- سیستم مورد نیاز
- مقدمه
- قبل از شروع
- دیپلماسی
- منابع
- اقتصاد اولیه و ساخت و ساز
- بازرگانی
- ساختمانها
- دفاع
- پادگانهای شهر
- نظامی و پادشاهی
- نظامی
- پادشاهیها
- ساختن یک ارتش
- مزدور در مقابل استخدام
- شورشیان
- خانواده سلطنتی، دربار سلطنتی، و سطح شخصیت
- خانواده سلطنتی
- دربار سلطنتی
- مهارتها
- عملیات و برنامه ریزی توسعه
- اطلاعیهها
- اقتدار تاج
- برنامه ریزی توسعه
- نفوذ
- تسخیر
- غارت
- نبردها
- اسیران جنگی
- جنگ از طریق فرسایش
- هنر محاصره
- گرفتن استان
- مدیریت استانها
- در اختیار گرفتن مالکیت اولین استان خود
- بررسی اجمالی استان
- فرمانداران
- الزامات کشور شکل پذیر
- عربستان
- امپراتوری ارمنستان
- بلغارستان
- امپراتوری بیزانس
- کرواسی
- کومانیا
- مصر
- انگلستان
- فرانسه
- گرجستان
- آلمان
- گروه ترکان طلایی
- ولز بزرگ
- مجارستان
- ایرلند
- ایتالیا
- اتحادیه کالمار
- امپراتوری لاتین
- لیتوانی
- لوتارنجیا
- مغرب
- امپراتوری عثمانی
- اوترمر
- فارس
- لهستان
- مشترک المنافع لهستان-لیتوانی
- پرتغال
- روسیه
- اسکاتلند
- امپراتوری صربستان
- اسپانیا
- والاچیا
-
سیستم مورد نیاز #
حداقل:
به پردازنده و سیستم عامل 64 بیتی نیاز دارد.
سیستم عامل: ویندوز 10/11
پردازنده: AMD FX-8350 یا Intel Core i5-2500K
حافظه: 8 گیگابایت رم
گرافیک: Radeon HD 7870 / GeForce GTX 750-Ti
DirectX: نسخه 11
فضای ذخیره سازی: 14 گیگابایت فضای موجود
نکات اضافی: به پردازنده و سیستم عامل 64 بیتی نیاز دارد.
توصیه میشود:
به پردازنده و سیستم عامل 64 بیتی نیاز دارد
سیستم عامل: ویندوز 10/11
پردازنده: AMD Ryzen 3 3100 یا Intel Core i5-6600k
حافظه: 16 گیگابایت رم
گرافیک: Radeon RX 580 / GeForce GTX 1660
DirectX: نسخه 11
فضای ذخیره سازی: 14 گیگابایت فضای موجود
نکات اضافی: به پردازنده و سیستم عامل 64 بیتی نیاز دارد. درایو حالت جامد (SSD) توصیه میشود.
مقدمه #
این راهنما در درجه اول برای افرادی طراحی شده است که کاملاً بی اطلاع وارد این بازی میشوند. اما، این بدان معنا نیست که افرادی که قبلاً با این بازی آشنا هستند نیز سودی نخواهند برد. این راهنما همچنین در اواسط بازی زمانی که پیچیدگیها ایجاد میشود و شما باید زندگی خود را به مسیر اصلی خود برگردانید، مفید خواهد بود.
دوستداران این بازی احتمالا هزاران ساعت در اولین شوالیههای افتخار در حدود سال 2010 غرق شدند و از آن لذت بردند. شنیدن در مورد KoH2 ما را بسیار خوشحال کرد و دوستداران این بازی خوشحالند که توسعه دهندگان تا حد زیادی احساس خود را از بازی اول حفظ کردهاند و پیشرفتهایی انجام دادهاند. KoH 2 یک بازی قوی با استراتژیهای دیپلماتیک و مدیریتی فراوان است. تبدیل استان کوچک خود به یک امپراتوری غول پیکر کار دشواری نیست، اما اگر خطرات را کاهش ندهید، میتواند بسیار اشتباه باشد. این راهنما در مورد موارد ضروری برای ترغیب امپراتوری شما به رشد و حفظ آن بحث خواهد کرد.
در این راهنما در مورد حمله، دفاع، نحوه محاصره قلعهها و فتح آنها صحبت خواهیم کرد.

قبل از شروع #
ما به طور کلی با یک استان تصادفی شروع میکنیم، زیرا دوست داریم یک امپراتوری بزرگ از هیچ بسازیم. برای برخی افراد ممکن است این کار دشوارتر باشد، زیرا شما منابع بسیار کمی برای شروع دارید. هر انتخابی که باشد، خوب است. اگر در حین بازی از این راهنما پیروی میکنید، توصیه میکنیم روشهای دیگر را متوقف کنید. شما مجبور نیستید، اما هر چه باشد، زندگی شماست.
دیپلماسی #
قبل از انجام هر کار دیگری، با کلیک کردن روی “مواضع” در پایین سمت راست (LeftShift + S) هر توافقی را که با سایر کشورها داریم، مرور میکنیم.
با این کار نقشهای مانند تصویر زیر ظاهر میشود.
شما میتوانید ببینید که ملت کوچک کانات دارای رنگ طلایی است. این بدان معناست که ما با آنها قرارداد تجاری داریم. ما از شما انتظار نداریم که تمام رنگها را به خاطر بسپارید. چرا؟ زیرا با کلیک بر روی مرزهای آنها همه چیزهایی که باید بدانید را به شما میگوید.
این بازی از منظر رابط کاربری به خوبی طراحی شده است، بنابراین میتوانید به سادگی ماوس خود را روی هر چیزی برجسته کنید تا معنای آن را توضیح دهد. اگر روی کیسه کوچک سکه طلا برجسته کنیم، میتوانید ببینید که به این معنی است که ما با آنها یک توافق تجاری داریم، که رنگ طلایی روی نقشه نشان دهنده آن است.
از نقشه بالا، میتوانیم ببینیم که آنها تنها کسانی هستند که با آنها یک توافق تجاری داریم. لازم به ذکر است که هر ملتی با رنگ قرمز به این معنی است که شما در حال جنگ با آنها هستید. در این مرحله، کانات مهمترین رابطه در زندگی ماست. ما برای اداره یک امپراتوری به درآمد نیاز داریم و بدون شریک تجاری، باید به مالیات تکیه کنیم.
مورد بعدی که میخواهیم بررسی کنیم، روابط ما با کلیک کردن روی نماد دست دادن در پایین سمت راست است (LeftShift + D).
هر کس سبزپوش است، به این معنی است که ما با آنها رابطه خوبی داریم. هر کس قرمزپوش است، به این معنی است که ما در یک رابطه بد هستیم. این رنگها بسته به احساسات عمیق تر میشوند. سبز کم به این معنی است که کمی مطلوب است، در حالی که سبز تیره به این معنی است که آنها اساساً بهترین هستند. رنگ خنثی به معنای خنثی بودن آن است.
میتوانید با کلیک کردن در داخل مرزهای آنها، روابط سایر کشورها را نیز پیدا کنید. ما با انگلستان رابطه خوبی داریم، اما آنها با چه کسانی رابطه خوبی دارند؟
دانستن اینکه روابط شما و روابط آنها چگونه است، میتواند بر روی افرادی که تلاش خود را متمرکز میکنید، تأثیر بگذارد. انگلستان بسیار بزرگتر از ماست، بنابراین احتمالاً میخواهیم روابطمان را با آنها برای حمایت در جنگ و تجارت بهبود ببخشیم. آنها کانات را دوست ندارند. آیا میتوانیم انگلیس را متقاعد کنیم که به ما در جنگ کمک کند تا بتوانیم آن قلمرو را در اولین توسعه خود بدست بیاوریم؟ اما، کانات تنها شریک تجاری ماست. آیا ما اکنون با آنها تجارت میکنیم و برای رشد امپراتوری خود طلا به دست می آوریم؟ آیا روی رابطه خود با انگلیس تمرکز میکنیم و با آنها وارد یک شراکت تجاری میشویم؟ آیا میتوانیم کانات را متقاعد کنیم که با ما با انگلیس بجنگد و آن را تصاحب کنیم؟ این سوالات دلیل این است که چرا این بازی یکی از بازیهای مورد علاقه ماست، زیرا روابط رشد میکنند و مانند آتش میسوزند. هر تصمیمی که میگیرید، میتواند به همان اندازه به شما سود و ضرر برساند.
دکمههای دیگری در پایین سمت راست وجود دارد، اما بعداً به آنها خواهیم پرداخت.
منابع #
تجارت برای رشد امپراتوری شما و ایجاد روابط در این بازی اساسی است. اما، اگر چیز خوبی برای ارائه ندارید، پس هیچ چیز خوبی برای به دست آوردن ندارید. باید بدانید چه منابعی دارید (یا ندارید). روی نماد کوه کوچک در پایین سمت راست کلیک کنید (LeftShift + V):
باز هم، ما انتظار نداریم این منابع را به خاطر بسپارید، بنابراین فقط برای توضیح، ماوس خود را روی آنها نگه دارید:
به دست آوردن چندین منبع طبیعی بسیار گران خواهد بود، اما داشتن بیش از یک مورد واقعاً به مشارکت تجاری کمک میکند. از آنجایی که ما در ابتدای بازی هستیم، برای ارزان ترین منبع اقدام خواهیم کرد.
