
4. سرزمین ممنوع – قسمت شرقی ناگا
. سرزمین ممنوع – قسمت شرقی ناگا
هدف شما در این قسمت به دست آوردن کلید طلایی ولدین و رسیدن به قسمت شرقی تالار است. در میانه راه به چهاراهرم برخورد میکنید که هر کدام یک بخش از چهار بخش آسانسورمعلق را به حرکت درمی آورند. قبل ازاینکه اهرمها را به حرکت در آورید ذخیره کنید.برای اینکه هر چهار بخش در یک زمان پایین بیایند اهرمها را به تریب زیر حرکت دهید. از شمال به جنوب:2،4،1،3 پس از نجات دادن ولدین نیز با استفاده از eye of the sigil در قسمت 9 وارد محل زندگی ملکه ناگا شوید.
4. سرزمین ممنوع – مخفیگاه ملکه ناگا
. سرزمین ممنوع – مخفیگاه ملکه ناگا
در این قسمت میتوانید Robes of Regeneration که یکی از عناصر پنج گانه قدرت است را به دست آورید اما باید قبل از آن ملکه ناگا را از بین ببرید.
4. سرزمین ممنوع – راه مارپیچ
. سرزمین ممنوع – راه مارپیچ
سه سر اسکلت را در دهان سه مجسمه بروگریم قرار دهید تا در مخفی کنار رفته و راهتان بازشود. سپس دو کلید را از دو طرف میدان برداشته و در ورودی عمارت را باز کنید.
4. سرزمین ممنوع – مخفیگاه الوین
. سرزمین ممنوع – مخفیگاه الوین
پنج سنگ را با توجه به نقشه روشن کنید تا راه برای روشن کردن آخرین سنگ که کلید ورود به مخفیگاه الوین است، باز شود. الوین را می بینید که در هاله ای از نور زندانی شده که برای آزادی او باید 5 روح شیطانی را از بین ببرید. چهار روح را میتوانید در اتاقهای تالار پیدا کنید. اما پنجمین روح در اختیار ایک رلا جادوگر زن دارنده جادوی سیاه است. برای اینکه او را از بین ببرید باید ابتدا 4 روح را در آتش انداخته و سپس با او مبارزه کنید. پس از آزاد شدن الوین و گرفتن حلقه جادویی یعنی با دستور جادوگر امندور به تلندور رفته و حلقه را در جایش قرار دهید تا صاحب قدرت آنها شوید.
برای ورود به دره متروکه شما احتیاج دارید با استارکسیا و سپس با گریملاک صحبت کنید. گریملاک کتابی به شما میدهد که در آن رمز ورود به دره متروکه از طریق پل ماه وجود دارد. در دره متروکه شما باید خون ولدین را در Unholy Arc قرار دهید تا بتوانید با دیو ماده ای که در آنجا زندگی میکند صحبت کرده و رمز ورود به خانه ارواح را بدست آورید. بخش دیگر Value Of Ruin مربوط به محل زندگی خد یعنی Draedoth Temple است. خد کسی است که یکی از دیگر عناصر پنج گانه قدرت را دارد. پس باید برای بدست آوردن چهارمین عنصر قدرت او را نیز از بین ببرید.
5. دره متروکه – Draedoth Temple / قسمت اول
در قسمت اول باید به طبقه پایین رفته و gold key را پیدا کنید. با کمک کلید وارد تالار اصلی شوید. در آنجا نیز پس از نابودی هیولا به طبقه بالا رفته و skull key را پیدا کنید. با کمک skull key در اتاق مخفی در قسمت شرقی عمارت را باز کنید و با پایین آوردن اهرم راه را برای ورود به قسمت ستونهای متحرک باز کنید. در قسمت بالای ستونها سنگ آتش را از اموال یکی از دشمنانی که از بین برده اید پیدا کنید و با کمک آن وارد قلمرو خد شوید.
5. دره متروکه – قلمرو خد
چهار سنگ آتش را از داخل صندوقچه های اطراف تالار پیدا کنید. در میانه راه هیولایی راهتان را سد کرده است. وقتی که او را ازبین بردید کلید آتش را میتوانید از داخل اموالش پیدا کنید. با کمک این کلید میتوانید در قفل شده را باز کرده و به محل استقرار خد وارد شوید . با از بین بردن خد سپر جادویی یک سنگ آتش را بردارید. چهار سنگ آتش را در چهار طرف تالار قرار دهید تا در دیگر تالار باز شود. با استفاده از آخرین سنگ آتش راه خروج از این قسمت را فعال کرده و خارج شوید.
پس از کشته شدن لرد بروگریم، با قرار دادن حلقه در جایش ولگار ظاهر شده و پنج عنصر قدرت را برای از بین بردن آنها همراه خود می برد. شما نیز برای جلوگیری از این کار به دنبال او رفته و وارد قلمرو اهریمن میشوید. در این قسمت برای رسیدن به محل ولگار باید چند دروازه را پشت سر بگذارید که هر کدام با کشته شدن نگهبانانش باز میشود. در آخرین مرحله ولگار را می بینید که توسط اهریمن کشته میشود. پنج عنصر قدرت را برداشته و با کمک آنها اهریمن را از بین ببرید . سپس یخی که گلدرن در آن محبوس شده را با کمک شیپور گلدرن از بین برده و با او صحبت کنید.
سایت رسمی بازیهای فارسی دارینوس | دارینوس سرزمین رویاها، بستر اندیشه ها

































