حالا که وضعیتتان را فهمیدید، میتوانید بازی را شروع کنید.
اقتصاد اولیه و ساخت و ساز #
ما میتوانیم بازی را از هماکنون شروع کنیم که با دنیای اطراف خود آشنا شدهایم و درگیر این فضا هستیم. ما جایی در فضا داریم.
با این حال، ما باید مواردی را پیش ببریم:
- شباهت یک اقتصاد را ایجاد کنید.
- برای دفاع از پادشاهی خود و حمله به دیگران، یک ارتش دریافت کنید.
- بازی تاج و تخت
- گروگان گرفتن مردم ما به طور منظم
قبل از اینکه بتوانیم هر یک از اینها را انجام دهیم، به یک اقتصاد و چند ساختمان نیاز داریم.
بازرگانی #
طلا جهان را اداره میکند. این برای هزاران سال و احتمالا همیشه خواهد بود، اما به طور خاص، در این بازی یک موضوع اساسی است. اگر به بخش قبل دقت کنید، میبینید که اولین پادشاه ما در واقع یک تاجر بود. حتی اگر او نبود، اولویت اول ما یک تاجر است.
برای انجام این کار، به سادگی روی یکی از مربعهای خاکستری در بالا کلیک کنید – به هر حال، این بارگاه سلطنتی شما نامیده میشود – و روی “استخدام بازرگان” (آیکون با کیسه پول، بدیهی است) کلیک کنید.
سپس، روی عضو بارگاه جدید خود کلیک کنید و نمادی را که شبیه کیفی است که به شخص دیگری تحویل داده میشود، انتخاب کنید. این “تجارت با پادشاهی” نامیده میشود. از آنجایی که ما فقط یک گزینه داریم، کانات، آنها را انتخاب کرده و روی “OK” کلیک میکنیم.
یک ثانیه پشتیبان بگیرید: اگر قرارداد تجاری نداشته باشیم، چه میشود؟ راستش را بخواهید، ما معتقد نیستیم که بتوان بدون آن بازی را شروع کرد. اما، بیایید فرض کنیم این اتفاق میافتد. ابتدا به روابط خود نگاه کنید و پادشاهی با احساسات مطلوب پیدا کنید. روی آنها کلیک کنید، سپس روی دکمه “مخاطب” در پایین کلیک کنید.
روی “پیشنهاد” کلیک کنید.
سپس روی “توافق تجاری” کلیک کنید. شرط میبندیم که 25 امتیاز استیم را رد کنند، اما باز هم، این یک سناریوی فرضی است.
شخص احمق در واقع قبول کرد.
اما، بیایید دوباره به صورت فرضی، بگوییم که این کار را نمیکنند. سپس، به این کار ادامه میدهیم تا سرانجام توافقنامهای را امضا کنیم. ممکن است سالها طول بکشد، اما در حال حاضر نیز میتوانید بدون آن جلو بروید. فقط قبل از اینکه خیلی دیر شود، به آن برگردید. اکنون، به برنامهریزی منظم برنامهریزیشدهمان که قبل از نوشتن سناریوی فرضی بالا نوشته شده بود، برگردیم.
اکنون، میدانیم که در بخش قبلی اشاره کردیم که در حال فکر کردن به پاک کردن کانات از روی زمین بودیم، که هنوز هم هستیم، اما باید اقتصادمان را به حرکت درآوریم. هرچند باید در اینجا به نکتهای اشاره کنیم. آیا به نماد کیسه سکه کوچک در کنار هزینه توجه کردید؟
این نماد در بالا سمت راست نیز ظاهر میشود. به آن تجارت میگویند.
تجارت را میتوان با منابع و ساختمانهایی که در اختیار دارید، گسترش داد. آنچه در حال حاضر باید بدانید، این است که نمیتوانید از حد خود فراتر بروید. محدودیت ما در حال حاضر 26 است. بنابراین، 26 (شروع) – 10 (تجارت) = 16. ما هنوز 16 تجارت داریم که میتوانیم از آنها استفاده کنیم.
شایان ذکر است که تجارت شما نیز میتواند گسترش یابد. همانطور که در اینجا، تاجر شما میتواند راههایی برای رشد به عنوان یک تاجر پیدا کند. تصور کنید تاجری به تجارت کالا میپردازد و سپس والمارت باز میکند. سپس، چندین والمارت. وقتی آنها این کار را انجام میدهند، طلای بیشتری وارد میکنند، اما از تجارت بیشتری نیز استفاده میکنند. این را قبل از استقرار دستهای از بازرگانان در نظر داشته باشید.
اگر نگاهی سریع داشته باشید، متوجه خواهید شد که درآمد فعلی ما از طلا 47+ است.
حالا این همه به سرعت بازی و چه چیز دیگری بستگی دارد. صادقانه بگوییم، ما حتی در مورد زمان بندی مطمئن نیستیم، اما اگر بخواهیم آن را به زبان ساده بیان کنیم: ما در هر نوبت +47 طلا دریافت میکنیم. احتمالا با سالها مرتبط است، اما به هر حال +47 در شروع بازی نسبتاً خوب است. دلیل آن صرفاً به این دلیل است که ما تعمیر و نگهداری نداریم – نه ارتش و نه ساختمان.
تاجر ما اکنون در راه است تا یک مسیر تجاری با کانات ایجاد کند. با نوار پیشرفت زیر او میتوانید ببینید چقدر طول میکشد.
هنگامی که تجارت برقرار شد، میتوانید تأثیر آن را ببینید. به سادگی روی خزانه داری سلطنتی خود در بالا سمت راست (نماد طلایی) کلیک کنید و وضعیت مالی خود را مشاهده خواهید کرد:
حالا، ما داریم ثروت را جذب میکنیم!
ساختمانها #
منابعی را که کمی پیش ارزیابی کردیم، به خاطر دارید؟ اگر این کار را نکردید، در اینجا یادآوری شماست، اما اکنون زمان استخراج آنها است. برای انجام این کار، روی شهرداری خود کلیک کنید (در مورد ما، دوبلین) و سپس کادر غول پیکر “+” را در پایین سمت چپ انتخاب کنید.
اکنون، لطفاً برای وضوح به تصویر زیر مراجعه کنید که در آن بخشهایی با عنوان “A”، “B” و “C” برچسب گذاری شده است.
گروه A و B در هر استان موجود است. اینها ساختمانهای منحصر به فرد نیستند. گروه A را در بیشتر مواقع نمیتوان تا زمانی که ساختمان مربوط به گروه B ساخته شود، ساخت. گروه B چیزی است که ما برای اداره پادشاهی شما اساسی میدانیم. شما به تمام ساختمانهای گروه B در هر استان نیاز ندارید، اما برای موفقیت به همه آنها در پادشاهی خود نیاز خواهید داشت.
فقط یک تعریف سریع از اصطلاحات:
- پادشاهی – همه چیز تحت دامنه شما
- استان – یک قلمرو واحد از پادشاهی شما. در این سناریو، لینستر است.
- شهرداری – دولت مرکزی استان. در این سناریو، دوبلین است.
گروه C منحصر به آن سرزمین است. یادتان هست وقتی به منابعمان اشاره کردیم؟ نحوه استخراج آنها به این صورت است. برخی از آنها پیش نیازهایی دارند. به عنوان مثال به ذوب نقره نگاه کنید:
ما هیچ میدان فلزکاری یا بازاری نداریم. در واقع ما چیزی نداریم. بنابراین، هنوز نمیتوانیم این منبع را استخراج کنیم. با این حال، گوسفندداری خوب است که فقط به 420 طلا نیاز دارد.
کلیک کردن روی “ساخت” یک انتخاب واضح است.
در سمت راست صفحه، پیشرفت آن ساختمان را خواهید دید. به هر حال، نماد چکش کوچکی که قبلاً دیدید، میزان ساخت آن است. اساساً، هرچه این عدد بیشتر باشد، ساخت آن بیشتر طول میکشد.
باید اشاره کنیم که شما هم میتوانید سریعتر بسازید. ساختمانهای دیگر گروه C را که داشتیم به خاطر دارید؟ یکی از آنها فلزکاری بود. فلزکاری +2 ساختمان را اضافه میکند.
و، البته، نگاه کنید! تجارت +3 را نیز اضافه میکند!
اکنون که دو ساختمان در حال پیشرفت داریم و-
– صبر کنید. آنها در حال ساخت ارتقاء هستند! به سادگی روی ساختمانی که میخواهید ارتقا دهید، مانند پرورش گوسفند کلیک کنید:
برای مثال، اگر کارخانههای ریسندگی را انتخاب کنیم، میتوانیم تجارت +2 و شادی +2 را در آن شهر به دست بیاوریم. اگر به جای آن قصابیها را انتخاب کنیم…
خواهید دید که کالاهای جدیدی کسب میکنیم: گوشت. کالاها چیزی هستند که شرکای تجاری را وارد میکنند. همه تلاش میکنند همه کالاها را برای پادشاهی خود به دست آورند، بنابراین فرصتهای تجاری را برای به دست آوردن چیزی که شما دارید و آنها ندارند، باز میکنند. به هر حال، ارتقاء ساختمان در سراسر پادشاهی انجام میشود. اگر ما پرورش گوسفند را در استان دیگری بسازیم، همان ارتقاءها برای آن اعمال خواهد شد.
دفاع #
یکی از اساسی ترین قطعات برای دست نخورده نگه داشتن اولین استان خود، دفاع در قلعه خود است. در حالی که ممکن است بخواهید در ابتدا روی راه اندازی یک اقتصاد قوی تمرکز کنید، اگر پادشاهی یا شورشی دیگری به شهرداری شما حمله کند و شما چیزی برای دفاع از آن نداشته باشید، بیهوده است.
پادگانهای شهر #
هر شهرداری این توانایی را دارد که به نوعی از خود دفاع کند. این امر حملات محاصره را بسیار دشوار میکند. خوشبختانه میتوانید کار را برای دیگران سخت کنید. برای انجام این کار، بیایید با کلیک بر روی شهرداری خود و سپس نماد شوالیه کوچک در پایین صفحه در سمت راست ساختمانها، گروههای خود را تقویت کنیم:
در حال حاضر، تنها گزینه ما دهقانان هستند، بدترین مبارزان بازی. صادقانه بگوییم: چیزی بهتر از هیچ است.
چند نکته را که باید در نظر داشته باشید: همیشه میتوانید دهقانها را حذف کنید و بعد از اینکه بتوانید آنها را بسازید، آنها را با واحد دیگری جایگزین کنید. اگر استان شما قبلاً یک پادگان دارد، میتوانید واحدهای پیشرفته تری بسازید و باید این کار را انجام دهید.
قبل از خرید، به نمادهای کوچک نگاه کنید:
در سمت چپ متوجه خواهید شد که آنها 20 غذا (به نمایندگی از نماد گندم) و 3 کار (به نمایندگی از طرف شخص) هزینه دارند. غذا از محل نگهداری شهرداری شما میآید که میتوانید در پایین صفحه نمایش خود آن را مشاهده کنید. مال ما در حال حاضر 400/400 است.
کارگران در نقشه اصلی زیر نام شهرداری قابل مشاهده هستند.
ما در حال حاضر 10 کارگر از حداکثر 10 نفر داریم، که وقتی روی شهرداری خود کلیک کنید و روی نماد کارگران برجسته کنید، میتوانید آنها را ببینید. شما میتوانید حداکثر تعداد کارگران را از طریق ساختمانهای خاصی مانند مسکن (از گروه B) افزایش دهید. آنها به آرامی در طول زمان دوباره پر میشوند، که همچنین میتواند از طریق ساختمانها یا فرمانداران (که بعداً پوشش داده میشود) افزایش یابد.
با بازگشت به استحکامات ما، به سادگی روی دهقانان (یا گزینه دیگری در صورت داشتن آن) کلیک کنید و آنها اضافه خواهند شد.
اکنون متوجه خواهید شد که کارگران در دسترس ما تمام شده است، اما غذای زیادی داریم.
یادتان هست قبل از آن زمانی که ما دهقانان را میخریدیم و فلشی در سمت راست وجود داشت که به نگهداری اشاره میکرد؟ یادآوری دوستانه، 1 نگهداری غذا برای هر دهقان بود. ما 3 دهقان خریدیم، بنابراین در مجموع به 3 نگهداری نیاز دارد.
اگر به بالا سمت راست بروید و روی درآمد غذایتان (که با نماد گندم نشان داده شده است) بروید، میبینید که موجودی فعلی شما چقدر است:
کل تولید غذای ما 9+ است و نیروهای پادگان به 3 نگهداری نیاز دارند. موجودی ما +6 است.
مهم است که حفظ مواد غذایی خود را مثبت نگه دارید. برخلاف طلا، کتاب و مذهب، این انباشته نمیشود. +6 باقی میماند مگر اینکه غذای بیشتری تولید یا وارد کنیم یا بیشتر برای نیروها هزینه کنیم. اگر منفی باشید، میتواند منجر به روحیه ضعیف نیروها شود و به طور بالقوه باعث شورش شود.
با گذشت زمان، پادگان شهر خود را با نیرو پر کنید. از آنجایی که این تنها استان ما نیز هست، میخواهیم مطمئن شویم که میتواند از محاصرهها خودداری کند وگرنه اگر آن را ببازیم، بازی تمام میشود. برای انجام این کار، به سادگی بر روی استحکامات شهر کلیک کنید:
سپس، مانند هر فرد عاقلی در این زمان، روی «بله» کلیک کنید.
نظامی و پادشاهی #
نظامی #
دفاع از شهرداری یک چیز است، اما دفاع از روستاها، مزارع، معادن، معابد، یا حمله چطور؟ اینجاست که استخدام مارشال وارد عمل میشود.
ابتدا روی یک نقطه خالی دربار سلطنتی کلیک کنید، سپس مارشال را انتخاب کنید که با شمشیرها نشان داده میشود:
سپس، شهرداری خود را انتخاب کنید و سپس روی “OK” کلیک کنید.
شما میتوانید این مارشال را با کلیک روی آنها روی نقشه کنترل کنید، سپس روی یک مکان کلیک راست کنید تا آنها بروند.
شما متوجه همان نماد در استحکامات شهر برای مارشال خواهید شد. این همان تعداد نیروست که آنها میتوانند مدیریت کنند.
برای پر کردن این نیروها، کافی است دوباره روی شهرداری خود راست کلیک کنید تا آنها را به آنجا بیاورید.
اکنون، متوجه خواهید شد که وقتی روی شهرداری خود کلیک میکنید، سمت راست صفحه شما تغییر کرده است.
با علامتگذاری گروههای A و B (اصلی واقعی)، میتوانید با کلیک کردن روی واحد خالی در گروه A، نیروهایی را برای آن مارشال استخدام کنید، یا با کلیک کردن بر روی واحد خالی در گروه B، نیروهایی را برای پادگان شهرداری استخدام کنید. شما همچنین میتوانید واحدها را از مارشال به پادگان یا برعکس با کشیدن و رها کردن آنها حرکت دهید.
اگر واقعاً توجه کرده باشید، احتمالاً متوجه شدهاید که ما به جای سه سرباز در تصویر بالا، دو سرباز دهقانی داریم. داستان کوتاه، اما در حین نوشتن این بخش، ناگهان جنگ اعلام شد و شهر ما مورد حمله قرار گرفت. ما در اینجا خیلی خوب رفتار نکردیم در واقع، ما تابع منطقه گویند در کنار انگلستان شدیم.
پادشاهیها #
شما از قبل میدانید که یک شهرداری بخشی از یک استان است و استانها بخشی از یک پادشاهی هستند. میتوانید پادشاهیها و شهرداریهای آنها را با کلیک کردن روی نماد پادشاهیها (Shift چپ + A) در پایین سمت راست که با یک تاج نشان داده شده است، مرور کنید.
اگر به پادشاهی ما در بالا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که راه راه است. ما تابع رنگ راه راه هستیم که دقیقاً در شرق با رنگ گویند مطابقت دارد. پادشاهیهای دیگر نیز رعیت دارند یا تابع هستند.
یک رعیت بخشی (20٪) از کل درآمد را به صاحب خود میدهد.
با این حال، از آنجایی که ما تابع گویند هستیم، آنها وظیفه دارند در جنگ نیز از ما محافظت کنند. بنابراین، ما تا حدی برای محافظت در صورت انتخاب آنها پرداخت میکنیم.
ساختن یک ارتش #
علیرغم اینکه ما همان رویکرد را برای ساختن یک ارتش اتخاذ میکردیم، اما نقشه ما عملی نشد. از آنجایی که ما فقط یک استان داریم، باید بر روی ساخت یک واحد ساختمان پادگان تمرکز کنیم.
داشتن شمشیرسازان، واحدهای پیاده سبک را که بسیار قوی تر از دهقانان هستند، باز میکند. ساختن تیرسازها به ما این امکان را میدهد که کماندار بسازیم و نیزه سازها به ما اجازه میدهند نیزه ساز بسازیم.
مزدور در مقابل استخدام #
گزینه دیگر مزدوران است. اینها مارشالهای مسافرتی هستند که قصد حمله ندارند و صرفاً خود را برای استخدام در دسترس قرار میدهند. شما میتوانید تمام یا چند نیرو را استخدام کنید. مطمئن شوید که مارشال خود را انتخاب کردهاید و سپس روی اردوگاه مزدوران مستقر شده کلیک راست کنید.
هنگامی که مارشال شما در اردوگاه مزدوران فرود آمد، یک صفحه مبادله به شما داده میشود:
با این حال، آنها بسیار گران هستند! می خواهند 700 طلا از ما بگیرند تا آنها را استخدام کنیم.
در ضمن ما از وقتی پادگان درست کردیم همان واحد 200 طلا قیمت دارد. اما، اگر غذا یا کارگر خیلی کم دارید، ممکن است ارزشش را داشته باشد:
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، عوارض پادشاهی است. هزینه برخی از سربازان بیشتر از سایرین است. مالیاتها به جای اینکه فقط مختص استان شما باشد، در کل کشور هستند. اگر مالیات کافی ندارید، نمیتوانید نیروهای بیشتری استخدام کنید.
شورشیان #
احتمالا بازی میتواند ذهن ما را بخواند!، زیرا در حالی که در حال پایان دادن به مزدوران بودیم، مورد حمله شورشیان قرار گرفتیم (که با پرچم سیاه/قرمز مشخص شده بود).
آنها در حال حاضر به معدن ما حمله میکنند. میبینید که معدن ما +3 طلا، +2 ساخت و ساز و +4 تجارت برای استان ما کسب میکند. نیروی نظامی شورشیان 2150 نفر است.
در سمت راست، کمی آتش زیر نوار سبز رنگ، که نمایانگر معدن است، خواهید دید. وقتی به انتهای آن نوار سبز رسید، آن معدن کاملاً خراب میشود. ما طلا، ساخت و ساز و تجارتی را که فراهم میکند، از دست خواهیم داد. بازسازی این مکانها زمان زیادی میبرد! باز هم، ساخت و ساز را میتوان از طریق ساختمانها یا از طریق ویژگیهای خاصی از فرماندار (که بعداً پوشش داده میشود) افزایش داد.
وقتی روی معدن کلیک میکنیم، میتوانید غارت در حال انجام را ببینید:
متوجه خواهید شد که در سمت چپ، که نماینده ماست، یک مارشال گم شده وجود دارد. در سمت راست، مارشال شورش را میبینید. همچنین دو نماد را مشاهده خواهید کرد:
- بشکه (95) – تجهیزات ارتش. وقتی این عدد به صفر میرسد، نیروها روحیه وحشتناکی دارند و به صورت شلخته میجنگند یا به راحتی فرار میکنند.
- نیروی انسانی ارتش (2150) – یک ارتش چقدر قوی محاسبه میشود.
مبارزه با شورشیان چند مزیت دارد:
- روحیه نیروهای تحت امر مارشال را افزایش میدهد.
- نیروهای شما تجربه کسب میکنند و بنابراین بهتر میجنگند.
- شما میتوانید طلا کسب کنید.
- دهقانان شما (یا دهقانان سایر پادشاهیها) شما را بیشتر تحسین میکنند.
اما، فقط در صورت داشتن فرصت باید مبارزه کنید. از آنجایی که پادشاهی ما بسیار جوان است و از هر نظر محدود هستیم، دهقانانمان را موقتاً از پادگان دوبلین منتقل کردیم و با کارگران و طلاهایی که داشتیم، چند سرباز خریدیم.
توجه کنید قدرت نظامی ما 2300 است که طبق ریاضیات از 2150 بیشتر است. بنابراین، ما مارشال خود را انتخاب میکنیم و روی معدن کلیک راست میکنیم. نبرد طرح ریزی میشود:
ما اجازه میدهیم این یکی خودش اجرا شود (اگر روی ضد حمله کلیک کنیم)، اما گزینه دیگر “من رهبری خواهم کرد” همان چیزی است که در ابتدای راهنما به آن اشاره کردیم. این جایی است که شما نبرد را در یک موقعیت زنده مدیریت میکنید.
باید اشاره کنیم که قدرت نظامی یک علم دقیق نیست. این یک تخمین نسبتاً خوب است، اما لزوماً مواردی مانند روحیه نظامی، مهارتهای مارشال، ضد حمله نیروها و غیره را در نظر نمیگیرد. ما به طور خلاصه به این موارد میپردازیم:
- روحیه – روحیه از عوامل زیادی به دست میآید، برخی از آنها مارشال خود شما هستند. برخی از آن در قلمرو پادشاهی خود شما هستند، برخی از آن از سوی تاج و تخت و غیره.
- مهارتهای مارشال – ما مطمئن هستیم که این به زودی پوشش داده میشود، اما مارشال شما میتواند مهارتهایی کسب کند که پاداشهای مختلفی برای آنها فراهم میکند.
- ضد حمله سربازان – نیزه داران میتوانند سوارکار را از بین ببرند، سوارکار پیاده نظام، پیاده نظام نیزه دار را پایین میآورد. این بازی در مورد سنگ-کاغذ-قیچی است. اگر با یک پادشاهی با اسبهای زیادی مبارزه میکنید، نیزه داران زیادی بگیرید.
همانطور که در زیر مشاهده میکنید، اختلاف قدرت نظامی از 150 به 575 افزایش یافت و ما یک مزیت قابل توجه داریم.
شورشیان در درجه اول از دهقانان ساخته شدهاند و به راحتی نابود میشوند.
خانواده سلطنتی، دربار سلطنتی، و سطح شخصیت #
اداره یک پادشاهی مستلزم یک مسیر جانشینی و افراد برای مدیریت آن است.
- خانواده سلطنتی شامل پادشاه، ملکه او و فرزندانشان است.
- دربار سلطنتی شامل افرادی است که مانند مارشال و تاجری که ما استخدام کردهایم، به مدیریت پادشاهی شما کمک میکنند.
خانواده سلطنتی #
یکی از اجزای اصلی خانواده شما اطمینان از داشتن یک ملکه است. امیدواریم که ملکه فرزندانی به دنیا بیاورد. اگر یکی از آن بچهها پسر باشد، در نهایت شاهزاده پادشاهی شما خواهند شد.
در پایین سمت چپ صفحه نمایش خود، که ما به طور گستردهای آن را نادیده گرفتهایم، نماد تاج (LeftShift + E) را فشار دهید. با این کار صفحه خانواده سلطنتی شما باز میشود.
متوجه پادشاه گوفرید و ملکه آن خواهید شد. اگر بچه داشتند در جاهای خالی زیر ظاهر میشدند.
در زیر “بستگان مهم”، اینها خواهر و برادران پسر پادشاه شما هستند. هشدار سلب مسئولیت: از کمبود قدرت زنان رنجیده نشوید. این قرون وسطی است.
بیایید روی پادشاه فعلی تمرکز کنیم:
او پیر شده است. ساعت بیولوژیکی او در حال تیک تیک است و به همین دلیل ما نگران هستیم که او هنوز فرزندی نداشته باشد. درست مانند زندگی واقعی، چیزهایی اتفاق میافتد. اگر او قبل از تولد فرزندان بمیرد، کسی در دربار سلطنتی ما پادشاه میشود.
اگر شاهزادهای متولد شود، پیام زیر را دریافت خواهید کرد:
توصیه میکنیم موقعیتی را انتخاب کنید که متناسب با ستارههای بیشتر آنها باشد.
اگر پادشاه ما ملکه نداشت، از دیپلماسی برای ترتیب دادن یک عروسی سلطنتی استفاده میکردیم. بیشتر اوقات، آنها در نهایت یک ملکه پیدا میکنند. اگر میتوانید صفحه قرارداد تجاری را از بخش قبلی ما به یاد بیاورید، گزینهای برای ترتیب دادن یک عروسی سلطنتی وجود دارد. هر چند هنگام انجام این کار مراقب باشید. اگر در طول آن ازدواج، زمینهای جدیدی را تصاحب کنید، پادشاهی که با آن ازدواج کردهاید، میتواند ادعای آنها را به آن سرزمینها بپذیرد.
پادشاه ما نیز ستارههای زیادی برای موضوعات مختلف دارد. اینها پاداشهایی برای آن وابستگیها هستند (یعنی او مارشال عالی میشود و روحیه آنها را تقویت میکند). مثل همیشه، برای توضیح، میتوانید ماوس خود را روی این موارد برجسته کنید:
ما ذخیره دیگری از مدیریت پادشاهی عربستان داریم که در آن یک شاهزاده به عنوان وارث تعیین شده است که توسط نماد تاج بالای سر آنها مشخص شده است:
زمانی که سلطان زین از دنیا میرود، شاهزاده طاهر تاج را به دست میگیرد. اگرچه، ما میتوانستیم آن را تغییر دهیم. اگر به شاهزاده دیگرمان نگاه کنیم:
شاهزاده اسامه گزینه بسیار خوبی به نظر میرسد. به این همه ستاره نگاه کنید! ما میتوانیم او را انتخاب کنیم و او را سلطان بعدی عربستان کنیم.
در هر صورت، احتمالاً اولین سلسله ما با لستر به پایان رسیده است. پس بیایید در مورد دربار سلطنتی صحبت کنیم.
دربار سلطنتی #
اکیداً توصیه میکنیم از هر موقعیت یکی داشته باشید. از آنجایی که در اوایل بازی است، هنوز مزیت بزرگی برای انجام این کار وجود ندارد. ما در ابتدای بازی معمولا فقط اعضای خانواده را به دربار سلطنتی میآوردیم. چرا؟ زیرا ممکن است به طور تصادفی یک جاسوس از یک کشور دیگر، بدون اطلاع شما، استخدام کنید و آنها میتوانند هر کاری از سرقت پول تا سرقت یک استان انجام دهند.
اگر از ماوس خود در هر یک از این توضیحات استفاده کنید، اطلاعات پاپ آپی وجود دارد، اما ما آنها را برجسته میکنیم:
- مارشال – دعوا و نبرد
- تاجر – کارهای پولی انجام میدهد.
- دیپلمات – روابط با پادشاهیهای خارجی را مدیریت میکند.
- روحانی – ایمان را گسترش میدهد.
- جاسوس – به دنبال جاسوسی و انجام کارهای کثیف است.
شما به طور کلی میتوانید با یکی از هر یک زنده بمانید. اما برای پادشاهی بهتر باید 2-3 تاجر و بیش از یک مارشال داشته باشید. وقتی پادشاهی شما بزرگ شد، باید برای مدیریت مارشالهای خود در خطوط مقدم مختلف جنگ آماده باشید.
مهارتها #
شما میتوانید هر یک از اعضای دربار سلطنتی خود را با مهارتهای مختلف ارتقاء دهید تا به آنها کمک کنید تا شغل خود و در نتیجه سطح شخصیت خود را بهبود بخشند. این مهارتها میتواند از افزایش تجارت طلا، روحیه سربازان در برابر شورشیان، افزایش تولید کتاب یا مذهب و غیره متغیر باشد.
اگر تاجر خود را انتخاب کردید، روی حلقه “+” کلیک کنید:
هر عضو دربار سلطنتی میتواند تا پنج مهارت داشته باشد. با کلیک روی دایره با نماد “+” و سپس یک ستاره خالی، میتوانید مهارت جدیدی را از لیست گزینهها اضافه کنید. این گزینهها برای هر یک از اعضای دربار سلطنتی تصادفی است.
هزینه یک مهارت جدید 200 کتاب است که میتوانید آن را در سمت راست بالای صفحه ببینید:
3 با دایره به “سطح شخصیت” این تاجر اشاره میکند. همچنین میتوانید یک مهارت را با کلیک کردن روی آن ارتقاء دهید. اما، هزینه کتاب و طلا بیشتر است. این باعث افزایش سطح شخصیت آنها نیز میشود.
شاید متوجه شده باشید که تاجر ما اکنون پادشاه ماست. پادشاه ما در سنین پیری بدون وارث درگذشت، اما خوشبختانه پادشاهی ما هنوز در حال تدبیر است.
عملیات و برنامه ریزی توسعه #
15 دقیقه اول بازی نبردی برای کشف اطلاعات و یادگیری در مورد محیط اطراف شما و راه اندازی پادشاهی شما به چیزی باشکوه است. بعد از آن؟ خب، بسیاری از کارهای عملیاتی روزانه وجود دارد که میتوانید انجام دهید و منتظر بمانید.
اطلاعیهها #
در طول این بازی اعلانهای زیادی دریافت خواهید کرد. برخی از آنها مفید هستند، برخی از آنها نه. برخی از اعلانهایی که دریافت میکنید، به شما میگویند که چگونه روابط شما تحت تأثیر اقدامات شما قرار میگیرد و برخی از آنها درباره فرصتهای آینده به شما میگویند.
ما یک تاجر جدید به دربار سلطنتی خود اضافه کردیم و تجارت با انگلیس را باز کردیم. وقتی موفق شد، یک اعلان دریافت کردیم که آن را در سمت چپ صفحه خود باز میکنید.
گاهی اوقات شما یک پیشنهاد دریافت خواهید کرد. ماوس خود را بر روی فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن برجسته کنید.
از آنجایی که درآمد فعلی ما از طلا پایین است (به نظر ما هر چیزی زیر 500 کم در نظر گرفته میشود)، ما واقعاً نمیخواهیم روی چیزی سرمایه گذاری کنیم، مگر اینکه تأثیر زیادی داشته باشد. ما یک دفاع کوچک نظامی و صفر داریم.
ما به تازگی پیشنهادی برای گسترش تجارت دریافت کردیم. اگر قدرت تجاری برای انجام آن دارید، معمولاً ایده خوبی است که این کار را انجام دهید.
پس از موفقیت، درآمد ما افزایش مییابد:
اقتدار تاج #
اقتدار تاج یک روش فانتزی برای بیان اینکه مردم شما چه احساسی نسبت به شما دارند، است.
مردم ما به دلایل متعدد ما را دوست ندارند. یکی از دلایلش این است که ما دست نشانده گویند هستیم و در آن جنگ شکست خوردیم. همچنین یک عدد در کنار هر نماد مشاهده خواهید کرد. ما وارد جزئیات نمیشویم، زیرا شما روی این موارد ماوس میزنید، اما اعمال شما تعیین میکند که اصناف مختلف چه احساسی نسبت به شما دارند. بازرگانان ما (که توسط شکل وسط با 5 مشخص شده است)، به خاطر قراردادهای تجاری ما را دوست دارند. اشراف (در سمت چپ که با -4 مشخص شده است)، از ما متنفرند.
با کلیک کردن روی نماد تاج میتوانید اقتدار تاج خود را افزایش دهید.
این هزینه بر اساس سطح قدرت فعلی تاج و تخت شما و اندازه پادشاهی شما افزایش مییابد. حفظ این مثبت به جلوگیری از شورشها و به طور بالقوه درگیری داخلی کمک میکند. گران است، اما ارزش آن را دارد.
برنامه ریزی توسعه #
ساختن یک ارتش برای رشد پادشاهی شما اساسی است. چون قبلاً توسط گویند مورد حمله قرار گرفتیم، دیگر نمیخواهیم رعیت باشیم. اما آیا این به تنهایی برای حمله به آنها کافی است؟ بیایید به سرزمین آنها نگاه کنیم:
آنها سه منبع دارند که ما نداریم. این یک انتخاب واضح برای ماست. قبل از اینکه به آنها حمله کنیم، احتمالاً باید قدرت آنها را درک کنیم. برای این ما به یک ارتش بزرگتر و یک جاسوس نیاز داریم.
نفوذ #
استخدام جاسوس آسان است. اگر این کار را نکردهاید، فقط آنها را به دربار سلطنتی خود اضافه کنید. قبل از انجام هر کار دیگری، پادشاهی را در نقشه خود انتخاب کنید که قصد جاسوسی از آن را دارید. در یک ثانیه دلیلش را توضیح خواهیم داد.
بعد، جاسوس خود را انتخاب کنید و “نفوذ در یک پادشاهی” را انتخاب کنید.
متوجه خواهید شد که پادشاهی که انتخاب کردهاید، به طور خودکار انتخاب میشود. این به شما کمک میکند تا از پیمایش لیست غول پیکر پادشاهی جلوگیری کنید. در نهایت، آن پادشاهی را انتخاب کنید و “OK” را بزنید.
انشاا… هنگام نفوذ نمردند. پس از موفقیت، به اطلاعات جدید دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، جاسوس شما گزارشها و فرصتهای منظمی را در اختیار شما قرار میدهد.
از مطالب بالا میتوان به قدرت نظامی و پادگان کوچک آنها پی برد. با این حال، شما باید نیروی کامل آنها را درک کنید. جاسوس میتواند این اطلاعات را نیز در طول زمان به شما بدهد.
بهخاطر رعیت بودنمان، وقتی با گویند مخاطبی را باز میکنیم، گزینهای برای ادعای استقلال پیدا میکنیم. اگر رعیت نیستید و امیدواریم که نباشید، گزینهای برای اعلام جنگ خواهید دید.
اکنون زمان آن است که به جلو حرکت کنید و فتح کنید!
تسخیر #
شما باید با این انتظار زندگی کنید که قرار نیست در هر نبرد پیروز شوید. نحوه بازیابی یا اجتناب از دست دادن همه چیز مهمتر از پیروزی در هر نبرد است. شما میخواهید در جنگ پیروز شوید.
غارت #
حمله به ویژگیها به جای شهرداری گزینه خوبی است، به خصوص در ابتدای بازی و به چند دلیل:
- شما منابعی (به عنوان مثال طلا، غذا و غیره) برای غارت یک منبع به دست میآورید.
- نیروهای شما برای غارت تجربه کسب میکنند.
یک نکته منفی هم وجود دارد: اگر موفق شوید استان را به دست بگیرید، مردم به خاطر غارت روستاهایشان از دست شما بسیار عصبانی خواهند شد. علاوه بر این، آن روستاها قبل از اینکه برای شما ارزشمند باشند، زمان زیادی طول میکشد تا بهبود یابند.
برای غارت، به سادگی مارشال خود را انتخاب کنید و سپس روی دهکدهای که میخواهید غارت کنید، کلیک راست کنید:
نبردها #
اگر پادشاهی تصمیم بگیرد از دهکده خود محافظت کند، آنها میتوانند از حمله شما جلوگیری کنند:
با این حال، باید به این فکر کنید که آیا باید بایستید و بجنگید یا راه بروید. از آنجایی که اکثر نظامیان آنها دهقان بودند، تصمیم گرفتیم یک مارشال دیگر را به دربار سلطنتی خود اضافه کنیم و آنها را با هر تعداد سربازی که میتوانستیم بخریم، بفرستیم. شما میتوانید دو مارشال در نبرد داشته باشید:
ما در نبرد پیروز شدیم، اما نیروهایمان منهدم شدند. ما توصیه میکنیم پس از هر جنگی نیروهای خود را به شهرداری خود بازگردانید. برای این کار، به صفحهای بروید که میتوانید سربازان خود را دقیقاً مانند استخدام آنها ببینید. در کنار شماره سرباز شما، یک علامت سبز وجود خواهد داشت. میتوانید روی آن کلیک کنید، اگر طلا و کارگران کافی دارید، تمام نیروهای شما دوباره پر میشوند.
همچنین به بشکههای کناری توجه کنید. به یاد داشته باشید، اگر این خالی باشد، روحیه ارتش شما به شدت آسیب خواهد دید. اگر دانههای کافی ذخیره کردهاید، میتوانید به سادگی روی آن کلیک کنید.
حتی اگر در آن نبرد پیروز نشده بودیم، اطلاعات ارزشمندی به دست آوردیم: میدانیم که ترکیب ارتش آنها دهقان است. به یاد داشته باشید:
- با هر چیزی > مبارزه با دهقانان
- برای ضرب و شتم سوارکاران از نیزه داران استفاده کنید.
- برای ضرب و شتم نیزه داران، از پیاده نظام استفاده کنید.
- برای شکست دادن پیاده نظام، از اسب سوار استفاده کنید.
کمانداران در تمام نیروها خوب عمل میکنند، زیرا به حمله از یک نقطه دور کمک میکنند. در طول نبردهای زنده، میخواهید مطمئن شوید که توسط نیروهای دیگر محافظت میشوند. به یاد داشته باشید: فقط به این دلیل که یک ارتش امتیاز نظامی بالاتری نسبت به شما دارد، به این معنی نیست که ارتش آنها قوی تر است. اگرچه، برای ایمن بودن، همیشه سعی کنید در این تعداد یا بیشتر باشید.
اسیران جنگی #
وقتی در یک نبرد شکست میخورید، میتوانید در نهایت مارشال خود را از دست بدهید، زیرا او یا زندانی میشود یا در جنگ کشته میشود. در بیشتر مواقع، پادشاهی دیگر برای رها کردن مارشال شما مبلغی باج پیشنهاد میدهد (یعنی 1200 طلا). از آنجایی که آنها تجربه نبرد دارند، معمولاً قبول پیشنهاد باج ایده خوبی است. شما همچنین میتوانید بر روی مارشال خود کلیک کنید و سعی کنید برای فرار یک شورش راه اندازی کنید.
گزینه دیگری که دارید، این است که اگر جاسوس شما هنوز در قلمرو آنهاست، یکی از اقدامات آنها “به زندانیان ما کمک کنید فرار کنند” است.
با این حال، آگاه باشید که جاسوس شما میتواند توسط آنها دستگیر شود. آنها ممکن است در نهایت به زندان نیز برسند، اعدام شوند یا کشف شوند. آخرین گزینه بهترین گزینه شماست زیرا حداقل جاسوس خود را حفظ میکنید. نکته منفی این است که آنها نمیتوانند برای… خب، تقریباً همیشه به پادشاهی برگردند.
به همین ترتیب، شما همچنین میتوانید شوالیههای آنها را زندانی کنید. در زیر اقتدار تاج خود، سر کوچکی با دروازههایی در اطراف آنها خواهید دید. اینها زندانیان شما هستند:
شما چند گزینه دارید:
- اعدام کردن – میتوانید آنها را به طور کامل از بازی حذف کنید.
- آزاد کردن – اجازه دهید آنها آزاد باشند.
- دعوت به دربار – آنها ممکن است مایل باشند که به پادشاهی شما بپیوندند و برای شما بجنگند.
- معامله – میتوانید بخواهید که آنها از طرف شما در یک پادشاهی دیگر شورش کنند.
ما ترجیح میدهیم هر فرصتی پیدا کنیم با آنها معامله کنیم. آن مارشال، ارتشی از دهقانان تشکیل میدهد و در سرزمین دشمن شما میجنگد و در عین حال اقدامات نظامی آنها را مختل میکند. در حالی که آنها احتمالاً در هیچ نبرد معناداری پیروز نخواهند شد، اما ممکن است که شهرداری را تصرف کرده و تحت کنترل شما قرار دهند، به خصوص اگر مارشال دارای شخصیت بالایی باشد.
جنگ از طریق فرسایش #
وقتی گفتیم اشکالی ندارد در نبردها زودتر ببازید، دروغ نگفتیم. قبل از اینکه دوباره روی پاهای خود بایستید، در نبردها شکست خواهید خورد و گاهی بیشتر اوقات. در زمان جنگ، نیروهای دشمن به سرزمین شما و شهرداری شما حمله میکنند:
در حالی که آنها ممکن است اکنون ارتش قوی تری داشته باشند، به این معنی نیست که میتوانند ارتش قوی تری را برای همیشه حفظ کنند. آنها باید مانند شما منابع را مدیریت کنند. آنها محدودیتهای طلا، غذا، کارگر و مالیات دارند. اگر به آنها اجازه دهید به سمت شما بیایند و در موقعیت مناسبی قرار بگیرید که در هر نبردی دست بالا را داشته باشید، میتوانید در جنگ پیروز شوید.
هنر محاصره #
هنگامی که ارتش آنها را به اندازه کافی محدود کردید، میتوانید با کلیک راست روی شهرداری آنها را محاصره کنید:
توجه کنید که ارتش ما در مقایسه با ارتش آنها چقدر قوی شده است. مهم است که به تدارکات خود توجه کنید، زیرا محاصره بیش از هر چیز دیگری نبرد تدارکات است. میتوانید این را در پایین صفحه نبرد مشاهده کنید:
اگر منابع شما قبل از آنها خالی شد، بهتر است فرار کنید. اگر فکر میکنید میتوانید 50 درصد انعطافپذیری آنها (نماد قلب) یا دفاعها (که توسط نماد قلعه مشخص شده است) را از بین ببرید، میتوانید حمله را باز کنید. اگر منابع غذایی آنها به صفر برسد (که توسط نماد گندم مشخص شده است)، میتوانید حمله را نیز باز کنید. از طرف دیگر، جاسوس شما ممکن است بتواند با پرداخت هزینهای اندک دروازهها را باز کند.
گرفتن استان #
گرفتن استان میتواند بسیار وقت گیر باشد و صبر کاملاً ضروری است. اگر بستری شوید و بدون مارشال برای القای قانون شروع به حمله به استانهای دیگر کنید، میتوانید آن سرزمین را به نفع شورشیان یا وفاداران از دست بدهید.
استان جدید شما راه راه به نظر میرسد، به این معنی که مردم هنوز تسلیم پادشاهی شما نشدهاند. علاوه بر این، نماد مشت در آتش را خواهید دید که همین را به شما میگوید.
گزینهای برای “ایجاد سفارش” وجود دارد. به درصدها نگاه کنید:
این درصد بسته به احساس مردم آنها نسبت به پادشاهی شما بیشتر است. وفاداران به پادشاهی شما به احتمال زیاد تسلیم دستور شما خواهند شد. در غیر این صورت، مارشال خود را در شهر نگه دارید و از هرگونه شورشی جلوگیری کنید. تا زمانی که استان با پادشاهی شما یکپارچه شود، هرگونه تهدید را دور نگه دارید.
گزینه دیگر استفاده از روحانی است. ما هنوز در مورد روحانیون و مذهب زیاد صحبت نکردهایم، بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری لازم است ذکر کنیم که آنها میتوانند به رفع بی نظمی در یک شهر کمک کنند:
سپس استانی را که میخواهید تصاحب کنید انتخاب میکنید:
در مورد ما در بالا، 54٪ است. این خطری نیست که ما هنوز کاملاً حاضر به انجام آن باشیم، بنابراین باید منتظر بمانیم تا این اختلال خود به خود برطرف شود.
مدیریت استانها #
در اختیار گرفتن مالکیت اولین استان خود #
با وجود اینکه ما ابتدا به کرنارفون حمله کردیم، کاردیف اولین استانی بود که پادشاهی ما را پذیرفت. اولین کاری که میخواهیم انجام دهیم، این است که روی وفاداری تمرکز کنیم. ما روحانیمان را داشتیم که اکنون پادشاه ماست، که قبلاً به دلیل وجود برخی از شورشیان بر دوبلین حکومت میکرد. ما باید او را دوباره تعیین کنیم:
سپس، او را دوباره به کاردیف اختصاص میدهیم:
آنچه شما امیدوارید به دست آورید، این است که همه کارگران استان را به دست آورید. اینها کارگران وفادار هستند:
اگر ماوس خود را روی آن هایلایت کنیم، خواهید دید که 3 مورد از 5 تا بالقوه سرکش هستند:
وقتی این عدد به 0 رسید، کنترل کامل استان را خواهید داشت. ببینید منظورمان از کند بودن فرآیند چیست؟
بررسی اجمالی استان #
وقتی چندین استان دارید، سادهترین راه برای مدیریت همه آنها از صفحه نمای کلی استان (LeftShift +Q) است.
شما قادر خواهید بود هر استانی را که متعلق به خودتان است و یک نمای کلی در سطح بالا از آنها مشاهده کنید.
بله، ما به سرعت گسترش یافتیم. چگونه؟ معلوم شد که شورشیان در انگلستان واقعاً از پادشاه خود متنفر بودند و سرزمین ما را تحسین میکردند. مارشالها به پادشاهی ما وفاداری کردند و هر استان را تصرف کردند. در نهایت چون انگلیس هم با فرانسه میجنگید، کاملاً فروپاشیدند.
این صفحه به شما میگوید نقاط ضعف شما چه بوده است. همچنین به شما این امکان را میدهد که با دوبار کلیک کردن روی نام، آنها را به سرعت روی نقشه مشاهده کنید.
در هر صورت، از توقف جنگها به دلیل شورشیان نترسید:
بدترین کاری که میتوانید انجام دهید، این است که خود را درگیر نبردهای بیشتری کنید، در حالی که وفاداران به یک پادشاهی دیگر در سرزمینهای شما وحشیگری میکنند. از فرمانداران برای کمک استفاده کنید.
فرمانداران #
فرمانداران از دربار سلطنتی شما ساخته میشوند. هر یک از اعضای دربار میتواند در عین ارائه مزایا، یک شهر را اداره کند. به عنوان مثال، بازرگانان از آن استانها درآمد اضافی کسب خواهند کرد. روحانیون و دیپلماتها به ثبات کمک خواهند کرد.
برای تعیین فرماندار، به سادگی شهرداری خود را انتخاب کنید و سپس روی تصویر خالی با نام کلیک کنید:
سپس یکی از اعضای دربار سلطنتی خود را انتخاب کنید. ماوس را بر روی هر کدام از آنها قرار دهید تا ببینید چه مزایایی میتوانند برای استان داشته باشند:
الزامات کشور شکل پذیر #
KOH2 به بازیکن اجازه میدهد تا از بین 200 پادشاهی انتخاب کند تا در دوران قرون وسطی رهبری کند. با این حال، بازی نمیتواند به بازیکن اطلاع دهد که در صورت رعایت معیارهای خاصی، کشورهای خاصی میتوانند تشکیل شوند. این راهنما تمام کشورهای قابل شکل گیری در بازی و الزاماتی را که برای انجام این کار باید برآورده شوند، شرح میدهد.
عربستان #
«همه قلمروهای عربی را متحد کنید».
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: عرب، عربی، ترکی
قلمروهای واجد شرایط: حجره، الدوادیمی، مسقط، حمص، وادی البطین، عدن، صلاله، بصره، قفا، بغداد، رقه، موصل، لبنان، انطاکیه، ادسا، الحلب، دمشق، فلسطین، ماوراء اردن، الخنافه، یثرب، المقاه، جده، عقبه، عکا، عسکالون، تکریت
شرایط کامل:
قلمروهای خود: عدن، صلاله، مسقط، المقاه، الدوادیمی، جده، هجره، یثرب، وادی الباطین، ماوراء اردن، الخنافه
مذهب: سنی
امپراتوری ارمنستان #
“تمام سرزمینهای تاریخی امپراتوری ارمنستان باستان را بازیابی کنید و آنها را به شکوه خود بازگردانید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
قلمروهای واجد شرایط: ارمنستان کیلیکی، ارمنستان زکارید
شرایط کامل:
قلمروهای خود: هیستان، تارون، ارزروم، کیلیکیه، انطاکیه، لبنان، الحلب، ادسا، موصل، شیروان، آدیامان، دمشق، حمص، رقه
مذهب: ارتدکس
بلغارستان #
“تمام سرزمینهای امپراتوری بلغارستان را از زمان عصر طلایی آن تحت تزار ایوان آسن دوم بازپس گیرید.”
دوره فعال: دیر
قلمروهای واجد شرایط: کاروونا، ویدین
شرایط کامل:
قلمروهای خود: کارونا، بیدین، برانیچوو، نیس، اوهرید، تارنوو، سردتس، سورین، والاچیا
مذهب: ارتدکس
امپراتوری بیزانس #
“آنچه از دست رفته را بازگردانید و امپراتوری باشکوه بیزانس را اصلاح کنید.”
دوره فعال: اواسط
قلمروهای واجد شرایط: نیکیه، اپیروس، ترابیزون
شرایط کامل:
قلمروهای خود: اپیروس، آتیکا، آخایا، استریمون، تراکیه، کنستانتینوپلیس، کرت
مذهب: ارتدکس
کرواسی #
“تمام قلمروهای کرواسی را زیر یک پرچم واحد متحد کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: کرواتی، دالماسی
قلمروهای واجد شرایط: زاگرب، دالماسی، راگوزا
شرایط کامل:
قلمروهای خود: زاگرب، دالماسی، راگوزا
مذهب: کاتولیک
کومانیا #
“همه استپها را زیر پرچم کومان متحد کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: کومان، بلغار، خزر، مغولی، جلایر، مغول، ترکمن، آلانی، کومی، کارلی
قلمروهای واجد شرایط: کازان، بلغار، یدیسان، ایزیوم، پولتاوا، ویاتکا، اوستیوگ، پودولیا، بلگورود، سامارا، مانیچ، اوکک، الجدید، آل ماقروس، آستاراخان، سارکل، آلانیا، پرم، مورم، مولداوی، بسارابیا، والاچیا، ساماندار ، سورین
شرایط کامل:
قلمروهای خود: ایزیوم، بلگورود، ورونژ، سرکل، اوکک، سامارا، الجدید، المقروس، بلغار
مذهب: بت پرست
مصر #
“تمام سرزمینهای تاریخی مصر باستان را بازیابی کنید و آنها را به شکوه خود بازگردانید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: عرب، عربی، مالتی، اندلسی، سانهاجا، زناتا، ماسمودا، سیوی، طوارق، کابیله، بربر، نوبی، بجا، مالینک، کانمبو، داجو، آفریقایی
قلمروهای واجد شرایط: سینا، دومیات، اسکندریه، قاهره، قنا، آیداب، ساواکین، فراس، دونگولا، سیوا، القصر، مطروح، آلودیا، دارفور
شرایط کامل:
قلمروهای خود: دومیات، اسکندریه، قاهره، قنا، فراس، القصر، سینا
مذهب: سنی
انگلستان #
“پادشاهی انگلستان را با حق فتح ادعا کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: انگلیسی، آلمانی غربی
قلمروهای واجد شرایط: لندن، کنت، همپشایر، دوون، وارویک شایر، ناتینگهام شایر، یورکشایر، نورثامبرلند
شرایط کامل:
قلمروهای خود: لندن، کنت، همپشایر، دوون، وارویک شایر، ناتینگهام شایر، یورکشایر، نورثامبرلند
مذهب: کاتولیک
فرانسه #
“پادشاهی بزرگ فرانسه را با حق فتح ادعا کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: فرانسوی، نورمن، اکسیتان، فلاندری، برتون
قلمروهای واجد شرایط: بریتانی، کاله، آکیتن، پوآتو، شامپاین، نرماندی، ایل دو فرانس، آنژو، اورلین، لیون، تولوز، پروونس، بورگوندی، لورن، ناربون، اوورن
شرایط کامل:
قلمروهای خود: ایل دو فرانس ، آنژو ، پوآتو ، اورلین ، آکیتن ، تولوز ، اوورن ، پروونس ، شامپاین
مذهب: کاتولیک
گرجستان #
“پادشاهی گرجستان را با حق فتح ادعا کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: گرجی، آبخازی
قلمروهای واجد شرایط: ایمرتی، تفلیس، لازیکا
شرایط کامل:
قلمروهای خود: ایمرتی، تفلیس، لازیکا
مذهب: ارتدکس
آلمان #
“زمین آلمانیها را با حق فتح مطالبه کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: آلمانی، باواریایی، سوئیسی، ساکسونی، اتریشی، فریزی، ژرمنی، ژرمنی غربی، پروسی، پومرانیایی، بوهمیایی، موراویایی، مازوویی
قلمروهای واجد شرایط: باواریا، بوهم، براندنبورگ، موراویا، فریزلند، هامبورگ، زاکسن، برمن، تورینگن، فالتس، راینلند، آلزاس، سوابیا، فرانکونیا، اتریش، تیرول، کارینتیا، مکلنبورگ، پومریانیا، پروس، پومرلیا، ریگا، استلند، لیوونیا، ناروا، سارما، کویاوا، سیلسیا، برن، زوریخ، رگنسبورگ، لیوبلیانا، میسن، نیترا، آبائج،
شرایط کامل:
قلمروهای خود: راینلند، زاکسن، تورینگن، فالتس، فرانکونیا، رگنسبورگ، هامبورگ، برمن، فریزلند
مذهب: کاتولیک
گروه ترکان طلایی #
“همه استپها را زیر پرچم مغولی متحد کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: کومان، بلغار، خزر، مغولی، جلایر، مغول، ترکمن، آلانی، موردوین، کارلی
قلمروهای واجد شرایط: کازان، بلغار، یدیسان، ایزیوم، پولتاوا، ویاتکا، اوستیوگ، پودولیا، بلگورود، سامارا، مانیچ، اوکک، الجدید، آل ماقروس، آستاراخان، سارکل، آلانیا، پرم، مورم، مولداوی، بسارابیا، والاچیا، ساماندار ، سورین
شرایط کامل:
قلمروهای خود: ایزیوم، بلگورود، ورونژ، سرکل، اوکک، سامارا، الجدید، المقروس، بلغار
مذهب: بت پرست
ولز بزرگ #
“تمام قلمروهایی را که زمانی ولش بودند بازیابی کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: ولزی
قلمروهای واجد شرایط: گویند، گلامورگان
شرایط کامل:
قلمروهای خود: گویند ، گلامورگان ، دوون، همپشایر، وارویک شایر، ناتینگهام شایر، یورک شایر، نورثامبرلند
مجارستان #
“پادشاهی بزرگ مجارستان را با حق فتح ادعا کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: مجارستانی، مجاری
قلمروهای واجد شرایط: بودا، نیترا، آبائج، ترانسیلوانیا، کوماروم، بانات، بارانیا، هاجدوساگ، باکس
شرایط کامل:
قلمروهای خود: بودا، نیترا، آبائج، ترانسیلوانیا، کوماروم، بانات، بارانیا، هاجدوساگ، باکس
ایرلند #
“تمام مردم و سرزمینهای ایرلند را زیر پرچم پادشاهی ایرلند متحد کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط
قلمروهای واجد شرایط: اولستر، لینستر، کانات، مانستر
شرایط کامل:
قلمروهای خود: اولستر، لینستر، کانات، مانستر
مذهب: کاتولیک
ایتالیا #
“تمام ملل ایتالیا را زیر پرچم پادشاهی جدید ایتالیا گرد هم بیاورید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
قلمروهای واجد شرایط: جنوا، ونیز، سیسیل، ناپل، ساووی، ساردینیا
شرایط کامل:
قلمروهای خود: ساووی، لیگوریا، لمباردی، ونتو، توسکانی، امیلیا، ساردینیا، کامپانیا، آپولیا، کالابریا، سیسیل
مذهب: کاتولیک
اتحادیه کالمار #
“با ایجاد اتحادیه کالمار سرزمینهای بزرگ اسکاندیناوی را متحد کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
قلمروهای واجد شرایط: نروژ، دانمارک، سوئد
شرایط کامل:
قلمروهای خود: کارلیا، فنلاند، گوتلند، زلاند، یوتلند، اسکانیا، اسمالند، هالند، اوسترگوتلند، آگنافیت، آپلند، وسترگوتلند، وسترمنلند، اسویلند، تروندهایم، هوردالند، آگدر، روگالند، شلسویگ، اوسیما، ویکن
مذهب: کاتولیک
امپراتوری لاتین #
هسته غنی امپراتوری بیزانس را بگیرید.
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: لاتین، فرانسوی، نورمن، ایتالیایی
قلمروهای واجد شرایط: قبرس، کالابریا، کامپانیا، آپولیا، دیراکیون، لیگوریا، ناربونیس، کورسیکا، ونتو، کرت، رودس، کریمه، دالماسیا، آخائیا، آتیکا، استریمون
شرایط کامل:
قلمروهای خود: قسطنطنیه، تراکیه، نیکیه، بورسا
مذهب: کاتولیک
لیتوانی #
“پادشاهی بزرگ لیتوانی را با حق فتح ادعا کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: لیتوانی، نیمه گالی، یوتووینگ، بالتیک، لیوونی، استونیایی، کارلیایی، فنلاندی، کومی، اوزلی، موردوین
قلمروهای واجد شرایط: ریگا، زمایتیا، لاانما، استلند، لیوونیا، ناروا، لیتوانی، گرودنو، تراکای ، پولوتسک
شرایط کامل:
قلمروهای خود: ریگا، زمایتیا، لاانما، استلند، لیوونیا، ناروا، لیتوانی، گرودنو، تراکای
لوتارنجیا #
“تمام سرزمینهای تاریخی پادشاهی لوتارینگیا را بازیابی کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: آلمانی، فلاندری، فریزی، هلندی، آلمانی غربی
قلمروهای واجد شرایط: فلاندر شرقی، فلاندر غربی، هلند، لوکزامبورگ
شرایط کامل:
قلمروهای خود: فلاندر شرقی، فلاندر غربی، هلند، لوکزامبورگ، آلزاس، لورن
مذهب: کاتولیک
مغرب #
همه سرزمینهای غرب مسلمان را متحد کنید.
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: عرب، عربی، مالتی، اندلسی، سانهاجا، زناتا، ماسمودا، سیوی، طوارق، کابیله، بربر، نوبی، بجا، مالینک، کانمبو، داجو، آفریقایی
قلمروهای واجد شرایط: اورگلا، قدمس، هوگار، تقاضا، گرانادا، تاودنی، اندلوس، کوردوبا، مورسیا، والنسیا، مایورکا، مالت، تنجیر، رباط، صافی، فاس، درا، مراکش، اسریر، آدرار، تامادولت، سیرنایتا، سیرنایکا، قیروان، تونس، الجزایر، کابیلیا، طاهرت، گات، فزان، کائوار، تلمسان، الوهران، آموجار، وادای، هوا، اکسترمادورا، استرمادورا، الگاروه
شرایط کامل:
قلمروهای خود: تونس، کابیلیا، الجزایر، الوهران، طنجه، رباط، فاس، صافی، مراکش
مذهب: سنی
امپراتوری عثمانی #
“از یک اصیل فروتن به فرمانروایی امپراتوری قدرتمند عثمانی تبدیل شوید.”
دوره فعال: دیر
قلمروهای واجد شرایط: عثمانیان
شرایط کامل:
قلمروهای خود: بورسا، نیکه، آنکارا، ازمیر، ساردیس، منتهشه، پونتوس، آماسیا، کنستانتینوپلیس، تراکیه، کارونا، بدین، تارنوو، سردتس، استریمون، اوهرید، کاپادوکیه، لیکیا، قونیه
مذهب: غیر قابل قبول
اوترمر #
“تمام سرزمینهای مقدس را فتح کنید. برای مسیحیت!”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: فرانسوی، نورمن، ایتالیایی، لاتین
قلمروهای واجد شرایط: قبرس، کالابریا، کامپانیا، آپولیا، دیراکیون، لیگوریا، ناربونیس، کورسیکا، ونتو، کرت، رودس، کریمه، دالماسیا، ادسا، الحلب، فلسطین، عکا، انطاکیه
شرایط کامل:
قلمروهای خود: انطاکیه، الحلب، لبنان، حمص، عکا، دمشق، فلسطین
مذهب: کاتولیک
فارس #
«تمام سرزمینهای تاریخی امپراتوری ایران باستان را بازیابی کنید و شکوه و عظمت آنها را بازگردانید».
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: آلانی، کردی، فارسی، دیلمی، ایرانی
مناطق واجد شرایط: گیلان، قزوین، اصفهان، یزد، پارس، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه، تبریز، شیروان، داغستان، تکریت، بغداد، بصره، حمص، وادی البطین، رقه، حیاتستان، الحلب
شرایط کامل:
قلمروهای خود: تکریت، بغداد، کرمانشاه، کردستان، اصفهان، پارس، بوشهر، خوزستان، یزد، قزوین، گیلان، تبریز
لهستان #
“پادشاهی بزرگ لهستان را با حق فتح ادعا کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: لهستانی، مازوویایی، پومرانیایی، اسلاوی غربی
قلمروهای واجد شرایط: کاشوبیا، کویاوا، پوزنان، سیرادز، مالوپلسکا، لوبلین، مازوویا، ورشوا، سیلسیا، پودولیا، وولینیا
شرایط کامل:
قلمروهای خود: کاشوبیا، کویاوا، پوزنان، سیرادز، مالوپولسکا، لوبلین، مازوویا، ورشوا، سیلسیا، پودولیا
مذهب: کاتولیک
مشترک المنافع لهستان-لیتوانی #
دو تا از قوی ترین قدرتهای اروپا را در فدراسیونی به نام مشترک المنافع لهستان-لیتوانی متحد کنید.
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
قلمروهای واجد شرایط: لهستان، لیتوانی
شرایط کامل:
قلمروهای خود: لیوونیا، ریگا، پولوتسک، مینسک، زمایتیا، تراکای، لیتوانی، توروف، ژیتومیر، کیف، وولینیا، هالیچینا، روتنیا، ولودیمیر، برستیا، گرودنو، پوزنان، کویاوا، مازوویا، لوبلین، ناروا، استلند، اسمولنسک , پولزیا, سیوریا, پودولیا, مالوپولسکا, سیرادز, کاشوبیا, ورشو
مذهب: کاتولیک
پرتغال #
“تمام قلمروهای پرتغالی را زیر یک پرچم واحد متحد کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: پرتغالی
قلمروهای واجد شرایط: پورتو، استرمادورا، آلگاروه
شرایط کامل:
قلمروهای خود: پورتو، استرمادورا، آلگاروه
مذهب: کاتولیک
روسیه #
“تمام مردم روسیه را در یک ملت متحد کنید که به عنوان تزاروم روسیه شناخته میشود.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
قلمروهای واجد شرایط: نووگورود، مسکووی، روستوف سوزدال، چرنیگوف، تور، ریازان، کیو
شرایط کامل:
قلمروهای خود: بوتنیا، آگلیچ، اوستیوگ، پرم، ولودا، نیژنی، نووگراد، ولادیمیر، مورم، ریازان، کورسک، چرنیگوف، سیوریا، مسکووی ، روستوف سوزدال ، یاروسلاوی، تور ، اسمولنسک، ایزیوم، بلگراد، سارکل، مانیچ، سامارا، آستاراخان، الجدید، المقروس، بلغار، کازان، ویاتکا، مولوگا، گالیچ، زالسیه، ورونژ، اوکک
مذهب: ارتدکس
اسکاتلند #
“پادشاهی اسکاتلند را با حق فتح ادعا کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: اسکاتلندی
قلمروهای واجد شرایط: لوتیان، آبردین شایر، ساترلند
شرایط کامل:
قلمروهای خود: لوتیان، آبردین شایر، ساترلند
مذهب: کاتولیک
امپراتوری صربستان #
با تأسیس امپراتوری جدید صربستان، عصر طلایی جدیدی را برای مردم صربستان آغاز کنید.
دوره فعال: اوایل، اواسط
قلمروهای واجد شرایط: صربستان
شرایط کامل:
قلمروهای خود: برانیچوو، راسکا، اسکودرا، اهرید، اپیروس، نیس، آخائا
مذهب: ارتدکس
اسپانیا #
“همه مردم شبه جزیره ایبری را زیر پرچم امپراتوری اسپانیا متحد کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
قلمروهای واجد شرایط: ناوارا، لئون، بارسلونا، کاستیا، آراگون، گالیسیا
شرایط کامل:
قلمروهای خود: گالیسیا، آستوریا، لئون، ناوارا، کاتالونیا، بورگوس، ساراگوسا، سالامانکا، تولدو، والنسیا، اکسترمادورا، کوردوبا، اندلس، مورسیا، مایورکا، ساردینیا
مذهب: کاتولیک
والاچیا #
“تمام قلمروهای ولایی را زیر یک پرچم واحد متحد کنید.”
دوره فعال: اوایل، اواسط، دیر
فرهنگ: ولاخ، مولداوی، رومانیایی، والاش
قلمروهای واجد شرایط: مولداوی، بسارابیا، والاچیا، سورین، ترانسیلوانیا
شرایط کامل:
قلمروهای خود: مولداوی، بسارابیا، والاچیا، سورین، ترانسیلوانیا